Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Va salut pe toti! Vreau sa impartasesc cu voi ce probleme am avut si eu cu 520 D E60 177 CP fabricatie aprilie 2008 motor N47 cutie manuala.

...S-a rupt lantul la distributie...

S-a intamplat pe autostrada in apropiere de Viena la Wells, ruland linistit cu 130 km/h pe tempomat, exact cand ma intorceam in Romania cu masina prospat achizitionata din Germania :( PS: Nu s-au auzit zgomote, sau tacanituri la motor

Dupa lungi peripetii ... ADAC, service reprezentanta ... am primit diagnosticul - sa rupt lantul !!! mie nu-mi venea sa cred ! Masina avea 162.000 KM cu toate revizile facute la BMW. Solutia celor din Austria "inlocuire motor" ?!!! am intrebat cat costa : R: 5.700 EUR (motor + manopera) am inlemnit.

 

Am dus in tara masina pe trailer si am inceput sa caut pe cineva sa o repare (sau macar sa vedem ce-i spart prin motor) (PS: cei din Austria au diagnosticat problema fara sa desfaca _chiulasa_).

 

Binenteles ca lantul nu se poate schimba decat daca se demonteaza motorul de pe masina (este situat in partea cu parbrizul).

Ce s-a intamplat:

- Pompa de ulei s-a blocat (principala vinovata) s-a rupt lantul cel mic care angreneaza pompa, apoi s-a incalcit in cel de pe vibrochen (asa cred ca ii zice) si s-a rupt si acesta;

- pistoanele au atins 11 supape fara sa le indoaie vizibil (le-am inlocuit pe toate)

- s-a rupt/crapat suportul de la axele cu came.

 

Am comandat toate piesele pe original (oricum nu se gasesc pe producator), iar piese + manopera = aprox 2.400 EUR.

La banii astia gaseam motor SH dar nu m-am riscat sa patesc acelasi lucru.

 

De la reparatie am rulat deja 17.000 KM si nici o problema, masina merge ca unsa, sper sa nu mai am probleme !

 

Din cate stiu in Arad la reprezentanta au mai fost 2 cazuri similare la reprezentanta, principala problema fiind pompa de ulei. Va recomand celor care au acest tip de motor si au peste 100.000 KM cu masina sa o schimbe (aprox 350 EUR).

 

Am postat si niste poze cu motorul...

 

 

 

 

Edited by bardanvalentin
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

La ce service ai facut lucrarea si cat a costat doar manopera?

 

Ce piese ai schimbat? Doar cele legate de distributie, pompa de ulei si ce s-a mai stricat odata cu ruperea lantului?

 

Asta cu pompa de ulei e noua. Cel putin nu ma gandeam la asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Dap cutia este manuala.

 

Sigur ca ma gandesc si la varianta asta. Baietii de la BMW Brusells spun ca ar fi lantul care angreneaza axele cu came de la pompa de injectie. Dar totusi eu aici am niste dubii. Ei nu au desfacut sa vada exact despre ce este vorba.

 

Ma gandesc totusi sa nu fi sarit lantul cu 1 dinte sau cam asa ceva, pentru ca in momentul in care ai rupt lantul (ori cel de la pompa de injectie catre axele cu came, ori celalalt) atunci supapele raman deschise in diferite pozitii si in mod normal cand dai la demaror ar trebui sa nu se invarta motorul, pentru ca pistoanele raman blocate in supape. Totusi la mine cand dai la automat motorul se invarte !!!

 

Treb sa mai studiez si problema asta. Am luat mai multe variante in calcul (si pe cea cu motorul SH), dar inainte de a trece la atac astept sa vad ce raspuns primesc de la BMW Germania. Cei de la BMW Brusells deocamdata nu mi-au spus nimic de depozitarea maisnii. Eu le-am spus ca pana nu primesc raspuns de la BMW Germania (cei de la Brusells cat ai Bavaria au fost pusi in copia e-mail-ului)nu fac nimic.

 

Vedem ce o fi

 

 

Eu am avut 2 lanturi rupte si motorul se invartea fara probleme si foarte usor... la modelul asta de motor nu raman pistoanele blocate in supape. Te sfatuiesc sa vezi si care e cauza ruperii lantului, iti recomand sa verifici si pompa de ulei in cazul in care vrei sa repari motorul.

