Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Nu avem cale pentru distributie:| la acest motor...sa vad ce fac cum fac!

Merge si fara. Nici eu nu am avut cand am schimbat distributia.

 

Banda izolatoare e foarte buna in cazurile alea, adaugi cat vrei in grosime. Nu conteaza din ce faci centratorul ala, de-a lungul timpului eu am folosit chiar si lemn. Nu e forta acolo, e doar un ghidaj temporar.

Link to comment
Share on other sites

My link

 

 

Dupa curatarea mai multor componente am gasit o uzura pe capacul unde se aseaza axele cu came exact in locul unde s-au rupt cei 2 culbutori. Este uzura si pe ax si pe capac, colegii imi spun ca prinde la unghie...ce parere aveti? si cativa "cuzineti" sau ce sunt aia de se prind pe axa cu came au ceva uzura insa pe axa cu came se vede decat acolo.

 

M-am chinuit o ora sa curat clapeta, era varza si la fel este si blocul ala cu clapetele de admisie, nu stiu ce sa le fac sincer cum sa le curat....am dat cu solutie de curatat frane, am dat cu benzina, insa e foarte gros stratul, unul din baieti mi-a zis sa incerc sa dau tot asa cu solutii puternice si sa dau cu jetul de la spalatorie (avem si spalatorie, as incerca sa fac eu) insa nu vreau sa stric mai rau, ce parere aveti? sa incerc tot asa cu surubelnita sa iau de pe pereti si clapete? insa in interior nu am cum sa ajung...

Voi cum ati curatato?

 

Poate sa fie uzura din culbutorii aia rupti? sau pur si simplu sa fie uzura? Poate sa influenteze in rau?

 

Am facut o poza si la volanta.

 

P.S acum am vorbit cu mecanicul de mi-a dat motorul jos si mi-a zis ca in niciun caz nu pot sa pun alt capac nou sau de pe alta masina pentru ca nu o sa fie etans pe _chiulasa_, mi-a zis ca stie de uzura aia si zice ca nu e problema.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

My link

 

 

Dupa curatarea mai multor componente am gasit o uzura pe capacul unde se aseaza axele cu came exact in locul unde s-au rupt cei 2 culbutori. Este uzura si pe ax si pe capac, colegii imi spun ca prinde la unghie...ce parere aveti? si cativa "cuzineti" sau ce sunt aia de se prind pe axa cu came au ceva uzura insa pe axa cu came se vede decat acolo.

 

M-am chinuit o ora sa curat clapeta, era varza si la fel este si blocul ala cu clapetele de admisie, nu stiu ce sa le fac sincer cum sa le curat....am dat cu solutie de curatat frane, am dat cu benzina, insa e foarte gros stratul, unul din baieti mi-a zis sa incerc sa dau tot asa cu solutii puternice si sa dau cu jetul de la spalatorie (avem si spalatorie, as incerca sa fac eu) insa nu vreau sa stric mai rau, ce parere aveti? sa incerc tot asa cu surubelnita sa iau de pe pereti si clapete? insa in interior nu am cum sa ajung...

Voi cum ati curatato?

 

Poate sa fie uzura din culbutorii aia rupti? sau pur si simplu sa fie uzura? Poate sa influenteze in rau?

 

Am facut o poza si la volanta.

 

Pentru galerie se foloseste o solutie speciala, ceva gen detartrant. Se lasa la inmuiat cateva ore si apoi merge cu jetul de compresor. IN mod normal trebuie schimbati si cuzinetii daca sunt uzati.

Parerea mea ar fi sa cauti un motor sh la care sa ii schimbi distributia si e mai viabil decat reparatia motorului tua.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tot dureaza pana se pun la loc lanturile de ce nu cauti niste soda caustica sa fierbi galeria de admisie. Nu mai stiu unde am citit proportiile pe forumul acesta..

 

Eu ma curatat-o ultima oara manual.

Data viitoare sigur o voi fierbe.

