Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

@CosmaCosmin - nu ai cum să faci un film acum și după schimb? Sunt curios de diferență

 

Am profitat și eu acum că era mai frig și motorul rece încă (mersesem cam 2km).

La ralanti nu am reușit să aud.

Aud un sunet oarecum odată ce încep accelerația. În film pe la secunda 10 așa pare că e momentul "critic" - acolo motorul e la 1400-1450 RPM așa. Doar acolo îl aud, dar nu mi se pare același tip de sunet de lanț slăbit pe care l-am mai văzut prin alte filme, doar sunet de lanț - pur și simplu.

 

Păreri? (da, știu, în film e dificil)

 

https://www.youtube.com/watch?v=8l0eUjKG_bI

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt:

 

Saptamana viitoare aveam si eu programare sa fac distributia preventiv. Nu se auzea nici pas.

Saptamana asta s-a rupt. Patinele ok, intinzaror ok ... doar lantul a cedat. Probabil de aceea nu se auzea nimic. Motiv pentru care nici nu m-am stresat sa ma grabesc cu schimbul ...

 

Acu regret :) distractie mare ...

Link to comment
Share on other sites

Pe scurt:

 

Saptamana viitoare aveam si eu programare sa fac distributia preventiv. Nu se auzea nici pas.

Saptamana asta s-a rupt. Patinele ok, intinzaror ok ... doar lantul a cedat. Probabil de aceea nu se auzea nimic. Motiv pentru care nici nu m-am stresat sa ma grabesc cu schimbul ...

 

Acu regret :) distractie mare ...

Poti sa continui aici cu acest eveniment neplacut ...

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/180895-refacere-motor-n47-informatii-pieserepereetc/page__pid__2421089__st__300#entry2421089

Link to comment
Share on other sites

Esti putin in eroare.

Si la motoarele de 3 litri trebuie schimbata distributia.

In esenta, este acelasi model/concept de distributie. :)

 

Ideea a fost gresit inteleasa. Cand m am referit la ieftin cuprindea toate costurile unui asemenea eveniment. Pe langa costul distributiei vin si costurile de stres, frustrare, drumuri pana la service si inapoi, motorina consumata in scopul asta, timpul tau in care puteai sta cu familia sau pur si simplu cu o carte in mana, faptul ca poate ai de a face cu niste mecanici aiurea.... si exemplele pot continua. Am zis mereu ca daca scapi doar cu bani scapi ieftin.

Vezi exemplul colegului cu motorul facut praf si apoi schimbat cu altul dupa faza cu distributia. Daca citesti topicul ai sa vezi cat a platit omul ala...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, ce ti se pare asa ciudat, liniute cu un 520d cand dintr-un semafor in altul sau sa zic mai clar pana la 130 km/h un 530d (218 cp) sta pe locul 2.

Nu inseamna ca daca e 2.0 nu poti sa faci "liniuta", daca ti se pare prea mult termenul liniuta atunci o sa folosesc "testare". Eu cu 520d am facut o "testare" cu un 530d care el facea "liniuta" ca e 530d. Nu-mi plac.

 

Un 520d resoftat maxim (fara dpf, fara egr) cat se poate de mult, se duce foarte bine. La mine nu am anulat nimic si totusi eu zic ca se duce bine pentru un Seria 5.

 

Alex, da nu am menajat-o sa zic asa pentru ca se auzea distributia.

 

Pentru Tavicu tot ce am de spus este sa de-a motorul jos, sa desfaca _chiulasa_ sa se uite la culbutori,pistoane,supape.

 

Conteaza mult la ce viteza ti sa rupt, conteaza de cate ori ai mai dat la automat dupa ce ti sa oprit motorul sau daca ai dat si conteaza daca ti-a facut un zgomot ceva ca sa presupunem initial ceva..

