Jump to content

Bmw X5 E53 4.4i 285cp


Razvan Gavan

Recommended Posts

Ca sa mai schimbam un pic atmosfera de prin sectiunea "Masina mea" ma gandeam sa-mi prezint si eu cazanul. Se va pierde prin multitudinea de 2.0 diesel, dar na, si cei cu 4.4i sunt oameni :)

 

Masina a fost cumparata de la Bavaria, in leasing, si a apartinut patronului unei firme din Bucuresti. Are 225.000 km, din care 150.000 au fost servisati la Bavaria.

 

Nu a avut incidente, accidente, in 80% din caroserie e vopseaua originala (exceptie fac barile). Are cartea de service, ceva teanc de facturi, insa, a fost o masina care a stat destul de mult parcata.

 

Din acest considerent, cam tot ce era garnitura arata dubios sau curgea pe la vreun coltisor. Am cumparat-o la un pret foarte bun, intrucat i-am explicat proprietarului ce trebuie sa fac la ea si uite asa am luat X5 4.4i.

 

Ca si dotari, cred ca are destule, sau toate necesare mie, cel putin:

 

-8 airbaguri

-cutie automata

-DSC, Abs

-sonorizare stock (non-dsp)

-navigatie (display 16:9)

-magazie cd-uri

-televizor

-telefon (cu fir in cotiera)

-interior piele cu scaune sport, incalzite, electrice, memorii

-plafon negru

-trapa electrica sticla

-volan 3 spite cu comenzi

-pilot automat

-coloana directie electrica

-senzori parcare fata+spate

-senzori ploaie

-xenon d2s + spalatoare

-proiectoare

-asistenta la coborare

-geamuri electrice, oglinzi electrice

-climatronic

-jante Oem 19"

 

Din punct de vedere al investitiilor, am facut urmatoarele:

 

-garnituri capace motor superioare

-garnitura baie ulei inferioara

-bielete de directie + burudufe

-burduf planetara stanga

-garnituri injectoare (superioare+inferioare)

-pompa de apa + termostat

-pompa de servo

-ulei, lichid de racire, ulei servo, ulei diferential

-flansa cutie transfer fata

-filtru aer, polen, combustibil, ulei

-kit role + intinzator

 

Masina avea discurile si placutele schimbate, brate inferioare si alte lucruri, deci nu a fost necesar nimic pe partea de suspensii.

 

La un moment dat s-au stricat macaralele pe fata, au fost schimbate cu niste gunoaie aftermarket, si am fost nevoit sa cumpar macarale noi si motorase, acum totul e ok.

 

Farurile erau cele originale la care se montasera angel CCFL, am decis sa iau niste faruri noi Depo, la fel si stopuri noi pe led (tot Depo). Am inlocuit si pozitiile de la numar cu unele pe led, pentru ca erau lamelele oxidate si becul facea contact doar cand vroia.

 

La haion la partea superioara are ceva zone cu rugina, dar am decis sa-l inlocuiesc cu totul si sa-l vopsesc.

 

Probabil cel mai important aspect a fost o investitie intr-o instalatie de gaz. Nu am mers pe ceva ieftin, am vrut una de calitate cu control prin OBD, etc, Tomasetto. Va spun sincer ca nu am gasit nicio diferenta intre gaz si benzina. Masina merge la fel, se comporta la fel. Dar, avantajul este ca acum merg cu echivalentul a 10-12% consum in Bucuresti si 5-6 consum in afara. Un plin de gaz (80 litri intra in butelie) este 216 lei, iar un plin de benzina este 470 lei. Baietii au lucrat exceptional, fara inadituri, taieturi, gauri sau alte nebunii aiurea.

 

In momentul de fata, am o problema care ma deranjeaza, la garnitura de la cutie plange un pic de ulei si are un fenomen ciudat. Dimineata la pornire am o vibratie ce o simt in caroserie si care se amplifica in momentul in care cuplez D sau R. Nu are probleme la tampoane, flanse sau alte lucruri de caciuc. Dupa ce se incalzeste uleiul in cutie (10-15 min) nu se mai simte nimic. Cutia nu are smucituri sau socuri, doar vibreaza dimineata. Mi-a spus cineva ca motivul ar putea sa fie convertizorul. Va trebui sa ma duc sa vad ce e de facut la specialisti in domeniu.

 

Am mai schimbat carcasele de la chei, erau destul de lipite cu superglue si uzate. Volanul avea o imbracaminte pe el si are o bucata lipsa din piele in partea superioara, nuca de la schimbator are si ea ceva uzura. Mai am de lucru la partea asta.

 

 

In rest, poze cu ea.

 

http://s27.postimg.org/z7168ryf3/2015_01_23_13_31_59.jpghttp://s27.postimg.org/41cgyaccf/2015_01_23_13_32_08.jpghttp://s27.postimg.org/achoepdkv/2015_01_23_13_32_21.jpghttp://s27.postimg.org/maeneury7/2015_01_23_13_41_45.jpghttp://s27.postimg.org/l9eepqayn/2015_01_23_13_41_46.jpghttp://s27.postimg.org/jrsye667z/2015_01_23_13_41_48.jpghttp://s27.postimg.org/v0gbtfytb/2015_01_24_12_09_13.jpghttp://s27.postimg.org/fmmn5zxtr/2015_01_24_14_30_51.jpghttp://s27.postimg.org/xvtf0b2tb/2015_02_07_08_35_28.jpghttp://s27.postimg.org/hon4k8vsv/2015_02_07_08_35_29_HDR.jpg

 

Pai puneti un reply ca nu pot sa mai pun poze. Tampit sistem. Daca sunt externe, nu ma lasa sa pun mai mult de 10 poze. Daca sunt interne, nu am spatiu. Daca vreau sa mai dau un reply, il include in cel initial si nu afiseaza decat 10 poze. Eu am 54 in total...

Edited by Razvan Gavan
  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Din pacate sunt putini care mai baga bani in masina..... Partea mai trista ca si cei care cumpara masini de la mine nu dau doi bani pe banii investiti...

 

Cam asa arata dauna totala, din care am mai recuperat vreo 400 eur din vanzarea pieselor vechi.

 

http://s8.postimg.org/7ypji9us1/deviz.jpg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fara suparare, in afara de GPL si de stopuri nu e vorba de cine stie ce sume.

 

Uleiuri, filtre, bujii, antigel, niste burdufuri de planetare. Chestii uzuale. Pompa apa pe Febi, Pompa servo care la 250 lei OEM e la mana a doua etc.

 

Astea sunt piese pe care majoritatea le schimba (dintre cei de pe forum). Fac parte din intretinerea masinii.

 

Mai ales avand in vedere masina si motorizarea, chiar se poate spune ca ai scapat ieftin.

 

Din pacate sunt putini care mai baga bani in masina..... Partea mai trista ca si cei care cumpara masini de la mine nu dau doi bani pe banii investiti...

Nu e neaparat asa. Pai cand faci chestia asta banuiesc ca ti-o si asumi. Stii de la inceput ca banii bagati nu se pot recupera.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poate pentru tine, care intelegi repercursiunile pieselor neschimbate la timp, 12.000 lei pe care i-am investit in aceasta masina sunt o suma pe care nu ar da-o niciodata sau cu care eventual ar mai cumpara o masina. Eu personal am vazut 6-7 x5-uri pana sa o iau oe cea actuala si iti spu sincer, din toate vazute niciuna nu avea cel mai mic consumabil schimbat. Din piesele din lista, doar pompa de servo a fost de la dezmembrari, in rest sunt noi.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.