Jump to content

Toba esapament


Recommended Posts

sal to all

 

....daca in topicurile ce leam deschis zilele trecute vorbeam de bec de ule aprins si boxe, acum am o problema mult mai importanta si sunt cam speriat in privinta rezolvarii ei

 

si anume :

 

am pornit masina azi dimineata si am abservat un zdranganit ce se aude de sub ea. in momentul pornirii parca se aude un pocnit tare ca si cum loveste un metal pe metal si apoi un zdranganit sub masina.

 

am umblat ceva prin oras, sami fac treba si apoi am venit la garaj si am bagt-o pe canal sa vad ce zdrangane.

post-1186-1176309560_thumb.jpg

am crezut ca e vreun surub destrans, ceva, etc...

 

cand m-am uitat, am observat ca exista o fisura circulara, de circa 70 % in teava de la toba mica (cred ca asa ii zice) si inauntru parca zdrangane ceva. atasez o poza cu locatia exacta unde este fisura si unde se aude zgomotul.

 

tin sa precizez ca intre toba mica si toba finala, teava este dintr-o singura bucata nu este compusa din doua parti asa cum este aratat la pisele de pe realoem.

 

va rog frumos sa-mi spuneti cei de facut? care e buba?

 

ce trebuie sa schimb? cum se poate repara ?

 

daca schimb toba mica si portiune aceea de teava rezolv pb?

 

are legatura cu catalizatorul? poate fi stricat? am auzit ca e foarte scump....

 

multumesc, si astept ajutorul dvs.

Link to comment
Share on other sites

sa inteleg ca singur nu pot repara pb ?

 

in acest caz pls care stiti recomandati-mi un service sau pe cineva care e din tm si m-ar putea ajuta in acest sens. ca daca merg la noi la reprez. sigur ma indoapa cu piese defecte si imi mai trage si o manopera - jumatate din costul pieselor si na, sincer as schimba doar ce ii defect cu adevarat nu tot ansamblul....

Link to comment
Share on other sites

...si inca ceva.....poate aberez, corectatima - daca acum tb sa schimb toba din mijloc cu catalizator cu tot (ca am inteles ca e inclus in ea) nu pot sa pun toba cu catalizator euro 4 in locul celei de euro 3 care o aveam?

 

intreb si eu....

 

sory daca aberez

Link to comment
Share on other sites

de sudat se rezolva - ma intereseaza ce imi troncane inauntrul tobei.....adica al partii marcate de mine pe desenul atasat postului...pb asta cum o rezolv ?

219968[/snapback]

ai grija si cu sudura ca nu e una obisnuita... cica teava e panzer sau asa ceva si se sudeaza in argon sau asa ceva...sa ma corecteze cineva daca gresesc...

Link to comment
Share on other sites

...si inca ceva.....poate aberez, corectatima - daca acum tb sa schimb toba din mijloc cu catalizator cu tot (ca am inteles ca e inclus in ea) nu pot sa pun toba cu catalizator euro 4 in locul celei de euro 3 care o aveam?

 

intreb si eu....

 

nu stie nimeni ?

Link to comment
Share on other sites

...si inca ceva.....poate aberez, corectatima - daca acum tb sa schimb toba din mijloc cu catalizator cu tot (ca am inteles ca e inclus in ea) nu pot sa pun toba cu catalizator euro 4 in locul celei de euro 3 care o aveam?

 

intreb si eu....

 

nu stie nimeni ?

220957[/snapback]

pai eu stiu ca de la motor pleaca tot acest euro 1.2.3.4

Link to comment
Share on other sites

pai nu catalizatorul in sine este compatibil euro 2,3,4 ? ca si corp, catalizatorul este cel din poza atasata de mine.

 

catalizatorul asta nu este un filtru ce nu lsa sa iasa o anumita cantitate de noxe poluante afara ?

 

motorul e motor - tot aceeasi ardere o are, nuh ?

