Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

dNs - daca tu ai motorul de 2007 , inseamana ca ai cele mai problematice piese la distributie . De atunci au mai fost vreo 3-4 revizii la componentele alea , pana in 2013 cand se presupune ca s-a eliminat problema .

Eu zic ca daca auzi zgomote suspecte sa schimbi distributia . 175 mii km sunt destui pt prima generatie de N47 .

Link to comment
Share on other sites

dNs - daca tu ai motorul de 2007 , inseamana ca ai cele mai problematice piese la distributie . De atunci au mai fost vreo 3-4 revizii la componentele alea , pana in 2013 cand se presupune ca s-a eliminat problema .

Eu zic ca daca auzi zgomote suspecte sa schimbi distributia . 175 mii km sunt destui pt prima generatie de N47 .

 

Intentionez sa fac asta, dar as vrea sa stiu si un pret normal pentru o astfel de operatiune, cand am auzit de 1500/2000 euro pentru facut distributia iti dai seama ca m-au luat putin gandurile. Si bineinteles, pe langa pret, ma intereseaza si sa fie facut ca la carte, pentru a evita ulterior alte probleme.

Plus am ceva nedumeriri, ca i-am vazut si pe ei nu foarte convinsi ca e 100% distributia, deci, nici pareri dupa ce o sa pun un filmulet cu zgomotul nu ma deranjeaza.

Edited by dNs1995
Link to comment
Share on other sites

Eu ti-am spus pretul de la Bistrita , care e printre cele mai mici din tara , din cauza ca omul ala face pe banda distributii - professional si cu garantie . Altii ar putea face mai scump dar 1500-2000 euro e exagerat . Stiu persoane care cereau pret similar in Ardeal si au renuntat sa mai faca din cauza concurentei celui de la Bistrita.

Cat despre zgomot , nu sunt specialist , dar urmarind masina , mi s-a parut ca zgomotul s-a amplificat de cand mi s-a parut ca am auzit prima data ceva.

Cum am mentionat , nu conduc eu masina ci fiu-meu , iar eu fiind plecat cateodata 2-3 luni nu am ocazia sa o aud. Totusi cand revin poate ca realizez mai bine schimbarea de zgomot , decat cel care conduce in fiecare zi.

Link to comment
Share on other sites

Domnilor, la majoritatea masinilor moderne distributia se schimba in jurul la 200k. nu cred ca mai are rost discutia, ai zgomote o schimbi si gata, nu e o cheltuiala de nesuportat pentru un posesot de BMW.

 

Daca s-ar merge mereu pe premiza, ai zgomot te apuci si schimbi orice si oricum, am trai doar pentru a schimba piese la masini. Daca sunt posesor de BMW nu inseamna neaparat ca vreau sa arunc cu banii-n vant, si nu cred ca sunt singurul care gandeste asa. Daca trebuie sa fac vreodata ceva, vreau sa fiu sigur ca este absolut necesar acel ceva, nu sa-l fac doar pentru a fi facut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Opel, VW, Audi.....

 

Nu prea.

 

Un exemplu de la Audi-WV :

 

"The lawsuit alleges Volkswagen represents in the warranty and maintenance schedules that the tensioning system is expected to last for about 120,000 miles without the need for repairs. In fact, according to the plaintiff, owners are provided manuals that do not show any timing chain system inspection or maintenance schedules at all."

 

BMW clar nu a facut-o , iar problema se datoreaza exclusiv greselilor de proiectare . Un lant si un system de distributie bine proiectat trebuie sa tina "lifetime" , asa cum se intampla la motoarele mai vechi . Nu are rost argumentul cu "motoare moderne" cand greselile se datoreaza intentiei de a face economie, reducerea greutatii etc.

Edited by seaman
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca se aude lantul in ambele filmulete in momentul in care accelerezi. Cel mai indicat e sa o asculte un mecanic live, asa din clipuri video doar ne dam cu parerea.

Nu trebuia sa scoti capacul motorului, sunetul facut de injectoare compromite tot clipul.

In momentul in care motorul este putin incalzit (plaja 50-70C) nu ai observat un zgomot ritmic de lant ?

Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare ca se aude lantul in ambele filmulete in momentul in care accelerezi. Cel mai indicat e sa o asculte un mecanic live, asa din clipuri video doar ne dam cu parerea.

Nu trebuia sa scoti capacul motorului, sunetul facut de injectoare compromite tot clipul.

In momentul in care motorul este putin incalzit (plaja 50-70C) nu ai observat un zgomot ritmic de lant ?

 

Mie nu mi s-a parut niciodata ceva neinregula, probabil nu prea am eu treaba cu mecanica si de asta. M-am speriat mai mult cand am auzit de la o cunostinta ca trebuie sa am grija cu distributia la motoarele astea N47, de atunci am inceput sa citesc pe ici colo, si vazand ca au existat atatea probleme cu motoarele astea, am creat acest topic pentru a fi indrumat.

