Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Nu cred ca e vorba de speriat sau ca nu-si permite, e vorba ca nu poti sa schimbi distributia din 100 in 100k km daca tu faci 30k-50k pe an. Oamenii normali ar evita din capul locului motorul asta. La dracului iti mai iei diesel, mergi cu toate dezavantajele diesel ca sa ai consum mic si dup-aia dai mai mult decat ai economisit pe distributii :rolleyes:

esti tu inginer bmw si sigur ca tre sa schimbi distributia la 100000 km, si ca dupa ce ai schimbat distributia intr-un servise dedicat bmw si iti dau garantie la manopera si piese iti pica pina in acest numar de km distributia ?

Sa fim seriosi la cati cu acest tip de motor de aici de pe forum, le-a picat distributia,probabil ii numeri de degete.

Da intradevar problema este reala, dar nu este confirmat de nimeni ca la fiecare 100000 km trebuie schimbata distributia.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pana sa citesc forumul asta,numai bmw-uri aveam in cap!

Vroiam un f30 din 2012-2013 ...

Acum ma gandesc serios sa caut altceva

Trebuie sa fi nebun sa nu vrei sa iei un F30 2012-2013 pentru ca ai auzit ca pe la unle masini din 2007-2009 au fost cateva cazuri in care s-a rupt lantul de la distributie.Au trecut 9-7 ani de atunci.

 

Dupa logica ta BMW trebuie sa inchida portile pentru ca nu sunt in stare sa faca un motor .

Normal ca au dat rateu la inceput pentru ca au trecut pe lanturi si patine de kk (au dat-o pe ieftineala)dar dupa parerea mea acum problema este rezolvata.Motorul N47 este un motor super bun din punctul meu de vedere (am avut si m47) putere multa 184 cp,cuplu destul 380 nm ,consum mic ,nu este zgomotos,porneste repede etc.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa fi nebun sa nu vrei sa iei un F30 2012-2013 pentru ca ai auzit ca pe la unle masini din 2007-2009 au fost cateva cazuri in care s-a rupt lantul de la distributie.Au trecut 9-7 ani de atunci.

 

Dupa logica ta BMW trebuie sa inchida portile pentru ca nu sunt in stare sa faca un motor .

Normal ca au dat rateu la inceput pentru ca au trecut pe lanturi si patine de kk (au dat-o pe ieftineala)dar dupa parerea mea acum problema este rezolvata.Motorul N47 este un motor super bun din punctul meu de vedere (am avut si m47) putere multa 184 cp,cuplu destul 380 nm ,consum mic ,nu este zgomotos,porneste repede etc.

Confirm un motor foarte bun si eu vin de pe un L6. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

N-ar fii asta o problema...ideea e k si dupa ce o schimbi(distributia) ...tot stai cu frica,adica se poate strica iar!

Se pare ca sistemul e gandit prost

 

 

:) sunt la al 4 lea bmw , 200k km si merge super . nu mi am facut niciodata probleme de asa ceva , sfat : nu ti mai fie frica ca masina simte si o sa se rupa :) , ulei la fiecare 10k km si bucura te de ea

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Lista cu piesele care ar trebui inlocuite:

 

Doar distributia:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.

11318572503	1	Timing chain top	                "11318510014 - pana 04.2013"    325    325
                                                               "11318506650 - pana 09.2009"
                                                               "11317797897 - pana 04.2009"

13528575471	1	Timing chain lower      	        "13528572504 - pana 04.2014"    140	140
                                                               "11318506652 - pana 02.2013"
                                                               "13527797902 - pana 04.2009"	
                                                               	
11317797899	1	Guide rail	                                        	        60	60	
11317797898	1	CHAIN TENSIONER	                                        	        50	50	
11318576201     1	CHAIN TENSIONER	                        "11317797901 - pana 07.2013"    145	145		                                                        
13528573158     1	GUIDE RAIL			        "13527797904 - pana 12.2012"    49	49
                                                        "13528573158 - pana 02.2013" 
                                                               "13528515670 - pana 08.2013"	              
13528573159	1	CHAIN TENSIONER			        "13527797903 - pana 12.2012"   60	60	
                                                               "13528573159 - pana 02.2013"
                                                               "13528515671 - pana 08.2013"
13527797905	1	CHAIN TENSIONER		                                               	168	168
13527797906	1	SPROCKET	                                        	        110	110	
11318509926	1	Camshaft sprocket	                "11317797514 - pana 10.2010"   137	137	
11317797516	3	ASA-Bolt	                                		        4	12
11417797896	1	CHAIN									147	147

 

Daca se inlocuieste si vilbrochenul:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.
11217803479	1	Crankshaft - arbore cotit		"Data fabricatiei trebuie 
                                                                sa fie dupa 05.01.2009"	3600	3600	
11277800523	1	GEAR WHEEL								340	340
11277802575	1	GEAR WHEEL								180	180
11277802576	1	GEAR WHEEL								180	180
	

 

Alte piese necesare care se recomanda a fi inlocuite in urma interventiei:

 

Cod	     Bucati	   Descriere					Comentarii		Pret	Pret
											buc.
13527800395	1	ASA-Bolt	                                     		        8	8	
11227797965	8	ISA screw	                                         		12	96
13527797909	1       Oil Spraying Nozzle                                                     35      35
11147797491     1       Gasket Steel                                                            90      90
13527800396     3       ASA-Bolt                                                                3       9
11237797996	4	ASA-Bolt	                          Daca se inlocuieste arborele	12	48	
11247589671	8	Connecting rod bolt	                  Daca se inlocuieste arborele	9	72
11278508003	2	ASA screw with washer	                  Daca se inlocuieste arborele  17	34	
11278509738	1	GEAR WHEEL	                          Daca se inlocuieste arborele  380	380
11277797952	1	Hex nut	                                  Daca se inlocuieste arborele 	9	9

 

Lista este doar cu caracter informativ.

