Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

http://imgur.com/a/v1JBZ (album poze cu distributie rupta de la motorul meu)

 

 

 

Postez una de referinta! Cutia a fost data jos in 45 minute cu scuturi/cardan/etc, iar 60 min in cap pana am dat si capacul de la distributie jos.

Concluzia? Ambele lanturi rupte infasurate unul pe celalalt. Aproape sunt resemnat cu faptul ca voi lua alt motor, maine vreau sa dau motorul jos cu baietii si sa desfac _chiulasa_ sa vad exact ce e acolo, nici nu stiu ce sa zic, cred ca voi lua toate cele 16 supape, sa vad cum arata _chiulasa_....daca reparatia motorului in sine ma trece peste 1000 euro piese noi OE voi lua alt motor.

Distributia oricum o sa o iau noua OE indiferent de decizie.

 

Sunt in ceata..cat ghinion sa ai.

post-77153-0-42614100-1500310829_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu inca sper ca supapele si pistoanele sa nu fie afectate.

Eu as sugera lui WIN60 sa deschida un topic separat cu/pentru sugestii si comentarii (ale altora ca noi..) fata de patania/evenimentul tragic cu distributia refacuta/constatari.

 

Eu m-as ruga sa nu fie arborele cotit afectat, blocul motor... suportii arborelui, fisuri.. intinderi..

Pistoane, chiulasa sau supape astea le-as considera lucruri/treburi relativ ieftin de inlocuit .. facand parte din partea "soft" care ar fi de "preferat" sa cedeze in acele momente ruperi interne... sunt niste forte impresionante care apar in motorul diesel cand lantul/distributia se rupe.

E mai tragic la motorina decat la benzina..

 

(Cine desface acel motor ar trebui sa se priceapa bine la motoare sa isi dea seama ce trebuie schimbat, ca poti sa schimbi destule (dar nu suficiente sa functioneze ca inainte..) dar sa nu intelegi cum motorul a fost afectat in primele momente cele decisive..)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca pistoanele/supapele nu sunt afectate, este clar ca nici axul cu came sau arborele nu are nimica , nu cred ca s-au ciocnit pistoanele cu supapele, sper ... daca a zis ca motorul se invarte la automat fara sunete dubioase atunci se mai poate spera la o minune. Edited by OPaul
Link to comment
Share on other sites

Pff. Nasol. Observ patinele alea vechi. Am avut asa ceva in mana. Material de 2 lei...

 

Eu nu am citit de N47 ca distributia rupta sa duca la daune catastrofale la motor. Adica inafara de supape si ceva suport pe aolo.

 

Sper sa nu te coste mult.

 

P.S. Nu e nevoie de topic nou

Link to comment
Share on other sites

Nu e nevoie de topic nou...cine il intereseaza citeste aici, cam multe pagini...dar cred ca o sa rasune "distributia colegului WIN" pe forum, nu vroiam sa fiu faimos prin asta pe forum...dar ce pot sa fac. Zici ca am furat masina la ce ghinion am, sunt frustrat pentru ca trebuia schimbata si gata...! Altii se lauda cu zgomotele care le aveau ei de ani de zile...aia de la BMW (mhs craiova) mi-au zis ca motorul e impecabil si toate astea m-au facut sa mai aman distributia in ciuda altor lucruri care le-am facut la masina deoarece salariul in fiecare luna tot acolo s-a dus.

 

Am facut o lista la ce ma astept..:

 

-Intake valve (11127797711) 8 bucati

 

-Exhaust valve (11348511622) 8 bucati

 

-Compensating shaft (11278509300) 2 bucati

 

-Gear wheel (11277802575)

 

-Gear wheel (11277802576)

 

-Gear wheel (11277800523)

 

Cine stie si are habar daca poate sa ma ajute cu o parere, cam asta as fi dispus sa schimb daca este totul in regula inclusiv verificarea/rectificarea chiuloasei...bineinteles nu stiu daca si unele componente de la supape ( inca 16 si 16 bucati care unii zic ca se schimba si alea cand schimbi supapele) si alea costa fiecare cat o supapa.

 

Ma gandeam sa dau baia jos prima oara inainte sa las motorul in jos si daca arborele cotit cu cuzinetii sunt afectati nici nu mai are rost sa ma uit la supape si sa incep sa caut alt motor...Daca au scapat astea de jos sper sa fi scapat si axele cu came..