 

In mod normal ar trebui sa scapi cu garniturile aferente, duci chiulasa de ex la RK motors unde am dus-o eu, iti verifica/ schimba in caz ca e nevoie supape ceva/simeringuri,planeitate,etc si asta va fi tot, din propria experienta cumperi doar culbutorii care sunt rupti, normal cica se schimba toti cand ti se rupe distributia, dar te ajung peste 2200 lei 16 culbutori si nu se merita, service-urile recomanda inlocuirea doar celor rupti.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da, ce ti se pare asa ciudat, liniute cu un 520d cand dintr-un semafor in altul sau sa zic mai clar pana la 130 km/h un 530d (218 cp) sta pe locul 2.

Nu inseamna ca daca e 2.0 nu poti sa faci "liniuta", daca ti se pare prea mult termenul liniuta atunci o sa folosesc "testare". Eu cu 520d am facut o "testare" cu un 530d care el facea "liniuta" ca e 530d. Nu-mi plac.

 

Un 520d resoftat maxim (fara dpf, fara egr) cat se poate de mult, se duce foarte bine. La mine nu am anulat nimic si totusi eu zic ca se duce bine pentru un Seria 5.

 

Alex, da nu am menajat-o sa zic asa pentru ca se auzea distributia.

 

Pentru Tavicu tot ce am de spus este sa de-a motorul jos, sa desfaca _chiulasa_ sa se uite la culbutori,pistoane,supape.

 

Conteaza mult la ce viteza ti sa rupt, conteaza de cate ori ai mai dat la automat dupa ce ti sa oprit motorul sau daca ai dat si conteaza daca ti-a facut un zgomot ceva ca sa presupunem initial ceva..

 

In mod normal ar trebui sa scapi cu garniturile aferente, duci chiulasa de ex la RK motors unde am dus-o eu, iti verifica/ schimba in caz ca e nevoie supape ceva/simeringuri,planeitate,etc si asta va fi tot, din propria experienta cumperi doar culbutorii care sunt rupti, normal cica se schimba toti cand ti se rupe distributia, dar te ajung peste 2200 lei 16 culbutori si nu se merita, service-urile recomanda inlocuirea doar celor rupti.

 

530d cu 218 cai a fost facut pana in 2004 , iar acel 530d 218 cp bate un 520d LCI cu 177 cp la orice capitol de viteza.

Link to comment
Share on other sites

eu vorbesc de 520d 177cp resoftat. Nu mai faceti posturi aiurea, va rog sa cititi inainte deoarece asa ne ducem naiba, daca nu suntem atenti la lucrurile simple (pentru tine Alberto)

 

530d cu 218 a fost facut pana in 2004? Eu credeam ca din 2003 pana in 2005.

 

Pe mine ma bate dupa 120 km/ in treapta 4 unde intervine cuplul motorului de 3.000 cm3, insa este un soft foarte safe. Un soft hard nu sta la discutii cu un 3.0d de 218cp, ma raportez la lucruri testate/reale.

 

Edit: si deja facem off-topic.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Pentru Tavicu tot ce am de spus este sa de-a motorul jos, sa desfaca _chiulasa_ sa se uite la culbutori,pistoane,supape.

 

Conteaza mult la ce viteza ti sa rupt, conteaza de cate ori ai mai dat la automat dupa ce ti sa oprit motorul sau daca ai dat si conteaza daca ti-a facut un zgomot ceva ca sa presupunem initial ceva..

 

In mod normal ar trebui sa scapi cu garniturile aferente, duci chiulasa de ex la RK motors unde am dus-o eu, iti verifica/ schimba in caz ca e nevoie supape ceva/simeringuri,planeitate,etc si asta va fi tot, din propria experienta cumperi doar culbutorii care sunt rupti, normal cica se schimba toti cand ti se rupe distributia, dar te ajung peste 2200 lei 16 culbutori si nu se merita, service-urile recomanda inlocuirea doar celor rupti.

 

Salut. Merci pentru sfaturi.