 

daca gresesc corectati-ma va rog si in acelasi timp daca puteti raspunde la intreabrea mea v-as multumi tare mult. daca tot fac operatia cu schimbarea de catalizator macar sa pun eu 4.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

pai normal ca original vreau sa-mi cumpar - dar pe real oem acolo, dupa ce bag ultimele 7 cifre de la serie, imi apare ca la masina mea sunt doua tipuri de catalizatoare - primul nu specifica nimik dedesup, iar la al doilea specifica euro 4

 

de aici si dilema mea cu posibilitatea montarii catalizatorului eu 4

 

uite linku :

 

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-...18/ill-18_0322/

 

piesa nr 2

 

si na vreau sa stiu, ca sa pot luat codul produsului si sa fac comanda la piesa din germania

 

si inca ceva - stiti cumva daca exista vreo limita de functionare a unui catalizator - adica ceva de genu - dupa x km parcursi tb schimbat ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

de asemenea banuiesc ca functionarea defectuasa a catalizatorului sau a intreg sistemului de evacuare a gazelor (catalizator, toba finala, etc, ceo mai fi) influenteaza in mod negativ si consumul de carburant al masinii, nui asa ? corectati-ma va rog daca gresesc
Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu treaba sta in felul urmator: norma euro tine de tipul si modul de constructie al motorului, adica calculatoarele care il controleaza, tipul injectiei ,senzori si nu in ultimul rand catalizator . Tu daca in momentul de fata ai pe masina catalizator pt motor tip Euro 3 si il schimbi cu unul tip Euro 4 clar masina nu va mai functiona la parametrii normali (nu ma pune sa explic dc pt ca sincer nu sunt expert in catalizatoare).inauntrul acestui catalizator este o piesa de ceranica si un ansamblu de site metalice. e posibil ca la tine acea piesa de ceramica sa se fi spart de unde si zgomotul (multi foloseau metoda asta la dacii pt a face tobele sa duduie ajungeau in treapta a 5-a la 120km la ora si schimbau in a 3-a in acel moment toate sitele din tobe se faceau praf ) problema e cu catalizatoarele astea ca ceramica aia in timp se crapa, fisureaza si in final se sparge din cauza temperaturilor ridicate a accelerarilor bruste si a decelerarilor bruste sau chiar a socurilor (lovirilor). o varianta ar fi sa dai toata evacuarea jos si sa o iei marunt marunt sa vezi ce face defapt galagie. ar putea fi ceramica respectiva sau pur si simplu s-a ars teava aia unde zici ca ai o gaura si a cazut o piatra inauntru.

mult succes sper sa rezolvi problema cat mai repede si ieftin... bafta

 

Este INTERZISA scrierea mesajelor folosind aberatii gramaticale de genul TZ, SH, K in loc de “ca” … etc. Daca doriti neaparat sa fiti foarte bine intelesi puteti folosi DIACRITICE.

Edited by Fake
Link to comment
Share on other sites

multumesc tuturor ce au raspuns la topicul meu

 

am rezolvat problema - am desfacut catalizatorul si toba finala si dupa un control amanuntit le-am dus si le-am sudat

 

sper sa tina - ideea e ca acum nu mai aud zgomotul acela infernal, si am rezolvat problema

 

de costat m-a costat 6 doze de bere - eftin, nui asa?

 

toata operatiunea - demontare + sudura + montare in jur de 2 ore

 

precizez ca piesele noi m-ar fi costat :

 

catalizatorul - 1510 ron tva inclus

clema de prindere - pret=110ron tva inclus

toba finala - pret=1056 ron tva inclus

 

 

...poate folosesc aceste informatii pe viitor altcuiva

 

o zi buna

Link to comment
Share on other sites

pai normal ca original vreau sa-mi cumpar - dar pe real oem acolo, dupa ce bag ultimele 7 cifre de la serie, imi apare ca la masina mea sunt doua tipuri de catalizatoare - primul nu specifica nimik dedesup, iar la al doilea specifica euro 4

 

de aici si dilema mea cu posibilitatea montarii catalizatorului eu 4

 

uite linku :

 

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-...18/ill-18_0322/

 

piesa nr 2

 

si na vreau sa stiu, ca sa pot luat codul produsului si sa fac comanda la piesa din germania

 

si inca ceva - stiti cumva daca exista vreo limita de functionare a unui catalizator - adica ceva de genu - dupa x km parcursi tb schimbat ?

 

multumesc

221015[/snapback]

 

Exista o limita de kilometri pentru catalizator. Am gasit eu asa ceva pe net.

 

http://www.yatego.com/automotive-direct/p,...fb9861475881a59

 

Scuze ca e in germana . undeva in josul paginii scrie ca pentru tipul respectiv de masina catalisatorul tre sa fie schimbat la fiecare 80.000 km sau 3 ani

 

Chestia cu comanda din Germania nu stiu cum se poate face. o sa intreb saptamana asta aici la mine in oras (Hamburg) si iti spun ce si cum.Eu am cautat o pompa de apa si un termostat si pretul din Bucuresti difera mult fata de cel de pe OEM.

Nu stiu ce sa zic. Iti scriu imediat ce aflu ceva

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.