Jump to content

E90 2006 - AFk^


AFk^

Recommended Posts

mentionez de la inceput ca nu tin partea nimanui ci doar expun o parere bazata pe experientele personale, poate ajuta cumva: un 320d softat cam bate la multe genuri de curse(0-400m, 0-100km/h, 50-150km/h) un 530 stock. Poate la 0-250km/h pe distante nelimitate castiga 530, chiar foarte posibil...dar nu am testat.

oricum sunt niste discutii cam la limita deoarece nici una nici cealalta nu s masini de curse....dar lumea le mai forteaza:)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

iar aici discutam despre E90 ~ 190cp vs F10 245cp

Plus ca pe 2011+ sunt 258cp.

 

 

E90 si F30 au ~1500kg.

1680 (incorect) - 1450 (incorect) = 400 ???

 

Comparatie F30 vs F10

 

F30 320d

 

1495 kg

184 PS

380 Nm

0-100 km/h: 7.5 s

 

F10 530d

1760 kg (+17 %)

258 PS (+40 %)

560 Nm (+47%)

0-100 km/h: 6.1 s

 

Despre ce vorbim ? Ce fizica?

 

~300 kg in plus la f10. Nu sunt suficienti doar 20-30cp pentru a ajunge la aceleasi performante.

 

@man, un f30 cu soft ajunge la 218hp iar diferenta pana la 245hp (nu am zis de 258 versiunea mai noua) nu e chiar atat de mare.

 

Ia pune tu 4 persoane normale in masina plus sofer si ia mergi singur cu ea. Cum trage masina respectiva?

 

Ai pus 7.5 la f30, dar dupa soft scoate lejer 6.5.. Deci cum e?

 

Nu a zis nimeni nimic de curse, ziceam strict de la 50km/h la 150km/h... E normal ca de la 150km/h sa se simta diferenta, dar pana atunci mergi cam la egal...

 

 

La e90 am catigat o secunda de la 8.1 la 7 de la 0-100km/h.

 

Ps: vorbim de f-uri, e90 si e60 au alta greutate, e alta mancare de peste. E60 are doar 80kg peste e90.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Oricum facem discutie pe o prostie, ca asa si 530d resoftat se duce in 300+ cp, 600+ NM. (ambele versiuni: 245 / 258)

La e90 am catigat o secunda de la 8.1 la 7 de la 0-100km/h.

 

E90 320d Automatic E90

1505 kg

163 PS

340 Nm

0-100 km/h: 8.6 s

 

F10 530d

1790 kg

245 PS

540 Nm

0-100 km/h: 6.3 s

 

Vise.

 

Ce comparatie vrei sa faci? F30 FL 190cp resoftat agresiv, cu sofer de 50kg vs 530d NFL 245cp, cu 5 persoane de +100kg, eventual si 5 saci de ciment in portbagaj?

Edited by mgs
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Nu man, problema e simpla.

 

Am stabilit ca un f30 ajunge la 220cp cu soft iar f10 il lasam stock la 245/258cp

 

Diferenta de ~300kg de la f10 fata de f30 nu are cum sa fie acoperita de cei 30-50cp in plus. Intelegi ideea?

 

Un f30 resoftat bate la cur un f10 cu 245cp.

 

Asta datorita celor 270kg in plus pe f10 si doar 20-30cp in plus.

 

Uite, cu chip de la 7.7s la 6.0, deci ce vorbim?

 

http://youtu.be/2FGdwYgiid4

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar si doar cei 184 cai sunt suficienti pentru a "infrage" un 530d cu 245 cai la o acceleratie de la 50km/ la 150km/h. Facem si teste si pariuri daca vreti.

 

Am stabilit ca un f30 ajunge la 220cp cu soft iar f10 il lasam stock la 245/258cp

 

Mai devreme spuneai altceva, ca 184 de cai sunt suficienti.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

F30 320d

 

1495 kg

184 PS

380 Nm

0-100 km/h: 7.5 s

F10 530d

 

1790 kg

245 PS

540 Nm

0-100 km/h: 6.3 s

Sunt suficienti sa se tina de ea.

 

La o diferenta >1s, depinde ce intelegi tu prin "se tine".

 

F30 e mai bun la 100 - 0 km/h probabil thumbsup.png.

Edited by mgs
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Chestia clara e ca nu e diferenta mare absolut deloc.

 

Eu asta spun. Ca nu le putem compara la comfort si alte chestii, da, e normal ca sunt clase diferite, dar pentru viteza legala f30 cu soft e la fel ca f10 530d stock.

 

Bineinteles ca oricand se poate face soft si pe 530d si atunci e alta mancare de peste.

 

Ideea mea era ca poti avea cu un 320d soft performantele unui 530d stock, atat.

 

Pentru ca le gasesti cam la aceeasi bani la sh ~25k euro, dar la 530d ai costuri de 2-3 ori mai mari la intretinere/impozit/consum.

