Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

presupun ca cei care au schimbat distributia au atata minte sa ia un kit revizuit, ca doar stiu de ce o schimbi... si referitor la revizia pieselor, eventual dupa seriile pieselor daca le mai ai pe vreo cutie, factura,eticheta... Edited by Rico24
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

As vrea parerea voastra in legatura cu schimbul distributiei pt un F10 - 520 la Service Scream (Tezparii) BMW...cei din calea Vitan. Comparativ cu piata oferta mi s-a parut buna ...piese originale plus manopera = 3000 RON. Din cate am citit in acest thread au mai fost cel putin 2 persoane care au schimbat acolo.

 

1. Pareri? Probleme aparute ? etc..

 

2. Mi se pare ciudat si putin lipsit de bun simt sa stai langa oameni 6 ore (cam atat dureaza la ei din cate inteleg), dar pe de alta parte sunt patit cu alte masini la alte serviceuri cu filtre, ulei si altele...Voi ce spuneti , cum ati procedat ?

 

Mersi frumos!

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat la ei am postat si aici si in topicul unde am masina prezentata detalii, am cam 5 mii de km facuti dupa schimb totul ok! la aia 3 mi Ron mai adaugi si ulei si filtru ulei! Si daca ai experiente neplacute in alte service-uri iti "rupi" 6 ore din ziua respectiva si stai langa baieti.
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

As vrea parerea voastra in legatura cu schimbul distributiei pt un F10 - 520 la Service Scream (Tezparii) BMW...cei din calea Vitan. Comparativ cu piata oferta mi s-a parut buna ...piese originale plus manopera = 3000 RON. Din cate am citit in acest thread au mai fost cel putin 2 persoane care au schimbat acolo.

 

1. Pareri? Probleme aparute ? etc..

 

2. Mi se pare ciudat si putin lipsit de bun simt sa stai langa oameni 6 ore (cam atat dureaza la ei din cate inteleg), dar pe de alta parte sunt patit cu alte masini la alte serviceuri cu filtre, ulei si altele...Voi ce spuneti , cum ati procedat ?

 

Mersi frumos!

 

mergi cu incredere la ei, se lucreaza ca la carte cu piese originale si tot ce trebuie. eu am aproape 2000km de cand am schimbat distributia si totul e ok. daca timpul iti permite, poti sta langa ei fara probleme.

numai bine! :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

totul perfect ,torcea ca si o pisica ,parca era pe benzina,vibratii aproape de loc,asta poate si din pricina reglarii la pozitie a pinionului de la pompa de inalte parca daca nu gresesc.

 

Poate ne lamureste un coleg tehnician :) eu tot nu inteleg ce se regleaza acolo, am tot auzit povestea asta.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am schimbat distributia la masina mea F10, lantul de pe axul cu came sa rupt, masina nu a avut nici un zgomot inainte, 140000 KM, am avut noroc ca nu sa indoit nici o supapa, sa trimis _chiulasa_ la verificat. Cost final 6000 RON cu manopera.

Piese schimbate:

- toata distributia, aprox 2200

- _chiulasa_ 600 RON (bujiile au trebuit scoase, cred ca la cald fiindca erau blocate, normal la Diesel, 50 RON/Bujie + supapele au fost curatate si ceva cred semeringuri daca imi amintesc bine ce scrie in deviz)

- garnitura _chiulasa_ 600 RON

- bujii 500 RON

- ulei + filtru

- filtru aer (nu are legatura cu distribuitia dar l-am schimbat)

- filtru motorina

Toate piesele schimbat au fost originale

Cred ca cam astea au fost. Sper acum sa nu mai am probleme. Mecanicul a schimbat tot chiar daca doar un lant a fost rupt, deoarece BMW avea tot ce tine de distributie pe stoc asta insemnand ca le schimba in mod uzual la distributii.

Ca si timp a durat cam 14 zile, motor dat jos, _chiulasa_ trimisa la un service specializat

P.S. Poate ca nu au fost afectate supapele fiindca cutia este automata, sa oprit imediat si cutia automata cand se opreste masina este ca si cum ai scoate din viteza o cutie manuala + am avut cam 20 km/h cand sa rupt.

