Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Si eu am patit la fel - dupa ce au schimbat distributia se aude mai tare la relanti motorul. Deci nu cred ca ti se pare :)

De pornit insa porneste la fel ca inainte, nicio invartitura in plus sau in minus.

 

crezi ca e posibil sa fie doar o impresie ?? totusi sa fie zgomotul normal pe care nu'l auzeam "cum trebuia" inainte ?

Link to comment
Share on other sites

Avansul e dat de injectoare; injectoarele se dechid cand le zice ecu, iar ecu se ghideaza dupa senzorul de camshaft, cel care stie cand se deschid/inchid supapele.

@C_o_s_m_i_n, un pic de logica este in ce zici tu, dar nu influenteaza asa mult mersul motorului... eu cred ca zgomotul distributiei apare din cauza lantului slabit; poate intinzatorul nu-si mai face treaba... sau injectorul de ulei ce unge lantul nu mai lucreaza in parametri. Daca apar uzuri la lant, ar trebui sa se vada uzura si la pinioane, adica sa li se ascuta dintii.

Link to comment
Share on other sites

Cosmine, zau, de unde le scoti pe-astea!? :blink: :blink: :blink:

Nici macar nu stii despre ce zgomot se discuta, si ai si venit cu teoria proprie. Tipic.

 

Ai auzit vreodata un motor cu cureaua de distributie prea moale sau intinsa din cauza uzurii? este perfect adevarat ce zice Cosmin. Este si o vorba printre mecanici ''tachetii raman in urma''. Cel mai frecvent se intampla in frana de motor sau cand motorul coboara la relanti.

Link to comment
Share on other sites

Ai auzit vreodata un motor cu cureaua de distributie prea moale sau intinsa din cauza uzurii? este perfect adevarat ce zice Cosmin. Este si o vorba printre mecanici ''tachetii raman in urma''. Cel mai frecvent se intampla in frana de motor sau cand motorul coboara la relanti.

In cazul de fata intreaga distributie doar ce fusese schimbata. Despre ce uzura discutam, de fapt?

Link to comment
Share on other sites

In cazul de fata intreaga distributie doar ce fusese schimbata. Despre ce uzura discutam, de fapt?

Despre uzura FOSTEI distributii.

 

Cosmine, zau, de unde le scoti pe-astea!? :blink: :blink: :blink:

Nici macar nu stii despre ce zgomot se discuta, si ai si venit cu teoria proprie. Tipic.

Tipic? Ce dragut...:)

Tu stii ce inseamna mecanica? Cand vei avea asa vreo 20 de ani printre motoare, ca mine, discutam. Pana atunci... stai si invata.

 

BeMWeistul... adevarat in prima parte, dar injectoarele sunt comandate de ECU in functie de pozitia arborelui cotit SI cea a axului/axelor cu came (plus a altor senzori care nu conteaza acum).

De asemenea pozitia supapelor e dependenta EXCLUSIV de axul cu came. Deci e foarte importanta pozitia acestuia raportata la cea a arborelui cotit.

In prima faza a uzurii lantului nu se ascut dintii pinioanelor. Doar se modifica avansul. Daca se ajunge la un grad de uzura mai ridicat (lantul se intinde peste o limita), da... se ascut si dintii. Sunt o gramada de calcule mecanice care ar putea spune exact dupa ce grad de uzura ar aparea si uzura dintilor.

Nu intru acum in amanunte, e foarte mult de povestit.

 

PS: si cureaua se intinde in timp. De-asta se reface avansul cand se schimba cureaua.

Si pare-se ca si lantul.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Despre uzura FOSTEI distributii.

Ahum. Dar stii, zgomotul in cauza spuneau oamenii ca a aparut odata cu noua distributie :thumbsup:

Tu stii ce inseamna mecanica? Cand vei avea asa vreo 20 de ani printre motoare, ca mine, discutam. Pana atunci... stai si invata.

Permite-mi sa nu fiu impresionat.

E plin forumul asta de asa-zisi mecanici, care vorbesc fara sa stie exact despre ce anume.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

LYM... nu prea ne intelegem.

