Jump to content

Jante 18' STRICA/NU STRICA placerea de a conduce in Romania.( BMW E90 Jante 18')


MyName

Recommended Posts

Salut,

 

De cateva zile ma bate gandul sa-mi cumpar jante la masina si am gasit ceva jante pe 18' care-mi plac.

Din pacate mai multi mi-au sugerat sa NU imi cumpar pe 18' din cauza drumurilor din Romania, dar opinia lor se baza pe exeprienta avuta cu masini gen Mithubishi/Mazda/Opel care mai toate aveau suspensie sport si/sau runflat.

 

As vrea sa aud si ceva pareri de la voi care aveti aceeasi masina ca si mine si aveti jante de 18'.

 

Masina mea:

BMW

E90, 318d

2010(facelift)

 

Ce vreau sa cumpar:

1.Jante pe 18'

2.Gume sport: 225/40R18 Fata

255/35R18 Spate

 

As aprecia daca in sugestia voastra ati da nota si la cum se simte masina voastra in urmatoarele cazuri:

 

1.Drumuri full cu gropi.

2.Drumuri normale (cu gropi ca la noi in Romania.)

2.Trecere peste "politisti culcati"/limitatoare de viteza

3.Linii de tramvai.

4.Capace canale in oras.

 

 

Notele sa fie de la 1 la 5:

 

1-->Foarte Prost(gen se simte zgomot metalia ca si cum ai da cu janta)

5-->Bun (se simte cum cauciucurile atenueaza din socuri/denivelari, nu e incomfortabil la drum lung.)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai deschis un subiect delicat...este exact ca subiectul benzina vs diesel sau automata vs manuala.

 

Cei care au jante pe 16/17 o sa spuna ca nu se merita si cei care au jante pe 18/19 o sa spuna ca se merita.

 

Eu unul nu imi vad masina personala fara 19 si cu asta am spus tot :D

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

In primu' rand, in afara de factorul estetic, cred ca alegerea unor jante pe 18" pentru un 318d nu are niciun beneficiu.

In al doilea rand dimensiunea aleasa pentru anevelopele spate nu este justificata, 225/40 R18 este mai mult decat de ajuns pentru un 318d.

Jantele pe 18 vor produce o uzura mult mai mare elementelor suspensiei/directiei.

Eu am avut jante pe 18" pe 330 Ci E46, iar dinamica masinii mi s-a parut net inferioara fata de echiparea cu jante pe 17", intr-o luna am renuntat la jantele pe 18".

Tine cont si de costurile anvelopelor pe 18....mai bine "o ard" pe 17" cu anvelope foarte bune decat pe 18 cu chinezarii.

 

1.Drumuri full cu gropi. nota 4 ( jante 17 nota 4)

2.Drumuri normale (cu gropi ca la noi in Romania.) nota 4 ( jante 17 nota 3)

3.Trecere peste "politisti culcati"/limitatoare de viteza nota 3 ( jante 17 nota 3)

4.Linii de tramvai. nota 4 ( jante 17 nota 4)

5.Capace canale in oras. nota 4 ( jante 17 nota 4)

 

Notat 5 am lasat-o pentru jantele pe 19".

 

Ca recomandare as zice sa-ti iei jante de 17, dpdv dinamic.

 

Pe de alta parte daca vrei jante de 18" ia-ti-le, oricum dupa standardele actuale sunt departe de o dimensiune extrema, ai grija sa fie cat mai usoare, dar renunta la anvelopele de 255 pe spate ca nu au rost.

Edited by moise
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Raspunsul pentru tine e simplu. Ce cauti de fapt?? Vrei mai mult confort, atunci mergi pe jante de 16'. Vrei mai mult design, atunci mergi pe jante de 18'. E simplu. Trebuie sa stii tu ce vrei. Daca ti-ai pus in cap ca vrei 18, atunci 18 o sa ai indiferent de ce zic oamenii pe aici. E de ajuns sa zica unul sau doi ca sunt foarte ok jantele pe 18, ca deja te-au si convins (daca asta iti doresti). E o chestie psihologica.
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am e46 sedan, momentan echipat cu BBS RX 18", 225/40 - fata, 255/35 spate(runflat). Note:

1. 1(de evitat, unde cunosc drumul schimb traseul, unde nu, fac cale intoarsa :) ).