ATENTIE: Daca aveti masini cu cutie automata dupa 2010 si se rupe distributia, ramaneti blocat cu ea acolo unde sa oprit, nu mai aveti cum sa o miscati din loc, inainte de 2010 era o cheie speciala cu care se putea debloaca cutia sa o pui in neutru (se scoatea suportul de pahare si de acolo se debloca), dar dupa 2010 nu mai exista aceasta cheie si nici locasul de deblocare, singura modalitate sa o poti misca din loc este sa te bagi sub ea sa demontezi plasticaraiele si la cutie este un surub care trebuie infiletat si se deblocheaza cutia. MARE PROSTIE DIN PARTEA BMW se opreste pe calea ferata, iti poti lua adio de la masina :) , mai sunt si alte moduri de pus in neutru dar toate implica pornirea demarorului ceea ce poate duce la stricaciuni mai mari daca distributia sa rupt

Edited by mariusburada
Link to comment
Share on other sites

In ceea ce priveste garantia la distributie (sunt prieten cu mecanicul :) ) mecanicul a spus ca nu are cum sa imi dea "garantie" din moment ce nu sa rupt din cauza mea si nu stie cauza care a dus la ruperea lui (asta e cand BMW nu isi asuma defectul de fabricatie nu sti ce sa schimbi si atunci schimbi tot, probabil ca nu se poate rezolva problema si recunoastera problemei ar duce la retragerea de pe piata a motorului cu codul asta, mai ales ca dupa 2013 au introdus un nou cod motor la N47), un motiv in plus la alegerea sa schimbam tot ce tine de ditributie, dar in cel mai rau caz a zis ca trebuie sa tina inca 140000 KM

 

P.S. Dupa reparatie masina merge la fel ca si inainte, nici mai bine nici mai rau :), partea buna este ca sau curatat toate piesele inclusiv admisia care era dezastru de murdara, si ca la toti oameni in prima zi am avut efectul placebo ca merge mai bine ca inainte :)

Edited by mariusburada
Link to comment
Share on other sites

Masina are 3 ani si este cumparata de noua, nu de mine, din Romania, a fost servisata la BMW + eu am cumparat-o de la o firma care vinde masini nu direct de la proprietar, a fost pe leasing. Am un prieten a cumparat de noua masina si la 30000 sa rupt, la el sa rezolvat pe garantie. Daca te uiti pe forumuri dincolo ai sa vezi cate cazuri sau intamplat la masini noi. Unin spuneau ca se intampla la unele deoarece unul din furnizorii de lanturi a gresit aliajul (compozitia) din care trebuia facut si de aia sar intampla doar la unele.... doar o teorie :)

Firma este c-iautomobile.ro

Schimbarea lantului nu duce la rezolvarea situatiei, doar la prelungirea agoniei :)

Stiam de riscul asta inainte sa cumpar masina dar am crezut ca dupa 2012 nu mai sunt probleme.

 

PS. Intradevar inainte sa o cumpar, nu prea am gasit f10 cu km putini si cei care erau cu km putin nu aveau dotarile care mi le doream, adica am mai gasit una cu 90000 km direct de la reprezentanta dar era "cheala", nici asta care am luato nu are tot ce mi-am dorit dar a trebuit sa fac un compromis, in rest 80% sunt cu km dati inapoi, chiar si cele care au 180k, de ce spun asta pentru ca la toti care i-am sunat au fost foarte putini care au fost de acord sa facem o anexa la contract in care sa isi asume responsabilitatea ca km sunt reali, de accea m-am orienta sa iau de la o firma, daca erau probleme cu km imi era mai usor sa ii dau in judecata + plus ca pe contract si-au asumat numarul de km

Edited by mariusburada
Link to comment
Share on other sites

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47#Timing_chain_problems

 

The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair.[6] The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2011. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.

 

UPDATE - It now seems that there are issues appearing with a limited number of engines manufactured after the supposed sale date of 01.03.2011.[7]

 

M-am bazat pe articolul asta cand am cumparato :)

Partea de update nu era in articol cand am cumparat masina :)

Edited by mariusburada
Link to comment
Share on other sites

Marius, 3 ani de Romania si 140.000 km inseamna mult. E vorba de numarul de ore de functionare. Cam ca in aero.

Este o consumabila distributia asta, ca multe altele pe masinile de astazi.

 

Se mai adauga intervalurile de service mari. De curiozitate, cate schimburi de ulei a vazut in acesti 140.000 km?

Cea mai mare prostie pentru utilizator este dupa mine acel bmw service inclusive, care induce clientului de buna credinta ideea ca nu trebuie sa ii mai faca nimic intre acele intervale astronomice.