 

194.000 km reali fara sa fie umblat la cutie/motor si multe altele... dar cu zgomot de distributie de cel putin un an vechime sa nu zic 2 de cand am luat-o. La inceput parca parca se auzea un tacanit din cand in cand la rece, dupa a inceput sa faca clar si dupa a inceput sa se auda un zgomot in plus cu cat erau RPM mai ridicate, era lantul larg din zgomotul care il facea.

 

Sunt curios daca in paginile astea cu distributie mai e cineva care a patit ca mine desi nu conteaza.

 

P.S Lanturile mi se par de toata jena, mai ales cel de la pompa de injectie, este foarte subtire, am vazut lant de bicicleta care pare mai solid ca el. Chiar si "cel gros", cel lung...mi se par foarte subtiri si inguste, pai cata forta poate sa exercite motorul respectiv...pune frate lanturi cu pinioane si patine sa fie grele sa le tii in mana...in fine!

Nu inteleg cum invartea motorul asta la automat fara sa se auda nimic urat la ce este acolo, la ce ghinion am si am avut " in ale auto" ma astept la orice...sa gasesc arborele crapat bucati si supapele facute acordeon, nu ma mai surprinde nimic cand e vorba de mine.

 

Cum v-am spus, va tin la curent, sper maine sa dau motorul jos si eventual sa desfac si baia+ _chiulasa_ tot la fel dupa program. Multumesc de incurajari si daca aveti pareri si idei in legatura cu ce v-am rugat, va astept aici sau pe privat!

 

Multumesc!

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am o intrebare:

 

Daca piesele OE de la distributie sunt nasoale, si este clar ca sunt nasoale, dupa numarul de revizii la fiecare componenta, de ce nu recurge nimeni la piese after-market?

 

Eu vreau sa-mi schimb si eu distributia la masina mea, preventiv, dar nu vreau porcarii in motorul meu.

Nu ma deranjeaza pretul componentelor originale, ma deranjeaza calitatea lor. Cred ca o sa ma duc la un magazin sa vad cum arata un kit aftermarket pentru distributie, daca au pe stoc, evident.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

De acord ca Bmw nu este renumit pt fiabilitate, in special "F"-urile.

 

Dar posibil sa vorbesc in van. Daca ai vrut sa intelegi ceva din ce am spus, bine, daca nu, ramane fiecare la parerea lui.

 

eu spuneam de motorul pe benzina,cod n43b20 care s-a montat pe 316i/318i/320i si nu cred ca la motoarele turbo pe compresie trebue sa se rupa lantul,puteau foarte bine sa puna un lant dublu cum aveau vechile motoare si se incheia toata povestea.

chiar m-am uitat pe sait la honda,asa de curiozitate.

Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt nou pe forum.

Cuprins de frica distributiei la F30, am schimbat-o si eu, preventiv.

Masina are 199.000 km, reali.

 

Zgomot de lant nu avea, dar se auzea totusi un zgomot ciudat, ca si cum ceva ar atinge ceva de ceva...dar repet,nu era zgomotul specific de lant.

 

Dupa demontare: patine aproape perfecte, lanturi cu uzura normala la km respectivi, intinzatoare la fel cu uzura normala, pinion dublu fara uzura, dar pinionul simplu avea urme clare de uzura-mai ales neuniforma-unii dinti fiind mai uzati ca altii.

 

Concluzia, pt 650 euro cat costa manopera plus piesele la o distributie raportat la vaoarea masinii, nu merita sa riscati mai ales daca masina are km.

De preferat sa schimbati distributia cand faceti si schimbul de ulei plus fitre, ca sa profitati de manopera.

 

Intr-adevar, singura piesa care nu se schimba e pinionul de la vibrochen care e sudat. Eu l am verificat pe ak meu si nu avea uzura.In rest, se schimba tot. Sper ca piesele noi montate sa tin tot la fel ca cele originale ale masinii.

Link to comment
Share on other sites

Am nevoie de ajutor cu niste raspunsuri profesionale din partea celor care se pricep daca se poate..

Atunci cand inlocuiesti supape si umblii pe acolo la axele cu came, trebuie centrate pe banc supapele?si arcurile respective de la supape cu restul componentelor? sau pur si simplu se monteaza intr-un mod normal cum nu poti sa gresesti?

 

Stiu ca _chiulasa_ se verifica eventual rectifica.

Se pun intr-un fel special si daca nu le pui bine poate sa nu functioneze motorul cum trebuie?

