Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Masina a fost cumparata de fostul proprietar in anul 2014, din Germania, la vremea respectiva avand 140000 km.

A fost testata la cumparare tot la reprezentanta asa cum am facut-o si eu iar probleme majore nu au fost.

Istoricul masinii este prezent pana in anul 2014 in reteaua BMW iar de atunci reviziile s-au facut in afara ei.

Problema mea este distributia, aceasta nefiind schimbata pana acum (180000 km), nu are un zgomot "ciudat", masina trage, porneste bine, imi place mult cum se comporta dar nici nu vreau sa fiu pus in situatia in care trebuie sa inlocuiesc intregul motor pentru ca nu am fost precaut.

Ma gandeam totusi sa inlocuiesc distributia si ambreiajul (maneta de viteza incepe sa vibreze dupa ce se incalzeste motorul), preventiv.

Am postat acele filmulete pentru a mai cere pareri, nu as vrea certuri sau discutii interminabile pe acest subiect.

 

Intrebatri:

Riscul de a se rupe lanul asa, din senin este atat de major tinand cont de sunetul produs pana acum?

Inlocuirea lui ma scapa de aceste griji cel putin cateva mi de km (in conditii de exploatare normala si revizii facute la 10000 km)?.

Pentru cei care l-au inlocuit, au mai fost semnalate probleme cauzate de distributie?

Link to comment
Share on other sites

Poate sa se rupa fara sunet, nu are importanta, inlocuirea kitului de distributie o sa te tina cel putin 150.000, s-au semnalat probleme gen zgomote insa nu ruperi, dar nu e o certitudine, nu totul e scris pe forum.

 

Ambreiajul nu are treaba cu maneta de la schimbator daca tremura sau nu.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Totuși sunet de lanț nu înseamnă automat distribuție pe ducă; există un sunet specific (de obicei) ce prevestește cumva problema - da, colegul Tavicu este liber oricând să îmi demonteze teoria :pardon:

Doar Tavicu sa incerce sa iti demonteze.. ideile?

Bine-nteles ca nu orice zgomot de lant ci un anume zgomot facut DE LANT determina schimbul obligatoriu! .

 

Zgomot de lant se aude indeosebi cateva secunde dupa pornirea la rece a motorului apoi nu se mai aude la un motor bun.

Am peste 300k km la un M47 si te asigur ca lantul nu se aude nici pe departe ca un acel prim clip dat exemplu mai sus.

Toti care au ascultat motorul de care am grija si au ramas surprinsi cat de bine "toarce" avand atatia km. Acest motor avand lantul in fata este evident ca lantul se aude foarte bine cand e pe duca..

 

Poate sa se rupa fara sunet, nu are importanta, inlocuirea kitului de distributie o sa te tina cel putin 150.000, s-au semnalat probleme gen zgomote insa nu ruperi, dar nu e o certitudine, nu totul e scris pe forum.

 

Ambreiajul nu are treaba cu maneta de la schimbator daca tremura sau nu.

Probabil la un motor abuzat in ture si la rece se (foarte probabil) va rupe lantul fara preaviz. ;)

Dar daca tratezi motorul cu respect nu se poate sa nu aiba un zgomot prevestitor; sau poate dacave pur ghinion. Sa nu exageram - acest lant (sau curea) este este desigur cel mai fragil lucru in tot ansamblu motor de componente.. dar faptul ca toate sub-ansamblele gestionate prin "timingul" motorului il face cat se poate de fiabil daca.. intinzatoarele sunt in parametri.. ;)

 

O urcare in ture progresiva si nu abuzanta prelungeste viata lantului nu invers!!

 

Bine-nteles ca tremuratul schimbatorului nu are mare treaba cu tremuratul volantei sau ambreiajului. Sunt simptome diferite.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da Bimmer, de asta ar trebui facut un estimat la un numar de km oficial de bmw , baaaa berbecilor la nr ala de km se schimba distributia.

Nu ma conditionez niciodata sa merg cu o masina intr-un anume fel, pana la urma anormal ca sa fiu impacat ca ma duce inca 50.000 km in plus fata de astia care "abuzeaza" (de fapt se folosesc de capacitatea masinii la maxim). Inteleg sa am grija de ea sa nu dau in gropi, scarturi,schimburi, etc, dar nu sa-mi zici ca "in treapta 1 niciodata nu-i dai blana" ca e treapta 1 si aia e doar de plecare...nu frate masina are 6 trepte si 5.000 rpm, daca vreau sa schimb la 4000 rpm e dorinta mea, daca nu am voie trebuie sa pui limitator la 3000 rpm sau sa faci maxim 3000 rpm unde acest maxim sa fie 100% safe.

