Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

2.0 este acelasi motor doar ca are 2 pistoane in minus fata de 3.0 ... Problema distributiei mai bantuie din cand in cand si motoarele de 3.0 doar ca nu asa des.

Am vazut astazi la Lucian Pop cand a schimbat distributia la un 3.0 , lantul era slabit sa zici , dar cand motorul merge si intinzatorul hydraulic apasa patina nu mai are jocul ala asa mare.

https://streamable.com/7sths

Edited by OPaul
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am un Seria 1 in service de 2011 (118d) nu m-am uitat la certificat, dar dupa cum trage cred ca are 143cp.

Uitasem cred cum se aude distributia la un N47...deci e imposibil sa nu o auzi, de la 1800 rpm auzi sunetul ala in plus pe fundal, fasaitul respectiv, in bord are 192.000. Nu-i dau sincer inca 8.000 km, o sa-i spun proprietarei ca i recomand sa schimbe unde vrea ea, dar sa o schimbe.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stiti cumva daca problemele legate de distributie au aparut si pe motoatele N47 fabricatie 2014? A avut cineva probleme cu distributia pe un motor cu fabricatie 2014> ?

 

Am un F30 320D, motor N47. Este din 08.2014. Masina am cumparat-o in octombrie la 159k, acum am 163k si nu se aude nimic.

 

Din ce am mai citit, am vazut ca BMW a rezolvat problema in 03.2013:

 

"The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from the rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants of the engine produced from 01.03.2007 to 01.03.2013. The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009.[6]"

 

De asemenea cei de la Bimmer Service, unde am facut revizia, mi-au spus ca pe modelele 2014 inca nu au aparut probleme.

 

Ideea e ca nu stiu daca sa imi bat capul cu schimbul de distributie sau nu:). Am vazut ca unii colegi au spus ca s-a rupt fara sa se auda nimic inainte.....

 

 

Salut, eu am F31 din 2014, km 191k, am fost azi in reprezentanta BMW Oradea pentru revizie si schimb ulei. Am cerut test la lant si mi-au confirmat ca totul este in regula dar sa il monitorizez la urmatoarea revizie. Fiind modelul nou nu mai sunt probleme. Masina a avut toate reviziile la timp iar eu uleiul o sa il schimb tot la 10k.

Eu personal nu o sa schimb nimic preventiv, pentru test nu mi-au luat bani(180lei) . Sper sa iti fie de folos informatia.

Edited by Cristi83
Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am F31 din 2014, km 191k, am fost azi in reprezentanta BMW Oradea pentru revizie si schimb ulei. Am cerut test la lant si mi-au confirmat ca totul este in regula dar sa il monitorizez la urmatoarea revizie. Fiind modelul nou nu mai sunt probleme. Masina a avut toate reviziile la timp iar eu uleiul o sa il schimb tot la 10k.

Eu personal nu o sa schimb nimic preventiv, pentru test nu mi-au luat bani(180lei) . Sper sa iti fie de folos informatia.

 

 

Super, mersi de info. Cam la acelasi concluzii am ajuns si eu:)

Link to comment
Share on other sites

Salut, eu am F31 din 2014, km 191k, am fost azi in reprezentanta BMW Oradea pentru revizie si schimb ulei. Am cerut test la lant si mi-au confirmat ca totul este in regula dar sa il monitorizez la urmatoarea revizie. Fiind modelul nou nu mai sunt probleme. Masina a avut toate reviziile la timp iar eu uleiul o sa il schimb tot la 10k.

Eu personal nu o sa schimb nimic preventiv, pentru test nu mi-au luat bani(180lei) . Sper sa iti fie de folos informatia.

 

Nu te baza pe asta. Du-te si schimb-o daca ai suspiciuni de zornait de lant. Pentru siguranta ta si a masinii stai linistit. Ce sunt 3200-3400 ron pentru inca 150k-200k ?

Eu am schimbat fix acum o luna la Autobavaria Service in 2 ore si ceva la Lucian Pop. A meritat tot drumul de peste 400k dus...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te baza pe asta. Du-te si schimb-o daca ai suspiciuni de zornait de lant. Pentru siguranta ta si a masinii stai linistit. Ce sunt 3200-3400 ron pentru inca 150k-200k ?

Eu am schimbat fix acum o luna la Autobavaria Service in 2 ore si ceva la Lucian Pop. A meritat tot drumul de peste 400k dus...

