Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

N-ar fi asa scumpa manopera daca n-ar fi necesara demontarea cutiei pentru a ajunge la distributie.

 

Parca erau mai ieftine piesele, in jur de 1300-1400 ron

Manopera gasesti si pe la 1200 ron..

 

Inainte da.

 

Alea sunt preturi recente, de acum 2 saptamani.

 

Erau 1500 lei piesele inainte.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Ti-am pus lista de piese. Le poti cauta si tu separat.

 

In orice caz, sa zicem ca problema se poate rezolva cu de la 3000-3500 lei (la service-uri oarecare) pana la 170 000 lei la BMW cu tot cu schimbarea vilbrochenului si manopera.

 

Fiecare alege unde vrea sa-si faca distributia si pe ce bani.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma cum ne dam seama cand sa schimbam setul asta de piese....care sunt efectele premergatoare ruperii lantului.Intreb pentru ca la a mea in relantii maneta schimbatorului vibreaza (mai mult decat la e46 pe care l-am avut inainte) si in timpul unui drum pe autostrada masina nu a mai avut vlaga de la 160km/h.Am oprit-o dupa care nu a mai facut deloc treaba asta,dar totusi citind topicul asta ma ingrijoreaza problema asta. Edited by BADICA
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca poti trage concluzia corecta daca te obosesti sa citesti topicul sau macar o parte din el.

am citit dar zgomotul ala metalic nu apare la mine, plus ca in oras masina merge bine,trage cum trebuie,numai vibratia manetei la relantii ma cam supara.

Link to comment
Share on other sites

1400 manopera e batuta in cuie. Uleiul e problema ta..poti scoate si mai ieftin. Iar la piese are un mic adaos cum e si 'normal' de altfel. In fine...

 

demontat-montat cv costa 400-450 ron aproximativ , insemnand demontat-montat si ambreiajul inclusiv, deci inlocuit distributia costa 1000 roni?

nu mi se pare batut in cuie deloc , pretul este umflat, daca adaug si 30% la piese .....

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

E evident ca se cere acest pret pentru ca masina e destul de scumpa si sunt putine service-uri in afara de reprezentanta care se baga sa schimbe distributia la motorul asta.

 

Cu alte cuvinte, daca oferta este mica si exista cerere, e normal ca pretul sa fie mare. Plus ca alternativa de a merge la reprezentanta e mult mai scumpa.

 

Iar pentru a inlocui tot kit-ul de distributie ai nevoie si de scule speciale, deci service-ul respectiv trebuie sa investeasca in aceste scule. Asta in conditiile in care majoritatea service-urilor non-reprezentante au doar scule de mana si chiar si alea sunt foarte ieftine pentru ca mecanicii fura sau pierd scule.

 

Asa se explica pretul.

Link to comment
Share on other sites

Dureaza mai mult de o zi dimineata-seara sa faci o distributie la N47? Ca mi se pare cam mare manopera..

 

Pretul depinde si de caliatea muncii nu doar de cantitatea ei.

 

Fiecare alege unde vrea sa-si faca distributia si pe ce bani.

 

+1

 

Nu mi se pare mult in conditiile in care daca lucrearea nu iese bine din prima, poate genera costuri si alte probleme mari. Idem pret manopera vs. daune in caz de lant rupt.

Link to comment
Share on other sites

Daca e o lucrare pe care un singur om o face in 6-7 ore, atunci e un pret mare. Probabil e inca o operatiune rara, iar cei care au nevoie de ea sunt relativ disperati, prin urmare pretul poate fi mentinut la acest nivel.

2 oameni o fac intr-o zi. Insa asta nu inseamna nimic.

 

Nu vorbim de placute, ulei sau filtre. Nu e o chestie uzuala si la indemana oricui.

 

Nu sunt disperati. Nu au alternative mai ieftine.

 

Ideea asta cum ca mecanica auto trebuie sa fie prost platita e fix unul dintre motivele pentru care starea masinilor din Romania este in general proasta.

Mana de lucru ieftina si prost calificata + piese ieftine sau sh nu pot rezulta decat cazane de masini.

