Jump to content

Sfat achizitie 118i vs 118d


paul_

Recommended Posts

Buna domnilor,

 

Am si eu o mare dilema, daca sunteti amabili sa imi impartasiti din experientele voastre v-as fi recunsocator.

Ma bate gandul sa imi iau primul meu BMW, aud tot felu de pareri ba ca Audi ba ca altceva dar....mie tot la BMW mi capu'. Mentionez ca folosesc masina 80% in oras pe distante scurte(4km servici). Initial am fost fixat pe un Seria 3 E90 320i, dar aud fel de fel da pareri ba ca e rar motoru, nu gasesti piese, ca sunt scumpe si consumabilele. Acu imi face cu ochiu Seria 1, stiu e mai mica la interior dar soferul sta comfortabil :). Acu vine intrebarea 118i (cu aceleasi auzite, ca e scump de intretinut, ca nu gasesti piese) sau 118d. Acum conduc diesel dar ma ingrijoreaza sa iau o masina de 8/10 ani diesel si sa fac drumuri scurte cu ea, mai e chestia ca poate pica turbina injectoare etc.

Va rog sa ma lamuriti un pic cu ceea ce cunoasteti despre aceste masini, ca doar le aveti nu vorbiti pe auzite.

 

Multumesc frumos

Link to comment
Share on other sites

Daca zici ca mergi doar oras 80% atunci benzina.

 

Cand zici ca sunt scumpe consumabilele la ce te referi? 150-200 lei pt stergatoare e mult? 600-700 lei o revizie? 4 anvelope pe 16 la 1200 lei...

Astea le faci 1 data pe an, eu zic ca e rezonabil :)

 

Seria 1 e intr-adevar mai mica la interior, dar este o masina buna, foarte misto de condus, cutia de viteze e un pic stramta dar te obisnuiesti, un pic rigida, daca nu ai anvelope ROF e foarte ok. Consumul la 118d e fbun, gen 8-9 oras, 5-6 afara mers normal.

 

Mare grija la diesel ca au probleme cu distributia, fabricatie dupa 2006, este topic pe forum gen 150 pagini :)

Daca te hotarasti la diesel, sa ai in vedere schimb distributie.

 

Pentru 1-2 persoane, fara copii e o masina chiar misto.

 

Ce buget ai?

Link to comment
Share on other sites

asta cu nu gasesti piese e maxima...

dar unde stai, in padure? in varful muntelui?

 

ca posesor de 320i iti spun ca gasesti absolut orice, oriunde, si la orice magazin de piese auto.. nu este vreun bentley continental sau mclaren p1 sa zici ca nu gasesti piese..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Intre 118i si 118d eu as merge tot pe e90 318i sau 320i. E putin mai spatioasa decat seria 1, dar nu foarte mare incat sa incomodeze in oras. Mai ales daca e singura masina in familie. Ca a doua masina ar fi ok si 118i. La 80% mers in oras si banuiesc un maximum 15-20 mii km pe an, mai ales la o masina second hand clar as merge pe benzina.

 

PS: asta cu piesele greu de gasit e pentru posesorii de Oltcit, Trabant, Lada 1500, etc...

Edited by recall
Link to comment
Share on other sites

Mihai pare rezonabil, nu stiu de ce exista atea mituri cu BMW-ul asta :). In masina cam 2 persoane max vor calatori, o vreme :), si ca buget ma gandeam asa la 7 sau 8k.

 

Eu fac cam pana in 12 000 km pe an, e frumos dieselul dar nu stiu exact daca ii place sa fac zilnic 4km dus 4km intors cu el, nici macar nu apuca sa se incalzeasca.

 

318i imi pare asa "pe hartie" underpowered, la fel si 116i (122cp), poate ma insel. Inca ceva ce ma nelinisteste la seria 3 este ca pare destul de joasa in fata pentru drumurile noastre.

 

Recall poate lumea cand vorbeste ca piesele sunt greu de gasit se refera la dezmembrari, oricum intr-adevar pare mai popular pe la noi diesel.

Link to comment
Share on other sites

In dezmembrari o sa gasesti mai dificil piese de seria 1 decat de seria 3. Legat de inaltime, nu pot sa zic sigur, dar din vazute, nu cred ca garda la sol sa fie mai mare la seria 1. Cel putin comparand suspensiile standard la ambele variante. Edited by recall
Link to comment
Share on other sites

diesel cu dpf drumuri scurte in oras non stop. = probleme.

daca o scoti macar odata la 2-300 de km in afara orasului si o mai alergi putin nu ai treaba.

am avut si eu dilema asta, si am luat un diesel tocmai ca am un tipic fix ca asta.. eu fac in 2 saptamani cam 150-180 km urbani si o data la 2 saptamani in week-end 360 km pe autostrada ..deci se curata dpf si restul ce mai e pe acolo..