Sau se poate trimite _chiulasa_ cu tot cu supape pentru verificare?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa precizez, masina e automata, fabricata in Octombrie 2012.

 

Am optat pt varianta demontat motor plus cutie si nu doar demontar cutie.

 

E cea mai buna varianta pt ca poti curata si spala totul si in plus distributia o montezi pe banc, fara stres.

Sa dai doar cutia jos mi se pare o varianta mai proasta cand poti da motorul jos,nefiind complicat.

 

De dat motorul jos la F30 nu trebuie sa va fie frica, nu are ce gresi mecanicul, mai ales daca asta face toata ziua.

 

Later edit:scuze ca m-am bagat peste colegul al carui necaz nu il dorim nimanui, dar schimband recent distributia a vrut sa va impartasesc din tips and tricks si din experienta.

Edited by abarth_mcn
Link to comment
Share on other sites

Am nevoie de ajutor cu niste raspunsuri profesionale din partea celor care se pricep daca se poate..

Atunci cand inlocuiesti supape si umblii pe acolo la axele cu came, trebuie centrate pe banc supapele?(...)

 

In pagina 125 (eu folosesc versiunea lunga a paginarii..) a topicului asta sau postarea #4993, pe 23 Aprilie, userul "cornelb85" zice ca are un material de 6000 de pagini dupa care cred ca a facut cred doua distributii de N47.

 

Intreaba-l pe el, eventual pe privat..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Nu exista nimic special in montarea supapelor. Doar se pasuiesc in locasurile lor. Adica trebuie frecate putin cu pasta speciala, sa calce perfect in locas, apoi se face proba cu benzina (pentru a se vedea daca trece de supapa in admisie/evacuare). Cam asta e tot ce se face cand inlocuiesti supapele.

In rest, teoretic nu ar trebui sa ai si alte probleme in afara de supape si pistoane. In cazuri rare se rup si axele cu came ori se rotesc camele pe axe. Dar sa speram ca nu e cazul la tine.

Vibrochenul nu are treaba. Si nici blocul.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

E bine atunci..asta cu pasuirea si cu pasta speciala trebuie sa stie baietii ma gandesc (eu nu stiu de lucrurile astea).

In cazuri rare se rup si ambele lanturi la 194.000 km reali...cred! Si ma repet, la ce norocos ma stiu :))...

 

Am dat motorul jos cu baietii, nu ne-am apucat acum sa-l desfacem, maine seara tot asa ne apucam de el, prima oara cu _chiulasa_ sa vedem supapele..nu mai stiam pe unde sa pun piesele.

 

Poze My link

 

Atasez un grup de poze cu demontarea motorului..

 

Imi puteti face o lista va rog cu ce sa curat la motor si ce sa mai fac daca tot am dat totul jos?

Eu ma gandesc la urmatoarele

 

-inlocuire suport cutie

-inlocuire suporti motor

-curatare EGR

-curatare clapeta

-curatare furtune

-inlocuire racord flexibil

-curatare admisie cu clapete

-curatare vaporizator gaze

 

Ce as putea sa fac la furtunul de la turbina? Are un joc destul de mare sa zic acolo, stiam de el si turbina acolo jos e afumata. Furtunul nou e scump..e vreo 1000 lei.

 

Oricum o sa folosesc vreo 2-3-4 curatitoare de frana (spray) ca am uitat sa scoatem uleiul din baie inainte sa ridicam motorul si mi-a imprastiat pe acolo..

 

Sa am grija la ceva in special?

Link to comment
Share on other sites

Ce as putea sa fac la furtunul de la turbina? Are un joc destul de mare sa zic acolo, stiam de el si turbina acolo jos e afumata. Furtunul nou e scump..e vreo 1000 lei.

 

 

Eu nu am incercat asa ceva dar poti incerca sa pui banda din aceea de teflon (alba), e rezistenta la temperaturi destul de mari; pui pe teava aceea metalica; ii poti prinde capatul cu ceva scotch. Si apoi capatul celalalt; ideea fiind de a creste grosimea acelei tevi in zecimi de milimetru...

Nu cred sa ajung vreodata sa fie trasa in circuitul aerului... ea find destul de rezistenta la rupere prin intindere..

 

(orice s-ar pune acolo e tiganeala.. daca nu e original)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am citit si vizionat, dar zgomotele care le aud de la motorul meu parca nu se aseamana cu nimic din ce am auzit. Dar poate sunt subiectiv.