2. 3(cu atentie nu ai surprize, dar...keep your eyes on the road...)

3. 3(unde sunt doar pe sensul de mers le ocolesc, unde nu fac stop si trec cu maxima atentie)

4. 4(daca nu sunt adanci sau iesite mult nu sunt probleme, fuge putin directia dar nu e de speriat)

5. 3(la fel ca la 4, parca totusi ceva mai multa atentie)

De mentionat ca am arcuri sport H&R cu drop 55/35, cu supensia sport oem era ceva mai soft.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa raspund la un post mai de sus, nu pot sa zic ca as renunta la comfort pt vizual, de asta am si creat topicul asta, ca sa-mi fac o idee.

Pe masina am 16' cu runflat dar ca si idee vreau sa vad daca ar fi diferenta mare,ca si confort intre 16' runflat si 18' normal.

Merci pt raspunsuri si nu e rau daca continuati asa :)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa raspund la un post mai de sus, nu pot sa zic ca as renunta la comfort pt vizual, de asta am si creat topicul asta, ca sa-mi fac o idee.

Pe masina am 16' cu runflat dar ca si idee vreau sa vad daca ar fi diferenta mare,ca si confort intre 16' runflat si 18' normal.

Merci pt raspunsuri si nu e rau daca continuati asa :)

 

rft daca are peste 2 ani deja nu mai e confortabil , am eu 18 acum normal si nu imi pare nici o diferenta intre 17 si 18 . Poti avea probleme identice daca iei o groapa serioasa si cu 17 . Poate simti trecerile la sine tramvai mai intens dar nu te grabeste nimeni acolo , eu fac in spatele meu coada dar primesc ceva intelegere :D

Link to comment
Share on other sites

Treaba e foarte simpla, daca ai suspensia varza si nu investesti in masina mergi cu 15/16 non runflat, daca esti genul care schimba piesa imediat ce da semne de oboseala atunci poti merge linistit cu 18, 19 ...

 

Pe e36 an jante pe 18, este aproape nici o diferenta fata de 15/16 ce am avut pe ea. Totusi trebuie mentionat ca nici nu te mai poti avanta cu masina pe toate hartoapele, depinde si de ce vrea fiecare de la masina(macadam, show...)

Link to comment
Share on other sites

Ca sa raspund la un post mai de sus, nu pot sa zic ca as renunta la comfort pt vizual, de asta am si creat topicul asta, ca sa-mi fac o idee.

Pe masina am 16' cu runflat dar ca si idee vreau sa vad daca ar fi diferenta mare,ca si confort intre 16' runflat si 18' normal.

Merci pt raspunsuri si nu e rau daca continuati asa :)

 

Banuiesc ca te referi la postul meu de mai sus. Masina ta oricum e mai rigida (in comparatie cu un VW Passat). Sfatul meu prietenesc: daca vrei confort mare, pastreaza jantele de 16" dar schimba cauciucurile cu unele normale (non run flat), sau daca te intereseaza destul de mult design-ul pune jante usoare de 17" cu cauciucuri la fel non run flat. Asa impaci si capra si varza, si pentru e90 jantele de 17" sunt ok. Arata bine, in sensul ca nu sunt sub dimensionate. Atasez poza sa vezi cum arata la mine pe 17" si nu am distantiere. Bafta!

 

post-69182-0-35815100-1429603295_thumb.jpg post-69182-0-41040500-1429603309_thumb.jpg

Edited by Radu I
Link to comment
Share on other sites

 

1.Drumuri full cu gropi.

2.Drumuri normale (cu gropi ca la noi in Romania.)

2.Trecere peste "politisti culcati"/limitatoare de viteza

3.Linii de tramvai.

4.Capace canale in oras.

 

 

1. Pe sosele full de gropi evitam sa merg si cu jantele pe 15, pana la urma e vorba de bunul meu la care tin, mai bine fac km in plus pe un traseu curat. Nota PAS

2. Pe DN e destul de ok feelingul. Nota 4.5

3. Nu trebuie sa le zbori cu 90 la ora. Nota 5

4. Linii de tramvai nu avem noi suficiente in Sibiu, doar ceva ramasite. Nota 4.5

5. Capacele de canal le evit by default. Nota 5

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut jante pe 18" masina E46 cabrio.

