Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Salutare!

 

Am reusit sa desfacem motorul (plin de piese insirate pe jos).

 

Operatiuni care vreau sa le mai fac daca tot am bagato:

 

-curatare clapete admisie ( este modelul vechi cu flap control, nu pot lua kit-ul acele de clapete pe la 150 lei ca la N47 mai noi)

-curatare admisie

-curatare EGR

-curatare clapeta acceleratie

-curatare racitor gaze

-inlocuire toate o-ringurile de peste tot de unde am demontat, inclusiv turbo cu furtunul de la vacuum spre intercooler.

-inlocuire suporti motor

-inlocuire suport cutie

-inlocuire racord flexibil

-inlocuire suport la levierul C.V (vorba de un tampon rotund, de cand am luat masina tot vroiam sa-l schimb)

-inlocuire ambreiaj

-inlocuire volanta

-inlocuire curea accesorii

-inlocuire vreo 2 role de la accesorii care nu le-am schimbat niciodata

 

 

 

..Sa fiu in locul tau, mai ales ca am inteles ca ai acces la un atelier auto, lucrezi a unul... m-as concentra finaciar doar ce tine strict de motor, reparatia lui. Hai sa zicem ca as schimba suportii lui..

 

de ce zic asta? pentru ca daca motorul nu mai merge cum mergea si iti place masina (cum e echipata..), macar iti mai dai o sansa sa cumperi un alt motor sau sa schimbi masina, daca motorul nu merge cum mergea... si nu mai bagi banii in alte piese, sa ramana pe masina, daca decizi/alegi sa schimbi masina.

 

Aveai probleme cu kitul ambreiaj? (E drept ca placa de presiune trebuie resetata sa o pui la loc..) Volanta.. ? Role de pe cureaua auxiliara.. astea se pot schimba si dupa ce faci motorul, mai ales daca ai cat de cat acces la un atelier... mare lucru in ziua de azi as zice..

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pai ce treaba sa aiba bujiile la diesel cu tremuratul? In afara de pornire, bujia e degeaba, dieselul functionand prin comprimare, nu prin scanteie.

Daca nu e infiletata complet, e posibil sa iasa din compresie pe langa filet si sa fie neuniforma arderea. Deci gata trepidatiile.

 

Placa de presiune nu trebuie resetata decat daca se schimba discul.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Noutati cavaliere (mersi de explicatie Cosmin)! Hai sa va spun ce inseamna bujii nestranse, nu am apucat sa-i fac poza, bujie stramba exact in capul de unde o strangi cu cheia, nu am mai vazut in viata mea sa fie asa indoita, explicatia? Compresie pe langa. Cum se reseteaza placa de presiune? e prima oara cand aud acest lucru?

Astazi am dat o fuga de dimineata pana la craiova sa las chiulasa la RK motors, am mai lucrat cu ei cu serviciul.

Verificare daca are fisuri + spalare =150 lei

Si planeitate si verificare+ refacere scaune la supape + nu mai stiu ce mi-a explicat pe acolo ma ajunge in total pe la 750 lei.Iarasi nu am apucat sa dau comanda de piese, am lista pregatita, maine sper sa dau comanda. Pe luni/marti maxim e gata si chiulasa (maine mi-o verifica sa vada daca are fisuri) si dau iara o fuga la craiova sa o iau. Sa vedem ce termene de livrare am la piese.

 

Treaba sta asa, daca bag acu 10.000 lei in toate astea si motorul nu o sa functioneze cum trebuie o sa iau alt motor, nu vreau sa renunt la masina ca sa o iau de la capat cu alta.Eu sper ca daca tot schimb toti culbutorii cu ghizii aia de aliniere, iar _chiulasa_ cu supapele+pistoanele e in regula + o verificare dupa ce dau baia jos sa vad vibrochenul si totul este in regula nu ar trebui sa existe probleme.