 

Motorul a fost dat jos in ziua aia si a doua zi desfacut. Imediat cum am auzit zgomotul am apasat butonul start stop si tras pe dreapta. Nu am mai incercat sa o pornesc stiind de problema. Direct platforma si la service.

 

Viteza… motorul era la relanti, ma pregateam sa franez ...

 

12 supape indoite, 12 culbutori rupti, partea de sus metalica (cu cele doua axe) crapata, axurile strambe ... etc

 

Pe marti ar trebui sa fie la loc pe rotile ei. Ca service am dus-o la Service Scream (Tezparii) BMW unde aveam si programarea pentru distributie. Pana acum totul ok, i-am rugat sa ma sune de fiecare data cand lucreaza si asa au facut. Singurul lucru care nu prea imi convine este ca nu ma lasa si cu piesele mele (ulei, filtre, tampoane motor si cures de accesorii + role). Pretul lor pentru piese aftermarket fiind aproape de piese oe. Ca si cost, repararea motorului + tampoane + revizie + curea accesorii + intinzaror, 11000 RON ... 9000 fiind doar repararea motorului. Sincer nu stiu daca e mult sau putin dar se va schimba tot cu piese noi si oe. Also ... nu mai aveam nervi sa stau sa caut alt service ca sa economisesc 10 lei ... vroiam doar sa o rezolv repede avand nevoie de masina pentru a ma deplasa la munca (stau in afara bucurestiului).

 

Stau putin cu teama ca poate unele piese nu or fii stricate sau ca nu vor fii schimbate cu ce trebuie, sau ca nu se vor folosi specificatiile BMW pentru stransul suruburilor, etc ... dar nu prea am ce sa fac :(

Mai ales ca am tot intrebat de un deviz cu ce urmeaza sa se schimbe si nimic ... mi se spune doar pretul de 9000 RON si atat ... nu si ce semnifica cei 9000 RON.

 

Dasta am tras pana acu si nu am schimbat-o ... ca nu gasisem un mecanic in care sa am incredere ca va schimba distributia si pune totul la loc asa cum trebuie. Mai ales ca nu se auzea nimic, am stat relaxat. Acu ... regret :)

Ce pot sa spun este ca in continuare Service Scream (Tezparii) BMW nu imi ofera incredere 100% si nu dorm linistit cu gandul ca profita de faptul ca sunt incoltit si nu am incotro ...

 

Sa iau masina sa ma duc in alta parte cu ea fiind bucati ... na ...

 

Deci ... bagati 3000 ron si dormiti linistiti! Totusi ma bucur ca eram in drum spre munca si nu in concediu sau ceva ...

 

82_E1_F071_B271_4_A52_B8_E5_E9_D992_ED3_EFA.jpg 7_C90_D53_E_3_A61_44_E4_A041_0_ACCF82_AFE35.jpg

Edited by Tavicu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu vorbesc de 520d 177cp resoftat. Nu mai faceti posturi aiurea, va rog sa cititi inainte deoarece asa ne ducem naiba, daca nu suntem atenti la lucrurile simple (pentru tine Alberto)

 

530d cu 218 a fost facut pana in 2004? Eu credeam ca din 2003 pana in 2005.

 

Pe mine ma bate dupa 120 km/ in treapta 4 unde intervine cuplul motorului de 3.000 cm3, insa este un soft foarte safe. Un soft hard nu sta la discutii cu un 3.0d de 218cp, ma raportez la lucruri testate/reale.

 

Edit: si deja facem off-topic.

 

1) Tu folosesti circumstantele cum vrei tu, ala facelift ala resoftat tunat , celalalt infundat si din 99.

2) Nu inteleg de ce esti asa acid directore !

Link to comment
Share on other sites

Deci, nu-mi vine sa cred ce ti sa putut intampla doar la relanti, eu am avut 2 supape indoite si alea depistate doar la Craiova pe banc, 2 culbutori rupti, iar capacul cu axele nu au avut nimic.

