Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

http://www.mediafax....otivul-11265215

 

BMW, cel mai mare producãtor de maºini de lux la nivel mondial, are probleme sã livreze la timp pieÞele de schimb din cauza unui nou sistem de distribuÞie, obligând clienÞii din Întreaga lume sã aºtepte pentru reparaÞii, transmite Bloomberg.

 

Si pe bloomberg:

 

http://www.bloomberg...-breakdown.html

 

Articolele mai sus mentionate nu au nici o legatura cu distributia de la motor.

"Supply chain" se refera la reteaua de distributie (livrare,transport) a pieselor.

BMW si-a schimbat softul de logistica, si de aici au aparut intarzieri in a livra piesele catre clienti.

Logistica se asigura ca un produs este transportat din punctul de origine in punctul de destinatie, la timpul si locul potrivit, in cele mai bune conditii, la cele mai bune costuri(o definitie simpla si generala-domeniul logisticii este mult mai complex).

Link to comment
Share on other sites

S-a mai postat asta?

 

The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, from 2007 up to today models.

 

Sursa: Wikipedia

Link to comment
Share on other sites

S-a mai postat asta?

 

The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair. The issue applies to all applications and power variants, from 2007 up to today models.

 

Sursa: Wikipedia

 

Wikipedia este o sursa neoficiala. Acolo poate sa scrie oricine indiferent ca are sau nu habar despre ce e vorba.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, am citit com-urile voastre si pot spune ca acum stau cu frica sa nu patesc nenorocirea asta cu distributia. Eu am un 320D ED 08/2010 motor N47N 163hp si 158k km, in legatura cu sunete si altele de genul nu stiu ce sa zic pt ca este prima masina Diesel (am avut numai benzina) si nu stiu cat de tare sau incet trebuie sa se auda. Am rugamintea insa sa-mi spuna si mie cineva daca este normal sa vibreze schimbatorul de viteze (maneta) si daca este normal ca la pornire cat si la oprire sa se simta o "zgaltaire" usoara a masini. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Pai este normal sau trebuie sa-i schimb ceva tampoane? Multi spun ca treaba cu maneta vinreaza si la cele noi!!!

 

Scuze "vibreaza" am vrut sa scriu, este de vina traficul ;)

 

Inca ceva, in partea stanga jos la comp. de bord i-mi arata un semn de "!" si km pe care ii parcurg, il resetez si o ia de la capat cu km si semnul, in meniul iDrive nu-mi arata nici-o eroare, cum naiba scap de semnul ala???

Link to comment
Share on other sites

Pai este normal sau trebuie sa-i schimb ceva tampoane? Multi spun ca treaba cu maneta vinreaza si la cele noi!!!

 

Scuze "vibreaza" am vrut sa scriu, este de vina traficul ;)

 

Inca ceva, in partea stanga jos la comp. de bord i-mi arata un semn de "!" si km pe care ii parcurg, il resetez si o ia de la capat cu km si semnul, in meniul iDrive nu-mi arata nici-o eroare, cum naiba scap de semnul ala???

 

si eu am auzit ca de noi au acel tremurat. asta ca sa te tina in priza. :)

 

vezi ca si daca esti pe rezerva cu combustibilul iti arata semnul ala, sau la presiune scazuta roti, si aia trebe resetata daca ai schimbat anvelope sau ai facut vreo pana, etc.

Link to comment
Share on other sites

Salut, am citit com-urile voastre si pot spune ca acum stau cu frica sa nu patesc nenorocirea asta cu distributia. Eu am un 320D ED 08/2010 motor N47N 163hp si 158k km, in legatura cu sunete si altele de genul nu stiu ce sa zic pt ca este prima masina Diesel (am avut numai benzina) si nu stiu cat de tare sau incet trebuie sa se auda. Am rugamintea insa sa-mi spuna si mie cineva daca este normal sa vibreze schimbatorul de viteze (maneta) si daca este normal ca la pornire cat si la oprire sa se simta o "zgaltaire" usoara a masini. Multumesc.

 

 

Nu vreau sa te sperii dar lantul se poate rupe si fara sa se auda, iti urez multi km in continuare. Daca se "Zgaltaie" rau poate sa fie de la volanta, tampoane/suporti motor, fulie. Dar daca zici ca e o "zgaltaire" usoara e normal "asa face ele".

