Jump to content

Problema lipsei rotii de rezerva


huskar

Recommended Posts

Cric evident, dar am gasit un kit pe olx si spune ca este pt e90 cu tot cu cheie . Eu am jante pe 16 si am si adapatorul pt antifurt , acuma nu stiu daca sa comand setul oare o sa se potriveasca cheia .De aceea intreb ca nu am cum sa verific :( mc frumos de raspuns

Sigur ca adaptorul anti-furt are nevoie de tubulara de 17mm care sa o tina (adaptorul) sa iti poti da jos roata..

 

Tie iti trebuie asa ceva adica recomand: Antrenor articulat cu maner 1/2" din pagina. Asta pentru situatiile aproape imposibile cand cei de la vulcanizare iti strrang prezoanele ca e aproape imposibil fara parghie lunga.. sa dai roata jos.

 

[rotile se strang la (doar) 210Nm.. ]

 

Tubulara de 17mm probabil de pe olx :sorcerer:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut si bine ati venit in minunata lume a runflat-ului :).

Eu trebuie sa dau comanda de cauciucuri noi de vara si pana m-am hotarat sa cumpar runflat, desi paradoxal sunt mai multe dezavantaje decat avantaje. Mai intai haideti sa ne uitam la partea plina a paharului:

+ sunt mai sigure (asta m-a facut sa iau decizia mai usor)

+ evident, nu ai nevoie de roata de rezerva sau kit anti-pana

+ nu trebuie sa te dai jos din masina daca ai o pana de cauciuc inafara orasului sau / si pe o vreme nu tocmai prielnica

+ poti folosi spatiul ocupat in mod normal de roata de rezerva (desi la e91 nu e foarte bine compartimentat)

+ pentru dimensiuni uzuale (ex. 225 45 R17) nu platesti mai mult (preturile sunt aproape identice)

 

 

Si partile mai putin pozitive:

- zgomot la rulare

- masina este mai rigida (diferenta nu este mare... dar exista)

- nu gasesti cauciuc de schimb oriunde si la orice ora (livrarea poate dureze zile bune...)

- nu sunt "recomandate" pentru jante de 18" +, pentru ca sunt foarte rigide si janta poate crapa (au fost foarte multe cazuri)

- schimbarea cauciucurilor costa mai mult (10 - 20 de euro in plus depinzand de tara)

- in caz de pana cauciucul trebuie inlocuit... nu poate fi reparat

- se uzeaza mai repede (mult mai repede in unele cazuri)

Edited by polbrand
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am facut card de asistenta rutiera la 9695, imi acopera lejer lipsa rotii de rezerva si alte probleme care pot aparea, dar sincer sper sa nu il folosesc niciodata.

Poate sunt eu mai stresat, nu inseamna ca toata lumea trebuia sa isi faca acum card de asistenta rutiera.

 

In concluzie este doar o alternativa, fiecare face cum considera.

Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am facut card de asistenta rutiera la 9695, imi acopera lejer lipsa rotii de rezerva si alte probleme care pot aparea, dar sincer sper sa nu il folosesc niciodata.

Poate sunt eu mai stresat, nu inseamna ca toata lumea trebuia sa isi faca acum card de asistenta rutiera.

 

In concluzie este doar o alternativa, fiecare face cum considera.

l-ai folosit vreodata ? mie nu prea imi vine sa cred ca la 300 ron pe an ai atatea avantaje si te zboara acasa cu clasa 1 pe tine si pasagerii de oriunde din europa , iti trimit si masina in tara , parca e prea cusut cu ata alba , stii pe cineva care a apelat la serviciile lor ?

Link to comment
Share on other sites

citesc citesc si nu ma lamuresc : pana la urma de care roata slim trebuie sa cumpar ?! pe 16 sau 17 ? si ce detalii mai trebuie sa aibe ? se potriveste si de la e46 cea de 16 ? mc si sper sa ma puteti lamuri ...

 

Eu mi-am luat pe 16 de pe un E46. Se potrivește pe E90 LCI 320D ( masina mea).