Edited by AFk^
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

320d resoftat se misca bine,o am resoftata la George din 2008 cu soft ceva mai agresiv asa i-am cerut.Din experienta doar modelul de 218 cai adica 530d 2004-2005 ii face fata sau chiar il depaseste pana la 160.De la modelul cu 231cai in sus cam pierde,la cel de 245 nici nu se pune problema sa i faca fata.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La tine totul se reduce la liniute si care pe care, se vede ca ai carnetul de putin timp,practic un incepator.Pe mine de exemplu nu ma intereseaza , eu aleg comfortul , aspectul ...altele.

 

 

N-am facut liniute in viata mea si nici n-am de gand. Aia cu f10 doar l-am impins de la spate...

 

 

@cristi.n vorbim de modelele noi, nu de e90... In plis e60 e mai usor decat f10. Si cu 80kg mai greu fata de e90

Edited by AFk^
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Dati-i pace, este evident ca un 320 d resoftat esti mai slab decat un 5ar 3.0 stock. Dar asa ca a facut el liniuta si cine stie cum si prin cec anomalii s-a intamplat sa "se tina" de el ( care asta poate insemna orice), nu e relevant. Exprimarea ii face fata e relativa. Pana in 160 un 530 stock ii da 10 masini unui f30 320d. Timpii pana in 100 nu sunt de luat etalon, pt ca exista viata si dupa 100.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Cavaliere vorbesc degeaba?

 

Am zis ca eu cu un e90 resoftat la 194 cp am facut un f10 de 184cp.

 

Si de la cum am trecut pe langa el, sunt ferm convins ca un f30 resoftat (220 cp) face oricand un f10 de 245/258 cai pana la viteza de 150km/h. Pui 220 cp vs 258 cp si 300 kg diferenta sa vezi distractie...

 

Vorbesti prostii cand spui ca acei cai din soft nu sunt ca cei de fabrica. Probabil in mintea ta le da sa manance mai mult celor din fabrica...

 

 

Aiurezi tare cu 10 masini in fata la 530 stock. Omule, ai diferenta de 38CP+ la 530d, dar ai 270Kg+ la 530d. Acei 38CP+ nu or sa faca fata la 270kg+ niciodata.

Edited by AFk^
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

http://www.zeperfs.com/en/duel5951-4317.htm

 

Ia vezi acolo. Intelege ca aberezi. Trezirea

 

Cu o resoftare la f30 castigi maxim 0.5 secunde pana in 100km/h. Iar cu cat creste viteza castigul e si mai mic.

Mai pe intelesul tau, vezi ce timpi are un f30 2.5d de 218 cai, care e si ala mai slab decatvun 530 d stock. Plimba te cu un 530 si o sa intelegi ca aiurezi.

Edited by cavaliere
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://www.zeperfs.com/en/duel5951-4317.htm

 

Ia vezi acolo. Intelege ca aberezi. Trezirea

 

 

Da coane, dar aia e diferenta de 1 secunda si acel f30 nu are soft. Exact ce spuneam.

 

Cu soft 0-140 scade cel putin 3-4 secunde, adica fix cat face si f10 530d stock. Tu asta nu intelegi, comparam mere cu pere. Eu ziceam cu soft, de 220CP (fata de stock 184 sau 190 cat e comparatia de mai jos - soft faci cu 225-230cp), un f30 este aproape egal cu un f10 530d stock de 258 datorita kg in plus. Si un f10 530d are 1990kg in comparatia ta vs 1645kg f30, deci aprox400 kg in plus pentru f10.

 

http://i.imgur.com/kxzY5Nb.jpg

 

aiurezi rau cand spui 0.5 e la 0.-100 sau ca la viteza mai mare diferenta e mult mai mica cand ea e de aproape 6-7 secunde.

 

 

uite aici 80-180 cum scade de la 21.97 la 17.58, deci 6 secunde... asa ca nu poti spune ca acea comparatie e despre ce vorbim noi aici

 

 

 

 

Si ca sa nu mai aiurezi atat de mult, uite si o diferenta de aproape 150 cp care pana la 120-140km/h nu e atat de mare, e exact cum e diferenta dintre un 520d si un 320d f10/f30 si sunt 150 cp in plus...

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=znV8QtUIcag

 

 

Si ca sa vezi diferenta de greutate cea mai buna comparatie e sa la acelasi motor de 184cp si pe f10 si pe f30 si obeservi ca seria 3 e mereu cu 20km/h inainte, de ce? datorita kg in plus ale seriei 5. Acei 20km in plus la seria 3 il echivaleaza acei 38cp in plus de la 530d, deci e fix pix, 530d stock 258cp este cam la egalitate cu 320d soft 220cp datorita kg in plus.

 

Un 530d stock de 258cp face un 320d stock cu 190cp, chiar si cu kg in plus, dar nu e diferenta de 10 masini cum aberezi tu...