Edited by bitza_wss
Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc frumos all. Sper sa fie doar o iluzie asta cu distributia. Ma gandesc ca celor kre au patit-o nu stiau exact km reali ai masini. Stiti ca masinile aduse de afara majoritatea au km dati inapoi, in unele cazuri cu 100k km. Multumesc inca o data pt raspunsuri
Link to comment
Share on other sites

Ok, multumesc frumos all. Sper sa fie doar o iluzie asta cu distributia. Ma gandesc ca celor kre au patit-o nu stiau exact km reali ai masini. Stiti ca masinile aduse de afara majoritatea au km dati inapoi, in unele cazuri cu 100k km. Multumesc inca o data pt raspunsuri

 

Au fost cazuri si la masini cu km putini nu trebuie sa aiba masina km multi sa se rupa, depinde cum a fost exploatata si cat de des s-a folosit sistemul start-stop.

Edited by bitza_wss
Link to comment
Share on other sites

Da, este normal, masina ta face ca orice alt BMW. Zgaltairea este data de uzura tampoanelor de la motor sau de volanta, dar in principal de acele tampoane.

Semnul exclamarii iti apare si daca iti scade nivelul de la lichidul de parbriz dar in cazul tau mai mult ca sigur nu a fost resetat intervalul pentru ITP.

Edited by dumi_id
Link to comment
Share on other sites

Dumi_id, da cred ca ai dreptate, cum fac asta? Cand pornesc i-mi apare "masina" dupa care dispare si apare acel triunghi cu semnul "!" si km pe care-i fac. Ulei, filtre le-am schimbat in urma cu 1.500km. Mi-am adus aminte ca am fost la AutoSoft si am facut presiunea in roti cu azot, adica mi-a scos tot aerul si a bagat azot, sa fie oare si din cauza asta?? In legatura cu distributia: Am ascultat si eu azi motorul mai atent, adica nu am mai ascultat muzica :) si nu stiu ce sa zic, eu nu-mi dau seama daca ar fi ceva probleme, chiar imi place cum "toarce" :)). O sa ma duc zilele astea sa pun pe cineva cu "ureche muzicala" sa vad daca sunt ceva probleme. Va multumesc din nou ca mi-ati zis de Start/Stop-ul asta, eu il foloseam continu, macar atat sa fac preventiv. Dracu acum parca nici nu imi mai vine sa bag piciorul in ea, ma port cu ea k cu un bebe :))
Link to comment
Share on other sites

Pentru bitza_wss si pentru cultura noastra generala, fara sa fiu rautacios :)

Am un N47D20A 177CP pe un e82 de la 0 KM, nu am folosit sistemul start/stop decat o singura data-sa vad cum functioneaza si am exploatat masina exemplar.

Distributia a inceput sa se auda de la aproximativ 045.000 km iar la 128.000 am inlocuit-o; culanta BMW, cu tot balamucul, adica arbore, arbori de echilibrare s.a.m.d. Dina cauza unei patine, lantul (cred ca cel de sus) se uzase, foarte simplu.

Acum am 150.400 km, sunt la al III-lea schimb de ulei de cand am inlocuit distributia, schimb si mai des uleiul, adica pe la 8.000 km maxim si deja se aude. Vag dar se aude.

Peste inca 020.000 km se va auzi ca prima oara, deci, piesele respective sunt consumabile, pentru mine nu mai incape nici un dubiu.

Asa ca aviz amatorilor; dovada stau nenumaratele rapoarte Puma, in care ultimul il neaga pe anteriorul.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pentru bitza_wss si pentru cultura noastra generala, fara sa fiu rautacios :)

Am un N47D20A 177CP pe un e82 de la 0 KM, nu am folosit sistemul start/stop decat o singura data-sa vad cum functioneaza si am exploatat masina exemplar.

Distributia a inceput sa se auda de la aproximativ 045.000 km iar la 128.000 am inlocuit-o; culanta BMW, cu tot balamucul, adica arbore, arbori de echilibrare s.a.m.d. Dina cauza unei patine, lantul (cred ca cel de sus) se uzase, foarte simplu.

Acum am 150.400 km, sunt la al III-lea schimb de ulei de cand am inlocuit distributia, schimb si mai des uleiul, adica pe la 8.000 km maxim si deja se aude. Vag dar se aude.

Peste inca 020.000 km se va auzi ca prima oara, deci, piesele respective sunt consumabile, pentru mine nu mai incape nici un dubiu.

Asa ca aviz amatorilor; dovada stau nenumaratele rapoarte Puma, in care ultimul il neaga pe anteriorul.