 

Nasol ce sa zic...ca sa intelegi pe preturi OE niste culbutori pentru un client normal depasesc 2300 lei (16 bucati), axele cu came pe OE sunt peste 5000 ambele, capacul axelor cu came este 1200 lei, distributia pe OE cel putin 3000 lei, manopera la toate astea nu este sub 2000 lei.

Piesele de acolo nu sunt toate OE, posibil axele, culbutorii sa nu fie OE, nu zic ca e vreo problema, insa sa stii pentru tine ca nu totul este OE acolo. Ai schimbat doar cei 12 culbutori sau pe toti 16? la asa dauna, ar fi fost ok sa-i schimbi pe toti 16.Chiulasa rectificata undeva la 1200-1500 lei, garnitura chiulasa 700 lei pe OE, suruburi chiulasa,etc.

 

 

La cat am ajuns? 2300+5000+1200+3000+2000+1200= 14.700 lei, pretul pentru piese OE la acel deviz este foarte ieftin, dupa pararea mea 99% nu sunt OE toate.

 

Macar termini foarte repede, chiar foarte repede, eu am o impresie buna despre Service Scream (Tezparii) BMW, imi pare rau pentru ultima problema a colegului cu baia de ulei si il sustin, insa greseli se intampla peste tot cum am mai spus, conteaza sa-si asume cine le face.

Ce zgomot? Adica la tine nu sa oprit motorul? Ti sa rupt lantul si a continuat sa mearga? La mine din mers s-a oprit motorul scurt de tot, fara sa se auda nimic.

 

Edit: Alberto pentru ca eu vorbesc de ceva si tu scrii altceva, eu zic de 520d resoftat si tu zici de 520d 177cp, dupa mai vine inca un coleg si face si el post, da nu are cum sa faci tu 520d 177 CP pe 530d 218 cp. Intelegi, nu sunt acid, insa din cauza ca ne este lene sa gandim sau sa scriem ce trebuie se fac confuzii si impresii gresite. Am facut cu 2 530d de 218, nu cu unul ca sa zic ca este infundat si de aia trage asa. Folosesc circumstantele date, nu cum vreau eu. Am facut si cu 530d de 231 cp resoftat la 280cp, esti fericit acuma? Ghici? M-a facut!

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ce zgomot? Adica la tine nu sa oprit motorul? Ti sa rupt lantul si a continuat sa mearga? La mine din mers s-a oprit motorul scurt de tot, fara sa se auda nimic.

Motorul s-a oprit instant. Dar in acelasi timp am apasat si eu butonul de start/stop pentru a lua inclusiv ‘contactul’. Am ramas si uitmit cat de repede am reactionat cu totul ... parca mai traisem odata momentul :))

 

Ca zgomot, ziceam ca nu a facut deloc inainte sa se rupa. Nu am avut nici o patina rupta ... doar una putin crapata in urma ruperii lantului.

 

Sincer nu stiu cum au verificat ei axele ... supapele si culbutorii ... doar mi-au spus ca sunt de inlocuit. Intradevar culbutorii ce au scapat erau pusi separat fata de cei dusi. Supapele nu le-am vazut.

 

Ei au spus ca o sa foloseasca culbutorii ce au scapat. Si eu vroiam sa ii schimb pe toti dar deja se aduna prea multe. O sa mai vorbesc luni cu ei.

 

Inca o chestie pe care nu o fac ei si mi-au recomandat sa nu schimb este lantul de la pompa si pinioanele. Ce parere aveti? Ar trebui schimbate si alea?

 

Edit: da ... si eu am impresia ca unele piese nu o sa fie OE desi am intrebat de 2 ori si mi-au confirmat ca o sa fie OE. Acu ... sa vedem. Am vazut ca axele si capacul nu se prea gasesc decat pe OE.

