Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Law ,ai tot isistat cu filmarea pe curaua din fata,se aude clar cand duci telefonul in spatele motorului zgomotul se intensifica,incearca sa asculti la roata f.stinga,sau spatele motorului pe partea soferului,si eu am aceiasi parere ca zgomotul e specific de lant,incearca sa turezi usor masina sa vezzi pe la 1300-1500 rpm cum se aude,ideal sa pui pe cineva sa o tureze si tu sa o asculti.
Link to comment
Share on other sites

Asa cum zice si mase, se aude zgomot de lant slabit/uzat, distributie care nu mai e in mintile ei.

 

Compara singur zgomotul acela "minor", de pe fundal (zgomot ca un clipocit/ca o usoara bataie din palme ritmica la 1/2 secunda) pe la secunda 23 cu zgomotul (inca prezent dar mult mai slab in intensitate, clar din spatele motorului..) cand esti cu telefonul in fata rolelor de pe motor, in fata.

 

Ala e zgomtolul clasic de lant.

 

Exemplu mai evident de zgomot putin diferit, dar nu enorm de mult:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

DupĂŁ ce am rĂŁsfoit zeci de pagini, ĂŽmi permit sĂŁ ĂŽntreb colegii de forum din Constanța ori ĂŽmprejurimi (București, ori alte pĂŁrți), unde pot schimba distribuția cu toate reperele originale, cu facturĂŁ și garanție, pentru un BMW 320d Efficient Dynamics Edition E90 LCI, N47D20, 135kw, 2011, 171 000 km reali.

VĂŁ mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am revenit, am refacut filmarea de data asta cu o camera HD

Este filmat si pe stanga si pe dreapta si la motor. Am accelerat motorul prima oara la 1300 rpm si apoi la 1500 rpm.

 

Cu stima

 

In cazul tau e lesne de inteles ca trebuie sa o schimbi si repede sau incearca sa nu o mai folosesti pana o schimbi. La tine e lantul clar largit si intinzatorul obosit.

 

Cand se rupe din senin e cand plezneste lantul din cauza structurii lui sau a unui defect de fabricatie, nu din cauza vreunei uzuri. In cazul asta e absolut posibil ca si cel nou sa plezneasca din senin.

Aici vorbim de procentajul acceptat de defecte la controlul calitatii...vorbim de COPQ muuult sub 5% daca luam in calcul toate N47 si spare parts, deci e acceptat la fabrica, iar tu te aflii printre norocosi :)

 

Spre deosebire de uzura cu zgomot specific unde se rupe in timp sau la fortare, cand plezneste din senin o poate face la relanti in garaj

 

La mine nu se aude nimic deocamdata, am deja vreo 11mii cu uleiul, nimic schimbat. Paranoia la mine a pornit de la un plin cu motorina nasoala (din Austria) care a facut injectia sa fie mai zgomotoasa cateva zile.

Dupa ce am consumat motorina, am pus Mol EVO ca de obicei si a revenit la normal...dar eu am ramas cu paranoia. Nu-i nimic, mai am cateva repere si ma indrept spre service.

 

Am mai avut un N47 si l-am maritat la 250mii km. Mergea ceas, era calul de lucru, nu ma dezagamea niciodata.

Acum ca am luat cal de duminica din nou, deja imi f*te creierii... Ii mai fac uleiul la cutie si o bag la camp daca ma supara =))

Link to comment
Share on other sites

Dragi mei. In weekend am schimbat si eu distributia. Prima de N47 pt mine. Mult de munca dar cu rabdare se poate. Toate bune si frumoase pana la amorsare. Am amorsat pe la toate injectoarele, am strans apoi si a pornit. Dupa strangerea conductelor pe injectoare, am uitat sa bag returul in ele. Stateam in masina. Cu motorul pornit, range 20km caci am uitat sa bag motorina..... si in vreo 5 minute s-a oprit. Duminica am incercat sa o pornesc doar cu conductele de la injectoare slabe dar fara succes. Masina este in garajul alor mei unde am si un elevator. Departe de mine momentan.

