Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Este clara deja treaba ca motoarele N au distributia mai slaba din cazua materialelor folosite , nu are nici o treaba ca este situata in spatele motorului (si Mercedes are motoare in 4 cil cu distributia in spate si nu au treaba) Dar la motoarele astea daca incepi sa maresti intervalul la schimbul de ulei e ca si cum mai pui un lem pe foc si o sa ii grabesti moartea (nu zic nici sa il schimbi la 10.000 , dar ce depaseste 25.000km este deja prostie sau zgarcenie la 300 lei cat costa un schimb) in plus nu ajungi sa ai nici depuneri prin motor care ajung la alte probleme , daca este mult 300 lei o data pe an sau la 25.000 lasa ca o sa fie mai bine 35-45 mil sa schimbi distributia sau 2-3 mi euro sa schimbi motorul. Lantul nu se rupe (cel putin nu in la marea mojoritate) el se intinde peste limita si formeaza o burta iar patinele incep sa se uzeze/rupa si nu mai pot sa il tina in tensiune, si ajunge sa sara lantu peste un dinte iar distributia se da peste cap si incep pistoanele sa se loveasca de supape si implicit o sa se rupa si lantul dar nu mai are importanta ca motorul este compromise.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ulei tinut 10k km in RO (plina de praf, fara autostrazi unde poti merge constant turatie mare pt a curata internele de depuneri) vs ulei inlocuit la 30k km.

In momentul regenerarii filtrului de particule, se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare, care implicit scade proprietatile de lubrifiere ale motorului.

Apoi, tot gudronul minuscul (care trece prin filtrul de combustibil) se depune in zonele de diametru mic, unul dintre ele fiind si duza sprituitorului de ulei (care lubrifiaza distributia).

Daca nu mai lubrifiaza exact cum trebuie distributia, cred ca avem uzuri si pe distributie, uzuri care nu ar fi daca uleiul ar fi schimbat mai des.

 

Am invatat o groaza din postul asta :D

Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca este chiar asa.

 

Ulei tinut 10k km in RO (plina de praf, fara autostrazi unde poti merge constant turatie mare pt a curata internele de depuneri) vs ulei inlocuit la 30k km.

In momentul regenerarii filtrului de particule, se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare, :laugh: care implicit scade proprietatile de lubrifiere ale motorului.

Apoi, tot gudronul minuscul (care trece prin filtrul de combustibil) se depune in zonele de diametru mic, unul dintre ele fiind si duza sprituitorului de ulei (care lubrifiaza distributia).

Daca nu mai lubrifiaza exact cum trebuie distributia, cred ca avem uzuri si pe distributie, uzuri care nu ar fi daca uleiul ar fi schimbat mai des.

 

Si in completare, cazul personal - masina mea, cumparata din Olanda, la 160k km, cu doar 4 schimburi de ulei in 4 ani (deci schimb la 40k km), am inlocuit distributia cum am cumparat-o, iar lantul era mai intins fata de cel al unui prieten cu 170k km, cu schimburi facute la 20-25k (Germania). Niciuna dintre masini nu consuma ulei, si nu au pierderi..

 

Deci, eu zic ca are legatura si schimbul de ulei in uzura distributiei.

 

 

Tu macar ai citit ce ai scris? :frantics: Pai daca se intampla ce spui tu cu regenerarea filtrului, ai lua foc instant, sau chiar ai sari in aer. Cum poti sa spui ca se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare. Si ce legatura are evacuarea cu lubrifierea motorului??

 

Nu ti-ai pus niciodata intrebarea, de ce modelele mai vechi nu au probleme cu lantul si patinele, cu toate ca se schimba uleiul tot la 30-40.000 km.

 

Sunt motoare cu 6-700.000 km. si au lantul original.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Sunt doua probleme.

