Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Pai iti spun ca a schimbat n distributii, fie ca au avut doar zgomot ori le-a reparat pe cele carora li s-a rupt lantul in exploatare. Si nu merg de ieri la el, merg din 2012 si mai tot timpul avea pt moment piesele uzate prin atelier. Asta-i concluzia lui, cea enuntata de mine mai sus. E acelasi motor, ce kkt. In fine, multora le place sa despice firu-n zece ca sa afle nimic la final.

 

De unde știi omule ce a fost aici, la mașina asta? Pe mine asta mă interesează; problema o cunosc, nu-mi zici nimic nou! Nu am contestat concluziile generale ale mecanicului ăsta. Vreau să știu dacă și la mașina asta a ajuns la aceeași concluzie sau nu.

 

O dai cu în fine doar că vrei tu așa. E problema ta dacă vrei să fii ignorant. Unii vrem să fim mai informați.

 

A băgat nasul acolo un mecanic, voiam ceva concret să știu în situația asta de la mașina asta, nu generalizarea ta care poate fi sau nu corectă, dar care aici nu mă ajută cu nimic - nu face lucrurile să fie mai clare față de ce știam deja. E aceeași problemă sau o fi altceva, nu știu, nici tu nu știi, doar presupui. Vreau să știu de la el, care a fost acolo cu mașina lui.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De unde știi omule ce a fost aici, la mașina asta? Pe mine asta mĂŁ intereseazĂŁ; problema o cunosc, nu-mi zici nimic nou! Nu am contestat concluziile generale ale mecanicului ĂŁsta. Vreau sĂŁ știu dacĂŁ și la mașina asta a ajuns la aceeași concluzie sau nu.

 

O dai cu ĂŽn fine doar cĂŁ vrei tu așa. E problema ta dacĂŁ vrei sĂŁ fii ignorant. Unii vrem sĂŁ fim mai informați.

 

A bĂŁgat nasul acolo un mecanic, voiam ceva concret sĂŁ știu ĂŽn situația asta de la mașina asta, nu generalizarea ta care poate fi sau nu corectĂŁ, dar care aici nu mĂŁ ajutĂŁ cu nimic - nu face lucrurile sĂŁ fie mai clare fațĂŁ de ce știam deja. E aceeași problemĂŁ sau o fi altceva, nu știu, nici tu nu știi, doar presupui. Vreau sĂŁ știu de la el, care a fost acolo cu mașina lui.

 

Bine bo$$, 'nteles-am. Imi cer scuze ca te-am deranjat cu generalizarea mea. Spor la descoperiri magnifice.;)

  • Like 5
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

_deeJayOg, tu te astepti ca un mecanic sa fie vreun specialist, sa scoata un microscop, o lupa, ceva si sa petreaca 3 zile langa o masina cu distributia rupta!?

Distributie careia OFICIAL fabricantul ia facut foaie de lucru, adica tot ce TREBUIE SCHIMBAT!

 

Nu-mi spune ca dupa PUMA din 2011 nu s-au mai rupt distributii ca insasi topicul asta o infirma.

 

Asadar, un mecanic ORICAT DE BUN AR FI nu poate ajunge la concluziile unui fabricant care ia o distributie la puricat din aproape toate punctele de vedere!

 

Stii, nu e bine sa impingem lucrurile la extrem cu mecanicii ordinari.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inginerule, parca ne-am adus contributia pe topicul de mai jos.

Are vreun rost sa repetam din nou ce s-a spus deja!? (Ulei contaminat, intervale lungi, patine de proasta calitate, asijrea lantul, intinzatoare care nu isi fac treaba, pinion arbore cotit; vezi PUMA..)

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/162470-problema-rupere-lant-distributie-motoare-n47-20d/page__st__6680

 

bmw_puma_13588845-03.pdf

Factori favorizanti :intervale lungi, start&stop,calitatea materialelor(?) ca altfel nu frecau patinele pana se spargeau,intinzatoare (cel putin ala de sus se poate schimba pe sus, celalalt nu!),sprocket arbore( de ce se ascut dintii cum a facut lupul cand venea la capra cu 3 iezi), restul completati voi.

 

Raman la parerea ca au fost 2 loturi de piese sau acelasi lot cu 2 materiale/producatori diferite/i.Este repet parerea mea.Zicea un coleg ca „pinionul e din tabla de 3 si lantu ca de bicicleta“.

