Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

La nivelul la care a ajuns R&D si tehnologia stiu si cand o ti se arda becul de la plafoniera :rolleyes:

 

:rolleyes:

 

Nu. E doar teoria conspiratiei.

 

In cazul distributiei cred ca au schimbat tehnologia fara sa o cunoasca bine. De aici problemele.

 

E relativ aceiasi intamplare ca atunci cand au trecut la tehnologia lipirii fara plumb pe masini. Au facut-o rapid, s-au laudat cu costuri mici si tehnologie nepoluanta. Nu au schimbat mai nimic legat de procesul de productie inafara de temperaturi mai mari la lipire.

 

Dupa cativa ani au inceput problemele pt ca aparea un fenomen la care nu se asteptau si care pe perioada testelor initiale nu a a aparut.

 

Dupa vreo 2 ani de productie, au inceput primele masuri impotriva fenomenului. Ce a fost produs intre: "ghinion". Prea putine probleme in primii ani la masini in garantie

 

Normal ca trebuiau inlocuite modulele. Le inlocuiau dar pe banii tai. Nu era nicio conspiratie la mijloc ci doar ceva nou care a iesit prost. Cred ca si aici e aceaisi poveste.

 

E o afacere pana la urma

 

L.E. Aici de la pagina 41

Link to comment
Share on other sites

dureaza de 6 ani chestia asta, mai nou este recall la N63 pentru lanturi...evident nu e vina doar a design-ului, QC, R&D ci a unui cumul de factori, dar cand vezi ca se lungeste de atat vreme e deja rea vointa in a adresa o problema arhi-cunoscuta.
Link to comment
Share on other sites

Pai au luat masuri. Ai piese regandite. De cateva ori chiar, fapt care confirma ca nu prea stapanesc situatia.

 

Asa ca un stiati ca: stiati ca pe un produs complex (intrumente de bord, navi, unele module mai "destepte") softul devine matur si definitiv abia dupa 3 luni de la inceperea productiei? Pt ca testarea s-a mutat intr-o buna masura la client :thumbsup:

 

In lumea asta a producatorilor auto orice ban conteaza.

 

+1

 

Si timpul e f important.

Link to comment
Share on other sites

da, asa este, personal un motor de genul asta m-ar afecta cred psihic, la fiecare zgomot m-as gandi daca se duce la drumul asta sau la urmatorul, mi-as pierde incredea in masina, si asta conteaza enorm pentru mine, sa stiu ca nu ma pot baza pe ea si sa merg cu, vorba aceea, "morcovul" undeva...plus ca e vorba de motor, care e pana la urma singurul lucru de care mai erai sigur la o masina in general, cutiile automate au si astea rata lor mare de failure atunci cand iei una sh, deci nu te da peste cap daca iti cade, o luai in calcul, da sa te lase motorul in drum ca s-au facut praf lanturile in el, e de-a dreptul freakin' horror :)

 

si apoi vb de 2.0d, pe care evident l-ai luat ca e un compromis bun intre consum/putere/mentenanta si lumea asteapta mult de la el. O masina sport vede alt regim de mers si chiar de-ar fi sa cada parca ai gasi o oarecare explicatie incercand sa alini paguba, dar la asta nu prea...adica ii dai schimburi la 10k km, mergi cu el ca un om normal, ai grija sa il incalzesti inainte sa pleci, nu stai cu el in rosu la rpm si ele tot te lasa in drum la un moment dat :)

Edited by mik15
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Treaba cu morcovul este numai la noi.Am intalnit o persoana care are un E91 din 2010 230k km la bord.I-am spus ca are zgomot de lant si el mi-a spus "Dute in p... mea cu lantul tau."De atunci au trecut 9 luni de zile timp in care a fost plecat in Elvetia acum de revelion si in Italia in vara.

L-am sfatuit cand pleaca din tara sa-si faca asigurare de asistenta rutiera pentru doame fereste.Raspunsul lui a fost acelasi inevitabil "Dute in p.... mea cu lantul tau."Omul merge linistit fara nici o problema.Schimba ulei ,placute,role bucsi,brate dar de lant i-l doare in P.....

