Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Bala, te roooog sterge posturile :frantics:

Ne intoarcem iar la pasopt...

 

Pe forumuri poti citi multe lucruri.

 

Da Bogdan, asa este, si risti sa o iei razna. De aia nu ne dau aia voie langa masini la reprezentante, ne bagam nasul si apoi ne dam cu parerea. Pe bune acum!

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Pe un forum strain am gasit sintetizate perioada si tipurile de motoare afectate de problemele la distributie:

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:

Renew:

- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009]

- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.

- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:

Renew:

- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

Atentie, "production period" se refera la data la care masina a obtinut in fabrica "good to deliver" si nu se refera la data de fabricatie a motorului (care poate fi mult anterioara).

Edited by D_A_N
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare si bine v-am gasit.Dupa ce am citit mai mult de 50 de pagini din acest topic m-am hotarat sa imi cumpar si eu un E91 , 320d,2009 noiembrie automat.Masina a fost verificata la bmw si apoi in service specializat bmw.Masina are 172k si nu se aude nimic la distributie ( toarce ca o pisicuta) .Oricum am pregatiti banii de distribuite la cel mai mic zgomot care va fi si de asemenea pentru schimbul uleiului in cutia automata.Parerea mea personala este ca s-a exagerat foarte mult cu aceasta problema la distibutie comparativ cu ceea ce ofera masina.Eu unul sunt dispus sa dau 700-800 euro la 4-5 ani sa o schimb si sa ma bucur de masina (credeti-ma ca am un zambet tâmp de fiecare data cand ma dau jos din masina dupa cateva sute de km de mers)
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare si bine v-am gasit.Dupa ce am citit mai mult de 50 de pagini din acest topic m-am hotarat sa imi cumpar si eu un E91 , 320d,2009 noiembrie automat.Masina a fost verificata la bmw si apoi in service specializat bmw.Masina are 172k si nu se aude nimic la distributie ( toarce ca o pisicuta) .Oricum am pregatiti banii de distribuite la cel mai mic zgomot care va fi si de asemenea pentru schimbul uleiului in cutia automata.Parerea mea personala este ca s-a exagerat foarte mult cu aceasta problema la distibutie comparativ cu ceea ce ofera masina.Eu unul sunt dispus sa dau 700-800 euro la 4-5 ani sa o schimb si sa ma bucur de masina (credeti-ma ca am un zambet tâmp de fiecare data cand ma dau jos din masina dupa cateva sute de km de mers)

 

Felicitari pentru achizitie. Legat de distributie si eu am o teama. Am tot 172.000 si masina o am de 1 luna, dar pana la iarna dupa ce o sa verific daca nu cumva a fost schimbata de fostul proprietar in una din intrarile la BMW, o sa o schimb si eu. Pentru mine momentan e o masina care de fiecare data cand ma urc in ea, ma bucur parca ar fi pentru prima data :D. Bafta si fara incidente !!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult danny.Trebuie constietizata problema distributiei si avuta in vedere dar sa nu devenim paranoici.Hai sa facem un calcul matematic simplu sa scapam de paranoia asta:dacĂŁ la 1 din 10 masini carora li se aude lantul batand sau nu si se rupe inseamna 10%...daca iarasi din cei 10% carora li se rupe cam 10% li s-a rupt fara sa se auda nimic.Rezulta un procentaj de1% risc de rupere a lantului din senin fara nici un semn nimic.Din punctul meu de vedere cand se aude lantul dai 700-800 euro si cu noile piese de schimb pentru distributie cred ca stai linistit 100k.Asta inseamna 4-5 ani in medie.Deci merita clar la cat de senzational este motorul.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am pierdut o saptamana citind acest topic... si oarecum am ajuns la final... (acuma imi dau seama ce paranoic am devenit, mai bine nu citeam :) )

 

Am si eu o intrebare...

 

Am in vedere achizitionarea unui 520d, 2009, automat, 177 CP. Am observat din relatari ca de cele mai multe ori problema cu distributia intervine la seria 3, si in mare parte la cele cu transmisie manuala.