 

Bimmer m-am saturat sa bag masina in atelier, sincer! Vreau sa o fac dintr-un ultim foc si dupa daca o mai bag asa la 3 luni pentru o verificare sau sa schimb una alta lucruri minore e altceva, dar daca tot e motorul jos vreau sa termin ce e de facut la el.

 

Sambata dimineata (sunt liber) ma duc la munca cu niste benzina si spray de curatare sa curat motorul si ce mai e pe acolo, sunt curios pe unde scapa la turbo( in spatele lui e negru de fum).

 

Revin cu noutati pe luni/marti.

 

Multumesc pentru tot! Revin!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am citit si vizionat, dar zgomotele care le aud de la motorul meu parca nu se aseamana cu nimic din ce am auzit. Dar poate sunt subiectiv.

 

Pacient: X3 F25 2012, 150000Km verificati, schimb ulei la 30000 pana acum.

 

Studiu de caz 1: inregistrare la relanti, temp ambientala 16°C, temp motor 90°C. Recomand ascultarea cu casti. Se pot distinge 2 tipuri de sunete:

- unul de frecventa mai inalta, ca un tacanit, destul de evident.

- de pe la jumatatea filmului, se mai poate auzi un alt sunet de frecventa joasa, mai infundat

 

Studiu de caz 2: inregistrare la relanti + accelerari, temp ambientala = temp motor = 26°C.

 

Cat de grav este?

 

Se aude zgomot de lant, cel putin din al doilea filmulet cand incepi sa si accelerezi, este un zgomot "in spate" care se continua odata cu accelerarea.

Link to comment
Share on other sites

Am citit si vizionat, dar zgomotele care le aud de la motorul meu parca nu se aseamana cu nimic din ce am auzit. Dar poate sunt subiectiv.

Pacient: X3 F25 2012, 150000Km verificati, schimb ulei la 30000 pana acum.

Studiu de caz 2: inregistrare la relanti + accelerari, temp ambientala = temp motor = 26°C.

Cat de grav este?

Nu esti subiectiv.

Iata cum se aude lantul mult mai clar in clipul de

.

E vorba de usorul "susur" ca de zale in galeata. Dar mai diminuat in clipul tau fata de cel pus mai sus.

Nu m-as grabi sa il schimb dar as sta cu ureche pe acel zgomot, probabil va creste in intensitate..

Asa e, in casti se aude cel mai bine.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Cum se reseteaza placa de presiune? e prima oara cand aud acest lucru?

se reseteaza cu scula dedicata.

Practic diafragma (dintii placii) trebuie impinsa in fata ca placa sa vine spre spate; dupa care se strang suruburile placii pe volanta.

 

C_o_s_m_i_n, ca sa ajunga la lant nu trebuie sa dea jos volantul si placa de presiune?

 

Asa se vede in clipul asta la minutul 9:30

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bimmer90f30 ai dat exemplul zgomotului de lant care se auzea la masina mea.Odata cu cresterea temperaturii exterioare zgomotul s-a diminuat mult.Acum pot sa zic ca este aproape imperceptibil intrucat am schimbat uleiul bmw original(pus la reprezentanta),chiar daca avea doar 8000km,cu ulei motul 8100 -Xclean+.Eu cred ca zgomotul de lant este accentuat de uleiul prost.Cd am schimabat uleiul la reprezentanta masina avea rulati vreo 13000km iar uleiul era semitransparent(mecanicul care a facut schimbul a incarcat repede 2 bidoane in timp ce curgea in butoiul acela cu palnie-probabil il oprea pe tot dar nu a avut bidoane goale la indemana);acum cd am facut schimbul uleiul din motor desi avea doar 8000km era negru si fara pic de transparenta!Eu nu inteleg cum este posibil ca un ulei la 13000km rulati sa aiba transparenta iar cel pus la reprezentanta,rulat doar 8000km,sa fie negru,negru,negru...
Link to comment
Share on other sites

C_o_s_m_i_n, ca sa ajunga la lant nu trebuie sa dea jos volantul si placa de presiune?