Deci noi ne stresam cam tare cu chestia asta.Ai zgomot mare schimbi lantul.Nu ai zgomot mergi linistit si te bucuri de viata.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cat la suta din problema e patina care se sparge si cat la suta e defapt uleiul ? EU din cate vad toate componentele care crapa au un numitor comun : uleiul. Daca uleiul e de buna calitate si schimbat regulat, nu se mai uzeaza lantul pronuntat, nu se mai uzeaza patinele la frecarea cu lantul care in timp duc la spargerea lor si nu se mai blocheaza intinzatorul intr-o pozitie aiurea. Un ulei cu multe impuritati blocheaza intinzatorul, care ramane pe o pozitie in care lantul e prea larg sa zicem, care lant bate in patine, care sparge patina, care uzeaza lantul si il rupe.

 

Sa nu mai vb ca multe masini cu N47 care intra in tara via samsari nu sti cum au fost intretinute si cati km au defapt. Intradevar, este o problema, dar eu cred ca servisarea corecta cu piese si uleiuri de calitate la maxim 1 an, reduce drastic aceasta problema.

 

Azi am verificat si eu distributia la un service din Bucuresti (o verificasem si la reprezentanta inainte) si spre linistea mea, nu scoate nici cel mai mic zgomot. Masina are 124 000 km cu istoric complet BMW.

Link to comment
Share on other sites

ma gandesc ca o fi poate din cauza ca distributia, pompa de ulei etc.. sunt toate in spatele motorului si nu in fata .. ? cam asta e cea mai importanta caracteristica care deosebeste motorul asta de oricare altul de la bmw..

mecanica fluidelor e cea mai a dracului stiinta, cine stie ce influenta are treaba asta la curgerea uleiului prin motor..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ma gandesc ca o fi poate din cauza ca distributia, pompa de ulei etc.. sunt toate in spatele motorului si nu in fata .. ? cam asta e cea mai importanta caracteristica care deosebeste motorul asta de oricare altul de la bmw..

mecanica fluidelor e cea mai a dracului stiinta, cine stie ce influenta are treaba asta la curgerea uleiului prin motor..

 

Dar la 3.0sd este in fata...si tot se intampla...asa cum am vazut de curand...

Link to comment
Share on other sites

servisare corecta conform BMW e asa cum iti indica computerul de bord, 25k - 30k km interval. Luand-o asa patina aia ar trebuie sa reziste o vesnicie cu intervale de 10k km, dar nici asa nu rezista, asa ca teoria nu tine.

 

Prin servisare corecta nu ma refer la propaganda BMW cu "lifetime" in fata la orice. Da, tine lifetime, cat timp lifetime = 150K km sau 4 ani. Sunt masini cu 250 000 de km cu aceasi distributie, chiar si 300 000. La ei cum de rezista ?

Edited by DarkSun
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua. De curand am achizitionat un 318dA fabricat in martie 2009. La 156800 km am schimbat distributia deoarece lantul avea un pic de zgomot. Ar mai fi tinut vreme buna, lantul cel lung era un pic intins si de acolo zgomotul (s-a cunoscut inclocuirea lui ca intinzatorul nu se mai ducea la fel de mult). Presupun ca nu a fost uzura asa mare pentru ca e cutie automata, nu are start-stop si e si cu 143 cai si nu 184. Am schimbat 14 piese, toate pe original, cost total piese 1850 lei : 3 lanturi (inclusiv pompa ulei), 4 patine, 2 intinzatoare, 2 roti dintate, set garnituri capac tacheti, garnitura capac distributie si semering capac distributie.

Distributia nu se auzea tare, mai degraba scartaia ca un lant de bicicleta care necesita ungere.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