 

Una e legata de materialele din care sunt facute pinioanele si lanturile (plus patinele). Dupa ce BMW a constatat problema, a scos serii de repere imbunatatite. Asta am spus-o acum cateva pagini, cand am spus ca pot da oricui reperele (toate) pt inlocuirea distributie, ultimul reper fiind upgradat parca Februarie 2017 (pt motorul N47).

Deci, ca sa fie clar, nu contest ca materialele din care sunt facute elementele distributiei de N47 sunt mai slabe calitativ decat la motoarele anterioare (coduri cu "M" in fata).

 

Restul, reciteste tu ce am scris, si completeaza cu altceva daca tu crezi ca m-am aberat. Dar si interesesaza-te inainte, pt ca din ce vad in ultimile pagini de discutii, esti pus doar pe flame-uri.

Poate unii din useri au timp de rahaturi de flame-uri, eu, unul, nu, asa ca abtine-te sau corecteaza daca tu consideri ca am gresit cu ceva.

 

 

Si mai e un aspect - la motoarele cu "M" in fata, multe din cele care au deja 6-700k km, alea sunt fara dpf (fie fara dpf din fabrica, fie eliminat), acolo nu mai sunt facute regenerari.

Cand vei vedea cum arata un sprituitor de ulei de 170k km cu masina la care a fost facut schimbul de ulei la fiecare 40k km, atunci imi vei de dreptate legat de ce am spus mai sus, si ti se pare tie aberant!

Tu macar ai citit ce ai scris? :frantics: Pai daca se intampla ce spui tu cu regenerarea filtrului, ai lua foc instant, sau chiar ai sari in aer. Cum poti sa spui ca se elibereaza o cantitate de motorina pe evacuare. Si ce legatura are evacuarea cu lubrifierea motorului??

 

Nu ti-ai pus niciodata intrebarea, de ce modelele mai vechi nu au probleme cu lantul si patinele, cu toate ca se schimba uleiul tot la 30-40.000 km.

 

Sunt motoare cu 6-700.000 km. si au lantul original.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu inteleg de ce sunt colegi aici care nu respecta intervalul de schimb dat de producator , daca zice sa il schimbi pana sau la 25.000km , de ce sa il schimbi la 35-40.000 km ?

Daca vede americanu aberatile de aici :)) :)) , ei care schimba uleiul la 7000-10.000 mile si unii dintre ei cred ca si intervalul asta e mult. Cititi putin de aici http://blog.modbargains.com/15000-mile-oil-change-myth/

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Puteti, va rog, sa "aruncati o ureche" si aici:

?

De la secunda 17 incolo, zgomotul de fundal, cel care se aude cumva "sub" zgomotul motorului, ca un shashait si bataie mi se pare ca e distributia. Acum nu stiu daca e normal, adica daca acela e zgomotul pe care il face distributia pe lant la BMW sau daca e ceva in neregula.

 

Si apropo de toate discutiile de pe topic-ul asta despre distributie, cati km credeti ca are masina ? :)

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Andrei

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Puteti, va rog, sa "aruncati o ureche" si aici:

?

De la secunda 17 incolo, zgomotul de fundal, cel care se aude cumva "sub" zgomotul motorului, ca un shashait si bataie mi se pare ca e distributia. Acum nu stiu daca e normal, adica daca acela e zgomotul pe care il face distributia pe lant la BMW sau daca e ceva in neregula.

 

Si apropo de toate discutiile de pe topic-ul asta despre distributie, cati km credeti ca are masina ? :)

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Andrei

0

Nu este lantul, se auzea si la mine(s-a auzit vreo 20.000km), dar vad ca de vreo 5000 km a disparut fara sa fac vreo interventie .. initial banuiam fulia vibrochen/curele (ca sunt cam imbatranite si ce mai e pe acolo) dar nu am apucat sa o schimb, urmeaza....

A mea are 255000 cu "chit orighinal"

Edited by DohoDragos
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu suna neaparat a distributie.

 

Probeaza dimineata, la prima pornire, cineva inauntru care tureaza motor 1500-1700-2000rpm maxim, apoi lasi sa coboare, iar urci, si tu stai cu urechea in spatele rotii din fata, in zona aripilor (si stanga si dreapta).

