Jump to content

probleme roata


Recommended Posts

Vroiam sa-mi schimb telescoapele pe spate dar am dat de o problema nasoala , nu pot desface prezoanele de la roata pt ca cei care mi-au montat-o le-au strans cu pistolul cu aer comprimat iar cand am vrut sa le desfac s-a dus hexagonul . Are cineva vre-o sugestie cum le pot desface ? :blink: ( mentionez ca am jante de aliaj ) Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

Pai aia s-a intamplat. A "rotunjit" capetele prezoanelor (hexagonale la origine)...

 

Destul de nasol... nu stiu daca se pot reface la o dimensiune mai mica, tinand cont ca locul e destul de stramt... cred ca singura solutie ar fi sacrificarea lor prin sudarea unui alt capat de prezon/surub si desurubare... dupa care poti sa arunci prezoanele cu pricina :blink:.

 

PS: Data viitoare cand mai schimbati roti, puneti si niste vaselina pe prezoane... se desfac mai usor si totodata impiedica ruginirea/degradarea suprafetei imediat urmatoare capetelor, exact acolo unde face contact janta cu butucul (daca o sa studiati un prezon, zona aia e cea mai ruginita si e cea mai expusa fortelor de torsiune la franare).

Edited by BoBo
Link to comment
Share on other sites

Pai aia s-a intamplat. A "rotunjit" capetele prezoanelor (hexagonale la origine)...

 

Destul de nasol... nu stiu daca se pot reface la o dimensiune mai mica, tinand cont ca locul e destul de stramt... cred ca singura solutie ar fi sacrificarea lor prin sudarea unui alt capat de prezon/surub si desurubare... dupa care poti sa arunci prezoanele cu pricina :blink:.

 

PS: Data viitoare cand mai schimbati roti, puneti si niste vaselina pe prezoane... se desfac mai usor si totodata impiedica ruginirea/degradarea suprafetei imediat urmatoare capetelor, exact acolo unde face contact janta cu butucul (daca o sa studiati un prezon, zona aia e cea mai ruginita si e cea mai expusa fortelor de torsiune la franare).

221315[/snapback]

Adevarul e ca mi-e cam frica cu sudura ( sa nu dauneze electronicii de pe masina) dar ma gandeam sa le gauresc pana cade partea conica ( prezoanele mele sunt gaurite in mijloc si ma gandeam sa maresc diametrul pana la limita , intrebarea e daca solutia e viabila)

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

nu pateste nimic electronica masinii... :blink: mai bine fa cum a spus BoBo, este singura solutie in opinia mea. Prezoane gasesti pana la urma, nu-i tragedie.

 

Apropos, ce masina ai ?

Link to comment
Share on other sites

Prezoanele au degajare in cap? Daca da, pune mana pe o masina de gaurit si le scoti usor. Te uiti la unul care este scos si apreciezi cam cat tb. sa gauresti, dupa care tragi puternic de janta si v-a iesi. Ce ramane in butuc scoti cu un patent.

Ideea este ca nu a ramas blocat in butuc ci in janta, de asta nici nu l-ai putut desface si s-a dus hexagonul.

Iti spun din experienta proprie, caci am avut pb. si pe fata si pe spate. A fost unul din motivele pt. care am schimbat jantele.

Link to comment
Share on other sites

Prezoanele au degajare in cap? Daca da, pune mana pe o masina de gaurit si le scoti usor.  Te uiti la unul care este scos si apreciezi cam cat tb. sa gauresti, dupa care tragi puternic de janta si v-a iesi. Ce ramane in butuc scoti cu un patent.

Ideea este ca nu a ramas blocat in butuc ci in janta, de asta nici nu l-ai putut desface si s-a dus hexagonul.

Iti spun din experienta proprie, caci am avut pb. si pe fata si pe spate. A fost unul din motivele pt. care am schimbat jantele.

221553[/snapback]

 

Multumesc pt sugestie , voi incerca cu bormasina in zilele urmatoare .

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Man, te rog eu, du-te la un service pentru treaba asta. Risti sa iti scape burghiul in janta si sa o faci praf sau sa se rupa burghiul si sa iti scoti un ochi... sunt destul de dure prezoanele alea.
Link to comment
Share on other sites

Man, te rog eu, du-te la un service pentru treaba asta. Risti sa iti scape burghiul in janta si sa o faci praf sau sa se rupa burghiul si sa iti scoti un ochi... sunt destul de dure prezoanele alea.

221632[/snapback]

 

Am spus: Daca prezoanele au degajare, nu are cum sa dea cu bormasina in janta!

Daca nu au degajare, e mai greu, caci tb. intai punctate cu un dorn strong, dupa care cu un burghiu de 4mm tb. gaurit fin, baza pt. un burgiu mai mare.

Si indiferent de situatie, tot ar tb. sa mergi la un service, toata operatiunea ar fi comoda cu masina pe elevator.

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Am patit ceva asemanator si am rezolvat problema la o vulcanizare unde erau niste baieti mai inventivi care au bagat fortat un fel de coarba care avea niste striatiuni unde prinde pe prezon. Au batut-o putin cu un ciocan si s-a desfacut prezonul imediat. E undeva pe la Razoare si am ajuns acolo pe seara, dupa ce umblasem toata ziua si la nici o alta vulcanizare nu au putut sa ma ajute.
Link to comment
Share on other sites

Am patit ceva asemanator si am rezolvat problema la o vulcanizare unde erau niste baieti mai inventivi care au bagat fortat un fel de coarba care avea niste striatiuni unde prinde pe prezon. Au batut-o putin cu un ciocan si s-a desfacut prezonul imediat. E undeva pe la Razoare si am ajuns acolo pe seara, dupa ce umblasem toata ziua si la nici o alta vulcanizare nu au putut sa ma ajute.

222043[/snapback]

 

Multumesc pentru sugestii , problema s-a rezolvat la un service , deci topicul se poate inchide .

Link to comment
Share on other sites

Poate doresti sa impartasesti solutia de rezolvare colegilor de forum. Poate va fi de ajutor pe viitor.

223584[/snapback]

Din ce am vazut eu , s-a folosit mult WD40 si o tubulara speciala care "prindea" prezonul chiar daca era distrus . Mai multe nu am vazut sa faca , dar m-am bucurat ca au rezolvat problema relativ repede ( aprox. o ora ).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.