Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Salutare la toata lumea. Cred ca problema cu lantul s-ar putea sa o am si eu. Masina fiind 520d LCI din octombrie 2009. Ca si simptome se aude un harsait oarecum ritmic si metalic, intensitatea fiind totusi scazuta, insa eu il disting. Masina acum 3 luni a fost verificata la reprezentanta in Cluj cap coada fara a se pomeni nimic de vreo problema. Masina are 174.000 km dintre care doar 7.000 rulati in tara si reviziile facute toate in Germania.

Cei care mai aveti simptomele de lant intins care harsaie, de cati km umblati asa si ce risc este sa se agraveze si sa se rupa lantul? La mine se aude asa de vreo 5k km. Daca a schimbat cineva distributia poate sa confirme ca intr-adevar trebuie schimbat si arborele ca prezinta semne de uzura sau doar lantul si patinele? Mersi, o zi buna, doamne ajuta!

Link to comment
Share on other sites

Airm crezi ca ai putea verifica daca lantul sau arborele cotit a fost schimbat in Germania la masina ta, oare e posibil ca cei de la Bavaria sa ofere informatia asta? Ai putea incerca sa suni te rog?

As fi tare curios ca in cazul incare nu a fost schimbat, atunci ne mai linisteste pe multi, intrucat ajungem la concluzia ca defect de fabricatie sau nu, din moment ce la tine tine inca la 180k km problema mai tine si de felul cum e exploatata masina sau daca a folosit start/stop-ul mult. Cei din Spania aveau si pana in 50k km si se rupea.

Link to comment
Share on other sites

Airm crezi ca ai putea verifica daca lantul sau arborele cotit a fost schimbat in Germania la masina ta, oare e posibil ca cei de la Bavaria sa ofere informatia asta? Ai putea incerca sa suni te rog?

As fi tare curios ca in cazul incare nu a fost schimbat, atunci ne mai linisteste pe multi, intrucat ajungem la concluzia ca defect de fabricatie sau nu, din moment ce la tine tine inca la 180k km problema mai tine si de felul cum e exploatata masina sau daca a folosit start/stop-ul mult. Cei din Spania aveau si pana in 50k km si se rupea.

 

 

Nu a fost schimbata niciodata,in istoricul interventiilor nu apare nimic referitor la asta. Zgomotul l-am sesizat prima data aproape de 170.000 km. Ideea e oricum ca mai devreme sau mai tarziu se pare ca problema apare. Nu mi se pare permis la o masina premium cu distributie pe lant sa apara astfel de probleme nici dupa 300.000 km, deci dupa parerea mea e clar o greseala de proiectare/fabricatie. Stima

Link to comment
Share on other sites

Premium/nepremium o masina nu este proiectata sa mearga 200k km. Ca unele ajung la 500.000 km este excelent dar nu asa ceva s-a dorit. Sau cel putin nu s-au investit bani in acest sens.

 

Nu este vina BMW o defectiune la >200.000km. Nu mai zic de 300.000km

Link to comment
Share on other sites

Masina mea are 172000 km , 10000 rulata in tara si deocamdata nu se aude nici un sunet 'dubios', dar din ce am citit pe forum ma astept din clipa in clipa sa apara.

 

Oricum un mare minus pentru BMW pe partea de distributie a motoarelor N47 2.0d.

 

Totul se rezuma la profit, daca le-au proiectat ca sa tina < 200000 trebuia sa puna curea nu lant. Stiai ca la x numar de km se schimba si dormeai linistit. Asta e....

Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu proiecteaza ceva ca sa tina mai putin de X km.

 

Toti proiecteaza sa tina minim x km. Ce se intampla dupa, este riscul proprietarului.

 

Si o distributie pe lant care pe deasupra este si in spatele motorului crezi ca e ok sa fie proiectata sa tine sub 200.000 km asta in cazul fericit? Parerea mea este ca este clar vina BMW aici...proiectare defectuoasa. Doar de asta e lant si nu curea ca sa duca sute de mii de km sau atunci sa puna interval de schimbare dar se pare ca toate sunt lifetime...adica 2-3 ani. Dezamagitor in privinta asta.

Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu proiecteaza ceva ca sa tina mai putin de X km.

 

Toti proiecteaza sa tina minim x km. Ce se intampla dupa, este riscul proprietarului.

Nu contest asta...dar x-ul ala la cureaua de distributie inseamna 90k-120k etc. Daca iti pasa de masina (si de buzunar) o schimbi inainte de deadline. Ei (BMW) stiau probabil inca din stadiul de proiect ca distributia asta pe lant nu este trainica. Puteau sa anunte 'prostimea' ca la x-km trebuie schimbata, dar binenteles ca interesul financiar primeaza.

 

Numai bine ! :thumbsup:

Edited by add3ian
Link to comment
Share on other sites

Nu contest asta...dar x-ul ala la cureaua de distributie inseamna 90k-120k etc. Daca iti pasa de masina (si de buzunar) o schimbi inainte de deadline. Ei (BMW) stiau probabil inca din stadiul de proiect ca distributia asta pe lant nu este trainica. Puteau sa anunte 'prostimea' ca la x-km trebuie schimbata, dar binenteles ca interesul financiar primeaza.

 

Numai bine ! :thumbsup:

 

GRESIT! NU, nu stiau in stadiul de proiect. Nimeni nu face teste pe o masina la nesfarsit. Se testeaza un numar de km si dupa au ajuns la acel X km, se opresc.

