Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Pai nu din 73.000 in 73.000 ca garantia e 2 ani sau 100.000km deci pe la 173.000km o sa o schimb iar....daca ar fi sa mergem pe logica asta...

 

De unde schimb de distributie la fiecare 73k km!? Sau tu calculezi din garantie in garantie? :rolleyes:

Schimbul distributiei e decis/dat de zgomotul lantului. Atat.

Ca iti vine sau nu sa crezi ca se aude, cand se aude, din pacate tine de urechile posesorului de N47.. si intelegerea zgomotului motorului (aici fiind vorba de distributie).

 

E trist si un pic socant ca i s-a intamplat (daca e distributia..)lui WIN60, membru serios al forumului.. :hmm:

 

Youtube are destule filmulete cu zgomot de distributie inainte si dupa schimb. Asta intristeaza si mai mult; ca posesorii nu par a lua in seama zgomotul specific care (nu uitati) apare in timp (..uneori mai scurt alteori mai lung).. deci zgomotul de lant largit sau intinzator slabit e acolo nu mai este de neglijat daca este evident!

 

WIN60, la cati km schimbi uleiul?

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare, doresc sa imi iau un seria 1 si exact aceste lucruri vreau sa le evit. Modelele problematice si problemele de genul, despre care am citit si m-au pus pe ganduri. Orice sfat este apreciat: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180668-opinie-achizitionare-bmw-116118120/page__pid__2407874#entry2407874

Multumesc.

Edited by Drew89
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O bucsa un filtru se mai amana , dar cand ai sunete/comportamente dubioase la turbina , motor , cutie de viteze si nu ai intervenit scurt cand ai mai fii putut rezolva ceva, ajungi sa schimbi tot ansamblul.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salutare, doresc sa imi iau un seria 1 si exact aceste lucruri vreau sa le evit. Modelele problematice si problemele de genul, despre care am citit si m-au pus pe ganduri. Orice sfat este apreciat: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180668-opinie-achizitionare-bmw-116118120/page__pid__2407874#entry2407874

Multumesc.

Daca o iei dupa 3/2011 si pana in 300.000 km cu istoric de service sanatos ,stai relaxat ca nu pateste nimic.

  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

De unde schimb de distributie la fiecare 73k km!? Sau tu calculezi din garantie in garantie? :rolleyes:

Schimbul distributiei e decis/dat de zgomotul lantului. Atat.

Ca iti vine sau nu sa crezi ca se aude, cand se aude, din pacate tine de urechile posesorului de N47.. si intelegerea zgomotului motorului (aici fiind vorba de distributie).

 

E trist si un pic socant ca i s-a intamplat (daca e distributia..)lui WIN60, membru serios al forumului.. :hmm:

 

Youtube are destule filmulete cu zgomot de distributie inainte si dupa schimb. Asta intristeaza si mai mult; ca posesorii nu par a lua in seama zgomotul specific care (nu uitati) apare in timp (..uneori mai scurt alteori mai lung).. deci zgomotul de lant largit sau intinzator slabit e acolo nu mai este de neglijat daca este evident!

 

WIN60, la cati km schimbi uleiul?

 

Nu am zis ca schimb din 73.000km in 73.000km ziceam doar ca daca mergi pe logica garantiei asa ajungi sa faci.

Oricum, am fost astazi inca o data la o constatare la Service Scream (Tezparii) de data asta pe Calea Vitan si mi-au spus ca nu e cazul sa schimb distributia inca in conditiile in care aveam deja programare la ei miercurea viitoare.

In schimb, prietenul cu F30-ul 320d Efficient Dynamics tot 2012 cu 210.000km despre care va scrisesem ar cam trebui sa o schimbe ca am fost impreuna astazi asa ca am facut schimb de programari.

 

Sorin de la Service Scream (Tezparii) mi s-a parut foarte ok si daca era "combinator" ar fi avut tot interesul sa mentina programarea facuta si sa zica: da se aude, vino miercuri cum am stabilit.

