Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Am lucrat intr o reprezentanta Bmw si din ce zicea lumea pe acolo codurile de motor terminate in a si c nu au pb cu distributia ; eu tocmai am schimbat la al meu n47d20c si se prezenta f bine la 180k doar putin slabit lantul ; oricum in jur de 200k ar tb schimbat orice distributie pe lant asa este normal

 

La M47N sau N2 n-am auzit cineva sa schimbe lantul la 200.000

Link to comment
Share on other sites

Problema cu lanțuri rupe nu este doar la BMW și grupul Vag a avut aceeași problema . Multe modele vag care aveau distribuție pe lanț acum au distribuție pe curea . Din ce am citit pe diverse site-uri / forumuri problema pare a fi o combinație de piese slab calitative la distribuție cu schimburi de ulei la 30k 🧐 . De asemenea mersul in regim de oraș pare sĂŁ "ajute" la ruperea lanțului datorita numĂŁrului mai mare de regenerĂŁri ale dpf ului, regenerĂŁri care deterioreazĂŁ uleiul. In urma regenerĂŁrii dpf uleiul este contaminat și ĂŽi scade capacitatea de lubrifiere , lanțul și intanzatorul fiind foarte sensibile la acest aspect . Se pare cĂŁ schimbul uleiului la 10k ajuta foarte mult la extinderea duratei de viațĂŁ a lanțului ...
Link to comment
Share on other sites

Filtru de particule este cauza zic eu ! ... ajunge la 7-800 grade cand se face regenerarea , eu zi ca pur si simplu coace distributia , e pozitionat chiar langa distributie ! eu asa cred !

 

Si M47 are filtru de particule ! dar distributia e in fata ! deci la racoare ca sa zic asa !

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cum sa se coaca distributia???? E de ceara ? Nailon ?

 

Plus ca nu ajunge caldura de acolo pana la distributie incat sa fie ceva relevant (spatiu, capac, curenti de aer, uleiul care spala etc.)

 

Haideti totusi sa nu scriem chiar orice fara sa analizam putin.

Link to comment
Share on other sites

Cum sa se coaca distributia???? E de ceara ? Nailon ?

 

Plus ca nu ajunge caldura de acolo pana la distributie incat sa fie ceva relevant (spatiu, capac, curenti de aer, uleiul care spala etc.)

 

Haideti totusi sa nu scriem chiar orice fara sa analizam putin.

 

 

Tocmai ca eu am analizat problema ! , am luat la pachet distributia veche si am facut ceva teste pe ea , nu vorbesc aiurea ! , patinele la distributia veche sunt foarte casante !

 

Uleiul da raceste , dar in ce cantitate ajunge acolo ? are doar un mic spritier care arunca un fir de ulei pentru ungere , curenti de aer nu are pentru ca tot motorul este inchis de protectii de platic... scuturi ... etc , mai mult! pe distributie se afla o izolatie fonica care nu ii da voie sa se raceasca ... sa ajunga putin aer acolo , eu zic ca si filtru de particule are un rol in uzura prematura a distributiei , chiar si garniturile folosite la intizatoare pana la urma nu mai etanseaza si acel intinzator scapa presiune ! , orice obiect ( garnitura anvelopa oring ) din cauciuc care este sups la temperaturi inalte se coace , crapa , si nu numai din cauciuc .. si din plastic la fel

 

Da are si capac distributia dar cat sa protejeze ... 100-200 grade ?

 

Eu zic ca merita discuatam si aceasta problema ! adica temperatura degajata de filtru de particule poate afecta distributia ? da sau nu ?

 

Poate vorbesc prostii ! dar sunt ale mele si mi le asum.

Edited by wtww
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[...]temperatura degajata de filtru de particule poate afecta distributia ? da sau nu ?

NU

pentru ca nu toate modelele BMW echipate cu motor N47 au filtrul de particule in acelasi loc.

