Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Citem azi undeva ca introduc N47 de 184 si cel biturbo pe piata din USA. Sunt curios cum vor trata americanii problema, cand o sa apara si acolo. Sau chiar nu mai sunt riscuri la noile motoare...

 

din ce am tot citit pe net, se pare ca problema ar fi fost fixata pentru motoarele cu data de fabricatie dupa martie 2011.

Link to comment
Share on other sites

totul este de consum; doar nu crezi ca cei de la bmw nu stiu sau nu pot remedia eroarea asta ... sau ca e o greseala

 

e totul foarte bine controlat; au o marja suficient de mica procentual, incat nu trebuie sa faca recall, iar la nivel global, marja aceea mica inseamna cel mai probabil milioane de euro in service-uri :)

 

e atat de simplu! nu e nici o conspiratie. e marketing-ul zilelor noastre

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Daca asta este motivul care duce la ruperea lantului, ma mir cum problema nu s-a rezolvat pana acum prin reproiectarea - redimensionarea lantului. E clar ca si uzura patinelor, a intinzatorului sau a pinionului pot duce la uzura lantului, dar un lant mai gros si facut din material mai bune , in special pinii care unesc zalele, ar fi trebuit sa inlature problema.

Nu e cine stie ce forta ce este exercitata asupra lantului si ea este maxima doar la pornire . In schimb apare stress-ul daca intinderea nu este corespunzatoare din cauza patinelor sau a intinzatorilor . Dar de acolo pana la a rupe lantul e drum lung . E clar ca e vorba de o sub-dimensionare sau proasta executie.

Cate lanturi rupte ati vazut la BMW-uri din anii 70, 80, 90 ?

 

Vezi ca pe vremuri mai aveau si curea...

Si incearca sa mai ai si indoieli nu numai certitudini :)

 

din ce am tot citit pe net, se pare ca problema ar fi fost fixata pentru motoarele cu data de fabricatie dupa martie 2011.

 

Nu ai citit bine ! Sunt toate rapoartele Puma aici. Nu s-a "fixat" nimic pana la "martie 2011".

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Nu am spus ca nu aveau si curele .Am BMW-uri de prin 92 si nu am avut nici unul cu curea si nici vreunul cu probleme la lant . Probabil ca va urma E90-ul cu N47 desi inca nu se aude nimic .

Sa ma indoiesc de ce altceva decat de calitatea in continua descrestere ?

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Nu am spus ca nu aveau si curele .Am BMW-uri de prin 92 si nu am avut nici unul cu curea si nici vreunul cu probleme la lant . Probabil ca va urma E90-ul cu N47 desi inca nu se aude nimic .

Sa ma indoiesc de ce altceva decat de calitatea in continua descrestere ?

 

Esti utilizator de N47 ?

Link to comment
Share on other sites

Partial - cu E90-ul umbla mai mult fiu-meu . Eu sunt mai mult cu diagnoza, intretinerea, banii .

Eu umblu cu E60 - M57.

 

Si? Istoric? Se aude/nu se aude? Ai inlocuit-o sau nu? Daca da, cu/fara arbore? Daca da, a inceput sa se auda din nou?

Tot nu e bine sa ai numai certitudini :)

Link to comment
Share on other sites

Nu se aude inca. Masina este 318D , 2010 , 157.000 km . Am dezactivat si codat auto start-stop , ca masura preventiva . Sper sa mai tina o perioada , ca m-am saturat cati bani am bagat in precedentele 2 BMW-uri .

Eram hotarat sa nu mai iau BMW, dar s-a ivit o ocazie sa schimb E39 cu diferenta pe E90-ul asta .

Si asta dupa ce am avut 7 BMW-uri din 92 pana acum . Uite ca am ajuns si la al 8-lea.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Nu se aude inca. Masina este 318D , 2010 , 157.000 km . Am dezactivat si codat auto start-stop , ca masura preventiva . Sper sa mai tina o perioada , ca m-am saturat cati bani am bagat in precedentele 2 BMW-uri .

Eram hotarat sa nu mai iau BMW, dar s-a ivit o ocazie sa schimb E39 cu diferenta pe E90-ul asta .

Si asta dupa ce am avut 7 BMW-uri din 92 pana acum . Uite ca am ajuns si la al 8-lea.

 

Pai vezi ca sunt bune? O spui tu singur: "Nu se aude" !