 

Cei scoliti bine pe marketig inteleg perfect ce se intampla :)

Edited by Dan Dan
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord ca din pacate este consumabila cu toate ca nu ar trebui sa fie

 

 

Atata timp cat trebuie sa scoti motorul sa schimbi distributia, nu cred ca a fost gandit ca si consumabila

De aceea am facut masina si nu am vaduto dupa :)

Din cate imi amintesc sa facut service la fiecare 20000 km sau 30000 km, nu vreau sa mint si nu am cartea in fata acum

Eu puteam sa schimb distribuitia la BMW 50 + 50, adica plateam fiecare jumate, deoarece masina avea sub 4 ani si a fost servisata la ei, dar cum cu increderea nu stau bine am ales sa o fac la altcineva in care am incredere ca verifica suruburile de 10 ori le stringe cum scrie in carte si nu termina masina in 2 ore. Cati stiu ca o bujie la diesel nu se infileteaza direct si exista o solutie speciala care se pune pe filet ca sa reziste pana la 1500 de grade (nu bujia sa reziste ci solutia rezista), asta asa ca o paranteza :) . La fel si la alte chestii, din pacate nu le stiu denumirea ca nu sunt mecanic dar nu oricine poate schimba o distributie sunt chestii minore care daca le treci cu privirea nu e ok :)

Edited by X X L
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nenea cu parul alb din filmulet, care provine dintr-una din tarile care au construit lumea asa cum arata astazi, e depasit de evenimente, pe bune acum. Abilitatile inaintasilor lui sunt atrofiate de generatii. A trebuit sa le reamintim noi de alba-neagra, ei fiind cei care au inventat-o.

 

BMW nu a spus nimanui ca e ceva pe viata acolo in motorul asta minunat, iar asta cu datul motorului jos de pe masina e perimata :)

Sunt mecanici aici care nu au facut asta decat maxim o data, si nu numai aici, si la sarbi si la bulgari, in general in restul tarilor care trebuie sa se descurce.

Atelierele de aici sunt infinit mai bune, mai aplecate catre rezolvarea problemei cu ingeniozitate, cu rapiditate, inteligenta primara e mai putin ingradita de reguli si proceduri, de cele mai multe ori daca vrei sa iti intretii masina cu adevarat e mult mai simplu ca in tarile din vest.

Poate imi voi atrage oprobiul multora, dar aici inca se mai poate. Acolo preturile sunt astronomice, chiar si pentru veniturile lor iar calitatea lasa de mult de dorit.

 

Hai ca suntem offtopic, bucura-te de F10 si revin cu rugamintea de mai devreme cu pozitionarea pompei de inalta presiune, sau ma rog a pinionului :)

Edited by Dan Dan
  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Cazuri si cazuri, mai am un prieten care si-a luat f10 din 2012 la aprox 60000 km si are acum 180000 km si nu a schimbat distributia, la mecanic este acum un X1 la care clientul schimba distributia preventiv :) better safe than sorry :)

 

Asta a fost experienta mea si cred ca poate va ajuta pe alti in luarea unor decizi. De aici inainte raman un spectator al forumului, sa ne auzim in trafic fara probleme :)

Edited by mariusburada
Link to comment
Share on other sites

Buna,

As fi curios de 118D F20 din 2012-2013, problemele legate de distributie au mai persistat si la acest model? Am citit ultimele 40 de pagini aproximativ de pe acest topic insa nu am reusit sa imi formez o parere exacta, avand in vedere ca se vehiculeaza mai multe date cum ar fi 2011, sau 2014, care ar marca rezolvarea acestor probleme.

Link to comment
Share on other sites

EU am vandut masina mea un e91 318d acum o luna aproximativ, avea 221000km si nu mi s-a intamplat nimic, sincer eu cred ca daca ii faci schimburile cum trebuie la masina te tine, daca nu, schimbi lantul, dar schimbati cu tot kitul de distributie, nu doar lantul.

Faza cu km domnul @mariusburada ii poti verifica mai usor, nimeni nu o sa isi asume ceva ce a fost luat la mana a doua, nici cand suta la suta siguri ca sunt corecti, deoarece nu au nimic de castigat, ei oricum o sa vanda masina aceea, chiar daca o iei tu sau o ia altul care pur si simplu ii cere dealerului sau samsarului sa faca o verifcare la reprezentanta bmw in 12 puncte sau 72, depinde cum o citesti sau o intelegi, daca ai facut acea verificare si te ia nenea ingineru langa ea si iti explica ce si cum, iti da o foaie(stampilata si semnata) care atesta ce zice el si iti mai adauga pe ea si ce schimburi trebuie sa faci acolo ca sa manance si ei o paine acolo numai ai de ce sa iti fie frica(aproape toti la orice verificare de asta iti spun ca treb sa schimbi stergatoarele, e hilar) , dar un contract din care sa reiese ca daca descoperim pe viitor nu stiu ce probleme nu o sa vedem niciodata nici in Romania si iti garantez ca nici in showroomurile din Germania nu prinzi asa garantie, decat daca o iei de la ei .....din showroom bineinteles.