Cei care ati mai ramas cu pompa de inalte seaca, se amorseaza greu?

Orice sugestie este binevenita. Vineri noapte ajung inapoi la masina.

Va doresc o seara buna.

 

Salutare.

 

Am fost in weekend la masina si i-am dat din calculator sa umpla circuitul. din pacate s-a intamplat ca injectoarele sa se blocheze pe deschis si a ajuns motorina in capul pistoanelor. Am schimbat din nou uleiul caci ajunsese aproape de 7l cat am incercat sa pornesc (motorina a ajuns in ulei ramanand injectoarele pe deschis) si am luat si 4 injectoare. a pornit la sfert cu noile injectoare pe care le-am scris ulterior.

 

In ceea ce priveste distributia, doar lantul superior se intinsese, puse unul pe langa altul (cel vechi si cel nou), avea cu 2 zale mai mult (cate una pe fiecare parte). In rest, patinele cu mici urme de uzura.

Tin sa precizez ca nu se auzea de loc lantul in timpul functionarii.

 

Va dorsc o zi buna.

Link to comment
Share on other sites

 

DISTRIBUTIA ERA SCHIMBATA PE LA 230.000 KM INSA FARA LANTUL INFERIOR

 

AVIZ PENTRU CEI CARE SE DUC SA SCHIMBE DISTRIBUTIA FARA SA SCHIMBE SI AL 3-LEA LANT, CEL DE JOS

 

Tind sĂŁ cred cĂŁ e un caz izolat și nefericit totuși. Lanțul ĂŁla nu stĂŁ nici mĂŁcar ĂŽn tensiune, nu cred cĂŁ e așa mare riscul.

Link to comment
Share on other sites

Tind sĂŁ cred cĂŁ e un caz izolat și nefericit totuși. Lanțul ĂŁla nu stĂŁ nici mĂŁcar ĂŽn tensiune, nu cred cĂŁ e așa mare riscul.

Unde mai pui ca lantul ala are "burta" de nou.

Cred ca a fost doar ghinion. N-am auzit pana acum sa se rupa lantul de la pompa de ulei. Posibil ca pompa de ulei sa se fi blocat si sa fi rupt lantul. Asa pe internet...toti dau din gura...legende.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Tind sĂŁ cred cĂŁ e un caz izolat și nefericit totuși. Lanțul ĂŁla nu stĂŁ nici mĂŁcar ĂŽn tensiune, nu cred cĂŁ e așa mare riscul.

 

Si nu are revizie de prin 2007 de la lansarea N47. Cam nimeni nu schimba acolo... voi schimbati?

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de bani neapărat. Și așa e panică mare și oricum nu mereu corect documentată legată de distribuția N47.

Era ideea să nu luam ca fiind ceva general, cu risc major, situația celui de-al treilea lanț. Eu tot consider ceva izolat ce a pățit omul.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de bani neapĂŁrat. Și așa e panicĂŁ mare și oricum nu mereu corect documentatĂŁ legatĂŁ de distribuția N47.

Era ideea sĂŁ nu luam ca fiind ceva general, cu risc major, situația celui de-al treilea lanț. Eu tot consider ceva izolat ce a pĂŁțit omul.

 

 

Nu e ceva general, insa mi se pare romanesc sa te apuci sa schimbi distributia, dar sa nu schimbi al 3-lea lant "ca nu pica"...

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba cazul asta sau orice alt caz, e vorba de o operatiune in sine, te apuci sa schimbi kit-ul de ambreiaj insa nu schimbi rulmentul, te apuci sa schimbi volanta insa nu schimbi kit-ul de ambreiaj, te apuci sa schimbi discurile ca sunt ovalizate si au uzura si nu schimbi placutele...sunt zeci si zeci de exemple, e vorba de a face ceva pe jumatate din cauza costurilor, la asta ma refer.