De retinut ca tot ei, de data asta mecanicii de pe Splai, mi-au zis acelasi lucru si anume ca nu se aude distributia in urma cu 3 saptamani. Acum na, nu garanteaza nimeni pentru ca poate sa pice si fara sa se auda.

 

In concluzie tind sa ii dau dreptate lui FANATIC, daca masina are istoric si e intretinuta calumea poti sa nu ai probleme pana spre 200.000km.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 an sau 10.000 km a fost schimbat

Am intrebat numai pentru ca viata lantului depinde si de calitatea uleiului din motor (lucru probabil stiut..)

..Zgomotul lantului este mai mic ca intensitate dupa schimbul de ulei decat dupa ceva timp de cand unge si se degradeaza..

Nu e un indicator dar poate fi um semn ca manifestare a zgomotului in privinta distributiei. Desigur ca sunt si alte zgomote care scad in intensitate cu ocazia schimbului.

Numai experienta si prudenta salveaza cheltuieli neprevazute..

 

Oricum, schimbul il faceai cat se poate de des..

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ este fabricatĂŁ dupĂŁ Martie 2013, ar trebui sĂŁ nu fie predispusĂŁ problemei clasice a N47 post 2011.

Ăn orice caz, fiind tot N47, mai stai și asculți din când ĂŽn când cu atenție. Depinde acum și câți KM are mașina. DacĂŁ ai 200+, ar fi indicatĂŁ oricum o verificare.

 

Sunt 3 cazuri de probleme cu N47 - am dat search, sper sĂŁ nu duplic informația - mai jos detalii - (ĂŽn englezĂŁ din pĂŁcate)

Measure no.43863106-16

topic N47 , N47S , N47T , grinding noises in the engine ,Timing chain scrapes

 

Release date ( dd.mm.yy) 12:09:13

status released

 

organization DE, car affected vehicles

E- series

E60 E61 E81 E82 E83

E84 E87 E88 E90 E91

E92 E93 F07 F10 F11

F20 F21 F25 F30 F31

 

engine N47DK0 N47 N47S N47T body

 

Production time ( from / to) ( dd.mm.yy) / 01:09:13

Feedback (all cases to To measure ) ( dd.mm.yy)

 

complaint:

Scraping , -grinding engine noise since 1500 1/min , which in the interior

is noticeable.

The noise can be good the gear housing or to the sump perceived are.

 

cause:

Sharp edges of the sprockets , or the timing chain is not running smoothly on Guide rails.

 

measure:

 

Important: Before beginning the repair is necessarily the availability of parts sure !

Attention: Please be sure to check before installing the part number of the supplied parts and possibly compare the two side rails with the system ! As part of the PuMA measure

Only the parts listed in the measure to be installed !

Caution: Note the modified setting high pressure pump to the crankshaft ! this Change is currently not documented in the official repair manual , but already in the series implemented.

For this purpose, please pay attention to the appendix!

Figure 1: Shows the current in the repair instructions " 1131052 both timing chains first ( N47 / N47S .) "

Good positioning of the crankshaft. The HDP is in accordance with the repair Manual positioned .

Picture 2 and 3: Rotate the crankshaft in the direction shown until piston is still a shelter

of 1 mm has .

Figure 4: Shows dugout before top dead center. Install lower timing chain now .

Caution : Remember setting the timing of the crankshaft to the camshaft unchanged ! only the position of the crankshaft is affected by HDP -described change of !

 

Three cases can be distinguished as follows :

 

Case 1:

For motors N47 N47DK0 , N47S , production period 01.03.2007 to 05.01.2009. In case of customer complaint, the following components must be replaced :

- 11 21 7 803 479 replacement crankshaft with bearing shells .

Note: Only crankshafts with production date after the 5th 1 2009 use !

The production date of the crankshaft is stamped on the sprocket. (See Annex, page 1 )

Meaning of the digits :

- The first two digits represent the production line.