 

Oricum mi-am luat liber si atunci cand o sa asambleze tot o sa vreau sa stau pe langa baieti (imi face si placere sa ma uit).

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Nu o fac si nu o recomanda pentru ca...intelege-ti, este riscant sa ummblii acolo deoarece s-au intamplat multe lucruri nefiresti inclusiv la reprezentante BMW, nici cei de la reprezentante nu recomanda insa este de schimbat daca umblii acolo. Este vorba de lantul de la pompa,pinionul ca este doar unul si surubul.

 

Ramane la decizia ta, de una sau de alta ai garantie, supapele probabil ca le-au verificat cu benzina...daca au invartit de axe pur si simplu in capac si nu merg inseamna ca sunt destul de strambe.

Pai si la daunele astea, pistoanele nu au fost lovite de supape? Supapele se indoaie cand lovesc pistoanele. Asa am avut si eu, un colt la o patina rupta probabil cand s-au incalcit lanturile pe acolo, la mine mirarea a fost ca am ramas si fara contact si fara nimic...de asta am dat la automat, speram sa fie baterie ceva. Cati km aveai? Pe factura sa intelegi chiar daca este codul de OE, poate la fel de bine sa fie pe codul respectiv FEBI, nu inseamna ca daca este codul de OE pe factura si piesa este OE.

 

E simplu, intra pe link-ul de mai jos, baga seria ta (ultimele 7) si daca ai timp stai si uita-te, pretul ala in dolari , i adaugi tva-ul de 19% si ala este pretul piesei pe OE cu marja de eroare de 1-5%. Vezi cat sunt culbutorii/axele/capacul/distributia/garnituri si o sa-ti dai seama singur.Nu trebuie sa ai impresia, sa fii sigur, insa la pretul respectiv este normal, iar atata timp cat iti dau garantie e ok.

Sau te duci cu codurile pe 10 repere care ti le-am spus mai devreme, codurile de OE luate din program , la orice service de piese auto si le spui sa-ti faca o oferta PE OE (BMW) sa vezi scor.

 

My link

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu o fac si nu o recomanda pentru ca...intelege-ti, este riscant sa ummblii acolo deoarece s-au intamplat multe lucruri nefiresti inclusiv la reprezentante BMW, nici cei de la reprezentante nu recomanda insa este de schimbat daca umblii acolo. Este vorba de lantul de la pompa,pinionul ca este doar unul si surubul.

 

Ramane la decizia ta, de una sau de alta ai garantie, supapele probabil ca le-au verificat cu benzina...daca au invartit de axe pur si simplu in capac si nu merg inseamna ca sunt destul de strambe.

Pai si la daunele astea, pistoanele nu au fost lovite de supape? Supapele se indoaie cand lovesc pistoanele. Asa am avut si eu, un colt la o patina rupta probabil cand s-au incalcit lanturile pe acolo, la mine mirarea a fost ca am ramas si fara contact si fara nimic...de asta am dat la automat, speram sa fie baterie ceva. Cati km aveai? Pe factura sa intelegi chiar daca este codul de OE, poate la fel de bine sa fie pe codul respectiv FEBI, nu inseamna ca daca este codul de OE pe factura si piesa este OE.

 

Aata timp cat nu se pune o piea aftermarket de cea mai proasta calitate nu am o problema cu asta. Sunt de acord cu ele atata timp cat se alege cea mai buna calitate. La tampoane de ex am ales sa merg pe Lemforde, filtre Mann, ulei BMW, cureaua Conitech si rola Ina. Deci nu sunt chitit pe OE atata timp cat mi se garanteaza ca sunt macar 90% ca alea OE.

 

Chiar o sa vorbesc cu ei sa vedem cum facem sa schimbam toti cei 16 culbutori.

 

Km, 206.000. Din cauza asta vroiam sa fac si preventiv distributia.

