Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Problema exista, dar nu e in nici un caz atat de raspandita precum pare daca citesti informatii pe net.

Pe E90 cel putin, motorul asta e cel mai comun, si asta nu doar la noi ci si in alte tari europene.

Daca intr-adevar ar fi picat asa in prostie, ar fi existat cu siguranta un recall, altfel ar fi curs cu procese prin tarile dezvoltate.

 

De unde stii ca ar fi fost un recall?

 

Sa presupunem ca BMW vrea sa faca recall. Timp de lucru mediu la o masina: 12 ore (considerand ca la unele schimba si arborele).

 

Fizic, crezi ca au atatea serviceuri la cate motoare au pe strazi? In cat timp ar schimba la toate distributia?

 

Deci si daca ar vrea sa faca recall, nu ar putea face din motive evidente. Apoi ei inca schimba piesele la cateva luni. Sa faca recall la ce? Ca mai tarziu sa mai faca inca odata ????

 

Apoi daca se rupe lantul DUPA perioada de garantie, nu ai legal ce sa le faci. Cu ce-i obligi? Nu ai niciun act care sa spuna: domne, distributia rezista SIGUR 400k km.

 

Practic pot sa ignore problema pentru ca masiniile a coror lant se rupe in garantie e mic. Idem al masinilor cu zgomot in garantie. Apoi, mai devreme sau mai tarziu (100k - 200k - 300k) destul de probabil ca va apare zgomotul insa (normal) proprietarul e pe banii lui. Inafara de a le afecta imaginea, nu pierd nimic.

 

Incercati sa nu mai trageti concluzii aiurea. "Daca nu se face recall nu e o problema" E gresit

 

Uneori nu poti face recall sau pur si simplu nu vrei sa faci recall.

Link to comment
Share on other sites

Pai stai putin, daca problema apare rar la masinile aflate in garantie, e clar ca problema nu e atat de raspandita precum pare daca citesti pe net.

 

De unde stiu? E foarte simplu si evident. Daca problema ar fi existat in numar mare, s-ar fi facut un recall.

E evident ca ma refer la masinile aflate in garantie. Cele care ies din garantie si care nu mai sunt servisate in service-uri BMW nu sunt de luat in seama.

N-ai de unde sa stii unde se fac reviziile, la ce durata si ce ulei se utilizeaza.

Sunt o gramada de oameni care fac revizia cand au chef, o gramada de masini cu km dati inapoi si n proprietari.

Asa ca nu-ti poti face o idee clara despre aceasta problema doar citind pe net.

 

E la fel ca si cu treaba cu cutiile automate.

De cele mai multe ori, aceste cutii pica la multa vreme dupa ce masina a iesit din garantie.

Cu alte cuvinte, problema nu exista din punctul lor de vedere. Mi se pare o gandire destul de corecta.

Tu cumperi o masina noua si pe o durata determinata ai garantie. Apoi nu mai ai. Care-i problema aici?

Cei care cumpara masini sh sunt foarte panicati de chestia asta, nu cei care le cumpara noi.

Crezi ca cei de la BMW sunt foarte preocupati de cei care cumpara masini sh iesite din garantie? De ce ar fi?

 

Intr-adevar renumele marcii ar fi afectat daca distributia ar pica in garantie, iar ei nu ar schimba-o pe baza garantiei. Dar atata timp cat asta nu se intampla, nu vad vreo problema.

 

Eu nu spun ca nu exista o problema. E clar ca exista. Dar parca e totul prea dramatizat, prea exagerat. Prea multe conspiratii, parca vine apocalipsa.

Edited by Ciupanezu
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Good point! :)

 

Carui producator ii pasa atat de imaginea sa incat sa-l mai intereseaza soarta produsului iesit din garantie?

Poate Bentley, Rolls-Royce, Ferrari... in nici un caz automobile produse in serie mare.

Link to comment
Share on other sites

Cu alte cuvinte, problema nu exista din punctul lor de vedere. Mi se pare o gandire destul de corecta.

Tu cumperi o masina noua si pe o durata determinata ai garantie. Apoi nu mai ai. Care-i problema aici?

Cei care cumpara masini sh sunt foarte panicati de chestia asta, nu cei care le cumpara noi.

Crezi ca cei de la BMW sunt foarte preocupati de cei care cumpara masini sh iesite din garantie? De ce ar fi?

 

Asta spuneam si eu. Nu sunt obligati sa schimbe nimic. Apoi, si daca ar vrea sa faca recall, nu ar putea pentru ca si-ar bloca serviceurile.

 

Deci nu ar trebui legata problema cu lantul de un eventual recall. R recall => E problema. Nu e recall => totul e OK.

Link to comment
Share on other sites

Eu ma gandesc in felul urmator.

Daca nu s-a facut un recall, iar numarul masinilor care au avut aceasta problema in garantie e relativ mic, inseamna ca motorul respectiv nu este chiar atat de prost precum reiese de pe net, deci l-as cumpara.

In afara de asta, nu mi se par costurile schimbarii distributiei chiar atat de dramatice.