 

iar disipatoarele de caldura isi fac treaba bine

 

Poate vorbesc prostii !

e bine ca recunosti si posibilitatea asta :console:

Link to comment
Share on other sites

Tocmai ca eu am analizat problema ! , am luat la pachet distributia veche si am facut ceva teste pe ea , nu vorbesc aiurea ! , patinele la distributia veche sunt foarte casante !

 

Uleiul da raceste , dar in ce cantitate ajunge acolo ? are doar un mic spritier care arunca un fir de ulei pentru ungere , curenti de aer nu are pentru ca tot motorul este inchis de protectii de platic... scuturi ... etc , mai mult! pe distributie se afla o izolatie fonica care nu ii da voie sa se raceasca ... sa ajunga putin aer acolo , eu zic ca si filtru de particule are un rol in uzura prematura a distributiei , chiar si garniturile folosite la intizatoare pana la urma nu mai etanseaza si acel intinzator scapa presiune ! , orice obiect ( garnitura anvelopa oring ) din cauciuc care este sups la temperaturi inalte se coace , crapa , si nu numai din cauciuc .. si din plastic la fel

 

Da are si capac distributia dar cat sa protejeze ... 100-200 grade ?

 

Eu zic ca merita discuatam si aceasta problema ! adica temperatura degajata de filtru de particule poate afecta distributia ? da sau nu ?

 

Poate vorbesc prostii ! dar sunt ale mele si mi le asum.

 

Da-l naibii de DPF, ca nu asta-i cauza pt care pica distributiile. Ar fi ultimul lucru. DPF-ul ala ajunge la 700gr in interior, dar el este protejat de o protectie termica tocmai pt a proteja celelalte componente din vecinatate. Pe protectie posibil sa fie 100gr, dar nu-i nimic in contact cu aceasta mai departe. Patinele pe de alta parte, da sunt din plastic, dar si acela e un plastic special care rezista la temp ridicate, altfel s-ar deforma. Spre exemplu, policarbonatul(PC), un material plastic f des folosit in automotive pt multe piese: carcase, chiar si lentile, are punctul de deformare la 130gr C. Sunt alte materiale plastice speciale care se folosesc in medii cu temp ridicate, gen motor, cu punctul de deformare si mai sus. Se fac multe piese din plastic chiar si la piese care genereaza temp f ridicate, dar daca urmezi anumite reguli de design, vei fi uimit sa constati ca rezista. Pe de alta parte, testele in laboratoare se fac in niste conditii care mai mult ca sigur nu se vor intalni mai departe in exploatare. Gen, temp ambianta de 70-80gr C timp de x ore.

Revenind la distributia lui N47(N57), problema principala este lantul care-i subdimensionat. Este f subtire, precum cel de bicicleta ajungand sa se slabeasca in timp. Dupa ce s-a "slabit" incepe sa loveasca in patine creand tensiune in ele pana cand o bucata sau toata patina cedeaza. Mai este situatia cand lantul efectiv se rupe si asta pt ca a atins o limita maxima. Cel putin una din zalele lantului cedeaza. Mai mult ca sigur, daca uleiul ar fi schimbat mai des, posibil ca tot acest proces de degradare a componentelor distributiei sa reziste mai mult in timp.

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Regenerarea filtrului de particule polueazĂŁ uleiul cu motorinĂŁ , astfel uleiul ĂŽși pierde proprietĂŁțile de lubrifiere . DacĂŁ mașina este utilizata in regim de oraș , regenerĂŁrile sunt mai dese și cum schimbul de ulei se face la 30k conform producĂŁtorului .... Eu personal la al meu 520d cu b47 schimb uleiul la 10k maxim și nu folosesc ulei BMW dar asta e o alta discuție ... Când va face cel mai mic zgomot lanțul ĂŽl voi schimba . Edited by Maxxone
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Atâta timp cât la unii s-a rupt sub 100k distribuția nu vĂŁd motivul pentru care ar fi necesar sĂŁ nu posteze și cei cu un numĂŁr mai mic de km. DacĂŁ pe tine nu te intereseazĂŁ cei sub 200k nu ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ pe alții nu-i intereseazĂŁ.