 

Te apuci sa schimbi kit-ul de distributie insa te zgarcesti sa schimbi 100% cum trebuie, esti tu roman si zici ca merge si al 3-lea lant ca ala nu se rupe...ma dar daca esti tu ala 0,01% cel mai ghinionist roman, la unul tot trebuie sa pice...ce vei spune cand ti-a picat tie? Vei spune "Ghinion!", te ajuta cu ceva? Nu! Te costa mai mult reparatia? Da!

Edited by WIN60
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

M-ai înțeles greșit. Eu nu condamn schimbarea celui de-al treilea lanț. Orice piesă nouă pe mașină e binevenită.

Eu fac referire la generalizarea că se rupe al treilea lanț după un singur caz pe care îl aud/văd. Nu poți generaliza că e nevoie neapărat de schimbarea acelui lanț doar după pățania asta.

Edited by deeJayOg
Link to comment
Share on other sites

Nu am generalizat insa eu tot repetam la toata lumea ca daca ar fi sa ma duc la vreun service pentru schimbul de distributie, nu as accepta sub nici-o forma sa nu se schimbe complet, adica toate lanturile! Multe service-uri nu schimba al 3-lea lant, nu m-as duce acolo. Am tot zis si am sfatuit pe toata lumea sa schimbe tot...iar acum cand se rupse tocmai unui prieten apropiat, la masina pe care am luat-o impreuna cu el si cu alt prieten acum aproape 2 ani, care avea distributia schimbata, mai putin al 3-lea lant...uite ca s-a intamplat sa mi se rupa mie distributia, uite ca mi s-a intamplat mie sa mi se puna invers pinionul de la pompa de ulei si uite ca tocmai unui prieten apropiat i s-a rupt lantul de la pompa de ulei.

 

Nu generalizam insa exista dovada clara ca se poate si asta, de care eu nu aveam nevoie sa ma conving, poate pe altii, care nu credeau vreodata ca se poate rupe acel lant.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are treaba cazul asta sau orice alt caz, e vorba de o operatiune in sine, te apuci sa schimbi kit-ul de ambreiaj insa nu schimbi rulmentul, te apuci sa schimbi volanta insa nu schimbi kit-ul de ambreiaj (...)

 

:offtopic:

 

Alea-s clasice, stiute si de ignorat de cei mai zgarciobi schimbatori de piese uzate!

De aceea le-am "taiat". ;)

 

"te apuci sa schimbi kit-ul de ambreiaj" insa nu schimbi rulmentul cu ace din volanta pe care se sprijina axul cutie de viteza(!). ... sau tubul pe care se deplaseaza rulmentul de presiune, sau pintenul unde se sprijina furca.. rulmentului.

 

"te apuci sa schimbi volanta" si nu schimbi simeringul arborelui cotit (care nu este prea scump) e chiar dupa volantul montat; sa vezi ce scump devine cand incepe sa dea ulei pe acolo[/u].

Sau ala nu poate sa curga (scape ulei) dupa inca vreo 100-200k km??

Numai norocul, calitatea materialului si poate uleiul schimbat la timp il va face sa reziste.

 

Pentru mai multa variatie/lucruri "uitate", dar cu potentiale repercusiuni proaste in utilizarea indelungata a vehicolului. ;)

 

Si uite asa mizam pe marca si materiale, nu pe logica si bun simt (..intelepciune?) mecanic.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc bimmer! Nu am nimic cu nimeni, fiecare face ce vrea la masina lui, eu am sfatui si sfatuiesc pe toata lumea sa schimbe TOT kit-ul de distributie.

Stii cum e vorba aia, cine s-a fript cu ciorbĂŁ suflĂŁ și ĂŽn iaurt.

Cam asa si aici ...