daca nu o vei scoate regula pe afara sa o alergi putin mai bine benzina.. cu al mergi si rece, si scurt si lung si subturat, cum vrei tu, nu are nici pe dracul..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Variantele diesel .. nu e nici o indoiala sunt sprintene, si seria1 si e90. Pe acceleratie observ ca se descurca onorabil si benzina 118i si 320i (150cp), nu stiu cum se simte cuplul mai mic la benzina ca nu am condus. Oricum fata de tdi-ul de care trag acum sunt mai rapide, caut un motor decent nici prea prea, nici foarte foarte, pana in 2l. Din ce observ pe mobile, e90 e mai dotat fata de seria1 si cam la aceeasi bani.

 

Este vreun "well known issue" la benzinare, ceva ce se stie ca pica, cum sta la fiabilitate?

Link to comment
Share on other sites

au fost unele probleme cu distributia, mai scapa ulei pe ici pe colo.nimic dramatic sau foarte des cu probleme.

avandin vedere varsta, daca au fost ceva la distributie s-a schimbat deja si daca nu, probabil ca nici nu o sa aibe..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, sunt tot felul de comentarii pe toate forumurile, nu numai aici.

 

La 12000 km pe an, nu stiu de ce sa consideri diesel, sunt prea putini sa zici ca vei castiga pe partea de combustibil. Daca faci pe zi 4+4km (presupun ca stai intr-un oras mic), un diesel nu se incalzeste nici vara cum trebuie, apai iarna.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E90 320i(2005). Oras 90% (drumuri de max. 5 km), un drum pe an in Grecia si cateva(3) de max. 300km. Consum urban iarna 12-13, vara 11-12, afara cu masina goala(2 pers) 6.4, incarcata (2pers+ portbagaj plin) 7.4. "Probleme" garnituri motor =>pierderi ulei(e normal pentru un benzinar de 9ani). Am mai schimbat amortizoare, simering cutie si grup si un rulment fata. Toate erau originale deci era normal sa mai pice dupa 200000 km. Iarna da caldura in max 5 min. Piesele schimbate au avut un pret decent iar ulei + filtre costa max. 400 lei.
Link to comment
Share on other sites

Salut! Am (sau mai bine zis am avut) aceeasi dilema ca si tine si m-am decis pe 118i si iti expun motivele mele:

-la decizie a contribuit si faptul ca am utilizat in aceleasi conditii un diesel si un benzinar(alte marci) cam vre-o 2 ani

-drumurile mele zilnice sunt de 5-6 km dus-intors prin oras: la un diesel nu se incalzeste motorul si iti va consuma cam la fel; minusul e ca nu ai caldura in interior iarna

-la diesel se blocheaza diverse valve/DPF datorita depunerilor de noxe daca mergi foarte mult subturat/cu motorul rece (eu curatam EGR la 6 luni)

-la 118i nu ai grija turbinei (ca tre sa o lasi cateva minute cu motorul pornit sa se raceasca dupa ce ai condus mai tare, ca o sa iti pice la un momentdat etc.)

-personal nu imi place deloc zgomotul si vibratiile produse de motoarele mici diesel (am mers si cu V6 de 3 litri si era altceva ... dar nu e cazul).

-la motoarele diesel Bmw intre 2007-2011 exista problema distributiei care pica si am inteles ca e destul de costisitoare de schimbat (cateva mii de eur), deci trebuie sa aduni si costul asta la pretul masinii

-la diesel, datorita cuplului mare, iti va ceda mult mai repede ambreajul/volanta; eu am avut de schimbat o volanta la un diesel si nu e deloc o operatiune ieftina, mai ales la volante cu masa dubla

 

Normal, si benzinarul are minusurile lui (cuplu mic, consum putin mai mare etc.) dar nu se compara per total.

 

In mare cred ca diesel-ul nu merita decat daca faci foarte multi km in afara orasului si asta nu doar dpdv al costurilor, cum calculeaza multi, ci si datorita regimului de functionare al motorului. Mai mult, pentru mine personal, degeaba are 1s in minus la acceleratie daca suna ca un tractoras tot timpul ... prefer rafinamentul benzinei.

 

O.T.: 118i are si el volanta cu masa dubla, cel putin asa am gasit pe internet?

Edited by jaymz
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
am avut 10 ani numai masini pe benzina , zi de zi ... sperand la un diesel tot mai mult, acuma conduc diesel 2.0 143hp si nu se compara cu nici o benzinara . In legatura cu sunetul cred ca cel mai rafinat motor diesel si la vibratie si la sunet il are bmw , am ascultat multe marci si nici unul nu e la fel de silentios ca acestea. Da cred ca costurile sunt mai mari ,dar daca ai grija de el te tine mult si bine ;) Parerea mea ( umila)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.