Edited by Nemonis
Link to comment
Share on other sites

Din ce am auzit eu, riscul de uzura mai mare a distributiei apare la modelele care au acel Start / Stop la semafor, si care este si folosit...de ce? pt ca pornire...oprire....in mod repetat uzeaza distributia mai mult. Nu cred ca sa fie vreo legatura cu manual vs. hidramat, gandindu-ma ca schimbarea vitezelor la hidramata se face ff lin. Edited by ionutf
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nenea cu parul alb din filmulet, care provine dintr-una din tarile care au construit lumea asa cum arata astazi, e depasit de evenimente, pe bune acum. Abilitatile inaintasilor lui sunt atrofiate de generatii. A trebuit sa le reamintim noi de alba-neagra, ei fiind cei care au inventat-o.

 

BMW nu a spus nimanui ca e ceva pe viata acolo in motorul asta minunat, iar asta cu datul motorului jos de pe masina e perimata :)

Sunt mecanici aici care nu au facut asta decat maxim o data, si nu numai aici, si la sarbi si la bulgari, in general in restul tarilor care trebuie sa se descurce.

Atelierele de aici sunt infinit mai bune, mai aplecate catre rezolvarea problemei cu ingeniozitate, cu rapiditate, inteligenta primara e mai putin ingradita de reguli si proceduri, de cele mai multe ori daca vrei sa iti intretii masina cu adevarat e mult mai simplu ca in tarile din vest.

Poate imi voi atrage oprobiul multora, dar aici inca se mai poate. Acolo preturile sunt astronomice, chiar si pentru veniturile lor iar calitatea lasa de mult de dorit.

 

Hai ca suntem offtopic, bucura-te de F10 si revin cu rugamintea de mai devreme cu pozitionarea pompei de inalta presiune, sau ma rog a pinionului :)

 

Omul din filmulet sustine ideea ca din momentul in care BMW a decis sa pozitioneze distributia unde au pus-o, asta ar trebui sa fie un "semn" ca-i pe viata. Batran sau nu, tin sa mentionez ca in cazul meu, distributia a fost schimbata prin aceeasi metoda....de catre un tip tanar, nu cu parul alb, care a mai si lucrat pe la BMW in Germania acum ceva ani, si din toate discutiile cu el m-a facut sa inteleg ca este cel mai SIGUR sa faci aceasta operatiune cu motorul jos de pe masina. De ce? unul din motive este ca spatiul de lucru cu motorul pe masina este fff mic, ca urmare sansele (statistic) sa pui la loc un senzor / furtun intr-un mod incorect sunt destul de mari.

Eu unul vazand operatiunea, si realizand cam cat de anapoda ar fi fost sa umble la distributie cu motor & cutie pe masina, mi-am dat seama ca a avut 100% dreptate.

 

Asta nu inseamna ca este imposibil sa schimbi distributia cu motorul pe masina, DAR, daca se urmareste o operatie cu sanse maxime de reusita, recomandat este sa scoti motor. Am uploadat cateva poze, tocmai pt a sustine si in imagini ideea transmisa :)

post-77414-0-32792500-1466058184_thumb.jpg

post-77414-0-30605500-1466058185_thumb.jpg

post-77414-0-21234700-1466058230_thumb.jpg

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mergi cu incredere la ei, se lucreaza ca la carte cu piese originale si tot ce trebuie. eu am aproape 2000km de cand am schimbat distributia si totul e ok. daca timpul iti permite, poti sta langa ei fara probleme.

numai bine! :thumbsup:

 

 

Alina, a trecut ceva timp de cand ai schimbat distributia la cei de la Service Scream (Tezparii) BMW. Ai avut probleme pana acum, cati km ai mers de atunci?

  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

 

(...) mi-am dat seama ca a avut 100% dreptate.

 

Asta nu inseamna ca este imposibil sa schimbi distributia cu motorul pe masina, DAR, daca se urmareste o operatie cu sanse maxime de reusita, recomandat este sa scoti motor. Am uploadat cateva poze, tocmai pt a sustine si in imagini ideea transmisa

 

 

 

Deci in concluzie, ca definitie, cine schimba fie distributia, fie motorul.. il va costa tot atat; diferenta fiind doar pretul dat pe kitul de distributie respectiv costul unui motor, nu!?

Cam asa, in mare... e de asteptat la mecanicul tau..

 

Sa stii ca pot sa fiu de acord cu tine (...) inca de cand vezi/am vazut linia de asamblare din fabrica.. (daca intelegi ce vreau sa zic.. :flowers:

DAR m-am asteptat la BUN SIMT si SENS, din punct de vedere mecanic vorbind (nu nepasare..) a celor de la bmw, cand au pus unde au pus LANTUL la modelele mai noi.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.