Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Eu am avut N47 dupa Martie 2011 (aprilie 2011) nici un fel de problema ,masina are acum 240.000 km ,noul proprietar este foarte incantat de ea.Masina a fost cumparata de la reprezentanta BMW din Germania la 187.000 km cu service la zi.

Acum am N47 din 05/2012 nici un fel de problema 160.000 km

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma a avut cineva probleme cu N47 produs dupa martie 2011, si cu service-urile facute corect, sau nu? Exemple concrete, nu folclor. Mi se pare ca e o adevarata nebunie cu schimbatul distributiei, dar inca n-am auzit pe cineva cu N47 din 2012,2013 care sa fi avut probleme pe o masina cu istoric service.

Salut, am citit ultimele ~100 de pagini si n-am gasit niciun caz de N47 post 2012 cu probleme. Si eu cred ca e putin exagerata problema cu distributia la n47, in special la motoarele mai noi (adica dupa 2011) Tineti cont de faptul ca distributiile se mai rup si la motoare de VW, Opel etc in urma unei intretineri necorespunzatoare.

Eu am un 520d 2012 cu 172.000 km si nu voi schimba distributia deocamdata, desi cei de la BMW Team Service au spus ca trebuie schimbata la toate N47. Totusi, la rece intre 1300-1700 rpm se aude un tacanit care creste cu turatia motorului. Din ce am citit de vina ar fi calitatea motorinei din Romania iar zgomotul se aude de la un injector, si un prim tratament ar fi cu aditiv (cineva de pe forum a avut aceeasi problema si a spus ca a rezolvat-o cu BMW 83192296922).

Am cumparat aditivul si urmeaza sa il folosesc inainte de urmatorul plin.

Link to comment
Share on other sites

Nu va mai amagiti...problema exista cu N47-le. Ca nu vreti s-o schimbati, asta-i alt lucru. Tine intr-adevar si de noroc, de stilul de condus, conditii de trafic, urban, extra-urban, servisare, etc. Poate ca din toate aceste variabile reisese si acel "noroc" de care ziceam la inceput. Nu toata lumea foloseste forumul sau internetul sa semnalizeze ca i s-a rupt lantul, dar sunt persoane care au cumparat de nou o masina cu N47 si la ~50k de Km i s-a rupt lantul, la fel de bine cum sunt persoane care au peste 200k si n-au nici macar zornait. Sunt multi care chiar daca le zornaie lantul, habar n-au ca acel zgomot nu-si are locul acolo, sunt atehnici, poate doar daca ajung la un service si le semnalizeaza ca se aude lantul, dar ei inca sa nu faca nici o deosebire. Si atunci, lantul acela se va intinde tot mai mult in timp din cauza acelor intervale mari de service, poate nu menajeaza masina iarna cand e rece si doar se trezesc undeva in camp ca le-a pocnit lantul. Si a mea din 2012, desi am doar 132k km a trebuit sa-i schimb lantul fiindca se auzea un zornait usor. Daca nu stii de problema, nici nu-ti dadeai seama ca undeva in "spate" se aude o mica zornaiala. Sincer imi era si teama s-o accelerez mai tare asa ca am preferat sa-l schimb. Si intr-adevar lantul superior avea un anumit joc, se lungise intr-o anumita masura. Chiar si masini cu 90k sau 100k au zornait de lant si aici ma refer la cele de dupa 2011 ca tot se discuta de ele. Este o problema pana la urma si doar cine nu vrea s-o recunoasca, n-o vede sau pur si simplu o constata decat atunci cand e prea tarziu.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Problema nu e zornaiala, problema e daca se rupe. E lant dracu, orice lant zornaie, doar nu mergem acum la schimbat orice pentru ca face galagie. Stiu service-uri care s-au dezvoltat extrem de mult doar schimband distributii, bag mana in foc ca din cand in cand mai pun niste paie pe foc pe diverse forumuri ca au ei un amic caruia i s-a rupt lantul, sau despre ceva cu lantul.

