Jump to content

BMW E46 1998


Yochanan

Recommended Posts

Nu o sa imi pierd elanul. Vreau sa vad pana unde ajung. :) Multumesc mult inca odata daci_84. Am pus ambele difuzoare si se aude multumitor. E mult mai mult decat am eu nevoie in masina. Doar ca ce aveam eu inainte se auzea destul de prost din cauza membranei rupte. La fix s-a nimerit si celalalt difuzor ca nu mai avea mult. Era fisurata membrana dintr-un capat in altul..

Am pus si pe al doilea la munte la ai mei, dupa care am facut o mica proba. Se aude foarte bine, pentru mine este arhi-suficient.

 

 

 

 

PS: In momentul cand invart de volumul casetofonului, nu ar trebui sa imi arate la ce nivel este volumul? Mie nu imi apare nimic. Ramane tot radio sau CD ... dar volumul creste!

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

Ok. A venit vremea ca eu(indirect spus eu) sa verific absolut tot ce inseamna motor, scurgeri antigel, ulei, chiar daca la uleiul de motor sunt scurgeri minore, pompa servo, pompa abs, freon. Am marea rugaminte sa ma indrumati daca aveti cunostinte catre un service, daca este posibil in Botosani, daca nu Suceava. Eventual un numar de telefon sau o adresa pe net ceva unde sa pot lua legatura cu ei.

 

Probleme de pus la punct:

1. Pierdere antigel. Aprox 1 litru la 1000km.

2. Scurgere minora de ulei motor.

3. Rulmentul de la pompa de apa, pare gripat.

4. De montat kitul de ridicare a geamului stanga. De schimbat kitul de ridicare a geamului dreapta.

5. De montat CORECT si fara a indoi chederele interioare si exterioare de la usile fata.

6. De centrat usile fata. Sau de pus inapoi pe pozitie.

7. De facut o noua expertiza la cutia de viteze si eventual schimbul acesteia. Poate ceva si la cardan sau grup.

8. De verificat/fixat/reparat tot ce tine de trenul de rulare.

9. De verificat din ce cauza in momentul in care am AC pe rece pornit pe la picioare si pe la parbriz imi vine aer cald.

10. De schimbat freon. Verificat instalatia.

11. Pompa abs si servo. In momentul cand ciupesc frana simt o smuncitura a volanului.

12. De schimbat placute frana fata.

13. Nu imi aduc aminte restul acum. Dar mai sunt cateva.

 

Am nevoie de o locatie unde pot face aceste lucruri cu incredere, daca e posibil toate in acelasi loc. Deci ideea este ca am nevoie de cineva care stie ce este un BMW, unde se desface pentru a ajunge la o anumita problema, etc. Nu vreau sa vad masina descompletata la portbagaj pentru a repara AC-ul din interior... E exagerat putin dar exemplific pentru a ma face foarte bine inteles.

Se apropie 1 Mai si vreau sa ma pun pe drum catre SUNWAVES - Mamamia.

Ideal ar fi sa pot sa le fac in Botosani. Daca aveti ceva recomandari le astept cu placere.

 

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Salut, chiar eram curios daca ai ajuns in regula la Botosani pt. ca ma gandeam pa huruitul ala....

 

Asta cu cutia de viteze cum au dat verdictul ?

 

Lista ta e destul de stufoasa... din toate domeniile. Cred ca este destul de scump sa le rezolvi pe toate odata.

Punctul 4 poti sa-l rezolvi tu iar 10 nu vad de ce ai schimba freonul daca baga rece. Problema e la 9.

 

Succes oricum si vezi ca 1 mai bate la usa. La service ar trebui sa rezolvi intai 1, 7, 8, 11, 12. Daca le rezolvi, esti boier.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am ajuns la Botosani. Ba chiar mai mult am plecat spre Petrosani. Cu doua rute diferite la plecare si venire.

In legatura cu problema cutiei de viteze... Au demontat de sub ea suportii de la evacuare. Au demontat si scutul acela ignifug, si au facut diferite teste la cardan. L-au rotit intr-o directie alta. Grupul pe spate. Au rotit rotile spate sa vada in momentul in care se face cuplajul in diferential. E si acolo un mic joc. Dar se aude acel zgomot de la cutie. Asa a spus primul cercetator :D. De aceea vreau sa verifice si altcineva. Si eventual sa remediem problema.

 

La freon cred ca trebuie verificat deoarece nu sunt multumit cat de rece baga. Oricum e inca o dilema pentru mine rotita aia de pe bord care comuta intre rece si cald. Ce rost mai au gradele afisate de clima?