 

In plus, in cazul unui N47 e vorba de responsabilitate foarte mare. Daca nu esti atent si i se rupe lantul, cine plateste? In mod evident, service-ul. Dar daca te duci la un mecanic mai in foame si iti face lucrarea pe 2-3 milioane si o sticla de vin, crezi ca-si asuma vreo responsabilitate?

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Daca e o lucrare pe care un singur om o face in 6-7 ore, atunci e un pret mare.

 

Pret mare fata de ce? Daca cineva schimba 3 bucse, pe care le schimba oricine, da. Daca schimbi distributii pe lant, e deja alta poveste.

 

Numai faptul ca solutia a evoluat de la motor dat jos la cutie data jos si mi se pare ca manopera isi merita banii. Mult mai putine riscuri si timp pierdut aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, realitatea este ca majoritatea oamenilor aleg sa mearga la oameni care n-au nici o treaba, dar care lucreaza pe bani putini.

 

Deseori fac constatari, dar nu apuc sa fac si lucrarea. Asta pentru ca cei care fac lucrarea nu sunt in stare sa-si dea seama ce are masina, insa pot schimba piesa. Clientul vrea in general sa iasa cat de ieftin se poate. Ia piesa de la un magazinas de cartier care-i da cel mai mic pret, nu conteaza ca si-a pus 10 lei la o piesa de 300 lei. Ideea e ca a facut niste bani si nu da faliment. Clientul se duce cu piesa aia la mecanicul care lucreaza acasa sau la bordura, ala ii schimba piesa si isi ia o shaorma si o bere la 2 litri si clientul e multumit pe moment.

 

Iar apoi te trezesti ca vine acelasi client cu o alta problema mult mai grava cauzata tocmai de baiatul cu shaorma sau bere.

 

Nu vreau sa par arogant, insa multi vor doar sa-si hinghereasca masina luata "la ocazie", s-o repare pe cat mai putini bani, iar cand incepe sa pice s-o vanda primului om naiv si de buna credinta.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Totusi nu mi se pare corect sa iei manopera in functie de masina, pana la urma nu e o operatie pe creier, nici nu se umbla efectiv in motor, si de cutie de ia 450 roni si 750roni daca se da si jugul jos. Dar bine fiecare se duce unde doreste, si legat de motorul asta sa fim seriosi....e scump si atat
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai nu e in functie de masina, e in functie de motor.

 

Nu este o operatie pe creier, insa cum am zis, fiecare alege unde se duce. Nu este un pret pe care-l platesti obligat.

 

Ar fi culmea sa iau aceeasi manopera ca la un motor cu distributia pe fata unde chiar nu sunt multe de desfacut si totul se face mult mai rapid.

 

Cei de la alte service-uri cer 1500 lei. Perfect, cer si eu la fel daca au clienti. Doar nu ma apuc sa cer eu 1000 Ron si sa stric piata. Totusi vorbim de un business, nu e vorba de opere de caritate.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Din pacate, realitatea este ca majoritatea oamenilor aleg sa mearga la oameni care n-au nici o treaba, dar care lucreaza pe bani putini.

 

Deseori fac constatari, dar nu apuc sa fac si lucrarea. Asta pentru ca cei care fac lucrarea nu sunt in stare sa-si dea seama ce are masina, insa pot schimba piesa. Clientul vrea in general sa iasa cat de ieftin se poate. Ia piesa de la un magazinas de cartier care-i da cel mai mic pret, nu conteaza ca si-a pus 10 lei la o piesa de 300 lei. Ideea e ca a facut niste bani si nu da faliment. Clientul se duce cu piesa aia la mecanicul care lucreaza acasa sau la bordura, ala ii schimba piesa si isi ia o shaorma si o bere la 2 litri si clientul e multumit pe moment.

 

Iar apoi te trezesti ca vine acelasi client cu o alta problema mult mai grava cauzata tocmai de baiatul cu shaorma sau bere.

 

Nu vreau sa par arogant, insa multi vor doar sa-si hinghereasca masina luata "la ocazie", s-o repare pe cat mai putini bani, iar cand incepe sa pice s-o vanda primului om naiv si de buna credinta.

