Jump to content

Problema Rupere Lant Distributie Motoare N47 2.0D


Recommended Posts

Buna seara!

 

Va rog sa ma ajutati cu un sfat, daca se poate, in ceea ce priveste un zgomot suspect care vine din zona dintre cutie si motor la un x3 2012 Septembrie an fabricatie, xdrive 2.0D N47D20C 184 caluti, automata, 129000 km, zgomot care iese, zic eu dintre motor si cutia de viteze. Pare a fi un sunet de frecat sau oscilatie de lant, nu pot sa-mi dau seama exact. Am atasat un link spre video cu zgomotul specific .Mentionez ca masina a fost cumparata in toamna 2018 Septembrie de la dealer german din Germania de mine personal cu full istoric service. Service facut la bmw pana in 2015 Ianuarie in Germania iar din 2015 reviziile au fost facute la 2 service-uri germane diferite. La rece nu face nici un zgomot, pornirea la rece este perfecta - nu se aude acel sunet metalic specific distributie ca si cum lantul ar atinge de ceva metalic sau ceva de genul. Zgomotul apare dupa ce se incalzeste uleiul in motorul in jur de 60-70 grade sau vreo 15 minute de mers in relanti , cred atat ii ia uleiului sa ajunge la aceasta temperatura de 60-70 grade , dupa care fosnetul sau frecatul face continuu . Mentionez ca un zgomot de zale de lant proeminent sau suparator nu ar fi, cred ca ar fi normal un mic zgomot de lant sa se auda la acesti km. Din masina nu se aude nici un zgomot, nimic. observ ca daca o opresc si o las 2-3-5 minute uleiul fiind deja la 100 grade cand am oprit-o, dupa pornire dureaza vreun 1 minut pana fosnetul incepe sa-si faca aparitia. Motorul merge perfect, trage foarte bine. Mentionez ca am mers cu ea aprox 7000 de km deci acum are in jur de 136000 km. Zgomotul nu s-a amplificat de cand am luat-o. Ceea ce am mai observat, cand este foarte frig afara de -5 sau -10 grade fosnetul se aude dar foarte foarte usor fata de cand afara este peste 0 grade. Daca accelerez zgomotul dispare imediat si reapare cand ajunge in relanti dupa vreo 3-5 secunde. Am filmat putin si cureaua din fata distributiei, deoarece am observat ca rola intinzatoare are o oarecare oscilatie in mers - nu stiu daca e normal. Incerc cand vine primavara sa o duc la un service sau la o reprezentanta bmw , sa-mi faca o constatare cu marea speranta sa nu fie necesar inlocuirea lantului de distributie asa cum am tot citit pe internet ca sunt probleme. Ma gandesc ca daca service-ul a fost facut la bmw in 25 Ianuarie 2015 cred ca rezolva si recall la distributie care a inceput din 1 Ianuarie 2015 corect?

 

Video upload link :

 

Va multumesc respectuos pentru orice recomandare/sfat/opinie!

Edited by Law_gsxr
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un zgomot asemănător, în aceleaşi condiţii îl am şi eu, după 26.000km de la schimbul distribuţiei. Zgomotul a reapărut, cred eu, după ~20.000km de la schimb, timp în care maşina a primit două schimburi de ulei (fac revizia la 8-9000km). Diferenţa este că la mine după 80C nu se mai aude nimic.

 

Totuşi având în vedere că are 192.000km, ar fi bine să o schimbi pentru a elimina orice risc.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

Nu, învăţăm să le ignorăm şi cu asta, basta. La 11.000km după schimb, a fost inspectată distribuţia (capac distribuţie demontat, din alte motive) şi totul arăta foarte ok, ca-n ziua schimbului. La 20.000km a început să fâlfâie iar.

 

Eu cred că zgomotul ăsta este mai comun decât credem şi la marea majoritate reapare după o perioadă, la alţii mai devreme, la alţii mai târziu. Eu fac marea majoritate a km în oraş, poate are şi asta o importanţă (nu folosesc start / stop).

 

Asta nu înseamnă că nu trebuie schimbată, cel mai safe este ca în jurul a 200.000km să pui kit nou.

Edited by fullrespect
Link to comment
Share on other sites

recomand ptr N47 rola intinzatoare facuta de SKF care stie ce face. IWIS mai dau rateuri la role si pe la Audi A4 B6-B7 1,8T si VW Golf 4 ALH 1,9tdi !

SKF VKM 38212 - 305389. Asta costa cam 227ron pe site la magazine auto

curea transmisie tot SKF VKMV 6PK1782 vad ca costa 64,79ron

dar macar nu mai ai probleme

 

las si codul ptr pompa de apa SKF VKPC 88310 ptr cine are nevoie la N47, vad ca costa 249,30ron

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

Daca lantul original nu este ok, eu unu as cauta si as comanda un lant sau toate lanțurile unui producator de subansamble sau as cauta ceva mai bun pe aceleasi dimensiuni. Puteti sa spuneti ca BMW are exclusivitate. Am lucrat la o firma mare la achizitii si mai toti vand/produc chestii sub un contract discret. Doar banul vorbește. Chiar este o idee de business cu viitor si cu bun simt. Sa platesti odata schimbarea si sa dormi liniștit. Posibil sa fie mai acump dar iti cumperi linistea. Edited by Injectoru'6
Link to comment
Share on other sites

Din cate am citit, problema nu e doar la lanturi. Poate ca astfel, reusiti sa va lamuriti de ce dupa schimbarea distributiei, zgomotul reapare destul de repede.