 

Inca o chestie care mi-a sesizat-o daci_84. Pe bord sus, in gurile de ventilatie de deasupra, cele care bat spre parbriz, ar fi trebuit sa am o cutiuta ceva. La el era prezenta. La mine nu este.

 

Da. Prioritare sunt punctele 1, 7, 8, 11, 12, dar si 3!!!! Daca ma incadrez in timp as dori sa le fac pe toate! Oricum piesele le cumpar in functie de prioritati. Si daca sunt bani de manopera si de restul pieselor, atunci vreau sa le pun pe toate la punct.

 

PS: Am uitat sa precizez de clapeta de acceleratie. De verificat si ea!

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

tare frica imi este ca daca repari absolut totul la ea o sa ii dublezi pretul de achizitie....

si tinand cont de vechime degeaba le repari pe toate ca in scurt timp or sa apara altele si altele.

 

dar asta e, lucruri la care trebuie sa te astepti cand iei o masina asa veche. si eu am tot un e46 vechi, tot asa am ceva defecte mai mici sau mai mari, dar in afara de chestiile care tin de functionalitate (motorul), siguranta rutiera (trenul de rulare, suspensia, sist franare etc) m-am obisnuit cu micile defecte.

 

pe unde iti pierde ulei? e doar umeda zona sau pierde asa mult de e nevoie sa completezi?

Edited by CosminE46
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu e necesara completarea. E doar umeda zona deasupra pe capac. Practic de la schimbul de ulei, nivelul a scazut doar cu 3mm in 3000 km. Bineinteles +/-. Orice masina de genul are sau va avea probleme. Sunt constient ca si la Volvo, daca mergeam pe Volvo, intampinam aceleasi chestii. Si sa fim seriosi, nu e dacie sa mearga sarma si patentul, iar in caz de forta majora sa trebuiasca sa platesti o manopera ceva. Sunt constient ca asa stau lucrurile. Nu ramane decat sa cercetez piata! Sa vedem cum pot sa rezolv lucrurile astea.

 

Descurajat nu sunt. Si nici nu voi fi vreodata. Sunt in stare sa imi asum orice actiune sau decizie iau. Iar in cazul de fata, e vorba de o masina. Nu e un capat de lume, sunt dispus sa o pun pe picioare. Deja m-am obisnuit in ea. Nici femei nu am schimbat prea multe decat in momentul in care cautam... D`apai masina care e mai ceva :D

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

Multumesc daniel000! Iti doresc sa fii ferit de astfel de probleme.

 

Sambata intram in pregatirea pentru operatie. Dat jos de sub ia ce se poate si verificat la sange. Daca e cutia, daca e cardanul sau grupul, se va vedea exact sambata.

 

Sambata se va cerceta:

Problema scurgerii lichidului de racire.

Jocul volanului in momentul piscarii franei.

Pierderi minore de ulei pe la capacul motorului.

AC-ul combinat cu aer cald pe la parbriz si picioare.

Verificarea AC-ului din instalatie.

Verificare sonde.

Verificare geometrie.

Verificare erori.

Verificare tren rulare.

 

Luni va urma comanda de piese, foarte posibil ca unele sa fie din dezmembrari, iar altele noi(chedere, sistemul de ridicare al geamurilor fata, sonda lambda, etc), dupa care operatia propriuzisa.

In principiu, se v-or rezolva toate, chit ca renunt la SUNWAVES-ul din mai. O sa merg la cel din toamna.

Lista cu cele de pus la punct este expusa mai sus, adaugandu-se doar verificare si inlocuire sonde daca e cazul, activare maneta BC, iar dupa ce masina iese de pe portile "spitalului", v-a primi un tratament de cosmetizare interior. Ii voi face un detailing interior, cu tot cu vopsire, cu tot ce trebuie.

 

De exterior o sa ma ocup eu o data pe luna cu un polish cu SONAX Polish&Wax Color negru. Bineinteles dupa spalare si uscare.

 

 

@CosminE46: Sunt constient ca trebuie bagati bani intr-o masina. Si sunt constient ca o sa mai pice multe. Cam asa e cu masina mai ales pe la noi prin tara, unde drumurile si statutul economic isi spun cuvantul de foarte multe ori....

Edited by Yochanan
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bine v-am regăsit.