 

Da, se uzeaza mai repede ca un motor normal, dar vorbesc de motor, nu de distributie, daca stii ca e o problema la distributie ia masuri in sensul la ce am spus mai sus. M47 crezi ca nu sa rupt la 200.000 ca a fost vorba de "urcare in ture progresiv" ?

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

"M47 crezi ca nu sa rupt la 200.000 ca a fost vorba de "urcare in ture progresiv" ?"

Da, cred, pentru ca intr-un fel creste presiunea ungerii cu ulei in motor progresiv si altfel cand ii dai talpa.

Vorbim aici de motoare cu ardere interna, ..clasice; nimic revolutionar nu s-a intamplat in afara de ulei sintetic si un control al aprinderii mult mai bine gestionat mare lucru nu s-a schimbat. Pana si mult trambitatul de schimb de ulei la 300k km e apa cand il scoti din masori, degradat ca dracu.. ce ar fi mai fi de spus!? Nu urca in ture rapid decat in primii 5-10k km ca dupa aia cresc frecarile interne.. NU sunt pentru o grija exagerata, dar nu inghit/accept parerile de coltul strazii ca e BMW.. E BMW din alte puncte de vedere, in nici un caz al motorului de 2 litri!

 

Corect WIN60, fiecare conduce cum vrea masina proprie.

Eu sunt curios cat mai tine a mea/meu M47; ..inca 5 ani cat vreau sa il mai tin, la cam 20k km cat fac pe an o sa mai fac inca 100k km cel putin! ;) Distributie nu schimb decat daca se intampla sa aud lantul ca isi face de cap.

 

Oricat ne-ar place sa credem ca e BMW si trebuie urcat in ture .. eu sunt rezervat, mai ales cand e vorba de diesel - seria 1 sau 3.. - 2 litri.. hmm.

Daca era benzina, mai ziceam; senzatie sa fie.. acolo, dar asa motorina si senzatii/tentatii ... slabut.

 

In incheiere despre prea pacatosul N47 tocmai am gasit un clip in care se aude CLAR cum lantul face "slap"/plescaie si cum NU plescaie dupa schimb de distributie.

 

de retinut.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pana la urma am inlocuit distributia.

 

Cele doua intinzatoare cat si pinionul axului cu came prezentau urme usoare de uzua iar lantul care angreneaza axele se slabise putin ( probabil si cauza zgomotului produs intre 1300--1700 rpm).

 

Tin sa precizez ca vechea distributie a tinut fara probleme pana la 180000 de km.

 

 

 

Poze...

 

https://photos.app.goo.gl/JNzrhvUFnJZl3NNX2

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am intrebat doar...

Eu am stat juma de zi dupa ei sa aranjez cabluri, furtune si altele pe acolo pe la motor. Bine, nu mai punem la socoteala ca, carcasa filtrului de aer statea prinsa doar in racordul ce duce in turbina, 3 injectoare faceau balta de motorina pe langa ele (le curatai, iar in 5km era tavita aia plina de motorina) si alte "maruntisuri" pentru unii. Ma rog, au fost cazuri cand oamenii au plecat si fara freon de la ei, deci...

Link to comment
Share on other sites

Si eu am schimbat ieri la F10 le fratelui la Bimmer. Mai aveam varianta la Service Scream (Tezparii), dar erau mai scumpi putin si nu schimbau toate 3 lanturile din ce am vazut. Am asistat chiar la masina la schimb, distributia veche facea putin zgomot....mai mergea dar era loterie... Masina era dec.2011, 197.000km. Acum masina e mai silentioasa. Au lucrat ok cei de acolo, mi-au dat factura, au inregistrat lucrarea in istoric bmw si am si garantie cu conditia sa fac reviziile la timp in service bmw cu istoric online. Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

Da, Service Scream (Tezparii) schimba doar 2 lanturi. Pentru lantul de la pompa de ulei mai cer aprox. 400lei.

Oricum sunt foarte scumpi pentru ceea ce ofera. 1L de ulei bmw costa 55lei la ei, in conditiile in care peste tot e cam 30lei 1L.