 

Am avut programare chiar luna asta la inceput doar ca o anulasem din frica sa dea motorul jos si sa se umble daca nu are o problema (repet, nu se auzea nici pas). Cu toate astea dupa aia am mai gandit eu la rece si am refacut programarea pentru saptamana viitoare ... se pare ca masinuta nu mai vroia sa astepte :))

 

Asta e, ce imi doresc e sa o vad mai repede pe rotile ei si sa continuam cu amintirile frumoase :p

 

Edit: mersi pentru link. Stiu deja ca sunt oarecum “pasionat” de masinuta :) primu lucru care l-a facut asta a fost ... sa intru si sa verific tot ansamblu motorului si ce se fi putut f*te si ce inseamna ca si costuri.

 

Frica cea mai mare este ca nu se va folosi garnitura acolo unde este nevoie, ca nu se vor schimba suruburile ce vor trebui schimbate, ca nu o sa fie suruburile stranse la specificatiile ce trebuiesc, etc ... aici e frica mea cea mai mare :(

Edited by Tavicu
Link to comment
Share on other sites

Te cred si iti spun cu calmitate ca nu se vor strange suruburile toate toate exact la cuplul care trebuie, insa suruburile importante de la distributie, chiulasa, capacul de la axele cu came, se vor strange la cuplul care trebuie si in ordinea care trebuie, privind chiulasa si capacul de la axe, acelea este important sa le strangi cum trebuie, restul se strang la mana.

Cat despre garnituri iti spun 100% ca nu o sa se schimbe toate garniturile, eu am avut cred vreo 35 de garnituri, vorbesc aici chiar si de acelea minuscule pana la cele mai mari, insa daca ei lucreaza de atata timp stiu care trebuie obligatoriu schimbate si care merg puse la loc. Normal garniturile nu se refolosesc de aceea eu am ales sa le schimb pe toate, singur mi-am scos toate piesele si toate garniturile de la orice, ca mecanicii mei nu stiau care sunt obligatoriu de schimbat si care "mai merg".

 

Cat despre sunet, te cred ca nu se auzea, insa as fi fost curios intr-o filmare.Ai garantie, daca motorul va merge cateva luni si cateva mii de km nu prea are ce sa se intample, daca ar ceda ceva, ar ceda atunci in zilele urmatoare. Ai garantie 1 an stai linistit, nu le convine nici lor sa schimbe motoare pe garantie.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Da ... sunt sigur ca o sa iasa bine si ca baietii au experienta necesara in aceasta operatiune.

 

De asemenea intaleg ca suntem oameni si mai gresim (cazul baiatului cu baia sparta). Important e sa isi asume greseala si sa se rezolve :)

 

Din pacate nu am o filmare cu motorul pentru ca nu am considerat necesar. Am filmari cu masina fiind condusa de catre prietena mea dar nu le pot pune.

 

Ce pot sa zic este ca era foarte silentioasa. Dintre toate N47 care le-am vazut a mea era cea mai silentioasa! Nu papa nici un gram de ulei si totul era ok (aparent :)) ). Am avut mare grija de ea de cand am luat-o dar ... se pare ca reteta unei distributii rupte este mai complexa.

 

Daca pana sa mi se intample treaba asta eram de parere ca daca nu se aude nimic nu trebuie intervenit ... acu tot ce pot sa recomand este schimbarea ei preventiv indiferent de zgomot. 3000 RON la 200.000km nu e o paguba.

 

P.S In continuare consider ca este o masina buna si intentionez sa o mai tin cativa ani lejer. Consider ca eu sunt singurul vinovat ca am amanat rezolvarea unei probleme foarte bine cunoscute, mai ales ca pretul nu era o problema.

Edited by Tavicu
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eh, normal. Se rezolvă. Dar luând acum în calcul luna și anul la tine, pică 100% ideea că după 2012 s-a remediat ceva - pentru că mai exista opinia cum că s-ar fi remediat după - deși cumva la tine e ciudat că n-ai avut simptomele clasice :ermm: Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.