Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Eu locuiesc in Germania...detin un 520d e61 2008 N47 207000 km care a fost mereu servisat de Bmw, chiar si eu numai acolo am fost...si o sa intreb de recall.

Am cautat pe forumuri dar nu am gasit nimic despre.

Ce pot sa spun ca acum la inceput de àn tot mai multe reviste de profil fac rapoarte in legatura cu cele mai "bune" modele de masini.

Si cum era de asteptat Bmw e penalizat cu acest lant...pe toata linia 1,3,5...

Si citind pe Wikipedia nici modelelele de dupa 2011 nu par sa fi scapat de virus.

 

Sper sa am noroc

Edited by raswanp
Link to comment
Share on other sites

Ciudat ca si la mercedes sunt de plastic patinele. Ma rog... sau ceva de genul. Insa nu-s metalice. Si nu se sparg.

Aici s-a ajuns din cauza economiilor. Pentru ca vin cei de la bmw (si nu doar ei) si cer producatorilor reducerea costurilor la producerea unui reper. La fel se intampla si la vopsea si multe altele.

Producatorul face pe dracu-n patru sa se conformeze. De unde scoate pret mai mic? Din calitatea materialului. Teoretic se renunta la ce nu e absolut necesar. Teoretic.

Insa aici trebuiau sa aiba standarde mult mai ridicate, teste, etc (cum punea si Bala). La distributie nu faci rabat.

Insa probabil nici ei n-au prevazut dezastrul ce va urma.

nu neaparat,un amic are o teorie interesanta,pe masura ce tehnica a avansat cand proiectezi piesa mai lasi o marja de eroare,sa zicem ca de ex la M10 puneau patina cu o grosime de 4mm evident ca in 1980 isi luau o marja de eroare de 10% sau ceva de genul.acum probabil ca aceasi patina ar avea 2,5 mmm banuiesc ca totul se simuleaza apoi se pune pe masina si se fac 100.000 km de teste sau cat au ei garantia .De aici si mitul cu "ce masini se faceau pe vremuri" ,binenteles ca si tu ai dreptate cu reducerea costurilor.

edit:ar mai fi o treaba,chiar si motarele alea vechi aveau probleme ,dar pe vremea aia nu era internet :)

M20/M30/M42/M40 toate au avut probleme mai mari sau mai mici, probleme ungere M30 problemele tacheti/axa cu came M42,M20 a avut probleme cu suruburile care prind chiulasa de bloc,M42 cu distributie(ce-i drept la peste 350.000km)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ce se poate schimba fara sa dai jos motorul? Doar lanturile si intinzatorul?

Cu cutia jos se poate schimba tot kit-ul de distributie.

 

edit:ar mai fi o treaba,chiar si motarele alea vechi aveau probleme ,dar pe vremea aia nu era internet :)

M20/M30/M42/M40 toate au avut probleme mai mari sau mai mici, probleme ungere M30 problemele tacheti/axa cu came M42,M20 a avut probleme cu suruburile care prind chiulasa de bloc,M42 cu distributie(ce-i drept la peste 350.000km)

 

Exact.

Plus ca numarul de BMW-uri a crescut fata de anii '90. Ma refer la cele care circula in Romania. Pe vremea aia erau destule, dar erau masini luate la mana a doua si majoritatea aveau mult peste 200 000 km.

Oamenii nu aveau pretentii chiar atat de mari ca acum.

Multi cred ca daca iei un BWM, n-ar trebui sa-ti mai pice nimic, doar e masina premium. Sau isi iau o masina de 200 000 km si au niste asteptari pe care le poti avea de la o masina noua sau macar in garantie.

Toate masinile au probleme mai mici sau mai mari.

 

Pai si cum lucrezi? Pe deasupra motorului? Dar cine face asa ceva? Ori schimbi tot ori nu are rost sa desfaci. :thumbsup:

Din nou vorbesti aiurea-n tramvai. :)

 

Ca sa schimbi intinzatorul 11318576201 nu e nevoie sa desfaci distributia.

Si la M54 si la N42 exista astfel de intinzatoare care pot fi schimbate fara sa umblii la distributie.

Da, accesul nu e cel mai facil, dar se rezolva.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Din nou vorbesti aiurea-n tramvai.

Da, accesul nu e cel mai facil, dar se rezolva.

Eu spun din ce am vazut la fata locului. Cel mai usor se schimba prin spate, dand jos cutia sau motorul. Normal ca se poate si fara sa demontezi in spate dar cine schimba doar un intinzator la N47 ? :)

Uite uzura pe care a facut-o intinzatorul meu patinei si vice versa. Iar lungimea acestui intinzator nu s-a modificat cum ai zis tu. Arcul e perfect si nu iese mai mult de atat. Lucreaza bine. Intradevar alte intinzatoare se blocheaza dar la mine nu a fost cazul. Intinzatorul nou e mai lung cu ~ 1cm sau mai mult.

 

http://i58.tinypic.com/fbaxvq.jpg[/img]"]http://i58.tinypic.com/fbaxvq.jpg

 

http://i61.tinypic.com/mwqf5t.jpg[/img]"]http://i61.tinypic.com/mwqf5t.jpg

Edited by Andrei_VUV
Link to comment
Share on other sites

Eu spun din ce am vazut la fata locului. Cel mai usor se schimba prin spate, dand jos cutia sau motorul. Normal ca se poate si fara sa demontezi in spate dar cine schimba doar un intinzator la N47 ? :)

Uite uzura pe care a facut-o intinzatorul meu patinei si vice versa. Iar lungimea acestui intinzator nu s-a modificat cum ai zis tu. Arcul e perfect si nu iese mai mult de atat. Lucreaza bine. Intradevar alte intinzatoare se blocheaza dar la mine nu a fost cazul. Intinzatorul nou e mai lung cu ~ 1cm sau mai mult.