 

Mama ei de muncă, iar am fost departe... Am ajuns înapoi totuși, iar primul lucru care l.am făcut a fost sa sun pentru o noua programare La service. Astăzi la ora 15 intra în operație direcția, toate bucșele, bielete, capete bara, bare antiruliu etc. Se montează și o cutie de viteze. Înlocuire Debitmetru. Maneta bc. Activare bc. Reinlocuire macara geam șofer. Chederul exterior al geamului și lamela interioara. Protecția de praf și zgomot a ușii, este lipsa. Se v.a completa.

 

Cam atât pentru aceasta sesiune.

 

Peste 2 săptămâni, când iau banii, urmează schimbare garnitura capac motor. Pierde f puțin și pe dedesubt, dacă rețin corect minte...pe la simeringuri.. Nu știu exact, și la cât le am eu cu mecanica... Restaurare Restaurarea circuitului de răcire al motorului.

 

Iar ca o ultima intervenție majora, în sesiunea 3: reabilitare / reparare AC, foliere geamuri, detailing interior, și sper sa vad ce fac la faruri. Poate băgăm un upgrade mai important decât ce știe ea acum.

 

Cam atât. Voi ce mai faceți?

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

Nu. Nu am ajuns. Am vrut sa merg dar nu am reusit sa imi fac liber. Oricum nu cred ca ma duceam nici daca aveam liber. Faceam ce se putea la masina.

 

Am primit vesti de la mecanic:

Din ce am inteles eu de la el - sper sa fiu cat mai precis.

 

Cutia de viteze e data jos. Zgomotul fiind nu numai din cutie, ci si la volanta. Mi-a zis ceva de rotatie stanga dreapta, sau de zgomot. Eu fiind la munca nu am inteles exact. Ideea este ca trebuie schimbata si volanta ca are joc si (sau) face si ea zgomot.

 

BC- montat + activat. Eliminat eroare airbag din bord. Mufele de sub scaunul din dreapta aveau o problema. S-a intervenit acolo dupa care s-a facut stergerea cu testerul.

 

Debitmetru schimbat.

 

Maine dimineata ajung piesele pentru puntea fata, chitul de reparatie macara electrica fata stanga, chederul exterior si lamela interioara(pe care am indoit-o eu).

 

Maine as putea lua masina, dar lucrez dupaamiaza. Asa ca abia vineri ajunge la mine.

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Vezi ca manerul (clanta) usii are un reglaj, de acolo poti face ca manerul usii sa mearga mai usor .

 

Cum deschizi usa, pe cantul usii, deasupra incuietorii este un dop mic de cauciuc (pozitia 12 din poza de mai jos), il dai jos si cu un imbus poti regla clanta .

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/v/131.png

 

 

Sper sa mearga si la tine, eu la coupe asa am rezolvat

am aceeasi problema, manerul de la portiera dreapta trebuie ridicat mai sus un pic fata de celelalte (la e46 se ridica un pic in sus manerul cand deschizi usa), dupa ce dai dopurile alea jos practic sunt niste suruburi acolo in forma de imbus, ele sunt stranse maxim, nu prea ai ce regla de acolo decat sa le desurubezi dar nu se intampla nimic...

 

tu cum ai facut?

 

PS: scuze de off topic

Edited by raul_bog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cel putin inca nu am ajuns acolo. Sa vedem pe viitor. Dar poate ne ajuta colegul moise. Daca nu mai intra pe acest thread, atunci formuleaza un PM catre el. Si eu o sa fac acelasi lucru. Dar am pus mana pe un fost coleg de liceu care e mecanic, el fiind posesor de E36, E46. O sa vorbesc si cu el despre aceasta problema. Momentan altele sunt prioritatile... :)
Link to comment
Share on other sites

Pfai... Taci :D :)) Mersi de intepare! M-am ofticat ceva pentru treaba asta! In august merg sigur. Poate vii si atunci.

 

 

Si la Carl Cox am inteles ca a fost nebunie.

Edited by Yochanan
Link to comment
Share on other sites

Deja mi-e dor de ea... fir-ar el de BMW... :)))) Si cand dau timpul inapoi, si ma gandesc la faptul ca aveam o altfel de opinie despre aceasta masina:).

 

S-a schimbat si volanta! Transplantul a fost de pe aceeasi masina de pe care a venit si cutia de viteze. Abia astept sa vad rezultatul.

 

Mai este si maine la mijloc. Sa vedem. Daca mai are zvacnitul acela in diferential (grupul din spate) atunci cred ca luam totul de pe ea. Cardan + grup.

 

`ai de capu` meu!!! :) In ce hal am ajuns:D ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.