 

Si mie mi se pare aiurea ce s-a intamplat (si eu am acest motor) insa nu a vrut nimeni sa fie asa.

Link to comment
Share on other sites

Si o distributie pe lant care pe deasupra este si in spatele motorului crezi ca e ok sa fie proiectata sa tine sub 200.000 km asta in cazul fericit?
Banii se mai castiga si din service si piese, nu doar din target-ul de vanzari. :D

 

Pana atunci... intretinere corespunzatoare, ulei de calitate si talpa. :)

Link to comment
Share on other sites

GRESIT! NU, nu stiau in stadiul de proiect. Nimeni nu face teste pe o masina la nesfarsit. Se testeaza un numar de km si dupa au ajuns la acel X km, se opresc.

 

Si mie mi se pare aiurea ce s-a intamplat (si eu am acest motor) insa nu a vrut nimeni sa fie asa.

 

nu vorbim de garantie aici .. dar totusi e trist tare daca acum durata de viata din proiect e gen 150k km...

Stiu ca la M50 era de vreo 500k km, in conditii normale si intretinut ca la carte.. . )durata estimata din proiectare,. ca tinea si mai mult, ala era bonus... sau ca il faceai praf... iarasi ghinuion, dar macar incercau sa il proiecteze pentru o viata mai lunga.

PAi 150k km e foarte putin la orice fel de masina...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Domi, am vazut specificatii si de la BMW, Ford, Renault, Volvo, Nissan, Jaguar. Nimeni nu doreste sa testeze mai departe decat lifetime-ul masinii. La fiecare surub, la fiecare cutie, cablu sau orice fel de element, se testeaza dupa un scenariu.

 

Mai departe nu testeaza nimeni pentru ca producatorul nu plateste. Nimeni nu face munca neplatita. Si nici insusi producatorul nu doreste sa faca nimic in plus. Toti au consilii de administratie,fonduri de investii, actionari in spate care vor...bani.

 

Eu lucrez in domeniu din 2005. Fata de acel an, astazi nici nu mai poti considera ca lucrezi in acelasi domeniu. Este diferenta de calitate ca de la cer la pamant. Astazi se folosesc pentru productia in masa, solutii tehnnice care acum 7 ani erau considerate de neacceptat nici macar sa le testezi.

 

Se merge pe principiul: am vandut 2 milioane de bucati. Cat am economisit? 100k euro. Cate s-au intors: 45. Costuri suplimentare: 7500 euro. Perfect. Continuam !

 

Niciodata nu a fost o astfel de presiune ca acum din partea managerilor de proiect sau a financiarului.

 

De asta spun ca ce s-a intamplat cu acest motor, nu a dorit nimeni. Daca pe parcursul testarii nu au aparut probleme (si de obicei se testeaza nu stiu cat % dar oricum imfim, raportat la productie) ei l-au scos pe piata. Daca acum se strica, iar proiectul (motorul) le-a adus profit x, unele costuri suplimentare sunt acceptabile.

 

Atata timp cat vanzarile au crescut, nimeni nu o sa faca niciodata vre-o schimbare decat daca introduc un cu totul alt motor.

 

Asta este lumea in care traim. Trist dar asta este.

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am aflat de la un prieten mecanic despre inca un lant rupt, in judetul Alba.

Masina: 320d, 2008, 180.000 km.

Primul simptom era un "garait" in primele secunde dupa pornire. Apoi nu se mai auzea nimic.

In urma unei inspectii la reprezentanta s-a confirmat ca lantul trebuie schimbat. Cost: 6500 ron. Evident ca omul nu l-a schimbat.

Acum lantul s-a rupt. Cost reparatie: 16.500 ron.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

propuneti intrebari pentru sondaj si il punem.

 

Ma gandesc la:

 

Lant de distribuitie rupt la:

nu este cazul;

50-100k km;

100k - 150k km;

150k - 200k km

250k +;

 

Lant zgomotos la:

nu este cazul;

50-100k km;

100k - 150k km;

150k - 200k km;

250k +;

Link to comment
Share on other sites

Eu la un 320d facelift am o alta problema. A inceput sa se auda acel zgomot(initial am crezut ca este turbina) dintr-o data. Dupa ce am facut schimbul de ulei (ulei cu aceleasi specificatii ca cel precedent) zgomotul a disparut. Este posibil sa fi fost altceva ? mentionez ca masina are 137.000 km si merge perfect. Edited by dmnu
Link to comment
Share on other sites

propuneti intrebari pentru sondaj si il punem.

 

Ma gandesc la:

 

Lant de distribuitie rupt la:

nu este cazul;

<50k km;

50-100k km;

100k - 150k km;

150k - 200k km

250k +;

 

Lant zgomotos la:

nu este cazul;

<50k km;

50-100k km;

100k - 150k km;

150k - 200k km;

250k +;

 

 

Bala cum se face? hai sa il facem sa vedem ce "iese"

Edited by slefbb
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am facut schimbul de ulei (ulei cu aceleasi specificatii ca cel precedent) zgomotul a disparut. Este posibil sa fi fost altceva ?

Mai asteapta cateva mii de km si asculta din nou :) Si eu am sesizat o imbunatatire in sunetul motorului imediat dupa schimbul de ulei, facut la BMW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.