Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Eu incep sa cred ca arborele cotit e OK.

 

El oricum e proiectat bine insa cica ar fi fost probleme cu niste tolerante ale pinioanelor intre 2007-2009 la unele exemplare. Cica toleranta ar putea fi masurata cumva iar daca nu e iesit din tolerante poti continua linistit cu acelasi arbore.

 

Din pacate nu am gasit ce anume se masoara si cum.

 

Asta spun si eu Bala. Am platit 1.900 lei in decembrie pe cei trei arbori ( 1/2 din pret rezultatul culantei BMW )cam degeaba:)

De curiozitate, cati km ai cu ea si cum se aude?

Link to comment
Share on other sites

Am 89k km.

 

Se aud niste zgomote insa in partea din fata. Banui ca de la role pe care urmeaza sa le schimb.

 

Sunet de distributie eu nu aud.

 

Uleiul l-am schimbat in medie pe la 20-22k km si am pus doar original la reprezentanta. Urmeaza sa il schimb eu acum (am terminat BSI) insa tot de acolo voi cumpara de frica (,) contrafacerilor.

Link to comment
Share on other sites

Am 89k km.

 

Se aud niste zgomote insa in partea din fata. Banui ca de la role pe care urmeaza sa le schimb.

 

Sunet de distributie eu nu aud.

 

Uleiul l-am schimbat in medie pe la 20-22k km si am pus doar original la reprezentanta. Urmeaza sa il schimb eu acum (am terminat BSI) insa tot de acolo voi cumpara de frica (,) contrafacerilor.

 

Am inteles, multumesc. In fata mai repede se aude fulia decat rolele. Asa a fost la mine. Prima fulie am schimbat-o in garantie la 048.000 impreuna cu cureaua, pe una din fete o cam stricase fulia, si a doua contra cost la 12x.xxx. Rolele toate o data cu a doua fulie,erau cele originale, degeaba zic eu, dar stii cum e...pentru conformitate:)

Sper sa nu te induc in eroare, eu am o singura curea, motivul fiind servotronic-ul, zic eu.

 

Am 89k km.

 

Se aud niste zgomote insa in partea din fata. Banui ca de la role pe care urmeaza sa le schimb.

 

Sunet de distributie eu nu aud.

 

Uleiul l-am schimbat in medie pe la 20-22k km si am pus doar original la reprezentanta. Urmeaza sa il schimb eu acum (am terminat BSI) insa tot de acolo voi cumpara de frica (,) contrafacerilor.

 

Cred ca te-am disperat deja cu subiectul, poate asa asculti si tu; cel mai bine se asculta de sub masina, intre motor si cutie, cu masina ridicata pe elevator, accelerata usor.

Link to comment
Share on other sites

 

Ultimele F10 au aproape tot motorul imbracat in asa ceva, de aceea sunt si mai silentioase.

 

Exact despre asta spuneam intr-un post anterior, iarna trecuta am parcat in parcarea unui supermarket langa un F10 nou, intentionat am asteptat proprietarul sa aud cum face N47 de la al lui F10, si exac asta impresie am avuto amandoi, antifoanarea mai buna a F10-lui fata de E90, nici un zgomot perceptibil diferit unul fata de celalalt in ceea ce priveste motorul, al lui avea vreo 20k km, al meu E90 peste 190k km fara distributie schimbata de cand e la mine, doar rola de la intinzator si cureaua, fulia era in perfecta stare

Link to comment
Share on other sites

daca se sparge o patina, se rupe imediat si lantul? Sau poti opri totusi motorul inainte de catastrofa?

 

Am vazut aceeasi problema intr-un service cu patina unui 116i, e87 nfl. Motorul functiona cu zgomote mari si de aceea fusese desfacut. In rest nu avea probleme. Apropo de alte posturi anterioare, sunt probleme si la motoarele cu distributie in fata.

 

Depinde. Toate sunt supozitii. Oricum este teroretic mai putin grav decat sa se rupa lantul.

 

http://img.tapatalk.com/d/13/09/02/a7yvehad.jpg

Problema este ca nu doar lantul se poate rupe si strica motorul ci si patinele!

E60 N47 2009 147.000km cutie manuala.

 

Exista si ceva istoric la masina asta?

 

Se rupe instantaneu nemaiavand ghidaj, sare de pe pinioane.

 

Am vazut ceva motoare desfacute si crede-ma, e bine sa avem si indoieli nu numai certitudini:)

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, multumesc. In fata mai repede se aude fulia decat rolele. Asa a fost la mine. Prima fulie am schimbat-o in garantie la 048.000 impreuna cu cureaua, pe una din fete o cam stricase fulia, si a doua contra cost la 12x.xxx. Rolele toate o data cu a doua fulie,erau cele originale, degeaba zic eu, dar stii cum e...pentru conformitate:)

Sper sa nu te induc in eroare, eu am o singura curea, motivul fiind servotronic-ul, zic eu.

 

 

La mine cureaua are 164000km iar fulia la fel, nu prea dau semne de oboseala :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Problema este ca nu doar lantul se poate rupe si strica motorul ci si patinele!

