Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

salutare tuturor

experienta mea e urmatoarea:

am facut testul si eu :mi au scos intinzatorul superior si in locul lui au infiletat un dispozitiv(era ca si intinzatorul doar ca deasupra avea un ax care culiseaza)in locul intinzatorului care masoara cat s a alungit lantul

dupa infiletarea completa a dispozitivului se observa cat iese axul.cand lantul este nou axul iese 4 mm;in cazul meu axul a iesit 2 mm(masina mea are 160000km)

bmw recomanda schimbarea distributiei cand axul nu iese (0mm sau mai putin)

daca tot mi a scos intinzatorul ,am cumpatat altul nou(ultimul cod ,care este putin mai lung )

acum urmeaza partea interesanta:masina mea inainte de a schimba intizatorul se auzea distributia la rece (5-7 min)

dupa ce am schimbat intinzatorul ,la rece nu se mai auzea ,dar se auzea la cald sunetul specific de distributie

nu mi a placut ,asa ca m am pus in garaj singur am scos intinzatorul nou si l am pus pe cel vechi(prefer sa se auda primele 5 min )

 

Am schimbat de curand odata cu revizia de ulei si filtre si intinzatorul de sus de la lantul de distributie cu noul tip de intinzator mai lung. Masina este un 520d din luna 10.2009 si are 243.000 km.

 

Inainte se auzea putin lantul la rece, dupa schimbarea intinzatorului motorul suna mai inchegat cumva, mai robust asa parca dar se mai aude acum foarte putin zgomot numai dupa ce motorul este cald.

 

Credeti ca exista vreun pericol ca am schimbat la km astia intinzatorul doar, se poate modifica ceva parametrii de functionare a motorului acum ca lantul superior e mai tensionat sau sa exercite presiuni/forte mai mari in componente? Mersi.

Link to comment
Share on other sites

Ieri am schimbat si eu distributia la Service Scream (Tezparii) BMW: Service-ul ok, baietii sunt foarte profi, lucrarea a iesit bine. Masina parca este un pic mai silentioasa la relanti, asa cum a spus si colegul doom_I_86 si a disparut si la mine zgomotul de la capacul de plastic de la motor (era deranjant). Anterior schimbului, nu mi s-a parut ca ar fi avut acel zgomot specific lantului, insa intre 1500-2000 turatii se auzea un fasait. Concluzie: am preferat sa o schimb preventiv si sa merg linistita :rolleyes:

 

Multa bafta!

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Excelent Alina, e optiunea cea inteleapta, de schimb preventiv si dormit linistit in ceea ce priveste distributia. Sa schimbi si uleiul cu ocazia asta (daca n-ai facut-o deja) si sa il schimbi mai devreme decat recomanda ei, pentru o durata de viata mai lunga a distributiei. Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Excelent Alina, e optiunea cea inteleapta, de schimb preventiv si dormit linistit in ceea ce priveste distributia. Sa schimbi si uleiul cu ocazia asta (daca n-ai facut-o deja) si sa il schimbi mai devreme decat recomanda ei, pentru o durata de viata mai lunga a distributiei.

 

Citind paginile acestui forum, consider ca am facut cea mai buna alegere :rolleyes:

Referitor la schimbul de ulei, nu l-am schimbat acum ptr ca nu a fost cazul, deoarece am parcurs cca 5000 km de la ultima revizie. In general, uleiul si filtrele le schimb la fiecare 10k km parcursi sau in cazul in care nu ii fac, la interval de 1 an. Multumesc pentru sfaturi :rolleyes:

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Asa ai decis tu sau asa ti-au recomandat mecanicii ?

Mi se pare o alegere proasta in cazul de fata. Mi se pare o treaba facuta pe jumatate.

 

S-a hotarat de comun acord, am fost intrebata cand a fost ultima revizie etc. Initial, am intrebat in mai multe parti si mi s-a spus ca atata timp cat nu ma apropii de termenul urmatoarei revizii (ca timp si nr de km parcursi), pot folosi fara grija acelasi ulei.

Poti, te rog, sa argumentezi de ce a fost o alegere proasta si de ce consideri ca treaba a fost facuta pe jumatate? Ai cunostinte/lucrezi in acest domeniu sau este doar o parere personala?

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Uleiul era bine sa il schimbi mai ales daca gaseai uzura in patine. Era indicat deoarece puteau sa se desprinda mici bucati din patina si sa intre in circuitul de ungere. Asta ar fii singurul motiv.Acum totul este nou si era bine sa o faci preventiv la cati bani ai bagat Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Uleiul era bine sa il schimbi mai ales daca gaseai uzura in patine. Era indicat deoarece puteau sa se desprinda mici bucati din patina si sa intre in circuitul de ungere. Asta ar fii singurul motiv

Patinele vechi erau ok, nu a fost cazul de desprindere sau rupere a unor bucati, poate din acest motiv nici mecanicii nu au insistat sa schimb uleiul....Oricum voi face revizia mult mai devreme ca sa bifez si schimbul de ulei.