Cat despre mecanici, am fost la un service cu ea, si cei de acolo nu mi-au parut tare siguri pe ei, asa ca, pana ma decid ce sa fac, am vrut sa aud si parerea celor de pe forum. Iti multumesc si tie pentru interes si raspuns.

 

Se aude clar lantul .

 

Ok . mersi pentru raspuns. In proportie de 90% cred ca o s-o fac pana la urma, indiferent ca se aude tare, sau ca nu prea se aude, elimin de tot acest risc si cred ca e cel mai bine asa.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi se pare ca se aude. O distributie la un n47 ar trebui sa fie undeva la maxim 4 mii de lei cu totul.

 

Am vorbit cu o persoana care mi-a fost recomandata pe aici si mi-a spus ca ar ajunge undeva la 3380, manopera si piese originale. Am vorbit cu respectivul si m-a programat pe 15 noiembrie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

N47D20A, 2008, 177cp. Distributie schimbata anul trecut, cu ultima versiune de repere (dar fara pinion si lant pompa ulei) la 224.000km.

 

Acum masina are fix 244.000km, schimburi ulei la 8000km doar ulei BMW, Fuchs si Valvoline, 5W30 si 40.

 

Ieri, cand motorul era in plaja 50-70grade, mi se pare ca aud ceva. Nu mi s-a parut, fatidicul zgomot de lant a reaparut dupa doar 20.000km de la schimb. Nu se aude tare, trebuie sa fii atent sa-l auzi si e prezent doar la relanti. Dimineata la rece nu se aude absolut nimic, cu motorul cald 80-90 grade nu se aude nimic, motorul este silentios. Doar intre 50 si 70 si ceva de grade se aude un fasait ritmic fad, din spatele motorului. Am un stil de condus nesportiv, dimineata stau la relanti 45 sec - 1 min inainte de plecare, nu vede peste 2200-2300rpm cand e rece motorul, n-a vazut redline la mine niciodata. Concluziile le trageti singuri.

 

Asa ramane, nu mai desfac nimic.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

Am un stil de condus nesportiv, dimineata stau la relanti 45 sec - 1 min inainte de plecare, nu vede peste 2200-2300rpm cand e rece motorul, n-a vazut redline la mine niciodata. Concluziile le trageti singuri.

 

Asa ramane, nu mai desfac nimic.

 

Mi se pare gresit la un diesel sa stai cu motorul la relanti dupa pornire. Incalzirea si lubrifierea adecvate se fac cand este in sarcina.

Edited by mishwall
Link to comment
Share on other sites

N47D20A, 2008, 177cp. Distributie schimbata anul trecut, cu ultima versiune de repere (dar fara pinion si lant pompa ulei) la 224.000km.

 

Acum masina are fix 244.000km, schimburi ulei la 8000km doar ulei BMW, Fuchs si Valvoline, 5W30 si 40.

 

Ieri, cand motorul era in plaja 50-70grade, mi se pare ca aud ceva. Nu mi s-a parut, fatidicul zgomot de lant a reaparut dupa doar 20.000km de la schimb. Nu se aude tare, trebuie sa fii atent sa-l auzi si e prezent doar la relanti. Dimineata la rece nu se aude absolut nimic, cu motorul cald 80-90 grade nu se aude nimic, motorul este silentios. Doar intre 50 si 70 si ceva de grade se aude un fasait ritmic fad, din spatele motorului. Am un stil de condus nesportiv, dimineata stau la relanti 45 sec - 1 min inainte de plecare, nu vede peste 2200-2300rpm cand e rece motorul, n-a vazut redline la mine niciodata. Concluziile le trageti singuri.

 

Asa ramane, nu mai desfac nimic.

 

Este evident ca ai schimbat distributia degeaba.Fasaitul acela este specific motoarelor N47 si este un zgomot normal.Eu nu am avut N47 sa nu aiba fasaiala respectiva.Nu am schimbat lantul la nici una.F30 pe care l-am vandut are acum 280.000 km cu distributia originaloa si merge perfect.Noul proprietar este foarte incantat de masina .A facut aproape 100.000 km de cand a luat-o de la mine.

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare gresit la un diesel sa stai cu motorul la relanti dupa pornire. Incalzirea si lubrifierea adecvate se fac cand este in sarcina.

Recomandarea asta nu e ceea ce se recomanda din pdv tehnic...asta este pt a proteja mediul, sa nu arda noxe stana masina pe loc.

 

Tehnic, este ideal ca masina sa o lasi 2 minute la relanti si pana ajunge apa la temperatura optima sa o accelerezi in limitele bunului simt.

Eu cand este rece, n-o accelerez peste 2400-2500 rot/min

Si intotdeauna 1-2 min la pornire la relanti

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.