Jump to content

problema indicator consum


alr

Recommended Posts

Buna ziua, am schimbat zilele trecute bujiille si filtrul de aer motor e91,ca sa schimb bujiile a trebuit sa desfac admisia, si inca ceva din fata cu o clapa EGR + ceva senori cred ca erau, totul e ok doar ca am observat ca acul care indica consumul atunci cand reduc viteza se misca in stanga si-n dreapta fara sa turez, oare sa fie din cauza garniturilor, senzorilor? Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua, am schimbat zilele trecute bujiille si filtrul de aer motor e91,ca sa schimb bujiile a trebuit sa desfac admisia, si inca ceva din fata cu o clapa EGR + ceva senori cred ca erau, totul e ok doar ca am observat ca acul care indica consumul atunci cand reduc viteza se misca in stanga si-n dreapta fara sa turez, oare sa fie din cauza garniturilor, senzorilor? Multumesc!

 

Cand NU mai accelerezi sau decelerezi acul, de jos, de la consum se misca spre stanga (indicatie de consum minim) iar de indata ce accelerezi se va misca in dreapta si spre extrema dreapta in functie de viteza in care ai schimbatorul, abaterea spre dreapta descrescand cu cresterea TREPTEI de viteza in care esti si implicit a vitezei, ca la viteza constanta acul sa se stabilizeze in jurul unei valori.. sigur, dealurile, vaile produc schimbare in consum deci si in indicatia acului.

 

Putin off topic :

Merg f. mult pe pilot automat si daca incerci o sa ii intelegi indicatia mult mai usor.

Practic, ca am adus vorba de pilot automat, vechea impresie ca motorul consuma mai mult pe pilot automat e eliminata in zile noastre... Motorul (practic ECU-ul anticipeaza si DOZEAZA CEL MAI BINE schimbarea de inclinare a drumului dozand foarte precis carburantul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dar când reduc la semafor acul care indica consumul, nu turometru, acul de sub el se mișcă stânga dreapta, fără sa accelereze sau decelerez. Tu zici ca e normal?

Nu e normal sa faca asa; daca stai la semafor si se misca fara sa accelerezi...

Si eu am schimbat bujiile dand jos admisia .. cred ca am curatat si EGR-ul tot cam atunci dar nu am avut nici o problema.. singura problema ulterioara fiind ca la deal nu mai tragea.. dar mi-am dat seama ca uitasem sa conectez un senzor... nu mai stiu care chiar acum; dar cam atat mi s-a intamplat..

Sincer nu stiu exact cine controleaza variatia acelui ac. Banuiesc ca ECU-ul e cel care ii "dicteaza", aratand in paralel cantitatea de carburant injectat :download:

Dar poate sunt si altii care stiu mai multe :popcorn:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Cand stau pe loc nu se mișcĂŁ acul, doar când decelerez (ex merg constant cu 60 cu piciorul pe accelerație acul ĂŽmi indica normal, 7% consum dupĂŁ ce i au piciorul de pe accelerație și pana reduc viteza la 0 se mișcĂŁ acul...)
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru răspunsuri. Cand stau pe loc nu se mișcă acul, doar când decelerez (ex merg constant cu 60 cu piciorul pe accelerație acul îmi indica normal, 7% consum după ce i au piciorul de pe accelerație și pana reduc viteza la 0 se mișcă acul...)

Da. De cand iei piciorul de pe acceleratie acul incepe sa scada, si inante sa te opresti de tot el se mai ridica putin dupa care se aseaza pe 0. Corect? Da, e normal sa faca asa. Stai linistit.

Edited by Radu I
Link to comment
Share on other sites

Și consumul instant din BC de ce rămâne blocat doar când îl restartez îmi indica pentru câteva secunde apoi iar se blochează știi cumva? La seria 1 indica în timp real. Merci pentru răspuns.

 

Nu stiu. Dar, cred ca acul de consum si asa zisul consum instantaneu (cel putin la mine stiu sigur ca NU e instantaneu in mod normal ci o ESTIMARE medie a consumului) sunt parte a aceluiasi sistem controlat de ECU.

La mine, iti pot spune cum functioneaza "consumul instant" -doar atunci cand tin butonul de pe semnalizare apasat 1-2 sec. dupa care apar doua linii orizontale de confirmare-resetare, dupa carepe display va fi afisata O VALOARE INSTANTANEE A consumului imediat dupa resetarea realizata din buton - indicatie care E in corelatie cu indicatia acului (daca acul e sub 50 pe display sigur apare consum de 7-8l/100km) dupa un timp descrescand sau crescand in functie de variatiile drumului, DAR NU VARIIND instantaneu .. urmarind mediu accelerarea-decelerarea...