- The next six digits represent : Year (two digits) , month, day .

- The last 5 digits identify the unit number of the crankshaft.

The crankshaft reproduced in the Appendix on page 1 is thus 21 October 2009 been made .

- 11 41 7 797 896 for the chain drive of the oil pump.

- 13 52 8 572 504 timing chain below .

- 13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.

- 11 27 7 800 523 gear ( intermediate for the balance shafts ) .

- 11 27 7 802 575 gear ( balance shaft drive ) .

- 11 27 7 802 576 gear ( balance shaft drive ) .

- 11 31 8 572 503 timing chain above.

- 11 31 7 797 899 for timing chain guide rail above.

- 13 52 8 573 158 for timing chain guide rail below .

- 13 52 8 573 159 sliding rail for timing chain below .

- 11 31 8 576 201 chain tensioner for timing chain top

Note: The below is just damped timing chain tensioning and guide rails use ! (see Plant page 2) A shoring of only a damped rail is not permitted!

For the timing chain guide rail only without stiffening webs using up! (see System page 3) Note: The intermediate for the balance shafts in accordance with repair instructions exactly Set !

If the intermediate and the balance shafts are adjusted insufficient , the motor despite new crankshaft etc. produce sounds !

See repair manual 11 " replace crankshaft " 21 500th

 

Note: For vehicles in which in a previous repair already crankshaft was renewed :

These vehicles treated as described in " Case 2 " .

 

Case 2:

For motors N47 N47DK0 , N47S , N47T production period from 05.01.2009 - 01.03.2011

Replace the following components in the case of a customer complaint :

- 13 52 8 572 504 timing chain below .

- 13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.

- 11 31 8 572 503 timing chain above.

- 11 31 7 797 899 for timing chain guide rail above.

- 13 52 8 573 158 for timing chain guide rail below .

- 13 52 8 573 159 sliding rail for timing chain below .

- 11 31 8 576 201 chain tensioner for timing chain top

Note: The screw of the intermediate for the balance shafts must not solved more are !

Note: The below is just damped timing chain tensioning and guide rails use ! (see Plant page 2) A shoring of only a damped rail is not permitted!

For the timing chain guide rail only without stiffening webs using up! (see System page 3)

Note: For vehicles in respect of which a repair already the slide rails without Reinforcing bars were installed and replaced both timing chains : These vehicles treat as described in " Case 3 " .

 

Case 3:

For motors N47 , N47S , N47T from production period 01.03.2011 or has already taken place repairs with guide rails without stiffening ribs .

In case of customer complaint, replace the following components

- 13 52 8 572 504 timing chain below .

- 13 52 7 797 906 sprocket for driving the high pressure pump.

- 11 31 8 572 503 timing chain above.

- 13 52 8 573 158 for timing chain guide rail below .

- 13 52 8 573 159 sliding rail for timing chain below .

- 11 31 8 576 201 chain tensioner for timing chain top

Note: The below is just damped timing chain tensioning and guide rails use ! (see Plant page 2) . A sheeting of a single damped rail is not permitted!

Note: The target build status after repair is illustrated on page 4 of Appendix

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ este fabricatĂŁ dupĂŁ Martie 2013, ar trebui sĂŁ nu fie predispusĂŁ problemei clasice a N47 post 2011.

Ăn orice caz, fiind tot N47, mai stai și asculți din când ĂŽn când cu atenție. Depinde acum și câți KM are mașina. DacĂŁ ai 200+, ar fi indicatĂŁ oricum o verificare.

 

Sunt 3 cazuri de probleme cu N47 - am dat search, sper sĂŁ nu duplic informația - mai jos detalii - (ĂŽn englezĂŁ din pĂŁcate)

 

 

Ce ai citat tu aici este o versiune mai veche de masura Puma.

Da, asa e trecut acolo.

