Jump to content

Consum ulei e90


manu07

Recommended Posts

Buna,

 

Masina despre care vorbesc este un 320d, e90 163 cp, fabricatie 06.2005, masina am luat-o la 188k km, acum are 205k ( reali sau nu..chiar nu conteaza, merge/trage foarte bine :frantics: )

 

Probema: consumul de ulei variabil

Poate consuma 1 l la 1000 km sau la 5000 km. (am observat ca are un consum mai mare de ulei dupa un drum de autostrada de exemplu, unde merg constant 3500-4000 ture)

 

Turbina pe masina este noua, are ~16k km din care 15k i-am facut eu;

Ma gandeam ca poate fi dus motorul dar ar trebui sa scoata fum albastru nu? mai ales ca nu are dpf. Nu scoate de loc fum in mers, de nici o culoare. Dupa mers prin oras, la prima acceleratie mai brusca scoate putin fum negru dar cred ca e normal.

 

Fum albastru scoate doar la pornire iarna putin. Vara nu scoate de loc.

 

Pentru a verifica turbina, am luat jos capacul de pe motor si cel de la priza de aer, si am luat jos acea "Admisie" dintre turbina si filtru de aer, unde am gasit ulei. Acum nu stiu de unde provine, de la filtrul de aer ( unde e si debitmetrul cred ) nu are cum sa vina, turbina fiind noua nu cred ca are cum sa manance ulei, dar mai este un furtun intre cele 2 care intra undeva sub filtrul de aer. Ala nu am aflat inca unde duce...

 

Ati mai intalnit cumva problema asta?

 

Punand mana pe turbina, am gasit un fel de " maneta " sa zic asa, care era in sus si am miscat-o in jos pana a facut un "click". Ma gandeam ca nu are ce rau sa faca, Am pornit masina si in mers parca simt mai bine cuplul, nu am stat sa masor pe ceas daca trage mai bine. Nu stiu daca intradevar a schimbat ceva acea miscare sau mi s-a parut doar mie.

Link to comment
Share on other sites

Fa o proba si la relanti scoate joja si vezi daca arunca ulei.daca arunca ulei pe joja inseamna ca ai uzura la segmenti si iti baga compresia in baie.si eu am aceeasi masina an si motor.a mea are 300000 km consuma 2 litri jumate la schimb(20000km) dar pe la joja inca nu da ulei...da foarte putine gaze...
Link to comment
Share on other sites

Fa o proba si la relanti scoate joja si vezi daca arunca ulei.daca arunca ulei pe joja inseamna ca ai uzura la segmenti si iti baga compresia in baie.si eu am aceeasi masina an si motor.a mea are 300000 km consuma 2 litri jumate la schimb(20000km) dar pe la joja inca nu da ulei...da foarte putine gaze...

 

Am facut asta, are ceva gaze de carter dar ulei nu arunca pe joja.

Link to comment
Share on other sites

Buna,

 

Masina despre care vorbesc este un 320d, e90 163 cp, fabricatie 06.2005

 

Probema: consumul de ulei variabil

Poate consuma 1 l la 1000 km sau la 5000 km. (am observat ca are un consum mai mare de ulei dupa un drum de autostrada de exemplu, unde merg constant 3500-4000 ture)

 

 

Ai scris tu bine? Sau nu vad eu bine, mergi pe autostrada intre 3500-4000 rot/min?

Pot sa te intreb si ce viteza si in ce treapta.. si poate, unde??

 

Acum, la turatia aia (banuiesc - constanta) cat ulei vrei sa NU consume??

 

Masina va consuma dupa cum te "pui" pe acceleratie.. cu piciorul adica..

 

Eu merg cu 100-120 km/ora autostrada si turatia e le maxim 2100 rot/min. Ulei? Neglijabil intre schimburi. 300k in bord. Daca ai fi curios. :purple:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Ai scris tu bine? Sau nu vad eu bine, mergi pe autostrada intre 3500-4000 rot/min?

Pot sa te intreb si ce viteza si in ce treapta.. si poate, unde??

 

Acum, la turatia aia (banuiesc - constanta) cat ulei vrei sa NU consume??

 

Masina va consuma dupa cum te "pui" pe acceleratie.. cu piciorul adica..