 

Fostul zgomot DE LANT se datora fostei distributii. Tot la fosta distributie, (presupunem ca) s-ar fi intins lantul si s-a modificat avansul. Mai departe... zgomotul motorului in sine e diminuat.

 

NOUL zgomot... cel accentuat al motorului in sine ar fi de fapt sunetul normal, cu un lant in parametri. Dar noi astia cu sh-uri n-am apucat sa auzim un motor nou, ca sa stim ca asa ar trebui sa sune.

 

Capisci? Tipicarule...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dar noi astia cu sh-uri n-am apucat sa auzim un motor nou, ca sa stim ca asa ar trebui sa sune.

Eu am auzit cum suna un motor nou, si am auzit si cum suna unul cu zgomotul despre care se discuta mai sus, cu distributia noua. Crede-ma, nu seamana.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Eu alta explicatie nu gasesc, in cazurile date.

Probabil mai apar si alte uzuri care la un avans modificat nu ies in evidenta.

 

Cat despre atacurile tale... scuteste-ma. Toceste-ti nervii in alta parte. Din papagal multi sunt artisti. :)

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Probabil are a face cu montajul, nu stiu. E absurd sa spui ca un motor nou suna asa, iar pe masura ce se uzeaza dispare zgomotul. La fel cum mi se pare absurd sa spui ca lantul se largeste atat de mult, asa repede. Eu am masina de la 25,000km si n-a facut niciodata zgomotul asta, care tu zici ca nu se mai aude din cauza avansului modificat (?!)

 

Dar, repet, intai ar trebui sa vezi (auzi) despre ce e vb si apoi sa discuti problema.

Link to comment
Share on other sites

Lantul asta nu se largeste chiar asa repede. 100.000+ de km e totusi ceva pentru un lant firav.

'tui mama lui de lant ca multe batai de cap ne da.

Pana in toamna o sa-l schimb si eu, preventiv si o sa va fac si poze la motorul desfacut, inclusiv la cele 2 lanturi, comparativ.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca daca schimbi lantul, sa schimbi si pompa de ulei.

 

Din ce am inteles eu, la N47 situatia este cam asa:

 

- se uzeaza lantul => zgomot => rupere in timp

- se blocheaza pompa de ulei => rupere instant

 

Si eu as vrea undeva intre 100k si 150k km sa merg sa schimb toate acestea. Lant + ce mai trebuie + pompa de ulei.

 

P.S. le schimbi singur? Asa scriai cu ceva timp in urma

Link to comment
Share on other sites

Spuneam ca e cam firav lantul asta, de-aia e mult 100-150.000 de km pentru el.

As fi curios care e cel mai longeviv lant la motorul asta.

 

Bala, da le schimb singur. Nu e mare smecherie daca ai scule si spatiu.

Link to comment
Share on other sites

Salut. Am schimbat si lanturile acum 2 zile,aceeasi problema...lantul de distributie era intins,avea joc pe pinion.Lantul nou a fost foarte fix in comparatie cu cel vechi. Zgomotul metalic incepuse sa se auda,si am luat masuri preventive:D .Problema am rezolvat-o la un service al unui bun prieten,nu la reprezentanta unde s-a cerut o suma fabuloasa. Motorul e mult mai silentios acum,merge brici.Pinionul arborelui cotit era in stare foarte buna,uzura in limite normale la 100000 km .Probabil daca as fi continuat sa merg cu lantul ala,s-ar fi rupt la un moment dat si cred ca ar fi uzat pinionul ,deci nu asteptati sa dispara zgomotul,ca nu va disparea .Bafta tuturor.Am sa fac un post cu poze,pentru ca imi da eroare daca incerc sa le atasez aici.Bafta tuturor!
Link to comment
Share on other sites

Vad ca ai e90 din 2008 cu ~ 100.000 de km. Cam devreme...

Dar ma bucur ca mai este un caz rezolvat prin inlocuirea lantului si a intinzatoarelor. :)

 

Poti sa faci o lista cu piesele inlocuite? Cred ca voi face inlocuirea mai repede.

Nu ma intereseaza preturile. Oricum voi lua piese originale.

Dar vreau sa stiu CE sa comand.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.