 

La ce service ai facut lucrarea si cat a costat doar manopera?

 

Ce piese ai schimbat? Doar cele legate de distributie, pompa de ulei si ce s-a mai stricat cu ruperea lantului?

 

Asta cu pompa de ulei e noua.

 

La un service mic in Arad, un tip ce repara numai BMW si e foarte priceput (pentru a schimba distributia la acest motor daca s-a rupt lantul iti trebuie ceva cheie speciala, el a montat-o fara... PS: nici cei de la BMW nu au avut cheia respectiva in service...). Manopera a avut un pret mai special pentru mine dar daca te intereseaza iti dau nr. lui de telefon si va intelegeti.

 

Pai am schimbat: toate lanturile cu patine cu tot, pompa de ulei, toate supapele + semeringuri (sau cum le zice), suportul axelor cu came, toate garniturile (inclusiv cele de la cutie, galerie, mai exact totate), _chiulasa_ trasa la plan, bolturile de la chiloasa... nu imi vine in minte altceva acum, dar cam astea au fost.

 

Pompa de ulei are 2 supape, una prin care trage ulei si una prin care impinge uleiul sus in motor, a fost blocata ce-a care impinge uleiul in motor, astfel a facut presiune si s-a blocat... :(

Link to comment
Share on other sites

Pai am schimbat: toate lanturile cu patine cu tot, pompa de ulei, toate supapele + semeringuri (sau cum le zice), suportul axelor cu came, toate garniturile (inclusiv cele de la cutie, galerie, mai exact totate), _chiulasa_ trasa la plan, bolturile de la chiloasa... nu imi vine in minte altceva acum, dar cam astea au fost.

 

Pompa de ulei are 2 supape, una prin care trage ulei si una prin care impinge uleiul sus in motor, a fost blocata ce-a care impinge uleiul in motor, astfel a facut presiune si s-a blocat... :(

 

Deci vibrochenul nu a trebuit schimbat? Cum arata acel pinion de pe vibrochen?

 

Intreb pentru ca aici s-a scris mult despre uzura acelui pinion care din moment ce s-a uzat, se schimba cu tot cu vibrochen. Bine, la tine cauza ruperii lantului e clara dar sunt curios.

 

P.S. Ma bucur sa aud ca sunt astfel de serviceuri si prin zona noastra

Link to comment
Share on other sites

Deci vibrochenul nu a trebuit schimbat? Cum arata acel pinion de pe vibrochen?

 

Intreb pentru ca aici s-a scris mult despre uzura acelui pinion care din moment ce s-a uzat, se schimba cu tot cu vibrochen. Bine, la tine cauza ruperii lantului e clara dar sunt curios.

 

P.S. Ma bucur sa aud ca sunt astfel de serviceuri si prin zona noastra

 

Nu a trebuit schimbat vibrochenul, iar pinionul si lanturile nu aveau uzura cel putin asa mi-a zis mecanicul... Eu nu am vazut diferente intre lanturile rupte si cele noi (nu ma pricep la mecanica)

 

Meserias tipul, si lucreaza doar el. Sincer cand am vazut motorul pe masa si desfacut tot, nu am crezut ca o mai fie OK cu motorul asta vreodata, dar spre surprinderea mea placuta nici nu iti dai seama ca a fost umblat in motor sau la masina.

Link to comment
Share on other sites

Totusi masina asta ar trebui sa aiba senzor de presiune pe circuitul de ulei (a mea din 2000 are)iar daca pompa era dusa sau pe duca cum scade presiunea sub cea aceptata tre sa iti apara in bord stop engine low oil presure. Pe langa afisajul scris s ar aprinde si lampa de ulei cu siguranta. O astfel de defectiune poate fii preintampinata zic eu. Daca nu ma insel chiar iti taie gazul din calculatorul de injectie pana iti opreste motorul. Mie odata mi s a ridicat apa si mi a aparut sa opresc motorul si dupa vreo 2 min mi l a oprit calculatorul dupa ce incetinize deci nu cred ca presiunea de ulei o considera mai putin importanta ca temperatura lichidului de racire....