Manual am folosit diluant de vopsea - aproape 1 litru; e un bun diluant de motorina.. A iesit cat de cat OK; am folosit o periuta de dinti rupta si prinsa de o sarma mai groasa lunga cat sa intre prin gaura unde sta prins EGR-ul, pe care o mai indoiam din cand in cand sa ajuga in locuri dificile ... destul de mult timp mi-a luat ... bine-nteles ca te faci pe maini de mizeriile alea.. (bine-nteles ca am curatat clapetele demontand tot mecanismul lor..si si prin gaurile lor am curatat galeria..)

Am folosit si o surubelnita lata ca sa intre in mizerrile alea care erau depuse serios.. am gasit strat si de 5 mm. Surubelnita si periuta le foloseam alternativ.

 

Greu o sa fie sa gasesc o oala suficient de mare.. pentru fierbere.

 

LINK DIY - bmwclub.ro

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pai si gen trebuie sa o bag intr-o baie cu solutie din aia, nu are nimic sa bag toata carcasa aia cu totul acolo?

 

Ce sa mai caut...deja sunt toate piesele comandate pe OE, insa nu-mi regret decizia.

 

cea mai corecta solutie este curatarea intr-o baie cu ultrasunete, exista asemenea bai pentru aplicatii industriale, in care se pune apa+solvent adecvat, garantat elimina toate impuritatile.

 

 

imi cer scuze pentru reply, sper ca un moderator sa mute toate discutiile off-topic pe topicul dedicat masinii colegului, deja aici se discuta despre volante, axe came si admisii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine nu am desfacut axele cu came dar la motoare cu distributii pe curea sunt cat se poate de normale uzurile alea pentru ca e capatul dinspre distributie si axele ataca permanent lagarele. In mod normal cuzinetii noi sunt ca apa sfintita, insa in cazul tau, aparent cuzinetii s-au invartit in capace si au inceput sa macine.

Si da, asta s-a intamplat in momentul ruperii distributiei. Pe unele capace se vad uzuri laterale, categoric inexistente in functionare normala. Pune cuzineti noi si da-i bice.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Azi am fost sunat de la BMW...oferta: verificare lant distribuie 249RON (cu tot cu TVA), verificare cu ceva senzori de sunet la motor..etc.

 

Suna pe cei care au masina in database cu peste 200k, exact cazul meu (N47, 318d...nu am schimbat distributia).

 

Am pus urmatoarele intrebari:

- dc BMW zice ca e life time, de ce ofera verificarea (mai ales acum la oferta)?

Raspuns: pentru ca a trecut de 200k si e bine sa se verifice.

 

- ce se intampla dc ei zic ca e ok si dupa aceea crapa lantul? Imi repara BMW masina?:)

Raspuns: nu stiu sa raspund acum, o sa verificam...

 

 

Ce ziceti sa merg, sa nu merg la o verificare?

Link to comment
Share on other sites

Se leaga singuri la cap, cum e atunci cand ei spun ca e in regula distributia si se rupe la plecarea din service, o sa fie cazuri...ori o sa zica ca nu inseamna ca daca ei spun ca e buna distributia si se rupe imediat dupa, e vina lor, ori o sa zica la toate ca e de schimbat.
Link to comment
Share on other sites

Am pus urmatoarele intrebari:

- dc BMW zice ca e life time, de ce ofera verificarea (mai ales acum la oferta)?

Raspuns: pentru ca a trecut de 200k si e bine sa se verifice.

Da, normal.

La Golf schimb CUREAUA la 160000.

Modelele mai noi au schimbul la 210000km. Intervenție care dureazĂŁ câteva ore și costa puțin peste 1000 lei.

 

La BMW dupĂŁ 200000 deja expira lifetime-ul... :|

Eu propun ca la urmĂŁtoarele modele sa facĂŁ motorul complet capsulat și sa se schimbe cu totul.

 

M-au sunat si pe mine. Initial m-am bucurat, am crezut ca e vreo rechemare cand l am auzit pe operator ca e vorba de o "campanie de preventie".

 

Când de fapt era ceva gen:

 

Bah, noi v am vândut ceva, posibil sa va fi pãcãlit.

Hai sa ne platiti ca sa va convingeți!

Si apoi sa remediem, evident tot pe banii voștri.