 

Eu merg cu 100-120 km/ora autostrada si turatia e le maxim 2100 rot/min. Ulei? Neglijabil intre schimburi. 300k in bord. Daca ai fi curios. :purple:

 

In 5 si 6 de obicei :)) pe unde.. pe autostrada. Am zis mai sus ca imi place sa merg tare in afara.

 

Am zis ca am observat ca atunci consuma mai mult. Si la mers normal, prin oras sau in afara tot consuma dar mai putin .. ceea ce sigur nu e normal, 1 litru la cateva mii km.

Link to comment
Share on other sites

In 5 si 6 de obicei :)) pe unde.. pe autostrada. Am zis mai sus ca imi place sa merg tare in afara.

 

Am zis ca am observat ca atunci consuma mai mult. Si la mers normal, prin oras sau in afara tot consuma dar mai putin .. ceea ce sigur nu e normal, 1 litru la cateva mii km.

Cred ca ti-ai dat dat singur raspunsul. Daca ai piciorul mai greu, nu te mira pentru ce ti se intampla :lookaround:

Sper ca mai tii cont si de altii cand e mai aglomerat pe strada...

 

Am verificat si eu ideea cu joja si nu iese ulei prin locasul jojei.. nu sar picaturi si chiar am avut motorul cald.. Deci probabil motorul (tau) va mai tine 100k km daca se are grija de el cu ulei si carburant de calitate. :cigar:

 

:offtopic: i-as face si un test de compresie sa vad ce diferente sunt, la cati km are al meu.

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-am dat singur raspunsul, si daca merg doar pana in 2500 tot mananca.

Ma gandeam la un test de compresie.. ma gandeam ca poate a mai intalnit cineva problmea cu ulei in zona despre care am zis ....

Cand ai pus mana pe "maneta" de la turbo de fapt ai miscat mecanismul paletelor turbinei. Rau nu i-ai facut (dar nici bine pentru ca nu stii ce sistem pune in miscare acele palete si mai cred ca e si mai nerecomandabil sa misti acele palete, din greseala CU CONTACTUL PUS)

 

ULEI,am si eu (de genul "suprafata uleioasa" dar nu tubulatura imbibata in ulei) si am chiar joc de ax al turbinei, ceea ce e firesc sa gasesti ulei pe acolo, in forma de mai sus, ca motorul nu functioneaza (viata lui) cu flori de primavara ci, cu ulei care ajunge: lichid - "peste-tot-locu'" ca asa TREBUIE si vapori - si-mai-peste-tot-locu'.

 

Acum, numa' tu poti sa crezi ca un motor ar consuma la fel de mult ulei la 2000rpm ca la 3500-4000rpm. :nea:

 

Sigur, fa Testul De Compesie, va fi edificator pentru linistea ta. Cu toate ca in general acest tip de test se face cand motorul functioneaza neregulat dupa ce s-au schimbat unele-altele de pe afara.

 

Dar daca tot faci testul, pune-l si aici... si mai pune unul peste 50-100k km sa vezi daca i-ai facut ce ai stiut mai bine pentru: ungere, racire, alimentare, stil (de mers). :sorcerer: Si asa faci si altora un bine intelegend din experienta ta @(daca vor) :goodjob:

 

:offtopic:

In general se stie ca orice motor are un "sweet-point" unde trage cel mai bine, cel mai economic, si cea mai mica uzura mecanica.., ce mai, cel mai Optim :heart: Punct.

Te asigur ca nu trece de 2000 rpm, treapta 6, seria 3, 163cp. :excl:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Acum, numa' tu poti sa crezi ca un motor ar consuma la fel de mult ulei la 2000rpm ca la 3500-4000rpm. :nea:

 