 

Da-l dracu de lant, decat sa stau sa ascult lantul mai bine merg ca boul si daca e sa se rupa chem o rampa ceva, sa ma ia de la dracu cu crengi. Mai mare incredere am intr-un lant de zornaie decat intr-un service de cartier care imi da motorul jos sa-mi schimbe 2 lanturi care intr-un an iar zornaie, ca e lant dracu, lantul zornaie

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@camdigital: mi-ai furat vorbele din gura!

 

Cam orice masina cu distributie pe lant, acesta zornaie, se aude! Am in familie 3 masini cu distributie pe lant, si toate marci diferite, cred ca la mine (n47) se aude cel mai putin, culmea !

  • Like 3
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Problema nu e zornaiala, problema e daca se rupe. E lant dracu, orice lant zornaie, doar nu mergem acum la schimbat orice pentru ca face galagie. Stiu service-uri care s-au dezvoltat extrem de mult doar schimband distributii, bag mana in foc ca din cand in cand mai pun niste paie pe foc pe diverse forumuri ca au ei un amic caruia i s-a rupt lantul, sau despre ceva cu lantul.

 

Da-l dracu de lant, decat sa stau sa ascult lantul mai bine merg ca boul si daca e sa se rupa chem o rampa ceva, sa ma ia de la dracu cu crengi. Mai mare incredere am intr-un lant de zornaie decat intr-un service de cartier care imi da motorul jos sa-mi schimbe 2 lanturi care intr-un an iar zornaie, ca e lant dracu, lantul zornaie

 

De ce a tot scos BMW alte revizii de piese distributie, de bune ce erau? Si ca "orice lant zornaie?" Da, poate orice lant de N47. Ai idee ce implica zornaiala?

Link to comment
Share on other sites

De ce toate celelalte lanturi de la BMW pana la N47 n-aveau/n-au zornaiala? Si n-au fost schimbate poate si 400k - 500k Km. Cum iti explici acest lucru atunci cand faci astfel de afirmatii nefondate?!?! Daca tu preferi sa schimbi un motor cu totul in loc sa inlocuiesti niste piese in prealabil a.i. sa previi ca acel motor sa cedeze, esti mai special ce sa zic. Cel putin tine pt tine acest sfat si nu incerca sa convingi si pe altii cum ca asta ar fi cea mai buna solutie. Mai nou si aici ma refer la motoarele noi, se schimba distributia la majoritatea chit ca-i pe lant. Cei care au masini cu distributia pe curea ce sa mai zica. Trebuie s-o inlocuiesti conform intervalului specificat de producator.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Prea mare agitatie pentru o distributie de 800 eur. sunt atatea modele de masini premium pe curea chiar lant la care se schimba regulat distributia la 200k. Nu vad o tragedie in asta, e ceva consumabil, o inlocuiesti odata cand incepe sa dea semne de uzura si gata, fara stres, te poti bucura de masina o perioada destul de mare.
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Oricum distributia pe lant a devenit parte concumabila la modelele noi, o schimbi daca e cazul si dormi linistit sau nu o schimbi si dormi linistit sau nu, depinde de fiecare, dar nu putem nega ca 100% nu se va rupe, au fost cazuri care s au rupt. Si cum spunea un coleg mai sus, de ce BMW a mai scos nu stiu cate serii noi de piese la distributie? De perfecta ce era? Ma indoiesc. Eu am schimbat o la 220 mii km ca zornaia la rece si nu am vrut sa risc, daca nu facea zgomot nici nu ma gandeam sa o schimb. Edited by Marius2015
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Va salut, baieti! Sunt nou pe forum si as avea nevoie de cateva informatii, daca sunteti amabili!

Am cumparat un 520 d lci 177hp N47 184.000 km si se aude un zgomot de lant. Mai mult ca sigur este distributia...stiu in mare parte problema.. intrebarea mea este unde as putea sa o schimb? Probabil cunoasteti un service care schimba distributii cu review-uri ok.

