Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

La AB nu include, am intrebat special (Stiind ca doar arborele este in jur de 3700-4000 ron) si mi-au spus ca nu....doar kitul de distributie si manopera

La Apan Braila am intrebat ieri si mi-a spus ca in jur de 7000 lei,sigur fara arbore,iar testul acela cu microfoane sau ce or mai fi alea in jur de 300 de lei.

Edited by Ben17
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar acum am masina in service pentru schimbare distributie. O fac preventiv si se schimba doar partea de distributie cu ultimele repere (lanturi, pinioane, patine, intinzator + alte nimicuri).

 

Am decis sa o fac prezentiv la 100k km pentru a preintampina orice alte posibile probleme.

Apropos, am aflat recent ca ultimul model de Toyota Avensis (

) are montat acelasi motor n47. Nu cred ca il luau daca nu era bun. Edited by daniel popa
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca n47-le asta este unul dintre cele mai fiabile motoare facute de bmw.Inafara de problema asta,mai mult psihologica,cu distributia ce bug-uri mai are?

Pana si unu' ceafa lata cu 3 clase imi zice sa am grija la distributie(avea un f10) ca a auzit el.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

~3500 Lei la multe service-uri, unele cu activitate aici pe forum, sau chiar (aproape) gratis la BMW, daca masina are reviziile facute la ei si la timp. Eu am schimbat-o la BMW Filaret si am platit cu totul cam 1100 Lei, din care grosul a fost reprezentat de niste piese care nu erau incluse in kit-ul de distributie si am vrut eu sa le schimb si pe alea, daca tot am umblat la ea.

Sfatul meu este sa nu te dai inapoi de la a cumpara doar pt ce ai vazut aici fiindca lumea (inclusiv eu) a ajuns sa o schimbe mai mult de frica, rareori rupandu-se cu adevarat.

 

Spor!

 

Salut. Sunt din cta, problema este n47'le de pe un f10. Spune'mi te rog cum pot face sa schimb la o reprezentanta (reviziile bineinteles facute numai la bmw)

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Primul pas e sa te duci la o reprezentanta :pardon:

 

Acolo discuti cu dansii si vezi ce optiuni ti se ofera.

 

Am si eu o intrebare ! Am cumparat un BMW 320 din 06.2011 - 163 cp - cu mototr N47N si merge foarte bine !

Sa ma ingrijorez de distributie si la acest tip de motor ? Apropos, masina are 156800 km.

Va multumesc anticipat pentru rapsuns !

Link to comment
Share on other sites

Salut Adrian,

 

Hai sa iti spun ce am constatat la a mea: N47, produs in 07/2011, 105000Km

- in aceasta iarna am auzit pentru prima data zgomotul specific de lant

- am mers la 2 mecanici diferiti care mi-au confirmat zgomotul

- am decis schimbarea distributiei

- dupa ce s-a dat jos distributia s-a constatat: alungirea lantului inferior si arc foarte moale la intinzatorul de lant. Deasemenea urme de zgarieturi pe patine.

 

Prin comparatie, patinele noi sunt diferite (unele au un material de umplutura care atenueaza oscilatiile lantului la pornire) iar lantul cel mai lung este mai gros decat cel original.

Cel mai probabil mai puteam merge cu distributia originala - dar am zis sa o schimb preventiv.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma nu e o durere asa mare schimbatul distributiei la 120000km sa dormi linistit, rulaj pe care multi dintre noi il facem in minim 5 ani. Inafara de asta eu il consider un motor excelent, se putea mult mult mai rau.

Cei care luati masini cu rulaj mare ori incert, investiti 800 euro in distributie, ulei si filtre, ulei in cutie si diferential si asta e, masina e pregatita de inca un rulaj consistent.

Nu e firesc sa dai 15-20000 pe o masina si sa nu investesti in partea mecanica. Inainte de roti, muzica, briz-brizuri, consumabilele si punerea la punct a masinii tehnic ar trebui sa primeze.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut Adrian,

 

Hai sa iti spun ce am constatat la a mea: N47, produs in 07/2011, 105000Km

- in aceasta iarna am auzit pentru prima data zgomotul specific de lant

- am mers la 2 mecanici diferiti care mi-au confirmat zgomotul

- am decis schimbarea distributiei

- dupa ce s-a dat jos distributia s-a constatat: alungirea lantului inferior si arc foarte moale la intinzatorul de lant. Deasemenea urme de zgarieturi pe patine.