Multumesc frumos pentru acest detaliu :drinks:

Link to comment
Share on other sites

Nici mie nu mi-au schimbat uleiul cand am facut distributia; a fost o confuzie, eu le cerusem schimbul, insa l-au recuperat pe cel vechi si doar au completat. Oricum, nu avea nici 1500km de la ultima revizie in momentul ala. L-am schimbat mai devreme acum (13k km), dar n-a fost nicio problema intre timp. Nu vad o problema, atat timp cat e recuperat in recipiente curate.

Aia cu resturi de patine prin ulei e SF :)

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mi se pare o treaba pe jumatate pentru ca pe o parte ai o distributie noua iar pe cealalta parte este lubrefiata de un ulei vechi deja contaminat.

Cred ca este foarte important ca dupa montarea oricarui reper nou in motor acesta sa fie protejat prin creare unei pelicule corespunzatoare de ulei. In cazul lanturilor este cu atat mai important ca uleiul sa patrunda in toate interstitiile si sa creeze aceasta pelicula - altfel va apare o uzura prematura.

 

Mi se pare o decizie proasta pentru ca pretul uleiului+filtru este relativ mic raportat la pretul operatiunii de schimbare distributie iar 5000km nu este tocmai putin.

 

Nu o lua in nume de rau dar cred ca esti singura pe acest thread (din cate pagini am citit) care a procedat astfel - de asta am fost putin mirat. Daca mi-a scapat mie - atunci mea culpa. In fine, este si aceasta o obtiune de lucru de care sincer nu mai auzisem pana acum.

 

PS: este doar o parere personala (in spiritul forumului) bazata pe o oarecare pregatire tehnica. Nu sunt inginer chimist ca sa pot emite o parere profesionala dar nici destul de fazan sa cred tot ce spun mecanicii.

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru opinii, in acest caz voi face revizia cat de curand ptr a fi totul ok. Nu am luat-o in nume de rau, din contra - te-am rugat sa argumentezi ptr a tine cont si de parerile/detaliile tale, date fie de experienta in domeniu, fie de parerile personale :rolleyes: Nu a fost nicidecum vorba de costul uleiului + filtru, ci am considerat ca daca nu exista un impact major asupra noilor piese voi schimba uleiul si filtrele la revizie... :mellow:
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca e vreo problema sa nu schimbi atunci uleiul. Cat timp e in parametrii nu vad nicio problema.

 

Daca trebuia vreo pelicula initiala :rolleyes: la prima pornire, il livrau in ulei.

 

Eu am schimbat uleiul pentru ca oricum trebuia schimbat :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Nu e timpul pierdut, poti gasi un garaj oarecare unde sa schimbi, nu e mare inginerie, o cheie de 32 pt filtru si una de 17 pentru busonul de la baia de ulei. Sa il scurga bine de tot, minim 20 min, sa curete bine de impuritati si apoi 5,6 litri de ulei fresh, sa fie bine ca sa nu fie rau, sa citam din contemporani :).
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

+1 pentru atitudine, mai rar persoane asa ca tine cu care sa poti avea un dialog constructiv. :thumbsup:

 

Cu stima,

Daniel

 

Multumesc frumos, dar asa mi se pare firesc sa asculti/analizezi si parerile celorlalti pentru ca tot timpul vor aparea lucruri noi si persoane de la care poti acumula info necesare ptr a evita pe viitor anumite situatii :rolleyes: - Pana la proba contrarie, voi sustine cu tarie acest aspect :drinks:

Edited by Alina B
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca trebuia vreo pelicula initiala :rolleyes: la prima pornire, il livrau in ulei.

 

Din cate am vazut, lanturile originale BMW vin deja gresate in pachet.

Ce am vrut eu in schimb sa subliniez este ca dupa montaj, odata ce au fost intinse, uleiul ar trebui sa intre in toate interstitiile si sa creeze o pelicula de ungere intre repere.

Am atasat o poza pentru a exemplifica mai bine ideea.

post-73598-0-78628200-1458221706_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Oh c'mon, deja sunteti mai catolici decat Papa :rolleyes: Chiar daca era lantul complet uscat la montaj (ceea ce nu e cazul, fiindca vine intr-o punga, lubrifiat), nu-i ia mai mult de 1-2 'ture' ca sa se lubrifieze; nu se intampla absolut nimic.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa ma nelinistesc din nou...abia am scapat de stresul numit "distributie" :frantics: :yahoo:

Voi schimba si uleiul cat mai curand sa fie totul in regula si asta e. Banuiesc ca nu se intampla nimic daca merg asa o saptamana-doua, nu ma mai stresez. Oricum va multumesc frumos pentru parerile impartasite :drinks:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa ma nelinistesc din nou...abia am scapat de stresul numit "distributie" :frantics: :yahoo:

Voi schimba si uleiul cat mai curand sa fie totul in regula si asta e. Banuiesc ca nu se intampla nimic daca merg asa o saptamana-doua, nu ma mai stresez. Oricum va multumesc frumos pentru parerile impartasite :drinks:

 

Si eu spun ca ar fi recomandat sa-l fi schimbat dar sincer daca nu ai facut-o nu m-as stresa prea mult in locul tau. Presupun ca ai in motor un ulei de calitate ce nu-si pierde proprietatile dupa numai 5k km. Va unge destul de bine noul kit.

 

Iar referitor la impuritati in vechiul ulei cum spunea un coleg de mai sus....de aceea exista filtrul, nu? :rolleyes: Multa bafta!

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.