 

Asa cum am spus cred ca indicatiile cele doua tin de acelasi sistem din ECU si nici mie nu imi pare ca functiuneaza cum trebuie.

Chiar nu stiu vreo cauza ca sa-ti sugerez ceva.

Cauta sa ii faci o diagnoza trecand prin fiecare modul "vazut" in INPA.. noteaza tot ce gasesti, reseteaza si vezi poate isi revine. ECUul cateodata prin erorile colectate poate controla ineficient masina. Daca erorile reapar la o noua scanare atunci trebuie facut ceva spre rectificare.

 

Intamplator am citit o foie de lucru a unui mecanid de dealer si stiu ca ei TREBUIE ca dupa orice schimbare la masina trebuie sa "curete" ECU-ul de erori.. au o rubrica de bifat.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce resetezi consumul din BC, e normal sa iti afiseze consumul constant pentru ca el face o medie intre km care i-ai parcurs din momentul in care ai resetat..

 

 

Nu e tot una sa faca o medie de consum la 5 km sau 100 km, normal ca media care o face la 5 km variaza mult mai repede (aproape constatnt) decat la 100 km .. :getlost:

 

Sper ca ai inteles ceva ..

Edited by SRU
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce resetezi consumul din BC, e normal sa iti afiseze consumul constant pentru ca el face o medie intre km care i-ai parcurs din momentul in care ai resetat..

 

 

Nu e tot una sa faca o medie de consum la 5 km sau 100 km, normal ca media care o face la 5 km variaza mult mai repede (aproape constatnt) decat la 100 km .. :getlost:

 

Sper ca ai inteles ceva ..

 

Vezi ca pe display-ul respectiv sunt MAI MULTE valori-indicatii pe care poti sa le alegi sa fie afisate permanent.

Doar unele din ele le poti reseta.

La ce te referi tu cred ca e vorba de NUMARUL MEDIU de kilometri(mile) parcursi(e) PE (/) litru consumat DE LA ULTIMA OPRIRE-aceasta este una din valorile care se pot reseta...

Unele indicatii (alese sa fie afisate..) NU se pot reseta.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Vrei sa spui ca nu poti reseta consumul mediu de pe BC ? :mellow:

Nu am zis asta. Acela se poate!

Tocmai m-am uitat si cel (din cele 3 posibilitati de afisat, doua mentionate mai sus..) care NU se poate reseta ESTE CEL CARE afiseaza cati km mai pot fi facuti pana la pompa de benzina (statia peco) si e FIRESC sa nu poate poata fi resetata.. dar cred ca aceea valoare variaza dupa cum e consumul mediu.

Cred ca la seria 3 ca si alte serii.. mai noi.. ECU poate lucra intr-un regim mai alert sau nu, memorand stilul soferului de condus adaptandu-se cerintelor, bine-nteles cu, consum specific stilului -de afisat spre instiintarea soferului.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La seria 1 când accelerez ĂŽmi arata timp real consum 7, 8, 9 14 20 depinde ĂŽn funcție de cum merg, la seria 3 se schimba rar și mi arata 8 15 etc doar dupa ce resetez pt câteva minute se mișcĂŁ mai bine apoi iar rĂŁmâne blocat
Link to comment
Share on other sites

La seria 1 când accelerez îmi arata timp real consum 7, 8, 9 14 20 depinde în funcție de cum merg, la seria 3 se schimba rar și mi arata 8 15 etc doar dupa ce resetez pt câteva minute se mișcă mai bine apoi iar rămâne blocat

OK, ceea ce crezi ca ar fi blocat se poate sa fie doar MEDIU in consum.

 

Si la o SKODA Fabia 1.4, 16v pe care o mai conduc din cand in cand (din 2005) are (printre alte afisari) si DOUA moduri de afisare a consumului; unul instantaneu -variaza dupa cum accelerez, la deal accelerat consum mai mult, la vale consum mai nimic spre deloc 98km/l.. (!) iar alt mod de afisare e cel de CONSUM MEDIU in care variatia consumului nu e analizata si afisata instantaneu ci MEDIU.

Concluzie: diferite motoare (cilindree), diferite modele, diferite sisteme de afisare a consumului.

 

Te sfatuiesc sa scoti masina in afara orasului pe drum linistit si sa analizezi constiincios afisajul.

Sincer, nu stiu cat ai inteles din ce am explicat mai sus.

Crede-ma, personal fac tot posibilul SA INTELEG cat mai bine modurile de lucru prin tot ce poate bordul afisa.. si am inteles.

Asa cum au mai spus si altii, cred ca functioneaza cum trebuie, doar tu nu incerci sa fii coerent si sa ITI EXPLICI prea multe, ci doar iti pui intrebari -aici...

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.