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rNc19NOmsC0

Edited by AFk^
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

Esti capacaun cred. Tu nu intelegi ca pana si 325d care are 218 cai este mai slab decat 530? Ma opresc ca vad ca bati campii.

 

 

 

Am facut si comparatia a cu 325 218cp vs 530d 258cp, dar diferenta este extrem de mica, chiar infima. nu e nici macar o secundala 0-100, deci sunt cam egale, exact ce spuneam. Iarasi daca tot facem diferente intre motoarele noi, punem 225cp (190 cp resoftat la 225-230) pe un seria 3 vs 258 pe un seria 5.

 

Daca vorbim despre cel de 245 vs 220 clar sunt egale, reise din comparatia facuta de tine. Deci, de ce o mai lungim, cand am dreptate?

 

 

Uite si o comparatie la320d vs520d unde acele kg in plus desprecare tot vorbesc eu isi spun cuvantul.

 

http://s10.postimg.org/3k9l46kll/image.jpg

 

 

 

acelasi motor/putere, numai ca sunt 270kg in plus.... diferente de cateva secunde, deci despre ce vorbim cavaliere?

Edited by AFk^
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Nu man, problema e simpla.

 

Am stabilit ca un f30 ajunge la 220cp cu soft iar f10 il lasam stock la 245/258cp

 

Diferenta de ~300kg de la f10 fata de f30 nu are cum sa fie acoperita de cei 30-50cp in plus. Intelegi ideea?

 

Un f30 resoftat bate la cur un f10 cu 245cp.

 

Asta datorita celor 270kg in plus pe f10 si doar 20-30cp in plus.

 

Uite, cu chip de la 7.7s la 6.0, deci ce vorbim?

 

http://youtu.be/2FGdwYgiid4

Nu m-am uitat la video,dar mi se pare exagerat sa castigi 1.5sec la un motor de 2000cmc doar prin resoftare.

Asta ce inseamna?Ca un 530d cu o simpla resoftare castiga 1.5sec?deci de la 6.1 ajunge la 4.6sec...La naiba,un M5 pe 0-100km/h!!

AFK,sti melodia aia "Cai verzi pe pereti"??

  • Like 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu m-am uitat la video,dar mi se pare exagerat sa castigi 1.5sec la un motor de 2000cmc doar prin resoftare.

Asta ce inseamna?Ca un 530d cu o simpla resoftare castiga 1.5sec?deci de la 6.1 ajunge la 4.6sec...La naiba,un M5 pe 0-100km/h!!

AFK,sti melodia aia "Cai verzi pe pereti"??

 

 

exagerat-neexagerat, se castiga, totusi vorbim de o resoftare de 20%+. Nu arunca vina pe mine, arunca vina pe video. Caii aia verzi pe pereti (nu prea ascult porcarii muzicale de genul asta) se cam apropie de adevar, dar daca nu vreti sa intelegeti nu e treaba mea. Eu doar am pus niste date care confirma ca 300kg in plus pe o masina o face puturoasa. Masa este inamicul numarul 1 al acelor cai putere in plus (mai exact 38cp). Restul e cancan.

Edited by AFk^
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

La tine totul se reduce la liniute si care pe care, se vede ca ai carnetul de putin timp,practic un incepator.Pe mine de exemplu nu ma intereseaza , eu aleg comfortul , aspectul ...altele.

 

Era evident de la inceputul discutiei. In primul rand a expus totul anapoda - referindu-se la kw, in loc de cuplu.

Insa da, este clar ca un 320d modificat este mult mai rapid decat alte modele cu motorizari mari. Insa asta presupune multe alte upgrade-uri de ordin mecanic.

Dar monsieur AFk^ a inceput toata discutia bazandu-se doar pe un kkt de soft pus cu cca 200eur. Aurel, daca in momentul resoftarii faceai macar si un upgrade kit-ului de ambreiaj (nu mai spun de diferential, intercooler s.a.m.d), poate erai luat cat de cat in serios. Insa in momentul de fata esti doar un guraliv care isi sterge mucii cu maneca maletei si ai pretentia ca baietii mari sa se uite dupa tine. Chill bro' - sau cum se mai zice in ziua de azi.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Chiar daca nu faci modificari mecanice (intercooler, turbina, diferential) si faci doar amaratul ala de soft, masina se apropie de performantele de mai sus. Daca te apuci si faci si upgrade-uri de orin mecanic ii mananci pe paine cu tot cu 530d-ul lor.

 

Sunt multi care nu concep ca un soft de 200 euro ajunge la performantele lor, asta e problema aici, multi tac si inghit in sec... Baietii mari, cum iti place sa le zici, mereu vor avea o problema in a intelege tehnologia. Din cauza asta blameaza acel cacat de soft si nu cred nici daca vad cu ochii lor ca un 320d resoftat face un 530d stock.

Edited by AFk^
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.