Schimbat distributia la 60k km

Da, ati citit bine!

Link to comment
Share on other sites

Moama, inca se mai discuta subiectul asta? :) Cazul meu: masina a facut acelasi zgomot de la 20k km (deci exclus uzuri de la dpf, ulei, praf, caldura sau elemente extraterestre) pana la 110k km, cand bmw mi-a schimbat distributia, post-garantie. Sincer cred ca ar mai fi dus mult si bine, vizual nu se vedea nimic in neregula, insa se auzea zornaitul ala. Daca nu era gratis nu cred ca as fi schimbat-o. Cu noile patine nu a mai revenit zgomotul.
Link to comment
Share on other sites

Eu am inca distributia neschimbata.

172k km si motorul merge si se aude ca la 100k.

 

318d 8/13

Foarte bine.

Eu am schimbat o pe garantie.

Ciudat a fost ca am mers la 2 service uri, unul a zis ca zgomotul e normal si sa nu mi fac griji, iar celalalt a zis ca e lantul.

Intr un final s a dovedit a fi lantul care era prea lung si a spart o patina.

Link to comment
Share on other sites

Regenerarea filtrului de particule polueazĂŁ uleiul cu motorinĂŁ , astfel uleiul ĂŽși pierde proprietĂŁțile de lubrifiere . DacĂŁ mașina este utilizata in regim de oraș , regenerĂŁrile sunt mai dese și cum schimbul de ulei se face la 30k conform producĂŁtorului .... Eu personal la al meu 520d cu b47 schimb uleiul la 10k maxim și nu folosesc ulei BMW dar asta e o alta discuție ... Când va face cel mai mic zgomot lanțul ĂŽl voi schimba .

 

Ia explica-ne si noua cum se polueaza uleiul cu motorina cand se regenereaza dpf-ul, o schema ceva...popcorm1.gif

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se refera la faptul ca in timpul regenerarii se injecteaza o cantitate mai mare de motorina in camera de ardere si astfel ar „scapa“ in baie, asa scria un coleg cateva pagini inainte.

Parerea mea e ca nu prea e asa din simplul motiv ca daca de exemplu avem injectoarele bulite si injecteaza mai multa motorina, ce?Scapa in baie daca e amestecul rich?Nu cred!

Link to comment
Share on other sites

Incerc eu sa dau o explicatie. nu aruncati cu pietre…

Din ce inteleg eu regenerarea DPF se face prin ridicarea temperaturii acestuia. La unele modele Ford exista un injector care la regenerare baga motorina in DPF (sau inaintea lui). La BMW N47 inteleg ca se injecteaza motorina in cilindri atunci cand supapa de evacare este deschisa - motorina arde si incinge DPF. Cum cilindrul nu este perfect etans probabil ca vapori de motorina ajung in motor si contamineaza uleiul.

Link to comment
Share on other sites

Ia explica-ne si noua cum se polueaza uleiul cu motorina cand se regenereaza dpf-ul, o schema ceva...popcorm1.gif

Regenerarea activa implica o post injecție când supapele de evacuare sunt deschise și pistonul este la capĂŁt de cursa ĂŽn jos ....mai mult mi-e lene sa scriu cĂŁ sunt pe tel . Dar un google search despre timpi motoarelor și ungere ar trebui sa fie edificator .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Maxxone, nu-mi vorbi mie de segmenti de ungere, timpii motorului and stuff, intamplarea face ca eu am si o diploma de electromecanic auto si chiar daca n-am profesat, din pasiune am mai desfacut motoare iar partea de teorie, vb aia o stim cu totii.

Da-l draq de google, credeam ca ne trimit la vreo biblioteca tehnica....asa ca asteptam cu interes explicatii pertinente.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.