 

imi puteti spune daca lista de sus mai este de actualitate?

Link to comment
Share on other sites

normal... crezi ca a schimbat cineva codurile intre timp?

 

trebuie doar sa alegi ce e nevoie pt masina ta... acolo ai repere multiple pentru mai multe generatii de motoare de acelasi tip

 

sau intri pe realoem.com si iti cauti reperele dupa seria de sasiu (VIN - ultimele 7 caractere)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cureaua se rupe daca o uiti acolo pe vecie. Daca respecti perioada la care trebuie schimbata sunt sanse minime sa se rupa (si daca schimbi tot regulamentar)... Oricum ea este facuta sa tina minim 20000 30000 in plus. Lantul cand trebuie schimbat? oficial niciodata .., cand se poate rupe? nu se stie ... Cat costa sa schimbi distributia completa pe curea la un motor? maxim 10 mil cu tot cu manopera...

Cat costa la un motor cu lant cu distrubutia in spate? mult si daca se rupe si mai mult. Nu trebuie nici dramatizat dar trebuie verificata din cand in cand pentru ca este o realitate ca face probleme

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Mie mi s-a rupt cureaua dupa ce am schimbat-o la vreo 5000 km. A indoit supape si alte avarii. Nu e nicio regula ca nu se poate rupe cureaua ca e facuta sa tina 20000 peste.

Cat despre problema asta cu distributia la n47, nu zic ca nu e, dar se si exagereaza la greu. Cei care nu au cont pe forum si au n47 oare dorm bine? Eu zic ca da.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Daca dam niste informatii macar sa le dam reale.Schimbi distributia de exemplu la un 2.0tdi euro 5 (aceeasi generatie cu n47)cu 1000lei?Numai piesele pe original sunt ~2000lei.Si vorbim de piese pe original ca si distributia la n47 tot pe original o pui.Vezi la final ca diferenta reala va fi de ~250e.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ Alina B. : 'If it aint broke , dont fix it'.

Eu asa am hotarat pentru motorul meu, la X3 f25 2.0d. Si mie a inceput sa imi fie teama sa o schimb la noi in RO, mai bine astept semne concrete. Am un an de cand am adus-o din Germania, facea putin zgomot ca de fasait de la inceput. Dar am schimbat intinzatorul de sus, cu varianta mai noua, asta o face aproape oricine, cu putina atentie, si cu tubulara cu crichet de 24 parca.

Mi-au recomandat impetuos sa o schimb la service Bavaria Motors din CT si la Bimmer in Buc, conform ascultarii dupa ureche in 3 minute. Ulterior am mai fost si la Bmw Filaret si dupa verificari ,banuiesc ca si cu microfoane sau ce or fi (block check parca scria pe deviz), mi-au spus ca nu e nici o problema.

Am mai facut inca 30.000 km de cand am luat-o si se aude mult mai bine motorul. Important e sa ii pui noul ulei Bmw Shell, de la reprezentanta, chiar daca e mai scump, si motorina de calitate si sa ai tot timpul nivelul motorinei peste jumatate. Zic de motorina fiindca masina isi regleaza singura avansul in functie de calitatea motorinei, si asta conteaza la sincronizarea lanturilor si a distributiei. Si e bine sa ai nivelul peste jumatate pentru ca masina sa isi poata da regenerare in caz de infundare a DPF-ului. Daca se infunda dpf sunt fortate supapele la evacuare si automat si lantul si pinionul de sus sunt fortate (asta am mai citit-o si pe forumuri straine).

Edited by cornelb85
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca se face schimbul la BMW se face o reglare si a pompei de inalte, zic ei pentru a induce mai putine vibratii. Gasisem pe net un document in care era explicat, dar nu-l mai am acum ca exemplu.

 

Daca va streseaza zgomotul eu zic sa mergeti sa faceti schimbul, sau sa nu mai cititi acest topic. Si eu am schimbat-o tot din stres, cu toate ca sunt convins ca nu s-ar fi rupt prea curand. Totusi, nu-mi pare rau acum, fiindca motorul se aude mai bine. Am facut 11k km de cand am facut schimbul si totul e ok, nu s-a auzit deloc nici acum, iarna; inainte la frig facea cel mai rau.

 

Spor :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

dupa ce mi-am schimbat uleiul, vreo 3000km nu s-a mai auzit niciun zgomot de lant. acum iar a inceput sa se auda, probabil s-a mai subtiat uleiul.

as tinde sa schimb pe banii mei intinzatorul de sus desi a fost schimbat cand s-a inlocuit distributia pe garantie. sau teoretic, a fost inlocuit.

 

am vazut swag si febi bilstein. ce recomandati sa aleg?

Link to comment
Share on other sites

Eu recomand intinzator original Bmw, de la magazine de piese , nu de la reprezentanta, am dat vreo 300 lei pe el. Si daca desfaci te uiti sa vezi daca al tau are codul acela nou, cu 201 la urma, daca nu are inseamna ca nu ti l-au schimbat. Edited by cornelb85
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.