Daca tu crezi ca la 30 lei e ulei original ...

  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Daca tu crezi ca la 30 lei e ulei original ...

 

Adica epiesa.ro sau autokarma vand uleiuri contrafacute?

 

Nu inteleg rationamentul asta. Daca era vorba de site-uri obscure sau un magazin de coltul strazii, mai ziceam.

In plus, la orice comerciant de piese auto, din RO sau UE, preturile sunt cam la fel. Toti vand uleiuri contrafacute?

Link to comment
Share on other sites

Preturile din reprezentante sunt exagerate.

Si eu daca as fi sa iau as lua de pe Emag ca am vazut ca e aprox 30 lei litrul de ulei pt al meu F10.

Altii il vand la niste preturi astronomice.

La F10 al fratelui care a facut distrib la bimmer a fost nevoit sa il schimbe acolo la ei ca a fost neschimbat de 17.000 din ianuarie anul asta (masina a fost luata din belgia in sept.)

Nu ca i-as lauda pe Bimmer ca nu am primit nici un bonus de la ei :)) Insa am ramas placut surprins sa vad ca revizia de ulei si filtru este 360 lei, din care manopera vreo 16 lei restul ulei si filtru ( conform facturii). Chestia e ca se lucreaza doar cu piese OEM.

Edited by jonnyy_b
Link to comment
Share on other sites

Nu mai am bidonu ca am aruncat unul din ele. Pe cel cumparat de la reprezentanta scrie Made in Germany. Pe cel de la ePiesa Made in Europe.

 

Nu ca Germania nu ar fii in Europa ... dar ...

 

Fiecare trage concluzia asa cum vrea si baga in masina lui exact ce vrea.

 

Eu personal pentru o diferenta de 10 lei la L (intre epiesa si bavauto/etc) mai bine iau din sursa sigura :)

Edited by Tavicu
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Adica epiesa.ro sau autokarma vand uleiuri contrafacute?

 

Nu inteleg rationamentul asta. Daca era vorba de site-uri obscure sau un magazin de coltul strazii, mai ziceam.

In plus, la orice comerciant de piese auto, din RO sau UE, preturile sunt cam la fel. Toti vand uleiuri contrafacute?

 

Nu prietene ....nu vand uleiuri contrafacute ....dar trebuie sa stii ca e-piesa este doar un magazin on-line si traieste dintr-un mic comision sau adaos sau discount sau cum vrei tu .........Pe ei doar la banana ii intereseaza provenienta marfii.......asta este responsabilitatea celui care vinde efectiv produsul.Adica eu am intrebat specific asta (aveti un control pe provenienta marfii) si raspunsul a fost ...nu e treaba noastra.Eu de exemplu cumpar ulei de la un magazin de pe soseaua Pantelimon care stiu ca are contract cu Elgeka care este importatorul oficial Shell deci sanse mari sa nu fie fake. Cum plm sa cumpar ulei de la Cora sau Carrefour cand pe aia ii intereseaza sa ia de unde este cel mai ieftin ca sa aiba ei adaosul cel mai mare?

Cel mai important este sa stii daca uleiul ala provine din sursa sigura .....btw stii cat costa un filtru de aer de E90 pe Aliexpress?si la o calitate buna?....0,90 centi americani.....problema este ca trebuie sa comanzi minim 500 sau 1000 bucati.Eu m-as incarca cu vreo 20 sa-l schimb lunar ca se schimba usor dar ce fac cu restul de 480?

Edited by dorubimotoru
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Epiesa si autokarma se aprovizioneaza de la autototal, autonet, augsburg (pe bidoanele mele de ulei era eticheta de la ei) etc. ca toate celelalte magazine.

Cand am fost la Service Scream (Tezparii), ghici cine le aducea filtrele man pentru revizii (cele originale de pe postarile de pe farcebook)? Iti zic eu, AUTOTOTAL.

Link to comment
Share on other sites

pai da ma...doar nu le comanda la mama lor.pana la urma si asta e un service de cartier cu ceva mai multe acte in regula..sincer, ne facem atatea griji din cauza asta.

si eu mi-as dori sa fiu 100% sigur ca este original, dar e imposibil, asa ca am decis sa fac revizia intre 8000 si max 10.000 km.

cel putin din punctul asta de vedere sa fiu impacat

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.