Tocmai, stiu ca nu consuma la fel. Problema e consumul care nu e din cauza ca merg eu mai tare in exterior; dupa cum am spus mai sus tot mult consuma si daca merg linistit. And that's the problem.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca dati un simplu search dupa astfel de discutii legate de consumul de ulei, veti gasi suficiente topicuri, plus si mai multe detalii! Dar e lenea mare! Un simplu pont: BMW spune ca un consum de ulei de pana la 0.7l/1000Km se incadreaza in "normal" Ce sare de 0.7 inseamna ca trebuie sa mergi la ei sa investigheze! Cel putin asa iti vor spune in orice repr BMW! La M-uri consumul de ulei trebuie sa fie pana intr-un litru pe mia de km! Motorul M47 este cam gurmand de ulei, fie ca acest consum de ulei vine de la turbina sau pur si simplu motorul mananca si ulei! Si al meu, M47 mananca, la fel ca si multi altii care au acest motor! Edited by RaYn3
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca dati un simplu search dupa astfel de discutii legate de consumul de ulei, veti gasi suficiente topicuri, plus si mai multe detalii! Dar e lenea mare! Un simplu pont: BMW spune ca un consum de ulei de pana la 0.7l/1000Km se incadreaza in "normal" Ce sare de 0.7 inseamna ca trebuie sa mergi la ei sa investigheze! Cel putin asa iti vor spune in orice repr BMW! La M-uri consumul de ulei trebuie sa fie pana intr-un litru pe mia de km! Motorul M47 este cam gurmand de ulei, fie ca acest consum de ulei vine de la turbina sau pur si simplu motorul mananca si ulei! Si al meu, M47 mananca, la fel ca si multi altii care au acest motor!

 

are dreptate rayan3 , m47 papa ulei , la min aprox un litru intre schimburi (10 000km),

mergi sa pui testerul si iti vei da seama daca e de la segmenti sau turbo , sau poate ambele sad.gif.

si mie mi-a gasit compresia putin mai slaba pe cil 1 si 3 , dar a spus ca e acceptabila dif .

Edited by valy89
Link to comment
Share on other sites

are dreptate rayan3 , m47 papa ulei , la min aprox un litru intre schimburi (10 000km),

mergi sa pui testerul si iti vei da seama daca e de la segmenti sau turbo , sau poate ambele sad.gif.

si mie mi-a gasit compresia putin mai slaba pe cil 1 si 3 , dar a spus ca e acceptabila dif .

 

Sper ca nu ai vrut sa spui ca se verifica compresia cu testerul.

Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

eu la un M47 folosesc 0w40 de 80k km de cand am masina si probabil datorita vascozitatii nu simt consumul de ulei.

Stie cineva unde, daca in INPA se poate vedea ce presiune e in sistemul de ungere , daca e optima, minima? Ca senzor sigur are motorul..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

E vreo tehnologie noua asta cu testerul si compresia, ca eu nu stiu de ea....

Foarte probabil sa aibe uzura motorul si sa manace ulei. Am vazut motor de 3000 diesel la 100000km cu uzura mare la cilindri si cuzineti deci un motor la aproape 200000km (care pot fi si 300000) poate sa manace tot uleiul acesta. Sau poate e ceva legat de turbo pentru ca nu prea ai cum sa tragii de "geometria turbinei" tinand cont ca actuatorul ala e greu de miscat. Plus ca ar reveni imediat ce ai pornit motorul la pozitia dictata de ECU.

Link to comment
Share on other sites

E vreo tehnologie noua asta cu testerul si compresia, ca eu nu stiu de ea....

Foarte probabil sa aibe uzura motorul si sa manace ulei. Am vazut motor de 3000 diesel la 100000km cu uzura mare la cilindri si cuzineti deci un motor la aproape 200000km (care pot fi si 300000) poate sa manace tot uleiul acesta. Sau poate e ceva legat de turbo pentru ca nu prea ai cum sa tragii de "geometria turbinei" tinand cont ca actuatorul ala e greu de miscat. Plus ca ar reveni imediat ce ai pornit motorul la pozitia dictata de ECU.

Cred ca le confunzi un pic; daca citind ce am scris eu (si intrebat) e una si ce a zis LEOZRX e alta intrebare.

se face testul de compresie clasic, traditional... exista si tester dar sunt prea scumpe pentru cat de "usor" poti sa afli normal...

 

Tipul care concureaza cu ETCG ;) in

asta cu diagnosticarea unui motor la pornire ARE tester pentru compresie.. Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Daca dati un simplu search dupa astfel de discutii legate de consumul de ulei, veti gasi suficiente topicuri, plus si mai multe detalii! Dar e lenea mare! Un simplu pont: BMW spune ca un consum de ulei de pana la 0.7l/1000Km se incadreaza in "normal" Ce sare de 0.7 inseamna ca trebuie sa mergi la ei sa investigheze! Cel putin asa iti vor spune in orice repr BMW! La M-uri consumul de ulei trebuie sa fie pana intr-un litru pe mia de km! Motorul M47 este cam gurmand de ulei, fie ca acest consum de ulei vine de la turbina sau pur si simplu motorul mananca si ulei! Si al meu, M47 mananca, la fel ca si multi altii care au acest motor!