Ba da. Dar pentru asta nu se reseteazĂŁ placa de presiune. Doar daca pui disc nou sau un alt disc, cu alt grad de uzura, pentru a se autoregla corect placa dupa noul disc.

 

Win60, cred ca nu exista om mai norocos decat tine, si te tot plângeai de noroc. Cine a mai pĂŁtit sa i se rupĂŁ distribuția si sa scape doar cu niște culbutori rupți? Si mai ales la motorul asta.

Pentru asa daune, mai ca nu-ți vine sa-ți bati capul ca vreodatĂŁ se rupe distribuția.

Dar probabil s-a rupt exact in momentul in care erau Închise toate supapele, sau destul de Închise Încât sa nu loveascã niciuna in piston.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu esti subiectiv.

Iata cum se aude lantul mult mai clar in clipul de

.

E vorba de usorul "susur" ca de zale in galeata. Dar mai diminuat in clipul tau fata de cel pus mai sus.

Nu m-as grabi sa il schimb dar as sta cu ureche pe acel zgomot, probabil va creste in intensitate..

Asa e, in casti se aude cel mai bine.

 

Este mai diminuat intradevar, dar sunt momente cand se aude ceva mai proeminent. Dar oare cum o se se auda cand se lasa frigul afara?

 

Oricum, nu vreau sa stau sa aflu. M-am programat deja la Service Scream (Tezparii) BMW pentru un schimb. Pana la urma tot o sa ajung sa o schimb asa ca prefer sa o fac acum, mai preventiv si cand am si timp de asta, decat mai tarziu in urgenta. Chiar nu vreau sa stau in fiecare zi cu urechea pe motor sa imi dau seama daca s-a mai agravat.

 

Din tot ce am citit despre acest subiect, cred ca problema nu este de la lant insine, ci mai degraba de la uzura patinelor si eventual intinzator, ce face ca lantul "sa danseze". In final, acesta poate sari de pe pinioane si atunci se intampla nenorociri.

 

Astept sa vad saptamana viitoare care e situatia reala in cazul meu si va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

 

Din tot ce am citit despre acest subiect, cred ca problema nu este de la lant insine, ci mai degraba de la uzura patinelor si eventual intinzator, ce face ca lantul "sa danseze". In final, acesta poate sari de pe pinioane si atunci se intampla nenorociri.

Corect.

Cele mai multe constatari facute au fost puse fie pe seama patinelor fie pe intinzatoare.. mai putin lantul.

Cu toate ca la unii au observat bucati din tuburile alea ale lantului sau chiar joc in zale (ca la bicicleta cu lant uzat..) lant lungit si curbura laterala..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

bimmer90f30 ai dat exemplul zgomotului de lant care se auzea la masina mea.Odata cu cresterea temperaturii exterioare zgomotul s-a diminuat mult.Acum pot sa zic ca este aproape imperceptibil intrucat am schimbat uleiul bmw original(pus la reprezentanta),chiar daca avea doar 8000km,cu ulei motul 8100 -Xclean+.Eu cred ca zgomotul de lant este accentuat de uleiul prost.Cd am schimabat uleiul la reprezentanta masina avea rulati vreo 13000km iar uleiul era semitransparent(mecanicul care a facut schimbul a incarcat repede 2 bidoane in timp ce curgea in butoiul acela cu palnie-probabil il oprea pe tot dar nu a avut bidoane goale la indemana);acum cd am facut schimbul uleiul din motor desi avea doar 8000km era negru si fara pic de transparenta!Eu nu inteleg cum este posibil ca un ulei la 13000km rulati sa aiba transparenta iar cel pus la reprezentanta,rulat doar 8000km,sa fie negru,negru,negru...

Am spus si mai sus ca frecventa schimburilor si calitatea uleiului prelungeste viata lantului.