 

Intrebariile mele se invart in jurul seriei 5:

- Se dovedeste la fel de problematic ca si seria 3, sau pur si simplu sunt mai multi posesori de seria 3 pe forum si din aceasta cauza sunt mai putine postari cu probleme la seria 5?

- In cazul unei masini care a avut prima inmatriculare 02/2009 (deci fabricatia anterioara) in cazul "upgrade"-ului la distributie trebuie schimbat si arborele cotit?

- Exista vreo metoda de verificare daca s-a facut acest "upgrade"?

- Pretul operatiunii este asemanator cu cel al seriilor 3?

 

Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

-cred ca sunt mai multi posesori de serie 3 motorul din ce stiu eu e identic

-legat de ce ar trebui schimbat cred ca poti vedea doar daca desfaci

-se poate verifica in cartea de service daca a avut distributia desfacuta

-in mod normal reparatia nu sare de 1000 eur

Link to comment
Share on other sites

Am pierdut o saptamana citind acest topic... si oarecum am ajuns la final... (acuma imi dau seama ce paranoic am devenit, mai bine nu citeam :) )

 

Am si eu o intrebare...

 

Am in vedere achizitionarea unui 520d, 2009, automat, 177 CP. Am observat din relatari ca de cele mai multe ori problema cu distributia intervine la seria 3, si in mare parte la cele cu transmisie manuala.

 

Intrebariile mele se invart in jurul seriei 5:

- Se dovedeste la fel de problematic ca si seria 3, sau pur si simplu sunt mai multi posesori de seria 3 pe forum si din aceasta cauza sunt mai putine postari cu probleme la seria 5?

- In cazul unei masini care a avut prima inmatriculare 02/2009 (deci fabricatia anterioara) in cazul "upgrade"-ului la distributie trebuie schimbat si arborele cotit?

- Exista vreo metoda de verificare daca s-a facut acest "upgrade"?

- Pretul operatiunii este asemanator cu cel al seriilor 3?

 

Va multumesc.

 

Statistic, sunt mai multe Seria 3 decat Seria 5, din cauza asta pare ca este mai afectata Seria 3. Referitor la preturile de inlocuire, cred ca sunt identice, manopera si piesele costa la fel.

Link to comment
Share on other sites

Am citit aproape tot topicul (nu absolut din scoarta in scoarta, recunosc), insa nu am reusit sa prind o idee: la motorul de 184 cai, din 2011, ce trebuie schimbat ca problema sa se rezolve? Arbore, patine... Poate cineva sa ma lamureasca, va rog? Multumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Am citit aproape tot topicul (nu absolut din scoarta in scoarta, recunosc), insa nu am reusit sa prind o idee: la motorul de 184 cai, din 2011, ce trebuie schimbat ca problema sa se rezolve? Arbore, patine... Poate cineva sa ma lamureasca, va rog? Multumesc anticipat.

 

A inceput sa faca zgomot sau schimbi preventiv ? Cati KM ai daca a inceput sa faca zgomot ?

Link to comment
Share on other sites

Va salut. Sunt relativ nou pe forumul acesta si cu o activitate scazuta, nefiind inca posesor de bmw. Pe aceasta cale doresc sa le multumesc tuturor care contribuie la adaugarea de informatii valoroase pe net in fiecare zi.

 

De mai bine de un an visez la un f30 320d, si acum am ajuns in situatia de a cumpara unul la vreo 25000 km. Recent am auzit de problema lantului de distrbitie la n47 fabricat din 2009 pana in martie 2011, asa ca m-am pus pe cautat informatii despre n47 184cp. Am citit forumuri din anglia, germania si romania, insa referitor la f30 gasesc informatii putine. Am vazut cateva cazuri de lant zgomotos, insa nicaieri nu am vazut pe cineva care sa zica clar ca si motorul asta are aceeasi problema, desi 184 cp exista deja de 3 ani, iar pe f30 de 2 ani.