 

 

Deci sa inteleg ca e normal sa manance 1l de ulei la 2000 km? Intreb pentru ca eu am motorul de un an si ceva, inainte am avut un 1.9 tdi cu care in limita a cat putea el, mergeam la fel si de la schimb la schimb nu completam gram de ulei. Si e vorba de un motor din 1999.

 

Crede-ma daca eu nu am cautat tot google-ul dupa topicuri despre consum ulei pentru motorul asta, nu a cautat nimeni. Iti dai seama ca am avut un soc la asa o diferenta privind consumul de ulei fata de vechea masina.

Si am zis ca am gasit ulei pe intrarea la debitmetru, pentru ca pe un topic pe undeva ( din cate am citit nu mai stiu unde ) zicea un posesor ca avea aceeasi problema, consum inexplicabil de ulei si problema de acolo i s-a tras.

O sa incerc sa caut iar acel raspuns..poate poate..

Link to comment
Share on other sites

Deci sa inteleg ca e normal sa manance 1l de ulei la 2000 km? Intreb pentru ca eu am motorul de un an si ceva, inainte am avut un 1.9 tdi cu care in limita a cat putea el, mergeam la fel si de la schimb la schimb nu completam gram de ulei. Si e vorba de un motor din 1999.

 

Crede-ma daca eu nu am cautat tot google-ul dupa topicuri despre consum ulei pentru motorul asta, nu a cautat nimeni. Iti dai seama ca am avut un soc la asa o diferenta privind consumul de ulei fata de vechea masina.

Si am zis ca am gasit ulei pe intrarea la debitmetru, pentru ca pe un topic pe undeva ( din cate am citit nu mai stiu unde ) zicea un posesor ca avea aceeasi problema, consum inexplicabil de ulei si problema de acolo i s-a tras.

O sa incerc sa caut iar acel raspuns..poate poate..

 

Si la mine se umezeste acel racord de cauciuc dintre debitmetru si turbine si tin minte ca si altii au spus ca au ulei pe acel racord! Ca sa te convingi de faptul ca BMW spune ca un consum de ulei de maxim 0.7l/1000Km este "normal", da o fuga pana la o reprezentanta BMW ori da-le un e-mail!

Link to comment
Share on other sites

Si la mine se umezeste acel racord de cauciuc dintre debitmetru si turbine si tin minte ca si altii au spus ca au ulei pe acel racord! Ca sa te convingi de faptul ca BMW spune ca un consum de ulei de maxim 0.7l/1000Km este "normal", da o fuga pana la o reprezentanta BMW ori da-le un e-mail!

 

Nu am zis ca nu cred, iti dai seama ca am gasit pe forum-uri acest indicativ.

Link to comment
Share on other sites

0.7 litri la 1.000 km sau 10.000km? E normal sa completezi cu maxim 7 litri de la schimb la schimb?(presupunand ca schimburile se fac la 10.000km)

 

0.7l/1000Km! NU la 10 000Km! Dupa "logica" BMW, DA, e normal! Evident ca-i bataie de joc, dar le poti spune ceva? Stiu un caz povestit de un mecanic din reprezentanta cu un E60 nou cumparat de la ei ce consuma 9L de ulei intre schimburi, cu 30 000Km intervalul pentru schimb! Proprietarul a facut reclamatii peste reclamatii, dar n-a avut castig de cauza intrucat consumul de ulei se incadra in acea limita mentionata de catre BMW AG! In mare avea un consum de 0.3L/1000Km < 0.7 ==> OK :D

Link to comment
Share on other sites

0.7 litri la 1.000 km sau 10.000km? E normal sa completezi cu maxim 7 litri de la schimb la schimb?(presupunand ca schimburile se fac la 10.000km)

 

BMW le recomanda la 35k sau 30k dupa computerul de bord. eu unul le fac la 10-15k desi ca nu vad sensul de vreme ce oricum merg tot cu ulei nou :twitch:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.