E60 N47 2009 147.000km cutie manuala.

Aoleu cum arata! :blink:

Asta e patina din generatia veche. De-astea am avut si eu pe masina. Astea noi sunt maro inchis. Poate mai rezistente...

Ma bucur ca le-am schimbat.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

eu am deja 50 k facuti cu distributia schimbata. acelasi rontait metalic fin cam dupa 20 k de la schimbare. sunetul nu se schimba, nu se accentueaza. am vizualizat distributia acu vreo cateva luni, si totul era ok, lantul intins, etc.

 

nu am de gand sa ii mai fac ceva, decat daca va incepe din nou lantul sa se auda.

 

sunt chiar curios , deoarece eu fac c-ca 40 - 50 k / an. vom vedea impreuna ce va fi. uleiul il schimb la 12- 14 k.

 

distributia schimbata in Iunie 2012

Link to comment
Share on other sites

La jumatatea lunii august am facut revizia,dorind sa plec in concediu cu masina dar si pentru ca parcursesem 10.000 de km de la revizia anterioara.Am decis sa fac un test si anume:am schimbat tipul de ulei(am trecut de la 5w30 la 5w40) si am introdus un flacon de Metabond.Zgomotul motorului apreciez ca s-a diminuat cu maxim 10%(cred ca e placebo).Bineinteles ca am plecat cu alta masina in concediu,drumul dus-intors fiind de 4000 de km.
Link to comment
Share on other sites

La mine cureaua are 164000km iar fulia la fel, nu prea dau semne de oboseala :rolleyes:

 

Cred ca offtopic :(

Domnule, tu ai alt tip de motor :) Cred ca N47n. Si s-ar putea sa nu ai servotronic, alta curea s.a.m.d.

Alta putere :)

 

eu am deja 50 k facuti cu distributia schimbata. acelasi rontait metalic fin cam dupa 20 k de la schimbare. sunetul nu se schimba, nu se accentueaza. am vizualizat distributia acu vreo cateva luni, si totul era ok, lantul intins, etc.

 

nu am de gand sa ii mai fac ceva, decat daca va incepe din nou lantul sa se auda.

 

sunt chiar curios , deoarece eu fac c-ca 40 - 50 k / an. vom vedea impreuna ce va fi. uleiul il schimb la 12- 14 k.

 

distributia schimbata in Iunie 2012

 

Sunt curios daca si la tine se aude doar la cald acel "rontait metalic fin". La mine doar la cald se aude, la rece nimic.

 

Cum ai facut asta? Si unde?

 

Stiu un Service in Bucuresti, de care am aflat ulterior schimbarii distributiei, care lucreaza prin spate. Am si asistat la o astfel de operatie. Dau doar cutia jos, motorul nu. Banuiesc ca asa a verificat si Paleonte. Oricum, in functie de evolutia sunetului, la un moment dat, voi desface si eu si voi verifica.

Link to comment
Share on other sites

http://img.tapatalk.com/d/13/09/02/a7yvehad.jpg

Problema este ca nu doar lantul se poate rupe si strica motorul ci si patinele!

E60 N47 2009 147.000km cutie manuala.

 

Revin cu intrebarea, cand ai timp te rog sa ne spui! Exista istoric la masina in cauza?

 

Cat e manopera in cazul asta? Si ce service e? Eventual zi-mi pe pm daca nu vrei sa zici aici.

 

Ai mesaj.

Link to comment
Share on other sites

Cum ai facut asta? Si unde?

 

in service, cand am schimbat volanta. motorul nu se misca de la loc, ci se desface prin spate. cred ca se da jos cutia.

 

 

 

 

 

Sunt curios daca si la tine se aude doar la cald acel "rontait metalic fin". La mine doar la cald se aude, la rece nimic.

 

 

 

 

nu am fost atent la acest detaliu. o sa ascult sa vad, dar o foarte probabil sa fie asa.

am mai discutat despre asta. exista probabilitatea ca acel sunet sa fie de la echilibratoarele din blocul motor, care la mine au putin joc.

nu stiu la altii daca au jocul ala, chiar as fi curios.

 

se pot schimba si alea cu totu, sau poate doar rulmentii pe care sunt montate. oricum, am alte lucruri de facut decat sa tot schimb piese in motor. :)

 

cert e ca nu afecteaza cu nimic functionarea motorului, deci pentru moment, las-o ma ca merge-asa. ne-am obisnuit cu ea.

Link to comment
Share on other sites

revin,

 

si la motorul rece dimineata se aude sunetul, doar ca parca mai incet, sau probabil am doar impresia, sunetul motorului fiind in sine putin diferit imediat dupa pornire.

 

concluzia : se aude si la rece, dar mai incet.

 

Multumesc Paleonte. Apropo de zgomot la cald/rece, tot 5W30 BMW folosesti?

Link to comment
Share on other sites

Apropo de zgomot, ori devin eu prea pretentios, ori la rece se aude bine de tot. Dar nu zgomot de zale din lant, ci un fasait constant, ce numai la N47 l-am auzit.

La cald e mai silentios.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.