Link to comment
Share on other sites

BMW nu a facut recall in Europa aproape niciodata, fata de US unde organizatiile de consumatori sunt mult mai bine organizate. E greu sa organizezi consumatori din 27 de tari intr-un front comun,

In al doilea rand in vestul europei, daca se constat ca exista problema asta, macar piesele sunt suportate de BMW, cateodata si o bucatitca de manopera, mai ales daca masina are ceva mai putin km si alti factori, cata vreme masina are revizii facute intr-un service autorizat ( nu neaparat reprezentanta).

Recall nu se face si nu o sa faca BMW niciodata decat daca vorba de ceva de siguranta sau ceva minor, si EU nu exista echivalentul NTSB din state care sa ii oblige sa faca asta, desi si nici aia nu intervin sa forteze firmele sa faca recall decat in cazuri in care e afectata siguranta, cum a fost la Toyota cu acceleratul..

LA cherstia asta vorbim de costuri medii de 1000 de euro lejer, daca punem in calcul manopera la pret de reprezentate si reparatia care include si arborele, unde e cazul...

1000 de euro/masina e f mult.

 

In al treilea neputand sa ii forteze cineva sa sa publice ceva date oficiale nu putem decat sa speculam care e nr masinilor afectate.

Si ce inseamna numar mare ? mie si 5 % din ce circula mi se pare marisor...

Iar daca mai iei in cosiderare si alti factori specifici romanesti, adica lipsa unui istoric clar, revizii nefacute, km maneriti...

Edited by DOMI
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si ce inseamna numar mare ? mie si 5 % din ce circula mi se pare marisor...

 

la procent de 5% erau foarte alarmati cei de la bmw, 5% din motoarele n47 e enorm de mult, probabil ca procentul e mult sub 1% daca nu e luat in seama serios de cei de la bmw, care e totusi o marca premium si se platesc o groaza de bani pe masinile marci

Link to comment
Share on other sites

de unde sti ca e doar 1% ?

Si problema nu sa incheiat aici, gen ca de maine nu se mai strica nici una, din contra.... pe masura ce trece timpul si km parcursi o sa apara mai multe.

 

dar tu de unde sti ca e 5%?

ia gandestete ce inseamna 5% din totalul de n47 vandut? sunt ferm convins ca daca nu intri sa citesti forumurie de la bmw habar nu ai ca n47 ar avea o problema asta(asta daca intradevar exista, sau daca exista e o problema mare, intra pe forumurile celorlalte marci premium si vezi ca toate au problemele lor), cati posesori de bmw citesc forumurile? cei care intra aici si citesc despre asta nu fac decat sa stea stresati ca le cade motorul sau sa devina paranoici la orice sunet scos de motor care nu i se pare lui cel corect(imi cer scuze fata de colegi care sunt asa, nu am vrut sa sune asa remarca, dar asa a iesit)

 

are dreptate colegul, aceiasi poveste fara nici un rost zi de zi

Edited by arabu09
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

am zis daca :)

daca ai citi cu atentie am zis ca nu exista vreo cifra oficiala.

 

la fel si tie, am scris probabil, nu ca sigur e sub 1%

 

app, posed un n47, are aproape 200k km si nu sunt stresat ca se va rupe, daca e sa se rupa asta e, dar nu e obligatoriu sa se rupa cum spune colegul

Edited by arabu09
Link to comment
Share on other sites

la fel si tie, am scris probabil, nu ca sigur e sub 1%

 

app, posed un n47, are aproape 200k km si nu sunt stresat ca se va rupe, daca e sa se rupa asta e, dar nu e obligatoriu sa se rupa cum spune colegul

pai nu e obligatoriu , dar ai tupeu sa pleci cu ea 3000 km prin europa ? :))) Sau iei biblia /coranul cu tine

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai nu e obligatoriu , dar ai tupeu sa pleci cu ea 3000 km prin europa ? :))) Sau iei biblia /coranul cu tine

 

Nu 3000 km, 5000 km am facut vara trecuta in europa , si nu am luat nici biblia nici coranul, am luat doar increderea in marca care imi place, care ma face si pe mine si pe ai mei sa ne simtim bine la volanul ei

Nu e singura masina cu distributie pe lant care o posed

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu 3000 km, 5000 km am facut vara trecuta in europa , si nu am luat nici biblia nici coranul, am luat doar increderea in marca care imi place, care ma face si pe mine si pe ai mei sa ne simtim bine la volanul ei

Nu e singura masina cu distributie pe lant care o posed

Pe mine mã distreazã cã cei mai mulÞi care κi dau cu pãrerea nici mãcar nu au motorul n47 . Mai auzi la unul altul spunând cã" am un prieten cu n47 la care s-a rupt lanÞul" ªi eu am schimbat distribuÞia pentru cã m-am luat dupã "specialiºti" ºi nici mãcar nu trebuia schimbatã. Mecanicul mi-a spus dupã ce a desfãcut distribuÞia cã nu prezintã nici cea mai micã uzura dar am spus sã o schimbe dacã tot a desfãcut-o !

Link to comment
Share on other sites

Lasa ca nici a mea nu avea urme de uzura. Dar fiind asa fragila, de unde stii ca are sau nu uzura pana nu desfaci?