Multe inainte iti urez (la BMW-uri ma refer), la peste 10, si sa nu mai spui ca sunt proaste :)

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi cu masina la 2 ateliere si in amandoua am fost refuzat pe motiv ca le trebuie niste scule speciale.Pareau ateliere mari si serioase(locuiesc in Germania),dar la asa ceva nu ma asteptam.Astept maine raspuns de la alt atelier si daca si asta ma refuza nu imi ramane decat sa merg la reprezentanta.Nu imi vine sa cred ca trebuie sa dau 3000+1000(posibil arbore cotit)pt un schimb de distributie.
Link to comment
Share on other sites

Stiai de topic-ul asta cand ai schimbat "vibroichen"-ul?

 

 

 

Eu zic sa le scrii ceva legat de proiectare, fara suparare, poate vor tine cont :)

 

 

nu stiam de acest topic, inainte sa schimb vibrochen-ul :)

 

orice piesa are garantie.

si distributia aia are un nr de km garantie sau o per de timp, de cel putin 6 luni.

 

 

distributia la bmw e 90 are o garantie de 2 ani, la reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi cu masina la 2 ateliere si in amandoua am fost refuzat pe motiv ca le trebuie niste scule speciale.

Precis se refereau la calele de blocat pinioanele.

Is tare ingramaditi daca nu stiu ca se poate si fara...

Eu la nivel de "amator" am avut toate sculele necesare si ei isi fac probleme?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aha, daca te descurci in regie proprie, e la "ghici".

Daca mergi la service si fac acelasi lucru e prefesional. ;)

 

N-am schimbat pinionul de la axele cu came, iar restul au doar o pozitie. Am facut frumos semne pe toate pinioanele si cum le-am demontat, asa le-am montat. Sa sari un dinte tre sa fii picat in cap.

Daca schimbi pinionul de pe axele cu came, oricum sunt degeaba calele ca nu te ajuta sa-l pozitionezi exact cum a fost. Aproximezi pozitia, apoi reglajul corect al avansului il faci masurand cu tester.

E diferenta intre lanturi sau ce se modifica daca le schimbi? Si nu-mi spune ca s-a modificat avansul pentru ca se presupune ca am revenit la pozitia de noua a distributiei.

 

Deci tot n-am inteles ce alte "sculele speciale" mai sunt. Ca de cale am spus mai sus ca n-am nevoie.

Explicati-ne va rog si noua, astia mai "amatori". :rolleyes:

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am vazut baieti care fac asta, la un motor am si stat langa ei, si schimband si pinionul de la axele cu came, foloseau cala care se aseaza sus pe _chiuloasa_. Ei lucrau doar cu cutia data jos, pentru comoditate dupa spusele lor :)

 

Cei care au facut singuri, stiu mai bine daca se poate si cu semne :) Prin spate pe acolo trebuie sa fii destul de dibaci, dar am vazut ca se poate.

Haynes, la fel ca si BMW, spune ca se lucreaza cu motorul jos.

Cate bordeie, atatea obiceie :)

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

E loc destul pana la habitaclu.

Nu-ti trebuie cala nici pentru ala.

Intre pinioanele de la axe e semn, deci nu te incurci. Iar cala nu-ti blocheaza si pinionul de distributie. Doar cele intermediare dintre axe.

Insa dupa asta, avansul nu-l poti regla fin din cele 3 suruburi decat cu un tester.

 

Calele sunt pentru siguranta. Daca la motor lucreaza 3 mecanici si in acelasi timp mai lucreaza la 3 turbine si un alternator, nu mai esti sigur ca axele sunt asa cum au fost lasate. In cazul meu, am lucrat singur si n-a fost loc de pardon.

 

Si da... fiecare mecanic lucreaza dupa regulile lui, care le stapaneste mai bine si i se par mai usoare.

 

http://b9.imgsrc.ru/c/cosmin34/6/35783096erB.jpg

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

 

Insa dupa asta, avansul nu-l poti regla fin din cele 3 suruburi decat cu un tester.

 

http://b9.imgsrc.ru/c/cosmin34/6/35783096erB.jpg

 

Pentru mine ai deschis cutia Pandorei. Zi-mi te rog cu reglajul fin din cele trei suruburi, cu tester-ul. De acolo ii dai si ii iei avans, nuu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.