Aveti mai jos textul in engleza si link.

 

E60 520d: N47 timing chains

For 2.0-litre N47 four-cylinder turbo-diesel engines manufactured between March 2007 and March 2011, excessively sharp teeth on the crankshaft sprocket could damage, or break, the timing chain. Please note that in the event of breakage, catastrophic engine damage could result and the primary symptom of timing chain damage was a loud ticking noise from the rear end of the engine. For these engines, two situations applied:

For models manufactured before May 2009, the timing chains, camshaft sprocket and crankshaft required replacement. Of these, the crankshaft had to be replaced because the sprocket was welded to it and the engine also had to be removed because the timing chains were positioned at the rear of the engine, Due to the cost of repair, some owners opted to replace the engine instead.

For models manufactured from May 2009 to March 2011, the crankshaft did not require replacement since the design of the crankshaft sprockets had been changed. The timing chains and timing guides, however, still required replacement.

 

http://australiancar.reviews/reviews.php#!content=recalls&make=BMW&model=5-Series%20Sedan&gen=116

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Daca lantul original nu este ok, eu unu as cauta si as comanda un lant sau toate lanțurile unui producator de subansamble sau as cauta ceva mai bun pe aceleasi dimensiuni. Puteti sa spuneti ca BMW are exclusivitate. Am lucrat la o firma mare la achizitii si mai toti vand/produc chestii sub un contract discret. Doar banul vorbește. Chiar este o idee de business cu viitor si cu bun simt. Sa platesti odata schimbarea si sa dormi liniștit. Posibil sa fie mai acump dar iti cumperi linistea.

Nu te supara, dar ce vrei sa spui de fapt?

Mare lucru nu se intelege.

 

Ce asigurare si ce lant, facut de cine altcineva? Il gasim asa oriunde?

..Sa cautam personal alt producator de subansamble? Sau ai tu niste nume.

 

BMW se bazeaza pe niste producatori, care AR TREBUI SA FIE SERIOSI!

 

Sau, BMW A DAT-O IN BARA RAU DE TOT (personal nu ma indoiesc de asta) cu N47.

E atat de simplu.

Sa nu intram in teorii conspirative ca o sa ajungem sa nu mai iesim din casa, aventual sa ii dam foc cu noi in ea (Doamne Fereste).

 

Personal, NU as face asigurare la o masina BMW nici mort!

E ca si cum as admite o prostie a lor pe care sa o acopar cu bani din propriu buzunar. Nu suna asta a prostie din parte mea!? Mai bine schimb marca decat sa dau bani la prosti.

 

De curiozitate, te-ai uitat/ai inteles cum functioneaza schema de asigurare la BMW!? :)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Cred ca ceea ce doreste sa spuna DJ Allexinno este ca trebuie inlocuit si pinionul de la arborele cotit sau pinion vibrochen. Din cauza ca acesta are dintii ascutiti si mai mult ca sigur are o duritate mai mare decat lantul, exista un risc de uzura prematura a lantului de distributie ce angreneaza doar pompa de ulei cred impreuna cu pinionul vibrochenului, mai pe romaneste este ultimul lant cel mai de jos din spatele motorului - unul scurt care o data cu el trebuie inlocuit si acel pinion. Daca gresesc va rog sa ma corectati.

@ fullrespect ai idee cumva ai schimbat si pionionul de la arborele cotit?

 

 

 

Cu stima,

Edited by Law_gsxr
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

aicea e kitul complet OE BMW http://www.fixpiesa.ro/piese-auto/kit-complet-lant-distributie-oe-bmw-n47.html

varianta mai ieftina tot OE dar cu mai putine repere aici http://www.fixpiesa.ro/piese-auto/kit-lant-distributie-superior-inferior-oe-bmw-n47.html

 

@fullrespect, nu e din ulei

totusi daca chiar crezi ca te ajuta poti merge pe Fuchs Titan GT1 XTL 5w40 sau Motul Specific LL-04 5w40

nu as recomanda 5w30. La tine e ceva pe partea mecanica, va trebui sa mergi la un mecanic sau service sa faca diagnosticare corecta pe motor cu stetoscopul sau sa asculte motorul. Cauta-l pe Ciupanezu sa vada motorul tau.

 

in rest ptr cine vrea 5w30 beton cu norma BMW LL-04: Shell Helix Ultra ECT 5w30, Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W30, Fuchs TITAN GT1 Pro C3 XTL 5W-30

 

Filtru ulei KNECHT MAHLE OX 404D, Filtru aer KNECHT LX 3598, Filtru combustibil KNECHT KL 169/4D, Filtru aer habitaclu KNECHT LA 467/S

Edited by mihalascu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.