Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Am urmarit cu atentie topicul (de altfel le urmaresc si pe cele din Germania si Spania) pentru ca sunt direct interesat. Am un 320D N47 din octombrie 2007, 153k km. La relanti nu se aude absolut nimic, doar in acceleratie dupa 1500 de ture se aude foarte usor, si doar daca esti extrem de atent, evident cu radioul oprit. Zgomotul e greu de prins daca nu il asculti cu foarte mare atentie, nu are nimic metalic, ca si in filmuletele de pe net; pare mai degraba ca un pufait, sau un fasait...nu am termen mai bun de comparatie. Oricum, daca nu esti avizat, nu prea ai sanse sa il detectezi, dovada ca am mai rugat pe cineva sa asculte si la inceput mi-a spus ca nu poate auzi nimic suspect. Dezactivez intotdeauna de cand pornesc motorul sistemul start/stop, masina am luat-o la 147k km, nu stiu daca neamtul de la care am luat-o a avut si el grija inainte sa dezactiveze mereu start/stopul. Masina nu este circulata nici macar un km in RO, si merge in regim 80% autostrada - 20% urban. Nemtii oricum dau din umeri si aici daca ii intrebi de problema lantului la N47, iar din cate am aflat eu de pe forumul lor, celor putini carora li s-a intamplat si aici sa li se rupa lantul nu le-a ramas decat sa-si suporte reparatiile daca nu mai erau cu masina in garantie.
Link to comment
Share on other sites

Ala nu e 3.0? Cum adica nu simti diferenta de putere?

Am tastat gresit. Era vorba de M47N.

Am testat ambele motoare. Am un vecin cu E60 din 03.2008 (verificat de mine cu INPA) si are motorul M47N (163CP).

Absolut nici o diferenta intre cele doua, in ce priveste puterea. Atat ca grohaie mai tare putin M47N. Dar ce mai conteaza? Macar nu are probleme.

Link to comment
Share on other sites

Sa imi spuna si mie cineva intre ce ani s-a fabricat acest motor totusi ca sunt in ceata.

 

Din martie 2007 a inceput sa fie pus dar parca a depins de piata.

 

Oricum, eu am dat comanda pentru masina la inceputul lui noiembrie 2007 si era deja adus si in Romania.

Link to comment
Share on other sites

OK. Multumesc de precizari colegii. Eu pana acum nu am auzit pe nimeni sa aiba astfel de probleme. Vad ca spaniolii sunt cei mai afectati. Cine stie...

wow... foarte tare precizarea ta.. si da.. imi aduc aminte ca ai dreptate.. cei din spania si-au facut grup si pe farcebook, mai au putin si ies in strada pt treaba asta.. deci lotul de spania sa fi fost de rahat?poate exista o fabrica de subansamble gen(lant, arbore, patine, role) pt distributie,cum fac la noi volane, airbag-uri de ex si alte cateva, si logic piesele respective poate sunt asamblate in principal pe masinile care merg in tara respectiva, mai ales daca in spania spre ex ar fi o unitate de asamblare componente.

zic ca e foarte interesant deoarece unul din cele doua e87 de care ziceam anterior la test este cumparat din spania si posibil sa aiba si piese fabricate in spania, el de altfel fiind cel care face intr-adevar zgomot de distributie destul de pronuntat inca de pe la 1300 turatii.Celalalt e 87 care face extrem de putin sesizabil incepand cu 1500 de turatii tind sa cred ca se comporta absolut normal, adica asa face si cand il iei nou si la 150.000km daca il folosesti rezonabil.Si chiar nu cred ca se aude la careva fasaitul acela incepand abia pe la 2000 turatii, nici daca masina e nou nouta, mai degraba cred ca fasaitul apare de la 1500 ture in sus la orice motor N47 doar ca nu sesizeaza decat proprietarii care stiu ce se asteapta sa auda, fiind de altfel o caracteristica normala a tipului de distributie montata pe acest motor.Adica zgomotoasa.Nu consider asta un motiv de ingrijorare, nici pe moment nici in viitor.

 

Intr-adevar, cand fasaitul e pronuntat, incepe de la mai jos de 1500 turatii si suna totusi metalic(zdranganit, harsait), masina e extrem de uzata sau de provenienta spaniola.. si deja pe viitor sunt riscuri reale sa se rupa lantul .. pe la 200.000km.. sau in zona aceea.

 

Se stie ca s-au adus masini din spania si prin romania in targuri.. nu cumva cei care au patit-o cu lantul rupt au in istoric o astfel de provenienta?(ar fi interesant de stiut) sau poate doar asamblarea s-a facut in spania cu vanzare prin reprezentanta romania,etc.

concluzia e ca daca vi se aude un fasait finut de la abia 1500 ture in sus si nu e zgomotos la ralanti..indiferent de km masinii e posibil sa n-aveti niciodata probleme pe viitor.dar e de monitorizat treaba oricum..pt evolutie.bafta;)

Edited by Diesel Power
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Esti sigur? Sa nu fie Placebo.

Ca la mine tot nici o schimbare. De cand a venit frigul e si mai silentios.

Mai ales la prima pornire raman stupefiat ce silentios e. Vin totusi de pe un VAG, care la prima pornire era de-a dreptul tractor.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Se mai transmite si in fata... Dar n-as crede sa fie asa la el. Stiu ca o ingrijeste si e pretentios.

Urmarind topicul cu problemele cauzate de uleiuri, am ajuns la concluzia ca n-o sa mai bag ulei OEM. Asta dupa ce mi se pare ca motoarele cu uleiul asta aratau destul de jalnic pe dinauntru.

 

LE: Bala, eu cred ca nu e nimic ciudat la tine. Un usor zgomot au si cele noi, dar asta nu inseamna ca e o problema. E zgomotul normal de lant, la motorul asta de 2.0. Nimic de speriat.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Problema nu apare in mod special doar la masinile care au vreo legatura cu Spania. Iata-i si pe nemti:

 

http://www.e90-forum.de/e90-e91-e92-e93-motor-getriebe-auspuff/25797-puma-eintrag-kette-schabt-ab-1500u-min-alle-n47-diesel.html

nu figureaza si e60-ul printre potentiali..., este lipsit de probleme ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.