 

Si eu am prieteni cu N47 care au 250-300-350k de km si nici o problema. Altora (cum este colega de pe forum) li se rupe pana in 100k km ... cazuri si cazuri! Cum iti este norocul.

 

 

Offtopic: WIN vad ca tu si daca scrii "Salut" tot iti iei minusuri! Cineva te iubeste rau aici pe forum.

Link to comment
Share on other sites

Da, pentru ca nu pup pe nimeni in fund, spun ceea ce gandesc, fara sa am ceva personal, fara sa jignesc, cui nu-i convine si nu are nimic de zis, sa de-a minusuri, ce sa zic..

Sunt multi care ma " iubesc " :)), nu e problema.

 

Cine ma contrazice, as prefera sa spuna ceva logic si adevarat, sa fie cu motiv, nu sa ma contrazica doar pentru ca asa vrea el sau asa crede el ca este bine.

Edited by WIN60
  • Like 5
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In cazul tau e lesne de inteles ca trebuie sa o schimbi si repede sau incearca sa nu o mai folosesti pana o schimbi. La tine e lantul clar largit si intinzatorul obosit.

 

Cand se rupe din senin e cand plezneste lantul din cauza structurii lui sau a unui defect de fabricatie, nu din cauza vreunei uzuri. In cazul asta e absolut posibil ca si cel nou sa plezneasca din senin.

Aici vorbim de procentajul acceptat de defecte la controlul calitatii...vorbim de COPQ muuult sub 5% daca luam in calcul toate N47 si spare parts, deci e acceptat la fabrica, iar tu te aflii printre norocosi :)

 

Spre deosebire de uzura cu zgomot specific unde se rupe in timp sau la fortare, cand plezneste din senin o poate face la relanti in garaj

 

La mine nu se aude nimic deocamdata, am deja vreo 11mii cu uleiul, nimic schimbat. Paranoia la mine a pornit de la un plin cu motorina nasoala (din Austria) care a facut injectia sa fie mai zgomotoasa cateva zile.

Dupa ce am consumat motorina, am pus Mol EVO ca de obicei si a revenit la normal...dar eu am ramas cu paranoia. Nu-i nimic, mai am cateva repere si ma indrept spre service.

 

Am mai avut un N47 si l-am maritat la 250mii km. Mergea ceas, era calul de lucru, nu ma dezagamea niciodata.

Acum ca am luat cal de duminica din nou, deja imi f*te creierii... Ii mai fac uleiul la cutie si o bag la camp daca ma supara =))

 

 

Salutare,

 

Si mie imi este clar dupa ce am ascultat-o atata timp ca e ceva in neregula acolo intre motor si cutie si se pare ca este clar distributia. Intrebarea este: va fi necesar sa schimb cumva si acei rulmenti de la arborii de echilibrare? Nu am vazut in chitul de distributie total sa fie piese noi de schimb si pt acesti rulmenti de la arbori.

Problema nu este de fapt cat costa acesti rulmenti, ci de faptul ca din ce am observat trebuie sa desfaca tot motorul sa ajunga la acesti arbori si totusi as dori sa fie neumblat la pistoane, biele, camasi, arbore cotit, cuzineti, axa cu came, etc.. si sa ramana asa cum au pus-o cei din Germania.

 

 

Cu stima

Edited by Law_gsxr
Link to comment
Share on other sites

Cum spune si calinus, doamne fereste sa nu aiba cineva probleme acolo la arborii de echilibrare...am vazut oameni care cauta blocuri de motor doar din cauza ca arborii aia aveau joc si tremura motorul foarte rau, eu cand am inceput sa vand din piesele motorului, am vrut sa dau jos inclusiv arborii aia de echilibrare, nu am avut nici-o sansa, ne-am chinuit vreo 30 minute si ne-am lasat pagubasi...sunt bagati prin presare cel mai sigur si trebuie niste scule speciale.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.