M-am gandit ca ar fi bine sa postez si eu despre schimbarea distributiei facuta la masina mea bmw e60 ,N47,520d,177cp,c.v.Automata, an 02/2008.Iata cum s-a desfasurat aventura:Masina am cumparat-o din Olanda in iunie 2011 si avea(zic eu reali)81000km,cu carte service.Mentionez ca cei de la reprezentanta din Romania nu i-au gasit istoric de service in sistemul lor.Reviziile pe carte au fost facute la un mare dealer din Olanda,ne avand cartea la indemana nu va pot da numele,dar l-am verificat pe internet si asa am aflat ca exista.Masina arata foarte bine,nu avea uzuri anterioare vizibile(scaun sofer,volan,pedale,etc)si de asta cred ca are km reali sau cel putin pe aproape.Acum are 120000km.In aceeasi luna cand am cumparat-o,i-am facut toate schimburile,inclusiv uleiul la c.v.,la reprezentanta.I-am intrebat daca mai trebuie rezolvat ceva si mi-au spus ca totul este in regula si in 40000de km chiar a fost in regula din punct de vedere al defectiunilor majore.Alte probleme nu am avut decat anul trecut cu modulul mecanic care citeste cd-ul(radioul si restul functioneaza),drept pentru care acum folosesc un Ipod prin auxiliar,nici nu cred ca o s-o mai repar decat daca gasesc pe la dezmembrari si la un pret rezonabil;si releu de bujii incandescente,ars tot anul trecut.In rest totul ok.

Tot citeam pe forum despre problemele cu distributia si devenise o obsesie si pentru mine ascultatul motorului,probabil ca pentru multi altii.Exista totusi un zgomot metalic,sacadat,nu foarte pronuntat,dar numai la relanty si cu motorul cald.Mi-am zis ca e mai bine sa previn decat sa tratez dupa si m-am hotarat anul trecut,inainte de Craciun(cand aveam mai multa nevoie de bani) sa rezolv aceasta problema.Am mers la service-ul(particular) unde fac eu reviziile, am vb.cu baietii si ne-am apucat de treaba.

Totul a durat o zi si jumatate.Postase un coleg pe forum ca a schimbat distributia si ca i-au dat baia si injectoarele jos si toata lumea ia sarit in cap ca nu era nevoie.Colegul avea dreptate,numai ca nu a stiut sa explice si de ce.Eu am stat tot timpul langa masina(mecanicii sunt foarte ok)insa am stat pentru cultura mea generala si pentru linistea sufleteasca,se intelege.Oricum mi-am dat seama ca foarte multi posteaza cum ca ar fi asa si asa,dar de fapt realitatea este alta.Poate posteaza din auzite sau imaginatie.

In fine,am gasit asa:lantul de la exele cu came putin slabit,adica,mai exact,daca trageai cu degetul de el era ca o rurea de ventilator putin slabita.Nu avea joc stanga-dreapta in zale si nici urma de uzura vizibila.In rest totul era ok.Patinele erau din cele galbene,dar nici nu se cunostea ca a lucrat vreodata un lant pe ele.Pinioanele erau ok,intinzatoarele ok,deci uzura vizibila nu aveau,decat probabil uzura normala de functionare fara a fi vizibila.Deci in concluzie singura problema era cu lantul de la axele cu came care era putin slabit si care probabil continua in timp sa se slabeasca pana...Am schimbat tot:lanturi,patine,pinioane,intinzatoare.Acum am facuti aprox 1000km si nu se mai aude acel zgomot.Probabil o sa o schimb iarasi peste 100000km cine stie..Total factura 3700ron:distributie completa,garnituri,toate filtrele(2-polen,aer,ulei,motorina),schimb ulei,schimb antigel si manopera.Dumnezeu sa ne ajute la toti..Numai de bine..

Link to comment
Share on other sites

Postase un coleg pe forum ca a schimbat distributia si ca i-au dat baia si injectoarele jos si toata lumea ia sarit in cap ca nu era nevoie.Colegul avea dreptate,numai ca nu a stiut sa explice si de ce.

Mi-ai starnit curiozitatea. De ce scoti injectoarele?

Ca baia stim ca trebuie.

Link to comment
Share on other sites

Mi-ai starnit curiozitatea. De ce scoti injectoarele?

Ca baia stim ca trebuie.

Se dau jos rampa de injectoare,conductele si injectoarele,daca nu ma insel(chiar nu imi aduc aminte in momentul asta)pentru a putea da jos capacul de pe axele cu came care vine si peste pinioanele axelor.Stiu sigur ca era strict necesar(eram acolo).Cei care au acest tip de motor si vor sa schimbe toate lanturile si pinioanele sigur trebuie sa faca aceasta operatie.Am schimbat si pinionul de la axe,cel cu gradatie pentru avans.Sper ca te-am lamurit cat de cat..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.