Am mai avut un 320d cu acelasi motor, iar in urma cu 3 ani am schimbat distributia la un baiat in Bucuresti, Robert! Cei vechi, probabil stiu la cine ma refer... asta ca sa evit sa dau numele service-ului. Atunci a fost totul ok, insa recent, cand am mai citit despre acelasi service, m-am cam speriat de ce spune lumea.

In speranta ca ma veti ajuta cu ceva informatii, va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Salutare, si felicitari pt initiativa.

Ma pregatesc pt mai multe operatiuni la masina, inclusiv distributia.

 

Bala, am verificat lista actualizata de tine, cred ca trebuie facute urmatoarele doua actualizari:

 

reper 11318576201 -> se inlocuieste cu 11318586699

reper 11318509926 -> se inlocuieste cu 11317797514

 

Preturile respective de unde sunt? Contin adaos?

 

Eu procedez asa - dupa ce imi termin lista de repere, cer niste oferte de pret, si voiam sa stiu daca preturile deja contin adaos, pt a putea face usor comparatia de pret.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt nou pe forum, dar am tot citit despre problema cu celebrul motor N47 si vreau sa va inpartasesc din experienta mea cu BMW-ul meu, model 318D E91 143 CP, an fabricatie 2010. Cand l-am cumparat, in 2013 era toamna, nu se auzea nimic anormal la motor, lant etc, dar iarna s-a schimbat situatia, se auzea lantul destul de pronuntat si deranjant dar se intampla doar la pornire si tinea cam 10-15 min dupa care inceta. Nu aveam nici o experienta cu motarele cu distribitia pe lant, nici nu stiam de problemele cu motorul N47 si am zis ca este ceva normal..., in fine ca sa nu o mai lungesc.., in primavera am schimbat uleiul, filtru ulei ..., am folosit si folosesc Castrol Edge 5W-30, fac schimbul anual si de atunci nu se mai aude lantul nici la frig, cald ...nici cum. Acum am 220 000 km la bord si nu am momentan nici o problema tehnica, am fost anul trecut la o inspectie la Contempo Brasov, dar mai mult pentru cureaua de accesorii, dar totul a fost in regula cu masina dar pentru linistea mea, ieri am sunat si am dat ultimele 7 cifre din VIN pentru verificare cod motor si nu face parte din seria cu probleme.

Cred ca se cam exagereaza, au zis-o si altii, vad ce e o fobie cu acest motor si multi se grabesc si schimba distributia aiurea, parerea mea. :rolleyes:

 

Cam atat stimati colegi, multa bafta va doresc. :thumbsup:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care nu cred in ...povesti (dar au auzit-citit-aflat..), sau cum zice colegul mai sus, "Cred ca se cam exagereaza, au zis-o si altii, vad ce e o fobie cu acest motor(...)" NU este vorba de exagerare sau fobie ci de faptul ca unui motor cu distributie pe lant, in trecut nu i se schimba distributia decat dupa multe sute de mii de km! Si orice abatere, eroare de la aceasta regula este un motiv de ingrijorare/intrebari pentru cei care stiu ce inseamna distributia pe lant (cu avantajele si dezavantajele ei).

 

Faptul ca prin schimbul de ulei, sau al tipului de ulei, ..zgomotul distrubutie s-a atenuat ... nu inseamna ca uzura mecanica a intinzatorului sau lantului nu mai exista (!), pentru ca de aceea exista zgomotul inainte.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salut,

@bimmer, sunt convins ca lantul se schimba la un moment dat, ca se uzeaza, dar nu cred ca trebuie neaparat schimbat preventiv.Probabil ca o vizita intr-un service auto cu mecanici buni si ceva experienta cu BMW-uri, la un interval de un an s-au atunci cand sesizam ceva anormal in rulare, ar trebuii sa fie sufficient + schimbat uleiul anual.Am vazut ca pe forum multi au schimbat distributia si dupa un interval scurt le-a reaparut zgomotul la lant, zgomot care l-a facut pe bietul om sa-si scimbe distributia..., si atunci are rost ..?? sau trebuie sa manance si mecanicii o paine. :rolleyes:

 