Uleiul ar trebui sa se contamineze (devina negru) destul de repede dupa ce se face schimbul. Asta (paradoxal..) e un fenoment pozitiv. Negativ este ca uleiul sa ramana semitransparent! Peste tot unde am citit se spune acelasi lucru; uleiul se face negricios repede; asta e bine.

Acela e zgomot tipic de lant, mai mult sau mai putin uzat. Se sincronizeaza pe zgomotul facut de motor dar are ritmul lui.. aparand fenomenul-zgomot descris in engleza de "slapping" - plesneste pe romaneste:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu toate ca la unii au observat bucati din tuburile alea ale lantului sau chiar joc in zale (ca la bicicleta cu lant uzat..) lant lungit si curbura laterala..

 

Pai lantul se poate uza, dar in mare parte tot din cauza jocului provocat de uzura patinelor. Atat timp cat lantul sta intins, uzura lui e minima. Dar daca nu mai este intins, vor aparea frecari si "lovituri" care vor uza prematur lantul. Iar in final, el se va intinde mai mult decat pot patinele si intinzatorul sa compenseze.

 

Problema este ca nu poti estima cat timp va dura pana lantul se va uza:

- o data pentru ca sunt prea multe variabile (ulei, interval de schimb, patine, intinzator, diferite generatii de repere)

- 2, nu se poate verifica vizual cu usurinta, ca sa vezi starea componentelor

- 3, elementul neprevazut: ex, se poate rupe o patina chiar si fara vreun zgomot suspect in prealabil sau cu zgomot minim, asa cum este la mine.

 

Ar mai fi de adaugat ca avem si un cerc vicios la un moment dat, ce accelereaza uzurile: patinele si intinzatorul nu-si mai fac treaba provocand lantul sa aiba "joc", iar lantul va lovi la randul sau patinele, provocandu-le uzura (risc de rupere patina). Asta ar putea explica si de ce la noile repere, patinele au o insertie de cauciuc ce atenueaza vibratiile si face mai dificila ruperea patinei.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am spus si mai sus ca frecventa schimburilor si calitatea uleiului prelungeste viata lantului.

Uleiul ar trebui sa se contamineze (devina negru) destul de repede dupa ce se face schimbul. Asta (paradoxal..) e un fenoment pozitiv. Negativ este ca uleiul sa ramana semitransparent! Peste tot unde am citit se spune acelasi lucru; uleiul se face negricios repede; asta e bine.

Acela e zgomot tipic de lant, mai mult sau mai putin uzat. Se sincronizeaza pe zgomotul facut de motor dar are ritmul lui.. aparand fenomenul-zgomot descris in engleza de "slapping" - plesneste pe romaneste:

 

In aceasta nota vin si eu cu un update: asa cum scriam cu pagini in urma, nu am mai fost la programarea pe care o aveam la schimbul de distributie pentru ca, mergand la o noua constatare, se pare ca nu se aude lantul.

Insa am facut schimb de programari cu prietenul meu cu F30 320d ED automata 206.000km cat se poate de reali.

 

El a fost la schimbul de distributie si singurul lucru care s-a constatat dupa ce s-a desfacut motorul a fost un intinzator ceva mai intins.

In rest nimic, lant ok, pinioane ok, patine ok.

Masina e din 03/2012 si schimburile le-a facut tot timpul la 10.000km cu Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W30 deci conteaza si intervalul de schimb al uleiului si uleiul pe care il bagi.

Edited by BMW_fan
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa mai zic...

Am stat dupa program sa comand toate piesele, nu mai spun suma finala, altii si-ar lua un E46 foarte bun de totalul sumei care o bag acum in masina + mai urmeaza maruntisuri.