 

de ce in toate postarile tale faci referire la bere si 3 kile de vin de butuc? mai sunt si oamneni care se pricep sa-si repare masina dar nu au scule si timp asa ca se duc la service, eu cel putin asa fac, atata timp cat esti mecanic repari de la trabant la slk, nu vreau sa va stric piata dar vroiam sa spun ca sunt si service-uri acceptabile pe bani putini, poate ca nu se pricep la toate sau nu au scule speciale pentru ca lucreaza multimarca si nu pot sa ia ptr fiecare tip de masina o trusa speciala, dar asta nu inseamana ca nu stiu sa desfaca o cutie de viteze sau sunt morti de foame-boschetari :thumbsup:

 

Pai nu e in functie de masina, e in functie de motor.

 

Nu este o operatie pe creier, insa cum am zis, fiecare alege unde se duce. Nu este un pret pe care-l platesti obligat.

 

Ar fi culmea sa iau aceeasi manopera ca la un motor cu distributia pe fata unde chiar nu sunt multe de desfacut si totul se face mult mai rapid.

 

Cei de la alte service-uri cer 1500 lei. Perfect, cer si eu la fel daca au clienti. Doar nu ma apuc sa cer eu 1000 Ron si sa stric piata. Totusi vorbim de un business, nu e vorba de opere de caritate.

 

ai dreptate, nu am nimic de reprosat contra , inteleg situatia, spor la bani

Edited by BOASKA
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

de ce in toate postarile tale faci referire la bere si 3 kile de vin de butuc? mai sunt si oamneni care se pricep sa-si repare masina dar nu au scule si timp asa ca se duc la service, eu cel putin asa fac, atata timp cat esti mecanic repari de la trabant la slk, nu vreau sa va stric piata dar vroiam sa spun ca sunt si service-uri acceptabile pe bani putini, poate ca nu se pricep la toate sau nu au scule speciale pentru ca lucreaza multimarca si nu pot sa ia ptr fiecare tip de masina o trusa speciala, dar asta nu inseamana ca nu stiu sa desfaca o cutie de viteze sau sunt morti de foame-boschetari :thumbsup:

oricum consideri operatiunea de schimbare a distributiei, pretul spus pentru manopera este enorm daca ne raportam ca depaseste salariul mediu pe luna din judetul de unde sunt!!!!

Eu ma ocup cu ceva infinit mai dificil decat schimbarea unei distributii (desi nu stiu sa o schimb, dar e ceva mecanic, si ca orice chestie mecanica e ceva ce se poate invata usor si are putine variabile (lucru cel mai important in stabilirea dificultatii unei operatiuni)), dar nu as cere un salariu mediu pe economie ca manopera... pur si simplu din omenie;

Oricum fiecare e liber sa faca ce vrea, sa ceara cat considera, dar oferta mereu se adapteaza la cerere si nu invers

Edited by tutorial
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

@Boaska:

 

In ziua de azi nu mai ai cum sa repari orice masina bine. Poti face mecanica rapida, adica schimb de ulei, placute si bucse, insa cam atat.

 

N-ai cum sa ai tester pentru orice marca, iar daca nu ai tester, cum repari, pe ghicite?

 

N-ai cum sa te pricepi la orice pentru ca toate marcile si multe modele au problemele lor specifice.

 

Peste tot au aparut cei care se specializeaza pe o anumita marca sau chiar pe un domeniu. Eu repar cutii automate si fac mecanica generala, insa exista unii care fac doar cutii automate sau repara doar alternatoare si electromotoare pentru ca sunt foarte buni si au foarte multi clienti.

 

Iar pe cei care fac mecanica pe bere si vin si bani putini am boala pentru ca strica piata. Isi distrug sanatatea si lucreaza pe nimic doar acoperindu-si costurile pentru ca nu sunt in stare sa gandeasca pe termen lung. De cele mai multe ori lucreaza doar de foame, iar cand lucrezi de foame nu te intereseaza absolut nici un standard de calitate.

Eu nu sunt autorizat RAR, insa tot nu accept sa montez placute si discuri sh, piese de articulatie sh sau alte piese care pot influenta siguranta.

Cei care lucreaza de foame monteaza orice, ideea e sa iasa bani.