Nu suntem noi proiectanti sa ne dam cu parerea, fie ea si vizual, pe principiul ca daca e mai mare e mai bun.Ce este insa important este acest cumul de factori care duce la intinderea lui si asa mai departe.O chestie logica ar fi la intinzator, fiind hidraulic, amorsandu se cu ulei „proapspat“ in timp se depune jeg de la intervalele lungi, desi personal nu cred ca asta ar avea asa mare influenta.La fel si start&stop, spun asta pt ca ...bemveul ar trebui sa nu fie folosit ca taximetru de e exemplu, asta mi a venit in minte acum.Daca are 20 clienti pe zi ori 2 porniri, tot o porneste de 40 de ori pe zi.La fel si colegul din schimbul de noapte inca vreo 40, uite cum pornim masina de 80 ori/zi.Deci nu le mai porniti asa des ca face rau la lant.

 

Factorii determinanti care sunt?

Lantul in sine?Ce anume mai exact?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu va spun propria mea experienta cu distributia la N47. Am schimbat-o acum 2 saptamani pentru ca a inceput sa se auda lantul 3 secunde la relanti dupa ce porneam motorul si cand turam motorul de la 1400 in sus, se auzea si in mers un zgomot metalic in functie de turatie. Am facut programare si l-am schimbat iar dupa nu s-a mai auzit nimic. Masina are 280k km si mecanicul m-a chemat cand a desfacut motorul sa imi arate piesele de pe masina unde era scris anul 2009 deci distributia era din fabrica si nu a mai fost schimbata pana acum. Asa am ajuns la concluzia ca “problema distributiei la N47” este doar o problema de intretinere si nimic mai mult.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca un propietar de bmw cu filtru DPF citeste si intelege (pe jumatate sau sa zicem sfert) dintr-un articol oficial ca in timpul si dupa fiecare regenerare uleiul se contamineaza putin cat putin, credeti ca asta il va determina, AR INTELEGE ca trebuie sa schimbe uleiul mai des!?

 

Ma indoiesc.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Posibile cauze:

Dintii pinioanelor ar fi prea ascuțiți și uzează mult mai repede lanțul.

Aliajul din care este fabricat este de calitate inferioară și de aceea lanțul se slăbește.

Atunci când lanțul nu mai este perfect întins, apare acel cloncănit din spatele motorului.

În timp, din cauza vibrațiilor întinzătorul cedează, apoi lanțul cedează.

Situația este întâlnită în special la mașinile dotate cu START/STOP, pentru că se uzează mai repede

Intervalul de schimb al uleiului la un numar mai mare al kilometri poate avea un efect negativ asupra lanțului de distribuție.

Edited by ingineru'
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

(Inginerule, chiar esti inginer sau iti place sa fii inginer?)

 

Nu de alta dar cam orice cauza a unei probleme, situatii, pleaca de la o cauza, hai sa zicem doua. Si aici ma refer la CAUZA PRINCIPALA, nu rezultate/consecinte a cauzei..!

 

Asadar ulei contaminat, schimbat la intervalele (mari) date chiar de fabricant poate fi o cauza principala.

(Patine care merg cu un ulei contaminat, nu e vina patinei daca ea nu poate fi impinsa corespunzator. E un tip pe youtube care arata cat de urat s-a uzat o patina, cum pistonul a lucrat incorect, si parc si zice ca pierdea ulei.. nu mai tin minte, e de ceva vreme; si nu era mecanic; era curios ;)

La fel si lantul..)

 

Fenomenul cu Start-Stop, de unde ideea?

Sunt atatea motoare pe lant cu Start-Stop, fara probleme "la distributie"!..

Dupa cum sunt motoare care merg cu AdBlue si nu prea am auzit sa le pice distributia. Dar asta e cam presupunere, recunosc, dar poate nu ma insel..

 

Desigur, materiale de proasta calitate, sau avand un minimum de aliaje (nu arhi-suficient ca in trecut), o problema bine stiuta de cei care au timp sa observe (au prins vremuri diferite..) si sunt suficient de experimentati.

 

Vorba aia si proiectantilor li s-a trasat ca traim intr-o lumea a >>consumerismului<< nu?

Edited by bimmer90f30
  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare tuturor, hai ca am citit zeci de pagini si inca nu sunt edificat asupra modalitatii de diagnosticare a unei distributii cu probleme.

