Jump to content

Schimbare kit ambreiaj


Floryan2006

Recommended Posts

Ca sa nu mai deschid un alt topic, deoarece problema mea are oarecum legatura, cand pornesc masina dimineata, se aude un sunet ciudat, ca un frecat, iar masina se misca destul de tare si in podeaua pedalelor se simte vibratia mai tare, iar daca apas ambreiajul sunetul dispare. Am facut un filmult, e sunetul ce se aude mai incet pe fundal, iar la sfarsitul filmuletului mai tare. Am programare joi la schimbat de ambreiaj, deoarece caraie cand apas pedala de ambreiaj. E posibil sunetul sa fie de la volant?

 

Acesta e filmultetul https://youtu.be/N_9kdCERLCc

S-a spus de multe ori aici; in general este bine ca o data ce schimbi datorita uzurii sau zgomotelor la apasarea ambreiajului, sau patinare... cam tot ce are legatura cu punctul asta de legatura (prea obisnuit si folosit, ca sa nu fie instalat de nou..) si avand in vedere ca manopera e destul de mare, ar trebui schimbata si volanta! Un raspuns direct ar fi ca (pe persoana fizica) nu cred ca e de la volant. Dar poate altii au mai intalnit asa zgomote-batai..

Inclin sa cred ca e rulmentul .. in conexiune cu placa de presiune "ovalizata", poate i s-au rupt parghii/brate de pretensionare din moment ce nu mai debreiaza cum trebuie(..caraie la debreiere), sau poate chiar diafragma e cu probleme (dinti rupti..)..

Sa ne spui ce ai gasit, si nu sterge filmuletul ca e destul de reusit ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

tocmai am terminat de schimbat volant+kit ambreaj.

si ca sa lamurim misterul acestui topic.

100% stiu ce vorbesc, pentru ca tocmai am intalnit aceasi situatie, numai ca eu nu am montat cutia pe masina.

deci:toate piesele noi.

placa de presiune vine cu o siguranta, care o tine comprimata.

in afara de aceasta siguranta, ea are si un autoreglaj.

la mine, de noua placa a venit cu acest autoreglaj desfacut la maxim...sa zic asa...adica cele 3 arcuri incercuite erau intinse la maxim..nu comprimate ca in poza alaturata.

am montat volant, disc si placa....am scos siguranta si atunci ma asteptam ca "soarele" sa se departeze...adica sa comprima discul.

atunci am observat ca soarele nu "lucreaza".initial am crezut ca piesele nu sunt bune.

dupa vreo 2 ore de bibilit si cautat pe net, vorbit la telefon cu ciupanezu....multumesc pt ajutor ;)

am ajuns la concluzia ca arcurile alea trebuiau tensionate, pentru ca la o prima folosire a ambreajul ele sa se autoregleze.

initial am incercat comprimarea arcurilor cu placa de presiune stransa pe volant, dar erau blocate...tensionarea lor se face cu placa slabita, iar atunci cand sunt comprimate la maxim se strange placa de presiune.

in momentul acela, soarele s-a departat.

poveste lunga, dar sper caam fost inteles...cei care au habar sigur stiu despre ce zic....

 

ca o concluzie:

cei unde ti-ai schimbat ambreajul nu au umblat la acel autoreglaj placa ramanand pe disc cuplata.

 

elimin cazul in care discul l-ar fi pus invers.stiind discutia de aici, am incercat sa il pun invers sa vad daca se poate, dar ferodoul clar nu atinge suprafata de contact de pe volant.se vede cu ochiul liber.si bunica-mea si-ar da seama cum se pune

Link to comment
Share on other sites

Placa vine din fabrica in pozitia de montaj.

Ai incercat sa montezi cutia si ai vazut ca in pozitia aia nu puteai debraia?

Placa aia din interior are un singur rol: de autoreglare pe masura ce discul se uzeaza.

Si daca nu o ajustezi la montaj sau remontare, tot va functiona ambreiajul. Diferenta e ca vei avea simptome de ambreiaj uzat desi discul nu a ajuns la uzura maxima.