M-au sunat de la craiova, 3 supape indoite, ceva 8 chestii de aliniere sau habar n-am la pistoane care aveau joc + 16 simeringuri inlocuite la supape ma duce in 980 lei.Luni ma duc sa ridic _chiulasa_, tot luni-marti vreau sa dau baia jos sa vad cum arata, sper sa nu am vreo surpriza dupa ce dadui comanda de tot.Toate piesele mi-ar ajunge pana vineri-sambata viitoare, un 9-10-11 august vreau sa-i dau cheie.

 

In cazul in care se pune kit-ul de ambreiaj nou cu volanta noua trebuie resetata placa respectiva?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

De ce nu schimbi si placa cu rulmentul?

Ar fi pacat sa ramana astea vechi.si da...trebuie resetata

 

Edit:am.citit acum kit...placa, daca o pui noua vine cum trebuie.doar o montezi si la prima apasare de ambreaj se aseaza

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Foarte mare...nu are rost sa o mai spun, ideea este ca se schimba multe (ambreiaj,volanta, 16 culbutori, 16 ghid-uri aliniere la supape, suporti motor,cutie,racord flexibil, bujii, toate oring-urile si suruburile posibile, distributia completa, 90% din piese sunt OE) ,69 de repere.

 

Pot spune ca, daca motorul nu are alte probleme in alta parte si o sa functioneze cum trebuie dupa reparatie, singurele probleme din ruperea distributiei in bani o sa fie:

 

-rectificare chiuloasei 980 lei

-16 culbutori 2500 lei

-16 ghiduri aliniere 2200 lei

(nu pun piesele de la distributie si restul)

 

Da COSMIN, sa fie asa cum spui tu! Mai e mult pana la final, am scos poze cu reglarea distributiei, motorului, ce piese am nevoie...sper sa ne descurcam fara ele deoarece in tot Severinul asta nu face nimeni distributie de N47. Cuplul de strangere al suruburilor...etc.

 

Revin cand am noutati!

 

Multumesc de sustinere baieti!

 

P.S alex sunt noi toate comandate pe LUK cum au venit pe masina, ca idee volanta OE era 6.200 lei.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu mai intreb, doar reamintesc: banuiesc ca mecanicul care repune lanturile are cale (fooarte recomandabil/indicat) iar pentru discul ambreiaj nou (si nu numai..) au scula de aliniat gaura ambreiajului cu rulmentul volantei specifica ambreiajului cu auto-reglaj? Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

cand e vb de distributie, da...fara cale si eu cred ca e riscul prea mare.

dar pt centrare nu e chiar asa complicat.eu nu am avut si mi-am facut la strung asta:

20150406_152621_zpsqodupgby.jpg

20150406_152635_zpswxpx4y75.jpg

placa mea, probabil din transport nu a venit resetata si m-am chinuit putin, nestiind despre ce este vorba :))

20150406_152605_zpsdxof5iss.jpg

 

pentru resetaree nevoie de o scula ca asta:

009_zpsqd4vxmac.jpg

dar fiind noua placa de presiune nu e cazul

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

cand e vb de distributie, da...fara cale si eu cred ca e riscul prea mare.

dar pt centrare nu e chiar asa complicat.eu nu am avut si mi-am facut la strung asta

Eu am avut noroc - Am reusit sa gasesc doua chei tubulare care au intrat fara joc una in cealalta. Singura diferenta a fost sa scot jocul din gaura discului ambreiaj (era un joc de vreo 3 mm...) joc pe care l-am scos punand niste banda izolatoare pe tubulara mai mare pana a disparut.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Sperca ai scos banda izolatoare. Sau a ramas acolo?

Banda izolatoare a fost pusa doar pe tubulara atat cat ("piesa" ..similara cu ce facuta la strung de Alex_wly) sa nu fie joc intre componentele (piesa aceea sa le tina aliniat-centrate) ce trebuiau aliniate.. volant si disc de ambreiaj! Banda a iesit o data cu tubularele mele dupa strangerea placii discului. N-am avut strung..

 

Altfel (nealiniate) nu prea cred ca se poate pune cutia pe motor..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.