Acum macar te-ai linistit ca ai piese noi si la revedere. E mai bine sa-ti fie frica decat sa te sperii. ;)

Link to comment
Share on other sites

Lasa ca nici a mea nu avea urme de uzura. Dar fiind asa fragila, de unde stii ca are sau nu uzura pana nu desfaci?

Acum macar te-ai linistit ca ai piese noi si la revedere. E mai bine sa-ti fie frica decat sa te sperii. ;)

 

Inseamna ca si tu ai fost victima "specialistilor de n47", bmw nu mi se pare deloc o masina fragila, spunea fiul meu odata ca e o masina foarte bine inchegata/adunata, iar pe o asemenea masina nu poti sa pui un motor de rahat

Link to comment
Share on other sites

bmw poate sa rezolve problema foarte elegant fara sa faca nici un recall, anuntand problema public

 

Buna ziua, vi s-a rupt lantul proiectat de noi ampulea? Da! Nici o problema, va reparam noi gratis masina daca ati facut reviziile la noi sau la dealer bmw.

 

1. Castiga clienti cacalau la revizii (clienti care nu or sa aibe lant rupt niciodata dar speriati de bombe ca se poate rupe)

2. Castiga imagine

3. Economisesc banii de recall

 

Nu se stie daca la modelele noi mai e problema pentru ca inca nu au uzura mare la lantul "reparat" din 2011

Nu se garanteaza ca daca schimbi lantul cand se aude zgomot ai si scapat de problem, se poate rupe la fel de usor pentru ca zgomotul revine

Edited by camdigital
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca si tu ai fost victima "specialistilor de n47", bmw nu mi se pare deloc o masina fragila

Victima sau nu, nu mi s-a parut o investitie enorma 1300 de lei ca sa nu ma doara capul. Asta o faceam si la un motor pe curea.

Nu e deloc o masina fragila. Dar masina e una, motorul e alta.

Link to comment
Share on other sites

LA cherstia asta vorbim de costuri medii de 1000 de euro lejer, daca punem in calcul manopera la pret de reprezentate si reparatia care include si arborele, unde e cazul...

1000 de euro/masina e f mult.

 

Nu prea inteleg cum ai facut tu calculul asta.

Nu exista nici o reprezentanta in care sa se lucreze la foc automat incat sa crezi ca ar pierde bani daca ar schimba gratuit la o masina distributia. Asta prima la mana.

In al doilea rand, de unde naiba costuri de 1000 euro cand pe ei i-ar costa doar piesele, iar daca BMW le-ar schimba gratuit, practic doar costul de fabricatie si transport (care oricum ar fi aproape pe nimic pentru ca ei comanda piese in numar mare, cu camionul. Nu s-ar simti niste kit-uri de distributie in plus) ar exista.

 

Asa ca e foarte gresit sa consideri ca un recall facut de BMW ar costa la fel ca operatiunea facuta de un client intr-o reprezentanta BMW.

Manopera nu i-ar costa nimic pentru ca mecanicii sunt platiti cu salariu fix si oricum exista momente cand nu lucreaza, iar piesele ar costa mult mai putin decat pentru un client.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

BMW nu a facut recall in Europa aproape niciodata, fata de US unde organizatiile de consumatori sunt mult mai bine organizate. E greu sa organizezi consumatori din 27 de tari intr-un front comun,

Au existat destule.

Chiar ieri mi-a zis un client cu un E60 ca a fost la reprezentanta pentru un recall la un E60 530d.

Link to comment
Share on other sites

ciupanezu, ii costa si manopera, chiar daca e vorba de lucrari efectuate in garantie.

Teoretic da, de multe ori nu prea ii costa practic.

 

Un prieten bun lucreaza la Porsche Bucuresti Nord ca mecanic.

Sunt destule zile cand nu face nimic, pur si simplu nu au clienti.

Sunt si zile cand le dau drumul mai devreme sau zile cand lucreaza de dimineata pana seara.

M-as mira ca la o reprezentanta BMW sa stea altfel treaba.

 

Pentru o schimbare de distributie pe recall poti chema masina cand vrei si s-o faci exact intr-o zi d-astas cand nu prea e de munca.

 

Da, tii un elevator ocupat si un mecanic ocupat. Dar daca in ziua aia nu ar fi avut oricum de munca, ce bani se pierd?

 

A fost la e60 un recall pt un contact electric. Se inlocuia un plastic. Timp de lucru: 10 minute. Nimic maret

 

Pana la o distributie plasata in spatele motorului mai e...

Si crezi ca a da o cutie jos ca sa ajungi la motor e chiar asa S.F?

 

Am ajuns sa dau jos o cutie automata in 2-3 ore. Una manuala chiar cam in 2 ore.

Durata aia de 12 ore de lucru e cea din catalog, dar ei o pot face cam la jumatate din timp.

 

La BMW nu e chiar atat de greu sa dai jos cutia pentru ca e montata longitudinal si ai destul spatiu.

La masinile cu motor montat transversal e foarte enervant, spatiul e foarte mic, ma iau toti nervii chiar daca sunt destul de rabdator in general.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.