 

Prin comparatie, patinele noi sunt diferite (unele au un material de umplutura care atenueaza oscilatiile lantului la pornire) iar lantul cel mai lung este mai gros decat cel original.

Cel mai probabil mai puteam merge cu distributia originala - dar am zis sa o schimb preventiv.

 

Merci. Eu am motorul N47N care , din cate am citit pe aici, nu ar fi "atins" de asemenea problema....

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma nu e o durere asa mare schimbatul distributiei la 120000km sa dormi linistit, rulaj pe care multi dintre noi il facem in minim 5 ani. Inafara de asta eu il consider un motor excelent, se putea mult mult mai rau.

Cei care luati masini cu rulaj mare ori incert, investiti 800 euro in distributie, ulei si filtre, ulei in cutie si diferential si asta e, masina e pregatita de inca un rulaj consistent.

Nu e firesc sa dai 15-20000 pe o masina si sa nu investesti in partea mecanica. Inainte de roti, muzica, briz-brizuri, consumabilele si punerea la punct a masinii tehnic ar trebui sa primeze.

 

Bine spus :-)

In plus de asta, odata cu schimbarea distributie se mai fac si diferite lucrari conexe - se curata baia de ulei pe interior, se mai verifica ambreiajul, se mai schimba o garnitura, se mai unge cu vaselina una-alta.

 

Una peste alta este ca in medicina - mai usor sa previ decat sa tratezi :-)

Link to comment
Share on other sites

Scurta intrebare. BMW FW11 are distributia problematica? Inteleg de la reprezentanta Iasi ca la FW11 (N47D20O1) se schimba la 280k si pana atunci nu ar face probleme.

Asa ti-a spus un mecanic pe gura sau au si argumentat cumva.Eu nu am auzit pana acuma sa fie o recomandare oficiala pentru schimbarea distributiei la XXXXXX km ?

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Eu am ajuns la concluzia ca in proportie foarte mare, toate motoarele n47 au zgomot de distributie. Va spun asta pentru ca eu am schimbat distributia dupa ce am auzit zgomotul ritmic pe care toata lumea il posteaza pe youtube, iar dupa aproximativ 12 000 de km zgomotul a revenit. Se aude imediat dupa ce masina ajunge la relanti dar inainte ca motorul sa ajunga la temperatura optima, apoi dispare. Reparatia am vazut o cu ochii mei. Toate piesele au fost inlocuite.

Spuneti mi voi ce sa mai cred?

Nu cred ca are rost sa ne mai agitam. Asta inseamna sa ai distributia in pozitia asta.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Presupun ca ai cumparat piese OEM ultimele coduri?

Eu din cate am inteles, tensionarea lantului functionazea asa:

- in repaus(motor oprit) lantul este tensionat de catre arcul interior al intinzatorului - pentru a ajuta la pornire.

- in miscare, pistonul intinzatorului se tensioneaza datorita presiunii uleiului;

 

In plus mai exista o duza cu 2 orificii (foarte mici) care "arunca" ulei pe lanturi pentru lubrefiere lanturi+patine

 

Daca ce am presupus este corect din punct de vedere tehnic, atunci probabil sunt mai multe cauze ce pot influenta reaparitia zgomotului. In definitiv, lanturile acelea oricum se freaca de patine. Daca nu sunt lubrefiate bine, atunci cu siguranta se va auzi un zgomot.

Ca si posibile cauze ar putea fi o presiune mai mica la ulei (pompa) sau eventual o obturarea a duzei de ungere lanturi (un gunoi sau ceva asemanator in ulei).

In acest fel, ar avea sens ceea ce zici:"doar cand motorul este rece si la relanti". Odata cu incalzirea motorului, uleiul devine mai putin vascos, curge mai usor si reuseste sa unga lanturile.

 

In plus, din ce am inteles de pe forum pana acum, problema originala se indentifica cu motorul turat 1500-2000rpm cand se aude foarte clar zgomotul specific de oscilatie a lantului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.