Masina mi s-a parut foarte stabila, dar din cauza confortului eu personal nu am mai putut suporta, asa ca am trecut la 16. La drum lung nu este asa de sesizabila problema confortului, dar in oras mi se pare jale, mai ales in Bucuresti.

 

Pe 18 aveam 225/40/R18 fata - spate iar pe 16 am 205/55/R16, masina nu se simte la fel de lipita de asfalt, dar este mult, mult, mult mai confortabila.

Pretul cauciucurilor si jantelor este considerabil mai mare pentru 18.

 

Poti sa tragi singur concluziile si ce ti s-ar potrivii.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

ceau sincer iti spun asa mi s-a spus si mie sa nu imi iau ca etc etc . Mi-am luat la fosta mea masina Astra GTC pe 18 si am fost super multumit in 3 ani nu mi-a cazut nici o bucsa sau ceva . iti recomand mai ales pe desing . si eu la fel doresc sa iau pe 18 ceva replici la seria 3 meu bafta
Link to comment
Share on other sites

eu sincer nu in oras as vedea problema la jante mari.

in general orasul in care locuiesti il cunosti ca il palma. eu cred ca cunosc 90% din gropile imense din bucuresti :)).

 

dar problema e la drum lung. adica na, ai masina, faci un traseu prin tara. moldova, bucovina, ardeal... mie imi place sa ma plimb. ce faci atunci? mergi tot drumul cu morcovul in fund ca cine stie ce crater iti iese in cale.

Link to comment
Share on other sites

Ai grija cand ocolesti limitatoarele de viteza, pe mine m-au oprit organele intr-o noapte si am inteles ca poti primi multe puncte. Am scapat pana la urma, dar de atunci nu le mai ocolesc :no:

ok, mersi de info, e bine ca in Sibiu nu prea sunt, in Valcea am intalnit, da e bine de stiut :thumbsup:

 

eu sincer nu in oras as vedea problema la jante mari.

in general orasul in care locuiesti il cunosti ca il palma. eu cred ca cunosc 90% din gropile imense din bucuresti :)).

 

dar problema e la drum lung. adica na, ai masina, faci un traseu prin tara. moldova, bucovina, ardeal... mie imi place sa ma plimb. ce faci atunci? mergi tot drumul cu morcovul in fund ca cine stie ce crater iti iese in cale.

Exact, asa am patit acum aproape 2 ani, veneam duminica noaptea de la Arad la Deva si am dat intr-un "crater" in care am terminat 3 jante(style 68/17" :( )cu tot cu anvelope(pe fata aveam Conti Sport Contact 3, erau aproape noi :no: ...), aici e buba, ca nu stii pe unde ajungi si peste ce dai. Faza si mai tare e ca in spate aveam un F10 care nu a mai plecat de pe loc dupa "impact"...

Edited by daci_84
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

1.Drumuri full cu gropi.

2.Drumuri normale (cu gropi ca la noi in Romania.)

2.Trecere peste "politisti culcati"/limitatoare de viteza

3.Linii de tramvai.

4.Capace canale in oras.

 

 

Notele sa fie de la 1 la 5:

 

1-->Foarte Prost(gen se simte zgomot metalia ca si cum ai da cu janta)

5-->Bun (se simte cum cauciucurile atenueaza din socuri/denivelari, nu e incomfortabil la drum lung.)

 

pt 17, 235.45.17, suspensie sport

 

1.Drumuri full cu gropi. - nota 1 - imi deplaseaza rinichii

2.Drumuri normale (cu gropi ca la noi in Romania.) - intre 3 si 4

2.Trecere peste "politisti culcati"/limitatoare de viteza - 2, eu le iau doar cu treapta 1, pentru ca face urat si pentru ca ating.

3.Linii de tramvai. - nota 3

4.Capace canale in oras. - depinde, de la oras la oras, intre 2 si 4

 

Iar pe drumuri bune, 5+.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.