 

Ce vorbim noi in ultimile peste 100 de pagini este cum e cu practica ;)

Eu am spus ce am constatat la 2 masini, una productie 08/2011, alta productie 09/2012.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

au ajuns motoarele de bmw ca motoarele de dacia 1300,la 100 k trebue sa schimbi lantul si intinzatorul,nici eu nu prea credeam defectul asta cu lantul,eu sunt fan benzina,vineri a venit un amic cu e90 lci 2012,320i cod motor N43 la care am constatat ca s-a intins lantul si trebue schimbat.

Masina este luata din reprezentanta din germania- premium selection,acum are 76k. In germania a avut schimb de ulei pe la 20 k.

Sincer nu mai prezinta nici o garantie marca asta la modelele mai noi,ma gândesc sa imi iau inapoi un e46 sau sa trec la alta marca.

post-4986-0-87888400-1500192966_thumb.jpg

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

au ajuns motoarele de bmw ca motoarele de dacia 1300,la 100 k trebue sa schimbi lantul si intinzatorul,nici eu nu prea credeam defectul asta cu lantul,eu sunt fan benzina,vineri a venit un amic cu e90 lci 2012,320i cod motor N43 la care am constatat ca s-a intins lantul si trebue schimbat.

Masina este luata din reprezentanta din germania- premium selection,acum are 76k. In germania a avut schimb de ulei pe la 20 k.

Sincer nu mai prezinta nici o garantie marca asta la modelele mai noi,ma gândesc sa imi iau inapoi un e46 sau sa trec la alta marca.

 

Si eu gandeam asa..

 

Pana cand, am facut o comparatie putere/litru, si am vazut cum stau lucrurile.

Sa faci sa ai peste 100CP/1litru, si sa ai si fiabilitate, totusi, e ceva!

 

Am 2.0/N47D20, remapat la aprox 220CP, iar sa investesti vreo 600EUR piese si vreo 250EUR manopera o data la 150k km nu mi se pare un capat de tara.

Sincer, 2.0d de BMW este mai performant decat multe din motoarele pe care le vedem zi de zi pe strada.

 

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La E60/90-uri nu cred că mai e cineva care crede că nu există problema și că nu trebuie rectificată. Asta e, au dat-o în bară.

 

Eu cu F-urile sunt puțin sceptic, mai ales cele post 2013. Nu contrazic pe nimeni - s-au dus distribuții și la F-uri post 2011. Dar aș vrea să văd în concret: KM, întreținere, mod de exploatare...etc înainte să zic: "toate F-urile cu N47 au probleme cu distribuția"

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Si eu gandeam asa..

 

Pana cand, am facut o comparatie putere/litru, si am vazut cum stau lucrurile.

Sa faci sa ai peste 100CP/1litru, si sa ai si fiabilitate, totusi, e ceva!

 

 

la atelier,printre alti clienti am mai multe taxiuri la intretinere,logan cu motor 1,4i care au si gpl,in momentul asta toate au 350-400 k fara probleme majore la motor,uzura normala.

acum eu am e90/318i/2010,pe care l-am cumparat cu 80k de la bmw din Hamburg,in primul an am schimbat o sonda lambda,anul asta senzor nox,senzor rotatie ax cu came si solenoid.

masina are 107k,acum ce baza sa am in masina sa merg in afara daca la amicul meu s-a dus distributia la 76k,prefer sa am e 46/318i/118cp care consuma maxim 1 litru de benzina mai mult dar nu m-a lasat in drum niciodata.

printre altele am o dacia dokker van,motor 1,5 diesel luata de noua,acum are 50 k,dar merg mai mult local,ca si in regim de taxi si nu are absolut nimic,e in stare foarte buna.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pretul la BMW sau alte marci ''Premium'' nu mai refleta de mult fiabilitatea, ci doar un brand mai de lux sa zicem asa. Mai demult anumite dotari doar la marcile premium existau. Dar acuma un VW sau Ford din 2015 tine pasul la dotari cam cu orice marca de masini din gama premium, culmea si la jumate de pret si poate sta mai bine si la fiabilitate. La fel este si cu hainele , un tricou noname din bumbac de calitate este 60 lei , si gasesti acelasi tricou doar cu alt brand de la o casa de moda, ce costa 200-300 lei pentru acelasi material , aceasi intrebuitare doar ca poarta alt nume. Platim doar faima , brandul , istoria si din ce in ce mai putin primim fiabilitatea, calitatea. Edited by OPaul
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

la atelier,printre alti clienti am mai multe taxiuri la intretinere,logan cu motor 1,4i care au si gpl,in momentul asta toate au 350-400 k fara probleme majore la motor,uzura normala.