De acolo auzi cel mai bine.

 

E greu sa te prinzi daca e sau nu distributie, exista o multitudine de telefoane pe piata, cu o groaza de filtre care iti filtreaza anumite frecvente, daca nu e ceva evident, la toti le suna "a distributie" ;)

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Puteti, va rog, sa "aruncati o ureche" si aici:

?

De la secunda 17 incolo, zgomotul de fundal, cel care se aude cumva "sub" zgomotul motorului, ca un shashait si bataie mi se pare ca e distributia. Acum nu stiu daca e normal, adica daca acela e zgomotul pe care il face distributia pe lant la BMW sau daca e ceva in neregula.

 

Si apropo de toate discutiile de pe topic-ul asta despre distributie, cati km credeti ca are masina ? :)

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

Andrei

 

Este posibil sa fie pe duca pompa de vacuum, cel putin asa a inceput sa ii sune la un prieten si dupa 1 an a schimbat pompa de vacuum si au disparut si sunetele. Daca nu vine de la pompa atunci inclin si eu spre distributie.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Multumesc pentru raspunsuri!

Am facut un video si cu pornirea "la rece" (vorba vine ca masina sta in garaj cu temperatura constanta la 22 grade) dupa mai mult de 24 de ore de la cea mai recenta pornire:

Mi se pare ca nu se aude nimic dubios si cu siguranta nu se aude acel zgomot care se aude la cald, voi ce ziceti ? Legat de filtrele microfonului pe care il are telefonul, nu e cazul pentru ca la fel ca in primul video postat se aude si langa masina deci nu altereaza cu nimic sunetul microfonul telefonului.

 

Va dau si un scurt istoric al masinii: F30 320d Sport Line Automat fabricatie 06/2012 cumparata personal de la Auer Gruppe DE la 53.250km acum are 73.XXXkm si deja 2 revizii complete facute (ulei + toate filtrele inclusiv cel de combustibil de 2 ori deja).

Printre primele lucruri pe care le-am facut dupa ce am luat masina a fost sa dezactivez start-stop-ul (setat pe last known setting adica daca il dezactivezi din butonul din masina ramane asa pana reactivezi, daca vrei, apasand iar butonul de start-stop).

 

Va puteti inchipui ca am dat ceva bani pe masina asa ca nu stau in cei 3.000lei cat e kit-ul de distributie nou insa pur si simplu imi scurtcircuiteaza creierul faptul ca la 73.XXXkm trebuie sa fac masina bucati ca sa schimb distributia...

 

Multumesc, din nou, pentru raspunsurile de pana acum si astept in continuare parerile voastre,

Andrei

Edited by BMW_fan
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit si nu mai cauta nod in papura.Auer Gruppe este o reprezentanta serioasa si eu am luat fosta masina de la ei are acum 220.000 km si proprietarul actual sa-a incapatanat sa schimbe distributia,dupa ce a desfacut-o a constatat ca nu avea nimic.

Motorul N47 are zgomote specifice ,asta nu inseamna ca este dus,practic masina ta este aproape noua fata de altele.Eu am 169.000 cu a mea si nici nu i-mi fac nici un fel de griji.Stai relaxat si bucurate de masina.

Teoretic la N47 chiar daca masina are 1000 km toti te vor pune sa schimbi distribuitia.

Motorul N47 este un motor foarte reusit daca este bine intretinut,ulei la 15.000 km.

Vorbesc din experienta nu din auzite.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns!