 

Nu o da acum la intors. Ai zis ca nu se poate. Realitatea e ca se poate.

 

Pai depinde de la caz la caz. Daca abia a inceput sa faca zgomot, nu e o idee rea sa schimbi prima data doar intinzatorul. Poate ca zgomotul dispare astfel.

Mai ales ca problema fix de la intinzator pleaca.

 

E imposibil ca arcul din interior sa nu se uzeze. Am schimbat multe intinzatoare pana acum si aproape intotdeauna le compar.

Arcul se taseaza astfel incat diferenta dintre un intinzator nou si unul uzat e cam de o spira.

Tu ai comparat intre un intinzator cu alt cod si cel vechi. Ca sa-ti dai seama de uzura intinzatorului original ar fi trebuit sa-l compari cu unul identic, dar nou. Ceea ce nu era posibil in acest caz.

 

Lucreaza bine? Aici iar vorbesti intr-un mod ignorant, tot crezi ca le stii tu pe toate si esti obligat sa-ti dai cu parerea.

 

Intinzatorul functioneaza pe presiune de ulei. Arcul din interior e menit sa asigure o intindere suficienta la pornire, adica atunci cand nu exista suficienta presiune de ulei pentru ca uleiul e rece.

Arcul e perfect caci nu mai iese mai mult de atat? Un arc uzata nu inseamna ca intinzatorul va avea joc. Arcul uzat va sta mai putin intins, deci va tine lantul mai putin intins la pornire. Inmultesti problema asta cu n porniri si asa apar problemele. Mai ales ca astea sunt masini cu Auto Start Stop, ceea ce agraveaza problema.

Apoi conteaza uzura pe care intinzatorul o are, nu doar arcul din interior. Pentru ca aceste intinzatoare sunt ca niste pistoane in miniatura. Daca sunt foarte uzate, se va pierde presiune de ulei prin lateral, deci intinzatorul nu va mai tine lantul suficient de intins in timpul functionarii motorului.

E bine sa-ti dai cu parerea, dar asa mai argumentat, nu aiurea-n tramvai.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Service premium, eu ti-am prezentat cum a fost la mine cu poze si tot ce vrei. Tu daca schimbi atatea de ce nu pui poze sa vedem cum arata intinzatoarele, patinele si toate cele aferente ?

Pozele alea pe care le-ai pus nu demonstreaza ceea ce spui. Si ti-am explicat de ce.

 

Pentru ca am mult de lucru si nu cred intr-un marketing foarte agresiv. Pun poze din cand in cand, atunci cand sunt mai putin ocupat.

 

Uite doua exemple (plus faimosul intinzator care te fascineaza):

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/537/1HGhCR.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/661/QhWuRb.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/538/7QTs4h.jpg

 

Probabil observi in poza si ca exista acele mici gauri prin care intra uleiul.

De aici se poate trage concluzia ca problema asta poate fi usor explicata si prin modul in care masina e exploatata si servisata.

O masina la care se schimba uleiul rar va avea depuneri mai multe. Depunerile astea sunt peste tot prin motor, deci influenteaza si intinzatoarele. Scade presiunea de ulei, arcul nu mai este suficient de lung si de dur - apare uzura la patine. Acestea cedeaza la un moment dat si lantul se rupe.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Intinzatorul nou este cu siguranta mai lung.

Insa diferenta nu e atat de mare, adica nu asa cum reiese din pozele tale. Pentru ca tu ai comparat un intinzator nou (modelul nou) cu intinzatorul masinii (model vechi).

Intinzatorul nou pe care l-am pus in poza de mai sus e cel mai recent tip de intinzator.

Iar cel din prima poza e de M54. Principiul de functionare e acelasi. Arcul se uzeaza, nu doar intinzatorul.

Eu am facut distributii de M52, M54, N42, N46, N47, M62 etc. Intinzatoarele la toate se uzeaza.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar ca sa ajungi acolo tot ai de demontat pe deasupra si nu-i chiar putin. Sincer ori faci treaba ca la carte adica desfaci in spate si vezi cu ochii tai cum se prezinta lantul,patinele si tot tacamul...Ca doar o faci o singura data si bine. Ce branza faci daca schimbi un intinzator fara sa vezi cum se prezinta si restul ? Totusi unii mai tin si la masina cat de cat.
Link to comment
Share on other sites

Eu unul consider ca , chiar tin la masina fata de altii din jurul meu.Revizii mai dese ,inspectii periodice ,forja deloc,schimbat imediat orice piesa defecta etc.

Parca nu-mi vine sa dau 1000 $ asa preventiv.Parca mai bine fac un concediu mai bun de banii astia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar ca sa ajungi acolo tot ai de demontat pe deasupra si nu-i chiar putin. Sincer ori faci treaba ca la carte adica desfaci in spate si vezi cu ochii tai cum se prezinta lantul,patinele si tot tacamul...Ca doar o faci o singura data si bine. Ce branza faci daca schimbi un intinzator fara sa vezi cum se prezinta si restul ? Totusi unii mai tin si la masina cat de cat.

 

Daca nu ai nici un zgomot si nu ai primul tip de distributie, nu vad de ce sa schimbi distributia cu totul cand poti schimba doar intinzatorul.

 

Hai sa ne trezim putin la realitate, distrubutia asta de N47 nu e rocket science.

Daca ai un zgomot cat de mic la rece e normal sa o schimbi cu totul. Dar daca nu ai nici un fel de zgomot, doar nu te duci acum sa schimbi distributia preventiv. Schimbi intinzatorul si elimini in mare parte riscurile. Vorbesc doar despre masinile mai noi, nu cele facute in 2007, 2008, 2009.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.