acum eu am e90/318i/2010,pe care l-am cumparat cu 80k de la bmw din Hamburg,in primul an am schimbat o sonda lambda,anul asta senzor nox,senzor rotatie ax cu came si solenoid.

masina are 107k,acum ce baza sa am in masina sa merg in afara daca la amicul meu s-a dus distributia la 76k,prefer sa am e 46/318i/118cp care consuma maxim 1 litru de benzina mai mult dar nu m-a lasat in drum niciodata.

printre altele am o dacia dokker van,motor 1,5 diesel luata de noua,acum are 50 k,dar merg mai mult local,ca si in regim de taxi si nu are absolut nimic,e in stare foarte buna.

 

Ovi, nu compara loganele (cu l mic) de 1.4 injectie, gatuite, cu un motord diesel cu turbo-compresie, capabil sa dezvolte mai mult de 100cai putere / litru.

Vrei sa nu ai probleme si la Bmw, cred ca poti sa faci o remapare sa iti dea putere de logan, si aia e :)

 

De acord ca Bmw nu este renumit pt fiabilitate, in special "F"-urile. Si eu, la randul meu, am avut timp de 10 ani doar Toyote. Destul de multe, si la niciuna n-am avut probleme majore. Dar cum ma simt in BMW, nu m-am simtit in nicio japoneza (si mi-au trecut si Mazda si Honda prin mana). Asa ca, o distributie si un ulei de cutie de viteze automata, care toate insumate costa 1000EUR, o data la 100-150k, chiar nu sunt un capat de tara pt comfortul si sportivitatea masinii.

 

Dar posibil sa vorbesc in van. Daca ai vrut sa intelegi ceva din ce am spus, bine, daca nu, ramane fiecare la parerea lui.

 

 

 

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

buna seara.. tocmai ce am cumparat un x1 23d 2011, kilometri reali undeva in jur la 300.000, service facut doar in reprezentante bmw, masina este foarte ingrijita din toate punctele de vedere..

intrebarea mea este ...daca distributia nu a fost schimbata si nici nu se aude ticait/zornait de lant trebuie sa o schimb??

 

 

VA MULTUMESC ANTICIPAT PENTRU RASPUNSURI

Link to comment
Share on other sites

buna seara.. tocmai ce am cumparat un x1 23d 2011, kilometri reali undeva in jur la 300.000, service facut doar in reprezentante bmw, masina este foarte ingrijita din toate punctele de vedere..

intrebarea mea este ...daca distributia nu a fost schimbata si nici nu se aude ticait/zornait de lant trebuie sa o schimb??

 

NU.

Dar e bine ca ocazional sa nu uiti sa iti concentrezi atentia ascultand zona lantului.

Asta e la bmw.. :download:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La E60/90-uri nu cred cĂŁ mai e cineva care crede cĂŁ nu existĂŁ problema și cĂŁ nu trebuie rectificatĂŁ. Asta e, au dat-o ĂŽn barĂŁ.

 

eu cred ca nu poate fi generalizat. adica toata lumea crede ca absolut toate e60/e90 n47 au probleme?

sunt absolut convins ca doar o mica parte din cele existente si pe care le vedem zilnic pe strazi au distributia schimbata.

eu inca mai am curaj sa merg cu a mea cu peste 200k si din 2008 cu distributia originala. cand vor fi probleme, voi anunta aici cu siguranta.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.