Intrebarea mea este: este n 47 184 cp scutit de problema ruperii lantului? Pe f30 e exact acelasi cod motor ca si pe e90 184 cp? Daca e asa, trebuie sa ma gandesc serios daca merita sa risc 30000-35000 euro pt o masina care are sanse mari sa ma puna la niste cheltuieli uriase.

Link to comment
Share on other sites

A inceput sa faca zgomot sau schimbi preventiv ? Cati KM ai daca a inceput sa faca zgomot ?

Eu am e46, urmeaza in urmatoarea luna sa plec dupa un 320d 2010-2012 si ma interesa exact ce trebuie schimbat, ptr ca dupa achizitie va zbura in service... Si cu simptome si fara, doar ptr siguranta. Mersi tuturor ptr informatii.

Link to comment
Share on other sites

N47, N47DK0, N47S, production period 01.03.2007 to 05.01.2009:

Renew:

- 11 21 7 803 479 Exchange crankshaft with bearing shells [Crank must be manufactured after 05/01/2009]

- 11 41 7 797 896 Chain for the oil pump drive.

- 11 31 8 506 652 Bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 27 7 800 523 Gearwheel (idler gear for the balancing shafts).

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

 

N47, N47DK0, N47S, N47T, production period 05.01.2009 - 01.03.2011:

Renew:

- 11 31 8 506 652 bottom timing chain.

- 13 52 7 797 906 Sprocket for the high pressure pump drive.

- 11 31 8 510 014 Top timing chain.

- 11 31 7 797 899 Sliding rail/guide rail for the top timing chain.

- 13 52 7 797 904 Sliding rail/guide rail for the bottom timing chain.

Link to comment
Share on other sites

Va salut. Sunt relativ nou pe forumul acesta si cu o activitate scazuta, nefiind inca posesor de bmw. Pe aceasta cale doresc sa le multumesc tuturor care contribuie la adaugarea de informatii valoroase pe net in fiecare zi.

 

De mai bine de un an visez la un f30 320d, si acum am ajuns in situatia de a cumpara unul la vreo 25000 km. Recent am auzit de problema lantului de distrbitie la n47 fabricat din 2009 pana in martie 2011, asa ca m-am pus pe cautat informatii despre n47 184cp. Am citit forumuri din anglia, germania si romania, insa referitor la f30 gasesc informatii putine. Am vazut cateva cazuri de lant zgomotos, insa nicaieri nu am vazut pe cineva care sa zica clar ca si motorul asta are aceeasi problema, desi 184 cp exista deja de 3 ani, iar pe f30 de 2 ani.

Intrebarea mea este: este n 47 184 cp scutit de problema ruperii lantului? Pe f30 e exact acelasi cod motor ca si pe e90 184 cp? Daca e asa, trebuie sa ma gandesc serios daca merita sa risc 30000-35000 euro pt o masina care are sanse mari sa ma puna la niste cheltuieli uriase.

Salut,

Cu riscul de a supara multi useri de aici iti recomand sa te orientezi catre alt motor. Spre deosebire de multi de aici eu am avut vechiul X3 MY2012 cu acest motor si am schimbat lantul dupa numai 5000km; nu se rupsese dar incepuse sa "fasie" serios. La acea data (Sep.2012) nu se mai gasise decat o seria 3 cu aceasi problema la un numar asa redus de kilometrii si acelasi motor. Crede-ma ca nu am condus niciodata ca un nebun acea masina, si mereu "respectat" motorul rece,etc. La 33000km zgomotul a revenit si am dat masina la buy-back pentru un 3.0d ... mi-a ajuns.

Insa tu ai putea fi unul din aceia care nu vor avea niciodata probleme la lant. Stiu ca un 3.0 implica cheltuiala (achizitie,taxe,mentenanta) mai mare dar merita!

Acum realizez si faptul ca 2.0d avea intradevar un sunet de motor "agricol" cum imi reprosau prietenii cu vag-uri :)

Succes in alegerea cea mai buna.

PS: Noul 2.0d de 190 cp pe X3 are un lant de 3 ori mai gros decat vechiul motor. De ce?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.