 

Pana acum am asa:

#1. Bimmer Service > se aude distributia si ar trebui schimbata

#2. Mecanicul meu care se ocupa de toate masinile din familie deci nu e specializat in BMW > parca se aude ceva > pe el nu pot sa il suspectez de nimic pentru ca am incredere in el plus ca mi-a zis clar ca nu se baga la o astfel de lucrare deci nu are niciun interes

#3. Service Scream (Tezparii) BMW > la care as vrea sa fac inlocuirea de distributie pentru ca sunt singurii care dau motorul jos asa cum e in procedura data de BMW > nu se aude nimic suspect, pleaca de aici cu masina asta de 73.xxxkm la care vrei sa schimbi distributia

 

Raman intrebarile:

#1. Ce dracu' se aude totusi la cald in video asta:

ce e shashaitul si zornaitul ala ?

#2. Ce alte metode de diagnoza exista ? Am citit pe undeva ca sunt service-uri/reprezentante la care se foloseste un stetoscop sau similar care ar da cat de cat un diagnostic clar...

 

Ce ziceti ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Trebie sa mearga cineva la Bimmer care si-a schimbat distributia de cateva zile sau cine are motoru brici (fara nici in sunet specific de distributie) si sa le zica sa se uite putin la motor si sa vada daca trebuie schimbata distributia. Sunt curios daca sunt atat de nesimtiti in cat sa zica ca e pe duca si trebuie schimbata. :laugh: :laugh: :laugh:
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns!

 

Pana acum am asa:

#1. Bimmer Service > se aude distributia si ar trebui schimbata

#2. Mecanicul meu care se ocupa de toate masinile din familie deci nu e specializat in BMW > parca se aude ceva > pe el nu pot sa il suspectez de nimic pentru ca am incredere in el plus ca mi-a zis clar ca nu se baga la o astfel de lucrare deci nu are niciun interes

#3. Service Scream (Tezparii) BMW > la care as vrea sa fac inlocuirea de distributie pentru ca sunt singurii care dau motorul jos asa cum e in procedura data de BMW > nu se aude nimic suspect, pleaca de aici cu masina asta de 73.xxxkm la care vrei sa schimbi distributia

 

Raman intrebarile:

#1. Ce dracu' se aude totusi la cald in video asta:

ce e shashaitul si zornaitul ala ?

#2. Ce alte metode de diagnoza exista ? Am citit pe undeva ca sunt service-uri/reprezentante la care se foloseste un stetoscop sau similar care ar da cat de cat un diagnostic clar...

 

Ce ziceti ?

 

Fasaitul se aude la toate N47.Este un zgomot specific.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Puteti, va rog, sa "aruncati o ureche" si aici:

?

De la secunda 17 incolo, zgomotul de fundal, cel care se aude cumva "sub" zgomotul motorului, ca un shashait si bataie mi se pare ca e distributia. Acum nu stiu daca e normal, adica daca acela e zgomotul pe care il face distributia pe lant la BMW sau daca e ceva in neregula.

Da, asa suna distributia. Nu stiu daca e rau, mie a reinceput sa-mi sune asa la 10.000km dupa inlocuirea distributiei. Si n-am probleme.

Pot sa spun insa ca mi-a trecut prin maini un F10 2011 cu N47 si distributia inlocuita anul trecut iar dupa vreo 40.000km nu are absolut niciun zornait, din orice unghi l-ai asculta.

Deci se poate si fara.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Cam asa se aude de fel motorul N47 cred. Eu am x3 f 25 luat din Germ de la 90.000km acum are 165.000 km si tot asa se aude, chiar mai incet fiindca ii schimb uleiul des si ii pun Bmw Shell . De asemenea pe la 100.000km i-am schimbat si intinzatorul de sus ( personal- cu mana mea, noul reper,a costat 300 lei ) . Tineti cont ca din motive de emisii, caldura, pentru a se raci mai bine etc.. motorul N47 e facut din aliaj de aluminiu cu siliciu si alte materiale si d-aia conduce sunetul auzindu-se astfel fasaitul mai pronuntat. Aluminiu conduce caldura mai bine, dar si sunetul. Probabil ca si alte motoare produc zgomote diverse in ele, dar materialul din care sunt facute izoleaza fonic mai bine. Edited by cornelb85
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri!