 

Salut, masinia nu are zgomot suspect,confirmarea a venit din reprezentata. Cat despre schimbat, cu siguranta o sa urmeze doar ca momentan pentru mine nu este momentul.Eu vreau sa merg doar in reprezentata, ce oferte am primit... suma a fost pe la 5,000lei, nu cunosc servici-uri care sa imi dea incredere suficienta pentru acesta operatiune iar cu recomandarea este o discutie subiectiva.

 

Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am citit si eu cateva pagini pe aici, stiam de problema cu acest motor si am verificat VIN-ul pe un VIN decoder.

Aparent F30-ul pe care il am eu (fabricat in 08.03.2013) are motorul N47T - acel T vine de la technical update care teoretic include si rezolvarea problemei cu distributia.

 

Si din mai multe surse am aflat ca problema distributiei pe N47 (cel putin pe seria 3) a fost la motoarele fabricate pana pe 01.03.2013.

Deci daca modelul motorului e N47T sunt sanse foarte mici sa va loviti de aceasta problema. Totusi, personal n-am sa risc si pe la 200k km (acum masina are 130k) voi face o verificare.

 

"One will make you cry, one will put a smile on your face.

 

N47 is the one plagued by timing chain stretching because of strain imposed by HPFP. They also like running bearings, there was a recall for these at some point in time. '08 to early '10 cars - known as the 130kW version

 

N47T is the updated one. '10 onwards, carried over to F series with some small modifications. These are pretty bulletproof and don't suffer (as far as I'm aware) from timing chain issues. It has a much better ECU as well - known as the 135kW version."

 

sursa: https://www.bmwfanatics.co.za/showthread.php?tid=81633

Link to comment
Share on other sites

Pai in principiu da, cica s-au rezolvat problemele, dar si asa sunt cazuri de rupere. Vezi ceva pagini mai in spate.

Eu la fostul F30 din 08.2013 la aprox. 185.000 nu se auzea nici un zgomot suspect, dar sfatul meu noului proprietar a fost sa schimbe kitul pana in 200.000 km.

Acum, la f10, avand deja distributia schimbata preventiv, ma gandesc sa o schimb dupa ce mai fac 100.000 km, adica cam cat garanteaza service-urile pentru kitul de distributie. Dar mai am de facut vreo 80.000 asa ca......talpa thumbsup.png

 

 

LE: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162470-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__st__5480

 

De la pagina 275

 

N47 Octombrie 2013 spune proprietarul. Sunt vreo 3-4 pagini de citit. Spor!

Edited by turmentatu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Stiu caz recent la un f30 din 2013 la 210 mii distributie rupta = motor praf , a cedat la semafor ... vreau sa o schimb si eu la al meu f30 pentru ca eu nu vreau sa risc , stiu ca este si paranoia , stiu ca sunt si masini care au mers mult si bine si inca mai merg dar nu vreau sa risc pentru 3500-4000 lei, la vechea masina e87 din 2008 la 215 mii lantul de sus avea deja putin joc , mai mergea dar nu se stie cat Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

Sa ne si distram putin:

 

Ce-ar fi daca firmele de asigurari ar scoate un produs - "Asigurare motor N47"?

 

Cred ca ar scoate bani cu ea

- sa zicem ca pun ca prima de asigurare anuala maxim dintre (0.7 euro x mii de km) sau (30 euro x nr de ani); deci o masina de 200.000km si 6 ani va plati 140 euro pe an pt asigurare distributie N47

- distributia se rupe la max 3% dintre masinile cu N47 (sa zicem, e un exercitiu; realist vorbind, nu cred ca se rupe la mai mult de 3%)

- costul inlocuirii motorului este 3.500 euro, dar asiguratorul ar plati un plafon maxim de 3.150 euro (fransiza 10%, soferul trebuie sa fie cointeresat sa o foloseasca responsabil)

 

la 1.000 de asigurati ar avea incasari de 1.000 x 140 eur = 140.000 euro anual

costuri: 3% x 1.000 x 3.150 euro = 94.500 euro + costuri anuale administrare (10 euro per asigurat, adica 10.000 euro) = 104.500 euro anual

 

Rezulta un profit interesant, 35.500 euro anual, adica ~25% din incasari.

 

Ce ziceti, v-ati face o asemenea asigurare?

 

pt o masina de 180k km care face 20k pe an, costul pe 3 ani ar fi 140 x 3 + 3% * 350 = 430.5 euro, mai ieftin decat schimbul unei distributii

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.