 

Pai sunt de acord cu tine, doar ca unii nu apuca sa-l schimbe sau nu cred. Mi se pare aiurea sa dai o gramada de bani pe arbore, lant plus alte piese si sa te trezesti ca au tinut doar 40-50.000Km.

Edited by bitza_wss
Link to comment
Share on other sites

Distributia a inceput sa se auda de la aproximativ 045.000 km iar la 128.000 am inlocuit-o; culanta BMW, cu tot balamucul, adica arbore, arbori de echilibrare s.a.m.d. Dina cauza unei patine, lantul (cred ca cel de sus) se uzase, foarte simplu.

Acum am 150.400 km, sunt la al III-lea schimb de ulei de cand am inlocuit distributia, schimb si mai des uleiul, adica pe la 8.000 km maxim si deja se aude. Vag dar se aude.

In ce an s-a intamplat minunea? Abia in 2009 au aparut arborii noi, la care cica nu se mai uzeaza pinioanele.

Iar daca ti-au pus arbore de 2009+ si tot incepe sa se auda... cred ca eu dorm mai linistit decat tine. :D

Link to comment
Share on other sites

Dan Dan: schimburile la cati km le-ai facut ? 30.000? ce ulei ai pus?

 

Dupa inlocuirea distributiei si unei parti din motor, mai precis dupa 128.000 am facut trei schimburi. Ultimul la 145.400, acum am 150.800.

De la 0 pana la 128.000 am avut patru schimburi de la ei in programul BSI. Intercalat am mai facut eu inca patru.

Am folosit numai 5W30 BMW bidon de 1l gri, cumparat de mine personal din Germania. Pentru cele patru schimburi din BSI s-a folosit acelasi tip de ulei la bidon, adica nu din butoi. Spun asta pentru ca unele service-uri BMW din tara folosesc acelasi tip de ulei din butoi. Nu sunt insa convins ca exista o diferenta.

Fara sa ma laud, eu zic ca masina a fost exploatata mai mult decat corect. Mai mult de jumatate din km sunt rulati in afara orasului.

Ca exemplu setul de placute de frana originale a fost schimbat la 75.000 km pe spate si 86.000 km pe fata.

Link to comment
Share on other sites

In ce an s-a intamplat minunea? Abia in 2009 au aparut arborii noi, la care cica nu se mai uzeaza pinioanele.

Iar daca ti-au pus arbore de 2009+ si tot incepe sa se auda... cred ca eu dorm mai linistit decat tine. :D

 

Dupa mecanicul care a lucrat la masina, nu existau uzuri pe pinioanele de la arbori. Tot el mi-a spus ca mai mergeam linistit inca pe atat, adica inca aproximativ 130.000 km. Rontaitul acela metalic era insa deranjant pentru mine.

Operatia s-a executat in decembrie 2012, conform ultimului Puma de la acea data. Tot de aici, stiu ca au mai urmat rapoarte si ca se intervine si la F-urile de dupa 2012.

Fara sa fiu chitibusar, sau sa caut nod in papura, distributia acum, dupa 30.000 km se aude. Vag dar perceptibil, mai ales dupa un parcurs in afara orasului.

Nu discut ca s-ar putea rupe, dar sunt ferm convins dupa experienta asta, ca lantul de sus, poate si celelalte doua, patinele, intinzatoarele, poate si niste pinioane sunt consumabile, la un parcurs de... nu stiu 120.000-150.000 km. Greu de spus. Ele nu sunt nici foarte scumpe, manopera ne omoara putin:)

Nu inteleg de ce producatorul nu mentioneaza acest lucru expres in manualul de reparatie si astfel ar fi prevenite cheltuieli mult mai mari.

 

Vreo 190. De ce?

 

Din cate stiu, poate difera specificatiile de la tara la tara, e6x-ul spre deosebire de e8x si e9x are zona aceea din spatele motorului, insonorizata cu pasla si folie metalica. Cred ca stii la ce ma refer. Implicit zgomotul e mai greu sesizabil.

Ultimele F10 au aproape tot motorul imbracat in asa ceva, de aceea sunt si mai silentioase.

Link to comment
Share on other sites

Eu incep sa cred ca arborele cotit e OK.

 

El oricum e proiectat bine insa cica ar fi fost probleme cu niste tolerante ale pinioanelor intre 2007-2009 la unele exemplare. Cica toleranta ar putea fi masurata cumva iar daca nu e iesit din tolerante poti continua linistit cu acelasi arbore.

 

Din pacate nu am gasit ce anume se masoara si cum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.