 

Tocmai ce m-am vazut cu un prieten cu un F30 320d Efficient Dynamics, tot automata, tot sport, el are 210.000km foarte reali fara sa schimbe distributia > se aude ideintic cu al meu la cald.

Acum na, nu stiu daca asta e de bine sau de rau, adica faptul ca un motor de 73.000km face la fel ca unul de 210.000km :)

 

Pe de alta parte a pus cineva acum cateva pagini in urma observatiile dintr-un raport PuMA din care eu inteleg ca e normal sa se auda ceva din zona respectiva...

 

PuMA measure

A new repair method! N47, N47S, N47T, Grinding noises in the engine, timing chain scraping noise. V1-R2-RO 43863106-32 - 04/05/17

 

Complaint:

Scraping, grinding engine noise during idling when the engine is at operating temperature and from approx. 1200 rpm, which is noticeable inside the vehicle interior.

 

Important:

The noise described above from the chain drive is a function noise without further technical effects.

It is not based on wear and therefore does NOT also lead to chain breakage!

 

Numai bine,

Andrei

Edited by BMW_fan
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

F10-le de care am spus, nu are niciun fel de zgomot de distributie si nici fasait specific N47. Ori sunt si editii cuminti, ori e doar o chestiune de timp pana incepe si noua distributie sa zornaie. Cert e ca daca unul cu distributie proaspata toarce ca o pisica, nu aluminiul il face zgomotos ci distributia. Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

S-A RUPT DISTRIBUTIA

 

Din pacate scriu si eu aici, imi pare rau sa fiu acela care vine aici si spune "mi s-a rupt distributia" ci nu unui prieten sau din auzite din alta parte.

Dupa ce am investit in ultimele 3 saptamani peste 6.000 lei in ea (amortizoare fata,capete bara,bielete directie,flanse amortizoare, pachet M5, revopsire pe vreo 6 elemente + altele), o luai astazi la ora 17:00 si la ora 18:00 mi s-a oprit din mers la 40 km/h.

 

A inceput asa, cu 3-4 km inainte masina a avut un tremurat urat se simtea in masina/volan/schimbator,etc, am tras pe dreapta sa vad care e problema (maine am un drum de timisoara si de aia am scos o la o proba), am verificat rotile sa fie stranse, am dat sa plec si in 10 M s-a oprit motorul fara niciun alt zgomot/martor. Am incercat sa o pornesc, incerca sa invarta si nu mergea.

Am avut testerul cu mine, vroiam sa-i sterg toate erorile de la senzorii parcare si etc de cand s-au scos prin service, am vazut eroare pe senzorul de la axul cu came, se sterge insa dupa ce dau la automat apare din nou (am pus poza).

 

Deci in momentul de fata se manifesta asa : dau pe buton, se aude un tac, dupa 2 secunde incepe sa invarta pe la 500-600 rpm si atat, prima oara se auzira si niste cloncanituri, acum se aude "frumos" daca pot sa zic asa, insa nu porneste, iar presiunea pe pompa de injectie este 0 bar cand dau sa porneasca.Din ce am inteles 99% e lantul de la distributie sau vreo patina asa.

 

Ca si zgomot, se auzea pronuntat ca si colegului Bmw Fan, se auzea de 1 an sa zic,mai ales la rece, cei de la MHS Bmw au zis ca se aude foarte frumos motorul si imi ziceau ca distributia ar fi schimbata, nu dau vina pe ei, au 0% vina, deoarece la cald nu-ti dadeai seama de nimic.

 

Sunt praf...demoralizat total, nu am in minte sa o vand sau ceva de genul, stiu doar ca stau 1-2-3 luni cu masina la service la mine(o sa o vad si in fiecare zi,innebunesc), motorul ori a scapat ori e varza si trebuie altul cu totul.

 

Ce credeti? Mai invarte motorul la asta daca se rupe lantul? Nu ar fi trebuit sa mai incerc sa dau la automat...dar tot speram sa nu fie distributia, cand am vazut 0 bar pe pompa...a fost clar.