 

si in plus daca stau bine sa ma gandesc cred ca nu lantul cedeaza primul in cazul unei presiuni scazute de ulei sau in cazul unei pompe stricate de tot. Eu as miza pe cuzineti la palier prima oara in cazul lipsei ungeri. Rar am auzit la un bmw sa cada pompa de ulei asa... si stiti ca eu sunt destul de sceptic in privinta acestui motor dar parca imi e greu sa cred. Si in plus o masina care a avut lipsa de ungere este aproape imposibil sa cred ca singurul afecatat a fost lantul. parerea mea. si am vazut multe motoare distruse de lipsa de ungere stiu ce zic

Am un prieten care a mers fara ulei deloc cu un e46 320d( de la turbo) si ghiciti ce lantul era ok ( nu s a rupt) in schimb vibrochenul era rupt in dreptul unui cuzinet de palier. Lantul de la distributie practic balboteaza in uleiul din baie

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

Nu mai conteaza ce credem si ce nu, faptele vorbesc de la sine. In mecanica niciodata nu stii tot. Variabile neprevazute pot aparea fara sa-ti dai seama.

 

Bardavalentin, incearca sa incarci poze la rezolutie mare, eventual incarcate pe imageshack.

N-ai facut si cu motorul si distributia desfacute?

Link to comment
Share on other sites

Vrei sa trimiti la mama lor la GERMANICA sau aici in tara?

Oricum iti va raspunde un After Sales Manager care-i roman adevarat.

bmwgroup.customerservice@bmwgroup.com...in engleza sau germana

 

Bafta si miracole

 

Salut din nou,

Am caucioace noi PIRELLI SCORPION VERDE ... iar daca e drumul f. bun imi joaca volanul de la 90 km/h.

Am echilibrat rotile de trei ori, verificat discurile de frana la ovalitate, verificat suspensii si unghi fuga... toate bune.

O fi de la caucioace ca au floarea mare?

BMW X3 2D...ala cu lantul de distributie rupt in GERMANICA?

Link to comment
Share on other sites

Ne spune si noua cineva care e principala cauza a ruperii acestui lant? Chiar nu s-a clarificat dupa deja 5 ani de la lansarea motorului, buba numarul 1? Trebuie stiut, atat eu cat si ceilalti colegi forumisti, daca schimbam ce e de schimbat si tinem masina, ori o vindem si luam alt brand :)

 

E arborele cotit, ori pompa de ulei? Mai era un coleg pe aria de Seria3 cu distributia sarita, si la el la fel, motorul se invartea la automat. Deci ar fi mai plauzibila varianta cu pompa de ulei blocata? Haideti sa discutam, cei mai priceputi la mecanica decat mine :)

 

Multumim!

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Intradevar prost proiectat motorul.Toti stateam linistiti ca avem lant si acum lantul a devenit o problema mai mare ca la curea.

 

N-as putea spune tot motorul. Partea cu distributia: montata prost si firava.

Link to comment
Share on other sites

Pai eu gandesc dupa logica mea ca pompa aia de ulei e angrenata tot de un lant iar in momentul in care ea s-a blocat, lantul ala a fost fortat sa se rupa. Zic bine?

pai cam ce ar faceo sa se blocheze? inauntru sunt niste paleti care se invart si fac presiune ca o turbina. Eu stiu ca o pompa cand cade numai baga presiune nu se blocheaza ca o roata infranata asta ar fii chiar prea de tot. Si daca s ar intampla chestia asta fii sigur ca vibrochenul s ar face si el muci. Gandestete la turatia aia sa tina contra pe pinionul lui :p il alezeaza practic

Link to comment
Share on other sites

Totusi masina asta ar trebui sa aiba senzor de presiune pe circuitul de ulei (a mea din 2000 are)iar daca pompa era dusa sau pe duca cum scade presiunea sub cea aceptata tre sa iti apara in bord stop engine low oil presure. Pe langa afisajul scris s ar aprinde si lampa de ulei cu siguranta. O astfel de defectiune poate fii preintampinata zic eu. Daca nu ma insel chiar iti taie gazul din calculatorul de injectie pana iti opreste motorul. Mie odata mi s a ridicat apa si mi a aparut sa opresc motorul si dupa vreo 2 min mi l a oprit calculatorul dupa ce incetinize deci nu cred ca presiunea de ulei o considera mai putin importanta ca temperatura lichidului de racire....