Toata lumea zice de sunete de lant, am avut 2 bucati 525 F11 pana acum, una luata la 90k si cea curenta la 158k. Ambele au manifesta sunet de lant, cea luata la 90k am vandut-o cand avea 105k.

 

La ambele am facut o diagnoza la distributie asa:

- se demonteaza intinzatorul original

- se monteaza un dispozitiv ca un surub, arata similar cu cel original, are capul gaurit prin care se poate vedea cursa intinzatorului original.

- se face o poza montat si vezi cat de mult se deplaseaza pistonasul din interior.

- in functie de asta vezi care e uzura intinzatorului.

 

Pe ambele masini mi s-a facut diagnoza, am inteles ca asta se face si la dealer. Mecanicul mi-a zis ca e 100% sigura verificare, lucreaza de 20 ani numai pe BMW si nu a dat gres cu asta niciodata.

 

Nu stiu daca ati inteles procedura, poate descrierea mea nu e 100% clara. Verificarea costa 200-300 lei si dureaza 1-2 ore, nu 3500 lei cat o distributie.

 

Deci din punctul meu de vedere zgomotul de lant e de multe ori irelevant si nu ar trebui sa fie principalul simptom pentru o distributie uzata.

 

Ziceti si voi daca aveti alte argumente.

Link to comment
Share on other sites

Pe ambele masini mi s-a facut diagnoza, am inteles ca asta se face si la dealer. Mecanicul mi-a zis ca e 100% sigura verificare, lucreaza de 20 ani numai pe BMW si nu a dat gres cu asta niciodata.

 

Este o verificare doar pe jumatate. Practic se verifica lantul de sus cand probleme pot fi la lantul de jos...

 

Ca exemplu pot sa ma dau pe mine: a fost verificat lantul de sus, la reprezentanta, prin metoda descrisa de tine si pe recall a fost inlocuit impreuna cu intinzatorul lui. Zgomotul de lant a ramas.

 

Am decis apoi sa schimb distributia iar la demontare, lantul de jos era uzat iar o patina era fisurata.

 

Desigur, dupa inlocuirea completa, zgomotul a disparut.

Link to comment
Share on other sites

Este o verificare doar pe jumatate. Practic se verifica lantul de sus cand probleme pot fi la lantul de jos...

 

Ca exemplu pot sa ma dau pe mine: a fost verificat lantul de sus, la reprezentanta, prin metoda descrisa de tine si pe recall a fost inlocuit impreuna cu intinzatorul lui. Zgomotul de lant a ramas.

 

Am decis apoi sa schimb distributia iar la demontare, lantul de jos era uzat iar o patina era fisurata.

 

Desigur, dupa inlocuirea completa, zgomotul a disparut.

 

Mda, argument pertinent. Si nu exista alta manifestare decat zgomotul de lant?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La mine a fost doar zgomot. In rest a fost totul ok. Dupa inlocuire a fost totul la fel mai putin zgomotul :pardon:

Pai nu-i asta toata ideea din topic!?

:wacko: :drunk: ...2020

:vava:

 

Aia cu lantul care nu facea zgomot, as lua-o cu "pinch of salt.."; adica nu as crede; adica patitii nu a fost unde trebuie si STIE la ascultat lanturi..

 

La mai putine probleme la motorul N47 in 2020!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La mulți ani!!!

 

Eu am un N47T de 218cp din 2012, 175000km reali.

La pornire la rece nu suna nimic aiurea dar am fost la o verificare si mecanicul a spus cĂŁ intinzatorul semnaleaza faptul cĂŁ lanțul e cam tensionat...

As pune o poza cu intinzatorul dar nu pot de pe mobil.

Edited by geyer
Link to comment
Share on other sites

Mai jos e o poza cu dispozitivul indicator montat in loc de intinzatorul original.

Vedeti in poza surubul cu mijlocul acela mai inchis la culoare, acela e de fapt un pistonas.

Cursa lui este intre 5mm in afara capului de surub (cand intinzatorul e nou) si 5mm in interiorul surubului (cand intinzatorul e la maxim si riscul de rupere este maxim).

 

La masina mea e cam la mijloc, la nivelul capului surubului. Masina este F11 din 2013 cu 158k reali.

post-93993-0-97182200-1577884985_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.