Edited by ovy07
Link to comment
Share on other sites

citesc citesc si nu ma lamuresc : pana la urma de care roata slim trebuie sa cumpar ?! pe 16 sau 17 ? si ce detalii mai trebuie sa aibe ? se potriveste si de la e46 cea de 16 ? mc si sper sa ma puteti lamuri ...

Depinde de motorizare, la E90 de 3 litri nu poti pune jante pe 16.

Link to comment
Share on other sites

Am taiat si eu un cauciuc pe fata pe autostrada la un E90 3.0. Am chemat un prieten si a venit cu o roata de 16... nu a mers. Dupa doua ore a venit cu o rezerva ingusta pe 17. Nu a mers nici aia. Am pus roata de pe spate pe fata (era in afara cu doua degete pentru ca aveam jante de M3) iar rezerva aia ingusta a incaput cumva pe spate dar atingea etrierul. Dupa 1km de mers la relanti, sa tocit un pic si janta si etrierul si am putut sa ajung acasa ! Rezerva aia ingusta arata de parca fusese luata la strung pe interior. Am intarziat vreo 6 ore deci pentru ca pe A2 e safe sa mergi doar cu Hummer. Imi plac aventurile dar asta a fost de kkt.
Link to comment
Share on other sites

l-ai folosit vreodata ? mie nu prea imi vine sa cred ca la 300 ron pe an ai atatea avantaje si te zboara acasa cu clasa 1 pe tine si pasagerii de oriunde din europa , iti trimit si masina in tara , parca e prea cusut cu ata alba , stii pe cineva care a apelat la serviciile lor ?

@Myx Atunci aia de la ADAC in Germania sunt niste habarnisti si merg in pierdere nu ? Mai ales daca iti deconteaza cheltuielile cu cazarea si taxiul, masina de inchiriat si alte cele ... nu ?

Link to comment
Share on other sites

@MyX sincer nu am auzit pe nimeni care l-a folosit, dar daca este sa compari cu ADAC care are cel mai ieftin abonament 90 euro si cel mai scump 134 nu cred ca sunt foarte mici tarifele, sunt adaptate la piata din Romania, oricum sper sa nu am nevoie de el niciodata.

 

Eu mi-am facut card Gold, daca platesti toata suma la inceput iti mai fac reducere 10%.

Psihologic stau mai linistit cu acest card, o sa ii vad utilitatea daca o sa il folosesc, totusi este ca orice asigurare, e bine sa o ai, dar speri sa nu o folosesti niciodata.

 

Am facut un topic despre asigurarea de asistenta rutiera http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162138-asistenta-rutiera/ cine a beneficiat de asa ceva poate ne ofera mai multe informatii.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Ideea mea este asa: rezerva pe 16 toli / inch gasesc la 100-150 de lei ... pe cand pe 17 toli gasesc la 450 de lei. Cea pe 15 toli sigur nu intra, pe probate, este prea mare etrierul si nu intra janta peste el.

 

Cea pe 16 inch ar putea sa o ia cineva care nu o poate proba pe masina pentru ca nu este in TM cel care o vinde. Logica cu "in acte am reper de 16 inch" este ca in acte masina are reperul 205/55 R16 ca reper omologat de anvelope, deci reper pe 16 toli / inch ar trebui sa incapa peste etrier si sa fie ok.

 

Cred ca nu este bine sa te orientezi doar dupa dimensiuni ca 15, 16 sau 17 inch.

Eu am dimensiunile 225/45 R17. Si am gasit SHuri multe pe

17 inch in portbagaj la E46.. dar nu s-au potrivit incepand de la prezoane.. De aceea in postul #37 (cu poza rezervei..) am dat codul rezervei subtiri care o am. Se potriveste din toate punctele de vedere. Cauta(ti) dupa codul stantat pe janta "din postul mentionat) si se va potrivi daca aveti "standardul" - popularul 225/45 R17 ca anvelope pe masina..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.