 

Mai eu v-am zis ce am patit eu, nu stiu ce se mai poate intampla nici nu ma pricep la mecanica.... Explicatii din momentul tragediei : rulam pe autostrada undeva 130 km/h pe tempomat, dintr-o data s-a aprins semnul cu presiunea la ulei, in secunda 2 a aparut semnul exclamarii a piunat in draci si s-a oprit motorul, totul a durat undeva la 3-4 secunde(a inceput sa cada in bot) .... binenteles ca eu am schimbat din 6 in 5 si din 5 in 4 ca nu stiam ce are....

Link to comment
Share on other sites

Mai eu v-am zis ce am patit eu, nu stiu ce se mai poate intampla nici nu ma pricep la mecanica.... Explicatii din momentul tragediei : rulam pe autostrada undeva 130 km/h pe tempomat, dintr-o data s-a aprins semnul cu presiunea la ulei, in secunda 2 a aparut semnul exclamarii a piunat in draci si s-a oprit motorul, totul a durat undeva la 3-4 secunde(a inceput sa cada in bot) .... binenteles ca eu am schimbat din 6 in 5 si din 5 in 4 ca nu stiam ce are....

ar mai posibilitatea sa se fii rupt lantul de la pompa de ulei care sa fii fost proiectat in celalt lant :p si de acolo dezastru. Dar lampa s a aprins prima deci clar problema la tine de acolo a pornit. MEcanicul ce ti a zis a mai auzit de astfel de cazuri sa se blocheze pompa de ulei?

Link to comment
Share on other sites

si in plus daca stau bine sa ma gandesc cred ca nu lantul cedeaza primul in cazul unei presiuni scazute de ulei sau in cazul unei pompe stricate de tot. Eu as miza pe cuzineti la palier prima oara in cazul lipsei ungeri. Rar am auzit la un bmw sa cada pompa de ulei asa... si stiti ca eu sunt destul de sceptic in privinta acestui motor dar parca imi e greu sa cred. Si in plus o masina care a avut lipsa de ungere este aproape imposibil sa cred ca singurul afecatat a fost lantul. parerea mea. si am vazut multe motoare distruse de lipsa de ungere stiu ce zic

Am un prieten care a mers fara ulei deloc cu un e46 320d( de la turbo) si ghiciti ce lantul era ok ( nu s a rupt) in schimb vibrochenul era rupt in dreptul unui cuzinet de palier. Lantul de la distributie practic balboteaza in uleiul din baie

 

Nu a fost nici o problema cu ungerea, masina a mers perfect pana s-a blocat pompa care a rupt lantul ce o angreneaza, iar acesta s-a agatat de lantul de la vibrochen si l-a rupt si pe el (cel care merge in sus - nu stiu cum ii zice - ala mare). Daca stau sa ma gandesc bine ca s-au rupt ambele, poate daca era doar cel de la ulei, mai rulam cativa KM buni ca nu stiam ce-i cu masina ... fara ulei care era mai grav.

Deci al 2-lea lant s-a rupt pentru ca cel de la pompa de ulei s-a agatat (inolacit) in el...

Link to comment
Share on other sites

ar mai posibilitatea sa se fii rupt lantul de la pompa de ulei care sa fii fost proiectat in celalt lant :p si de acolo dezastru. Dar lampa s a aprins prima deci clar problema la tine de acolo a pornit. MEcanicul ce ti a zis a mai auzit de astfel de cazuri sa se blocheze pompa de ulei?

 

Am demontat pompa si am testat-o in lighean, si intradevar ea tragea ulei dar nu-l mai impingea ... Pompa s-a blocat facand presiune in ea, nu era gripata sau ceva de genu ...Pana acum nu a mai vazut fenomenul ! Se poate sa fie un caz izolat sau o problema generala la N47.

 

Oricum acum stau linistit pentru ca totul e nou ... lanturi, patine, pompa de ulei, supape, corp axe cu came ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.