Jump to content

Diferenta de greutate la jante si cum pot influenta masina BMW F10 525d


AquariusK

Recommended Posts

Recent mi-am cumparat un BMW F10 525d 218 CP care a venit echipat cu jante V-Spoke Type 328 /18x8j + caucicuri de vara Goodyear Excellence RunFlat 245/45/R18, dupa mai multe cautari pe net am aflat greutatea reala a unei roti janta+cauciuc=27 kg

Doresc sa fac o imbunatatire la acest capitol si vreau sa trec tot pe jante de 18x8j OZ - Ultraleggera - Crystal Titanium + cauciucuri vara Dulop Sport Maxx RT 245/45/R18 in cazul acesta

janta + cauciucul ajung la o greutate de = 19 kg

Diferenta fiind destul de mare de la un set la altul 8 kg / roata mai putin

Link to comment
Share on other sites

In orice caz renunta la run-flat. Masa adaugata pe exteriorul rotii (cauciuc) are o influenta mult mai mare asupra performantei decat cea din interior (janta).

 

Asta si o sa fac si in cazul jantelor este la fel cred v-spoke 18 are 12.5 kg iar oz ultrallegera 8.5 kg

Link to comment
Share on other sites

@XXL -nu cred ca e vorba doar de masa totala a masinii.

 

Eu cred ca 32 de kg in plus la roti echivaleaza cu o greutate mult mai mare a greutatii masinii. Deci clar o greutate mai mare a rotii= efort mai mare pentru masina, consum mai mare, demaraj mai slab.

 

In linkul de mai jos se vorbeste ca 1kg la roata echivaleaza cu 10 kg in gretutatea totala a masinii.

 

http://www.svtperformance.com/forums/showthread.php?613551-Realistically-how-much-does-wheel-weight-affect-performance/page2

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat sunt date de producator nu vad unde este stresul. Franele sunt dimensionate pentru cea mai mare dimensiune de janta+runflat disponibile pe caroseria respectiva in combinatie cu fiecare motor in parte.

 

Stiu avantajele unei jante ceva mai usoare dar este un F10 facut pentru confort, nu un 335 sau M___. Franarea este putin imbunatatita dar nu faci trackday cu F10.

 

Iar OZ-urile alea cu o caroserie grea... Sa vezi cand iei o groapa si sare o bucata intreaga din ea. (Am vazut OZ-uri cu bucati lipsa.)

Edited by mmneg
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

In competitii 1kg in plus la roata face diferenta intre locul 1 si locul 2 dar pe strada e insignifiant. Un avantaj real ar fi renuntarea la RFT pentru a spori confortul, durata de viata a suspensiei si scaderea consumului datorita reducerii rezistentei la rulare. Greutatea jantei are o influenta prea mica pentru a fi luata in seama.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cica nu ar exista o formula exacta care sa echivaleze masa pieselor suspensiei cu masa masinii, d-asta 1kg de pe jata nu este egal cu 10 de pe masina. Si asta ar fi din cauza multimilor de arhitecturi de suspensii (prinderi diferite, brate diferite, dimensiuni diferite...).

 

Oricum, masa mai mica a ansamblului suspensiei => inertie mai mica => reactie mai rapida a suspensiei pe drum (= mai mult contact al cauciucului cu drumul, aderenta imbunatatita), accelerare si franare imbunatatite. Cu cat sunt imbunatatite depinde de la caz la caz si se poate calcula doar punctual.

 

Eu am gasit Enkei RS05RR pe 18" pe care vreau sa le folosesc cu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 pe 245/45/18, tot pe un F10, cu suspensie modificata.

 

LE: !!FARA RUNFLAT!! :)

Edited by 99SDT
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cica nu ar exista o formula exacta care sa echivaleze masa pieselor suspensiei cu masa masinii, d-asta 1kg de pe jata nu este egal cu 10 de pe masina. Si asta ar fi din cauza multimilor de arhitecturi de suspensii (prinderi diferite, brate diferite, dimensiuni diferite...).

 

Oricum, masa mai mica a ansamblului suspensiei => inertie mai mica => reactie mai rapida a suspensiei pe drum (= mai mult contact al cauciucului cu drumul, aderenta imbunatatita), accelerare si franare imbunatatite. Cu cat sunt imbunatatite depinde de la caz la caz si se poate calcula doar punctual.

 

Eu am gasit Enkei RS05RR pe 18" pe care vreau sa le folosesc cu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 pe 245/45/18, tot pe un F10, cu suspensie modificata.

 

LE: !!FARA RUNFLAT!! :)

 

 

Foarte frumos si modelul asta Enkei RS05RR pe 18 la ce bani ai gasit setul?