 

Este vorba de 520d E60 Euro 5 N47.

 

Nu stiu daca este cel cu N47D20A sau cu N47D20C. Unul din ele.

Edited by WIN60
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

S-A RUPT DISTRIBUTIA

 

Din pacate scriu si eu aici, imi pare rau sa fiu acela care vine aici si spune "mi s-a rupt distributia" ci nu unui prieten sau din auzite din alta parte.

Dupa ce am investit in ultimele 3 saptamani peste 6.000 lei in ea (amortizoare fata,capete bara,bielete directie,flanse amortizoare, pachet M5, revopsire pe vreo 6 elemente + altele), o luai astazi la ora 17:00 si la ora 18:00 mi s-a oprit din mers la 40 km/h.

 

A inceput asa, cu 3-4 km inainte masina a avut un tremurat urat se simtea in masina/volan/schimbator,etc, am tras pe dreapta sa vad care e problema (maine am un drum de timisoara si de aia am scos o la o proba), am verificat rotile sa fie stranse, am dat sa plec si in 10 M s-a oprit motorul fara niciun alt zgomot/martor. Am incercat sa o pornesc, incerca sa invarta si nu mergea.

Am avut testerul cu mine, vroiam sa-i sterg toate erorile de la senzorii parcare si etc de cand s-au scos prin service, am vazut eroare pe senzorul de la axul cu came, se sterge insa dupa ce dau la automat apare din nou (am pus poza).

 

Deci in momentul de fata se manifesta asa : dau pe buton, se aude un tac, dupa 2 secunde incepe sa invarta pe la 500-600 rpm si atat, prima oara se auzira si niste cloncanituri, acum se aude "frumos" daca pot sa zic asa, insa nu porneste, iar presiunea pe pompa de injectie este 0 bar cand dau sa porneasca.Din ce am inteles 99% e lantul de la distributie sau vreo patina asa.

 

Ca si zgomot, se auzea pronuntat ca si colegului Bmw Fan, se auzea de 1 an sa zic,mai ales la rece, cei de la MHS Bmw au zis ca se aude foarte frumos motorul si imi ziceau ca distributia ar fi schimbata, nu dau vina pe ei, au 0% vina, deoarece la cald nu-ti dadeai seama de nimic.

 

Sunt praf...demoralizat total, nu am in minte sa o vand sau ceva de genul, stiu doar ca stau 1-2-3 luni cu masina la service la mine(o sa o vad si in fiecare zi,innebunesc), motorul ori a scapat ori e varza si trebuie altul cu totul.

 

Ce credeti? Mai invarte motorul la asta daca se rupe lantul? Nu ar fi trebuit sa mai incerc sa dau la automat...dar tot speram sa nu fie distributia, cand am vazut 0 bar pe pompa...a fost clar.

 

 

 

Eu nu cred ca e distributia rupta. Daca era rupta nu mai invartea motorul.

Iti batea pistonul in supape si facea un zgomot foooarte urat cand ai fi dat la automat, te speriai. Eu cred ca este altceva pe acolo.

 

Nu fi suparat, iti doresc succes si sa nu fie ceva rau.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Da...posibil sa fie lantul sau pinionul de la pompa de injectie rupt(de aia nu face presiune) si de aia vede incoerenta pe axul cu came...dar sunt doar presupuneri, ma gandesc la ce e mai rau, va dati seama.

 

Nu face niciun zgomot anormal, prima oara cand s-a chinuit dupa ce mi se opri se auzi ceva sa zic anormal, cand mai incercai o data se mai auzi un cloncanit cand incerca sa porneasca si dupa doar invartea la relanti pe la 500 rpm ca si cum nu ar avea motorina.

 

Credeam ca atunci cand se rupe distributia, se aude un pocnit ceva, o ia razna, pana mea....pur si simplu s-a oprit din senin fara niciun zgomot nimic.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.