 

Tensionarea nu se face cu placa slabita ci cu presa care apasa soarele montata pe placa. Atunci se pot regla acele arcuri.

In orice caz undeva ai facut o greseala daca pozitia arcurilor nu era cea de prim montaj.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu am facut nicio greseala.am poze cu piesele din ziua in care au venit si arcurile nu sunt in pozitia de montaj.intr-adevar exista kit special pt reglarea arcurilor in pozitia de montaj, dar eu am spus varianta pe care am folosit-o eu.

 

nu prea vad cum ar putea functiona ambreajul, atata timp cat placa montata pe volant era cu soarele apasat la maxim.

 

Si nici la montaj nu prea poti sa gresesti, pt ca la volant ai semn, discul nu se poate monta decat intr-un singur sens.odata centrat discul pe volant se monteaza placa.

Link to comment
Share on other sites

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/20150128_135301_zpscqrhsqur.jpg

 

asta e poza de candam primit piesele.

se vede ca placa nu este cu arcurile in pozitia de montare.pozitia de montare a arcurilor este cea din poza din postul meu de mai sus.

fara a "reseta" acea pozitie...e ca si cum ai monta un disc de ambreaj uzat la maxim....dar daca discul este nou, soarele se apasa pana la capat.ca in poza asta

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/IMG-20150414-WA0013_zpszmflevpm.jpeg

se vede mai bine aici cum soarele e apasatla maxim.deci ambreajul nu ar mai avea unde sa lucreze...

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/IMG-20150414-WA0015_zpsmr8bsdzx.jpeg

 

cand am demontat ambreajul vechi arcurile erau in pozitia in care erau cele de pe volanta noua.

 

ca rezolvare am spus si mai sus.am montat iar siguranta...se vede in poza de mai jos

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/IMG-20150414-WA0019_zpswpshq28s.jpeg

 

apoi am slabit placa de pe volant....in momentul ala am putut arma acel reglaj.

cand am strans placa iar s-a auzit un zgomot...am scos siguranta si soarele a ajuns in pozitia asta

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/CLUTCH_LUK_SAC_zpsvsef2wpj.jpg

 

modul de armare este cel din pozele de mai jos:

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/009_zpsqd4vxmac.jpg

http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/public/008_zpsxopvoex2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ciudata treaba. Niciodata n-am primit un kit de ambreiaj cu arcurile in pozitia aia.

 

Bine ca ai rezolvat.

mda...despre asta iti spuneam si la tel....soarele mi s-a parut ciudat ca nu se departa deloc de pe inelul metalic care este fix.

multumesc oricum pt consiliere ;)

 

daca nu aveam cat de cat cunostinta despre ambreaj, puteam monta cutia si constatam ca pedala e moarta si placa cuplata pe disc.

Link to comment
Share on other sites

Soarele se armeaza singur cand strangi placa de presiune, cand o slabesti din suruburi soarele se retrage inauntru

 

Cand ambreiajul este nou soarele este calibrat la maxim, pe masura ce diametrul discului scade soarele se retrage pana nu mai decupleaza deloc sau foarte greu

 

La un kit nou nu trebuie sa calibrezi nimic parerea mea, in fine o sa descoperi singur cand montezi cutia daca lucreaza asa cum trebuie ambreiajul

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ca sa nu mai deschid un alt topic, deoarece problema mea are oarecum legatura, cand pornesc masina dimineata, se aude un sunet ciudat, ca un frecat, iar masina se misca destul de tare si in podeaua pedalelor se simte vibratia mai tare, iar daca apas ambreiajul sunetul dispare. Am facut un filmult, e sunetul ce se aude mai incet pe fundal, iar la sfarsitul filmuletului mai tare. Am programare joi la schimbat de ambreiaj, deoarece caraie cand apas pedala de ambreiaj. E posibil sunetul sa fie de la volant?

 

Acesta e filmultetul https://youtu.be/N_9kdCERLCc

 

Revin cu feedback, sunetul si vibratia au disparut dupa ce am schimbat volantul si kitul de ambreiaj :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.