 

Pacient: X3 F25 2012, 150000Km verificati, schimb ulei la 30000 pana acum.

 

Studiu de caz 1: inregistrare la relanti, temp ambientala 16°C, temp motor 90°C. Recomand ascultarea cu casti. Se pot distinge 2 tipuri de sunete:

- unul de frecventa mai inalta, ca un tacanit, destul de evident.

- de pe la jumatatea filmului, se mai poate auzi un alt sunet de frecventa joasa, mai infundat

 

Studiu de caz 2: inregistrare la relanti + accelerari, temp ambientala = temp motor = 26°C.

 

Cat de grav este?

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Am reusit sa desfacem motorul (plin de piese insirate pe jos).

La demontarea lui s-au gasit 2 culbutori rupti in doua, primii 2 de langa pinioanele axelor cu came, mai exact de langa acesta 11318575435.

In rest spre mirarea tuturor supapele + pistoanele au scapat, iar pentru siguranta maine de dimineata vreau sa sun la Craiova (lucram cu o firma pentru rectificari chiuloase) pentru verificare _chiulasa_ cu supape pe ea sa fim 100% siguri. Unii spun sa schimb cei 16 culbutori (cod 11338576634) si cei 16 ghizi de aliniere (cod 11332249817), altii imi zic sa schimb doar cei 2 culbutori si atat...inclin sa schimb pe toti 16 (16 x2), un pret total ar fi 2.000 lei.

Nu am reusit sa mai dau baia jos insa baietii spun ca vibrochenul cu cuzinetii ar fi in regula ( sper si eu).

 

Operatiuni care vreau sa le mai fac daca tot am bagato:

 

-curatare clapete admisie ( este modelul vechi cu flap control, nu pot lua kit-ul acele de clapete pe la 150 lei ca la N47 mai noi)

-curatare admisie

-curatare EGR

-curatare clapeta acceleratie

-curatare racitor gaze

-inlocuire toate o-ringurile de peste tot de unde am demontat, inclusiv turbo cu furtunul de la vacuum spre intercooler.

-inlocuire suporti motor

-inlocuire suport cutie

-inlocuire racord flexibil

-inlocuire suport la levierul C.V (vorba de un tampon rotund, de cand am luat masina tot vroiam sa-l schimb)

-inlocuire ambreiaj

-inlocuire volanta

-inlocuire curea accesorii

-inlocuire vreo 2 role de la accesorii care nu le-am schimbat niciodata

 

In cazul distributiei,oring-urilor,suportilor,motorului e vorba numai e piese OE. La ambreiaj+ volanta..sa vad, as lua pe LUK (Luk e volanta cea veche).

 

Ma astept la un 10.000 lei maxim.

 

Ce parere aveti?

 

Niste poze.. My link

 

P.S motorul l-au invartit baietii, ei zic ca invarte fara probleme si din ce se vede merge perfect..

Edited by WIN60
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca as face si acest lucru, pentru ca pana sa-i dau cheie si sa treaca 3-4 luni sa vad ca merge si se aude impecabil nu o sa stau linistit, insa sa ma chinui sa aleg un motor SH (verificabil si nu prea). Sa stau sa verific seria masinii...sa vad daca a fost desfacut sau nu...majoritatea spun ca 30.000-90.000 km, da-l incolo de motor, cum naiba de toate motoarele din dezmembrari au sub 100.000 km si unii mai si spun "pretul in functie de km motorului"...deja mi se pare "samsareala motoarelor" pe fata!

 

Deci stres o sa-mi iau si cu motorul meu si cu alt motor SH, insa pana sa-mi fac curaj sa aleg un motor care sincer poti sa ai ghinionul sa fie "oricum" parca nu-mi vine.

 

Deocamdata "vad o lumina" mica la capatul tunelului, in sensul sa nu se vede nici-o supapa indoita si la fel in cazul pistoanelor. Maine vreau sa dau comanda de toate piesele.

 

Da intre 900-1800 Euro..."depinde de km " si cu ce il iei.

 

 

Am constat ca bujiile mele nu erau uniform infiletate, doar una din ele sa zic ca ieseau putin in afara planului chiuloasei, restul erau mai putin infiletate (posibil sa fi avut ceva cu tremuratul meu la porniri in unele dati ) desi erori nu dadea pe ele.

Edited by WIN60
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.