 

Si am decis sa repar o singura marca pentru eficienta. La un BMW dau jos o cutie in 2 ore, chiar si una automata. Clientii mei vor sa se foloseasca de masina, nu sa stea in service foarte multe zile.

 

pretul spus pentru manopera este enorm daca ne raportam ca depaseste salariul mediu pe luna din judetul de unde sunt!!!!

Ce relevanta are? Vad ca la semnatura ai 420d. Ti-ai luat 420d din salariul mediu pe economie? Adica vrei sa fii platit pe masura priceperii tale, dar cand vine vorba sa achiti pentru un serviciu preferi sa te raportezi la veniturile scazute doar ca sa platesti putin?

 

Iar ceea ce ai spus ca orice chestie mecanica se invata usor e o ineptie. Tocmai ca se invata foarte greu si exista foarte multe variabile.

Un mecanic priceput e foarte rar.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Cum poti compara o operatiune in care investesti timp, pregatire, scule si salariul mediu al unei economii? Unde este legatura? :wacko:

 

Una depinde de timp, investitii, riscuri, complexitate si cealalata de oameni, cultura, pozitie geografica, istorie... Comparam mere cu placute de frana.

Link to comment
Share on other sites

@Boaska:

 

In ziua de azi nu mai ai cum sa repari orice masina bine. Poti face mecanica rapida, adica schimb de ulei, placute si bucse, insa cam atat.

 

N-ai cum sa ai tester pentru orice marca, iar daca nu ai tester, cum repari, pe ghicite?

 

N-ai cum sa te pricepi la orice pentru ca toate marcile si multe modele au problemele lor specifice.

 

Peste tot au aparut cei care se specializeaza pe o anumita marca sau chiar pe un domeniu. Eu repar cutii automate si fac mecanica generala, insa exista unii care fac doar cutii automate sau repara doar alternatoare si electromotoare pentru ca sunt foarte buni si au foarte multi clienti.

 

Iar pe cei care fac mecanica pe bere si vin si bani putini am boala pentru ca strica piata. Isi distrug sanatatea si lucreaza pe nimic doar acoperindu-si costurile pentru ca nu sunt in stare sa gandeasca pe termen lung. De cele mai multe ori lucreaza doar de foame, iar cand lucrezi de foame nu te intereseaza absolut nici un standard de calitate.

Eu nu sunt autorizat RAR, insa tot nu accept sa montez placute si discuri sh, piese de articulatie sh sau alte piese care pot influenta siguranta.

Cei care lucreaza de foame monteaza orice, ideea e sa iasa bani.

 

Si am decis sa repar o singura marca pentru eficienta. La un BMW dau jos o cutie in 2 ore, chiar si una automata. Clientii mei vor sa se foloseasca de masina, nu sa stea in service foarte multe zile.

 

 

Ce relevanta are? Vad ca la semnatura ai 420d. Ti-ai luat 420d din salariul mediu pe economie? Adica vrei sa fii platit pe masura priceperii tale, dar cand vine vorba sa achiti pentru un serviciu preferi sa te raportezi la veniturile scazute doar ca sa platesti putin?

NU sunt platit pe masura competentei mele...nici 10% macar!

dar asta e tara, imi place tara asta si accept ce poate ea sa ofere; daca as gandi obiectiv, as fi plecat de mult si cred ca stateam pe alt forum, nu de BMW.

Consider ca 200 lei pe ora manopera(1500 lei la 6-7 ore) e foarte mult pentru o munca "necalificata"...fara suparare dar mecanica nu e ceva "highly qualified"...no offense

Edited by tutorial
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma rog, banuiesc ca nu ai probleme cu banii. Totusi ti-ar placea sa platesti pe masura salariului mediu pe economie. Ti se pare corect?

 

Mecanica auto generala nu este, insa schimbarea unei distributii este o operatiune pentru un tehnician foarte bine calificat.

 

Constatarea corecta a unei probleme este din nou o chestie pentru un om foarte calificat si cu destula experienta.

 

Treaba e foarte simpla. Cand cumperi un bun de lux e normal sa te astepti la cheltuieli de intretinere si reparatie mai scumpe, nu unele raportate la salariul mediu pe economie din Romania.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.