@XXL nu stiu care este seria, ca e una sau mai multe,nu stiu. Din ce m-i s-a zis ..in reprezentantele BMW, in baza de date, masinile dotate cu tipul de motor problematic, adica o serie anume, sunt trecute cu rosu si ca acestea ar fi cu potential risc, dar ca motorul pe care il am eu nu este trecut acolo si ar fi ok.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

@bimmer, sunt convins ca lantul se schimba la un moment dat, ca se uzeaza, dar nu cred ca trebuie neaparat schimbat preventiv.Probabil ca o vizita intr-un service auto cu mecanici buni si ceva experienta cu BMW-uri, la un interval de un an s-au atunci cand sesizam ceva anormal in rulare, ar trebuii sa fie sufficient + schimbat uleiul anual.Am vazut ca pe forum multi au schimbat distributia si dupa un interval scurt le-a reaparut zgomotul la lant, zgomot care l-a facut pe bietul om sa-si scimbe distributia..., si atunci are rost ..?? sau trebuie sa manance si mecanicii o paine. :rolleyes:

 

Nu cred ca-s atat de multi cei care l-au schimbat fara sa aibe macar zgomot. La fel, cei care l-au schimbat pt ca aveau zornait, mi-e greu sa cred totusi ca le-a aparut zornaiala din nou. Nu contest ca n-o fi poate vreun ghinionist, doi, poate pt ca ceva n-a fost montat corect. Deci, mai usor cu exageratul ca nu-i chiar asa cum vrei tu sa crezi.

 

 

@XXL nu stiu care este seria, ca e una sau mai multe,nu stiu. Din ce m-i s-a zis ..in reprezentantele BMW, in baza de date, masinile dotate cu tipul de motor problematic, adica o serie anume, sunt trecute cu rosu si ca acestea ar fi cu potential risc, dar ca motorul pe care il am eu nu este trecut acolo si ar fi ok.

 

Ce tip de motor?!?! Este acelasi N47 din 2007 si pana in 2014. Ca unele au piese re-proiectate a.i. sa fie mai durabile, da, dar pana la urma e acelasi motor la baza, acelasi concept pe care l-au aruncat pe piata in 2007. Ca i-au pus doua turbine si l-au facut 25d, inca o data, e acelasi N47. Pana la urma ca unii au zgomot sau nu, tine de exploatare, de intervalele de service, conditii de trafic. Daca nu gresesc, este primul motor caruia i-au pus distributia in spate si nu in fata cum a fost pana atunci. Poate de aici vin si problemele. Plus partea cu reducerea costurilor. Sau poate de aici si decizia sa mute distributia in spate, desi pana in 2007, toate motorele lor o aveau in fata.

Link to comment
Share on other sites

<br style="color: rgb(28, 40, 55); font-size: 13px; background-color: rgb(250, 251, 252);">@XXL nu stiu care este seria, ca e una sau mai multe,nu stiu. Din ce m-i s-a zis ..in reprezentantele BMW, in baza de date, masinile dotate cu tipul de motor problematic, adica o serie anume, sunt trecute cu rosu si ca acestea ar fi cu potential risc, dar ca motorul pe care il am eu nu este trecut acolo si ar fi ok.

 

Cred ca te-a costat ceva informatia asta laugh1.gif

Link to comment
Share on other sites

Se face prea mult caz pe problema distributiei. Schimbatul asta "preventiv", (cultivat prin presiune psihica si dezinformare), aduce beneficii financiare substantiale in buzunarele mecanicilor rasariti precum ciupercile peste noapte, direct si strict specializati in schimbul distributiei la bmw!

Nu contest ca exista oameni pregatiti sau probleme tehnice, spun ca tot mai multi speculeaza nevoia de confort psihic.

O masina intretinuta si mai ales exploatata corect nu are voie sa aibe astfel de probleme. In majoritatea cazurilor primul propietar isi bate joc de masina iar al 2-lea o repara.

Povesti si basme circula destule, cazuri concrete sunt putine. Si cum stilul romanului e sa arunce pisica moarta in curtea vecinului, e mai usor sa spui ca bmw face motoare proaste decat sa accepti ca ai exploatat necorespunzĂŁtor masina sau ca ai cumparat una in stare deplorabila. Nu apar pe nimeni si nu lucrez in reteaua bmw; doar incerc sa fiu realist.