Edited by coldone
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit mare parte din paginile topicului insa imi cer scuze anticipat daca se repeta intrebare:

Modelele fabricate dupa 2012 (06.2012 mai exact, cod N47T) sunt afectate in proportie mai mica? Sunt interesat de achizitionarea unui E92LCI de 163CP (model Belgia cu power reduction) insa problema distributiei ma pune pe ganduri. Mentionez ca masina o comand online astfel ca nu pot sa ascult motorul sau sa fac verificari suplimentare.

Link to comment
Share on other sites

Am citit mare parte din paginile topicului insa imi cer scuze anticipat daca se repeta intrebare:

Modelele fabricate dupa 2012 (06.2012 mai exact, cod N47T) sunt afectate in proportie mai mica? Sunt interesat de achizitionarea unui E92LCI de 163CP (model Belgia cu power reduction) insa problema distributiei ma pune pe ganduri. Mentionez ca masina o comand online astfel ca nu pot sa ascult motorul sau sa fac verificari suplimentare.

 

TOATE N47-le TEORETIC au problema cu distributia indiferent de anul fabricatiei. Problema apare in principal din cauza lantului superior(si nu numai) care-i destul de firav si in timp se slabeste, iar de aici incep sa cedeze si alte componente din acest grup. Ultima data cand am fost la mecanic, a schimbat distributia la un M47 cu distributia in fata. Sa vedeti acolo lant "serios" si nu gluma de lant care au pus-o la N47. Este un trend in intreaga industrie automotive si nu numai, acela de reducere a costurilor in asa fel incat sa fie competitivi pe piata, dar in acelasi timp profitul lor sa nu scada, ci dimpotriva sa creasca.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Îmi pare rău să te contrazic. Nu TOATE au problema. Poți demonstra statistic asta? Susținut? Nu țin să fiu gică-contra, doar că m-am săturat să văd aceeași situație mereu.

 

"La TOATE N47 pică"

"Aoleu mamă am 60000km, pică distribuția?"

 

Ține extrem de mult de exploatarea și întreținerea corectă a mașinii. "Problema", e de fapt compusă din 3 probleme separate de-a lungul celor 10 ani de existență ai acestui motor. Că poate la bază are o problemă constructivă și de fapt de aia cedează pe rând anumite piese, da, de acord - dar asta nu vom ști niciodată, că n-a înnebunit BMW să recunoască.

 

Numărul de mașini care merg bine mersi pe stradă este net superior celor care chiar au probleme.

 

Panica asta a fost alimentată puternic de tot felul de "meseriași" si "cunoscători". Generalizarea nedocumentată (din auzite mai ales) e moartea noastră.

Edited by deeJayOg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este un topic legat de problema distributiei la motorul N47. Vreti sa se vorbeasca de tipul de ulei sau discuri de frana ??? Nu de alta, dar vad ca este ceva normal pe forumul asta ca discutile de pe un topic sa nu aiba nici o legatura cu titlul topicului.

 

E plin de E90, E60 cu 300-400 mii de km fără stresuri - de F-uri nu mai zic. Sunt dovezi clare.

Cine nu are probleme stă bine mersi și se bucură de mașini, nu se plânge pe forumuri, normal.

 

 

De unde ai certitudinea ca nu au avut schimbata distributia macar o data, ai ceva dovezi ?

Nu zic nu , sunt cateva motoare care cumva au ajuns si la numarul ala de Km cu distributia din fabrica , dar cred ca procentajul este undeva de 20-30% din totalul masinilor cu motoare N47. Daca nu at fii fost o problema asa serioasa si asa raspandita nu cred ca BMW at fii facut recall pentru distributie. Dar din moment ce au facut eu zic ca este o problema ce apare la peste 50% din motoarele cu pricina.

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu a făcut recall decât la motoare dintr-o anumită perioadă. Dacă făceau recall, continuau apoi să le lase pe toate celelalte la fel? După recall?. Nu se adună, nu vezi :) - Problema nu e aceeași.

Iar dovezi ai chiar și la noi pe forum.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Chiar nu vad ce nu se aduna. Si dovezi pe forum sunt cate vrei , adica majoritatea colegilor cu seria F au schimbat deja distributia... cativa de frica/preventiv si cei mai multi la aparitia sunetului classic de zornait.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.