Link to comment
Share on other sites

O janta usoara influenteaza destul de mult comportamentul unei masini, asa ca nu mai vorbiti aiurea. Si pana la urma nu vorbim doar de greutatea jantei, trebuie luata in calcul si greutatea anvelopei. In momentul de fata cele mai usoare gume disponibile pentru masinile de strada sunt Conti Sport Contact 5 si Dunlop Sport Maxx RT.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Recent mi-am cumparat un BMW F10 525d 218 CP care a venit echipat cu jante V-Spoke Type 328 /18x8j + caucicuri de vara Goodyear Excellence RunFlat 245/45/R18, dupa mai multe cautari pe net am aflat greutatea reala a unei roti janta+cauciuc=27 kg

Doresc sa fac o imbunatatire la acest capitol si vreau sa trec tot pe jante de 18x8j OZ - Ultraleggera - Crystal Titanium + cauciucuri vara Dulop Sport Maxx RT 245/45/R18 in cazul acesta

janta + cauciucul ajung la o greutate de = 19 kg

Diferenta fiind destul de mare de la un set la altul 8 kg / roata mai putin

sunt foarte bune jantele,nu stiu altele mai usoare la 18"au 8.1kg,am si eu ,sincer as alege negru,nu se vede asa nasol pilitura de la frine,de anvelope as spune sa alegi sincer asymmericul 2 de la gy dar gustul nu se discuta,jantele ,asa este sunt cam moi si se busesc destul de repede la gropi,daca esti atent nu ai probleme,sunt superbe ,vor arata ff bine.conteaza ff mult masa pieselor in miscare(ansamblu janta+anvelopa)bafta

 

Greutatea rotilor conteaza mult. Parca mai demult masurase cineva timpul 0-200 cu jante de 15 vs 17 si diferenta era de vreo 20 secunde!!!

nu stiu daca 20 de secunde este diferenta dar pot spune,ca ma pus pe masina jante de 20"de la lenso ,,ff grele si masina acum merge doar cu 160-165km/h(hilux)cu cele originale pe 17 "ajunge la 175km/h.. diametrul exterior la anvelopa este acelasi,deci viteza periferica este aceeasi.concluzia vine de la sine.

Edited by RTM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos si modelul asta Enkei RS05RR pe 18 la ce bani ai gasit setul?

 

 

~1900 $ + transport (us)

 

In varianta 8,5x18 et35 jantele au 8,2kg. Ca sa respecti Et-ul standard iti trebuie si un distantier (eu m-am setat pe H&R) de 5mm.

In banii astia, pe dimensiunea asta, eu nu stiu janta mai usoara si care sa aibe si un certificat de garantie ca rezista la drumuri, nu e facuta doar de show, ca sa nu mai spun de design care sa mearga cu masina.

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte bune jantele,nu stiu altele mai usoare la 18"au 8.1kg,am si eu ,sincer as alege negru,nu se vede asa nasol pilitura de la frine,de anvelope as spune sa alegi sincer asymmericul 2 de la gy dar gustul nu se discuta,jantele ,asa este sunt cam moi si se busesc destul de repede la gropi,daca esti atent nu ai probleme,sunt superbe ,vor arata ff bine.conteaza ff mult masa pieselor in miscare(ansamblu janta+anvelopa)bafta

 

 

nu stiu daca 20 de secunde este diferenta dar pot spune,ca ma pus pe masina jante de 20"de la lenso ,,ff grele si masina acum merge doar cu 160-165km/h(hilux)cu cele originale pe 17 "ajunge la 175km/h.. diametrul exterior la anvelopa este acelasi,deci viteza periferica este aceeasi.concluzia vine de la sine.

 

Am facut comanda deja am de asteptat in jur de 2 sapt pana le primesc, culoarea masinii este alba am sa pun cateva poze dupa ce le pun pe masina.

Link to comment
Share on other sites

sunt foarte bune jantele,nu stiu altele mai usoare la 18"au 8.1kg

 

Iti zic eu unele mai usoare :rolleyes: BBS RC 300 18" 8.5j - 7.7kg

Si eu credeam ca sunt foarte sensibile dar din nefericire am luat cateva gropi si a fost ok - am si balonul mai mic decat voi 40

Link to comment
Share on other sites

Cica nu ar exista o formula exacta care sa echivaleze masa pieselor suspensiei cu masa masinii, d-asta 1kg de pe jata nu este egal cu 10 de pe masina. Si asta ar fi din cauza multimilor de arhitecturi de suspensii (prinderi diferite, brate diferite, dimensiuni diferite...).

 

Oricum, masa mai mica a ansamblului suspensiei => inertie mai mica => reactie mai rapida a suspensiei pe drum (= mai mult contact al cauciucului cu drumul, aderenta imbunatatita), accelerare si franare imbunatatite. Cu cat sunt imbunatatite depinde de la caz la caz si se poate calcula doar punctual.

 

Eu am gasit Enkei RS05RR pe 18" pe care vreau sa le folosesc cu Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 pe 245/45/18, tot pe un F10, cu suspensie modificata.

 

LE: !!FARA RUNFLAT!! :)

Invarte un disc de 1Kg fixat pe un ax, iar apoi unul de 10Kg. La fel pt franare. Nu are nicio legatura tipul de suspensie, nu stiu de unde ai scos ce spui tu acolo cu reactia suspensiei, aderenta mai buna si restul de bazaconii.

Orice greutate in plus pe partea care se invarte (anvelopa/janta) aduce dupa sine o scadere a performantei. La mine sunt 6Kg/roata diferenta intre rotile de vara si cele de iarna, iar diferenta este ca de la cer la pamant.

Edited by LYM
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Invarte un disc de 1Kg fixat pe un ax, iar apoi unul de 10Kg. La fel pt franare. Nu are nicio legatura tipul de suspensie, nu stiu de unde ai scos ce spui tu acolo cu reactia suspensiei, aderenta mai buna si restul de bazaconii.

Orice greutate in plus pe partea care se invarte (anvelopa/janta) aduce dupa sine o scadere a performantei. La mine sunt 6Kg/roata diferenta intre rotile de vara si cele de iarna, iar diferenta este ca de la cer la pamant.

 

Scuze pt bazaconii, atat am putut. Succesuri!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.