In final, desi majoritatea se plang de N47, tot motorul asta il cumpara.

  • Like 3
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Se face prea mult caz pe problema distributiei. Schimbatul asta "preventiv", (cultivat prin presiune psihica si dezinformare), aduce beneficii financiare substantiale in buzunarele mecanicilor rasariti precum ciupercile peste noapte, direct si strict specializati in schimbul distributiei la bmw!

Nu contest ca exista oameni pregatiti sau probleme tehnice, spun ca tot mai multi speculeaza nevoia de confort psihic.

O masina intretinuta si mai ales exploatata corect nu are voie sa aibe astfel de probleme. In majoritatea cazurilor primul propietar isi bate joc de masina iar al 2-lea o repara.

Povesti si basme circula destule, cazuri concrete sunt putine. Si cum stilul romanului e sa arunce pisica moarta in curtea vecinului, e mai usor sa spui ca bmw face motoare proaste decat sa accepti ca ai exploatat necorespunzĂŁtor masina sau ca ai cumparat una in stare deplorabila. Nu apar pe nimeni si nu lucrez in reteaua bmw; doar incerc sa fiu realist.

In final, desi majoritatea se plang de N47, tot motorul asta il cumpara.

 

La fel de bine iti spun ca sunt oameni care au cumparat de nou o masina cu N47 si pe la 45k de km li s-a rupt lantul. Oameni care nu intra pe forumuri si n-au stiut nimic de acest motor. Oameni care mai degraba stiau ca motoarele BMW pe lant sunt "nemuritoare" si nu necesita schimbare. Ce sa-i mai intrebi de zornaieli sau alte zgomote.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu neaga nimeni ca au fost probleme la unele masini, in prima (primele) serii. Asta nu inseamna ca sunt toate la fel; nu sunt deacord cu generalizarea problemei. Procentul de motoare cu defecte de fabricatie este mic si,din ce stiu, BMW si-a asumat problema la momentul respectiv si a purces la remedierea ei.

La fel iti spun ca sunt masini cu 3-400k care nu au nimic, evident exploatate si intretinute corespunzator

Link to comment
Share on other sites

La fel iti spun ca sunt masini cu 3-400k care nu au nimic, evident exploatate si intretinute corespunzator

 

Exista probleme legate de proiectare. Problema a fost recunoscuta in final de bmw, motiv pentru care a existat recall. Sigur, exista si masini cu 3-400k asa cum exista si masini carora li s-a rupt lantul. Problema este si la N47, dar si la N57. Intretinerea joaca cu siguranta un rol important. Un lucru e clar insa: noile motoare par mai sensibile decat cele de generatie mai veche. Asta e, nu poti sa le ai pe toate; traim intr-o societate de consum. Unii arunca masinile la 200k, noi vrem sa facem milionul cu piese aftermarket.

Link to comment
Share on other sites

Unii arunca masinile la 200k, noi vrem sa facem milionul cu piese aftermarket.

La km astia le cumparam noi.

De mai bine de 6 luni tot compar un F36(B47) cu E90(N47), strict pe motor. Mi se pare mai fiabil E90 si poate, putin mai zgomotos. Ambele servisate la reprezentanta, 45k km vs 115k km. Poate sunt subiectiv, dar asa mi se pare. F36 deja a avut probleme cu scurgere de ulei la nush ce semering.

De ceva timp am observat ca se fac optimizari de costuri in detrimentul fiabilitatii, asta la mai multe marci. In cativa ani, o masina de 10 ani cu 300k km va fi o minune tehnologica

Revenind la subiect, daca dupa 200k km facuti cu masina o sa trebuiasca sa ii schimb distributia, nu vad un cost exagerat raportat la nr de km.

In nici un caz nu o sa schimb preventiv, pt. ca mi se pare ca zornaie sau dupa analiza unui filmulet pe youtube.

Edited by Madutzu25
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.