Jump to content

Tacanit motor 2.8i


SMY

Recommended Posts

De cateva zile incoace, asa din senin, motorul un 2.8 m52b28 din '97 a inceput sa faca un tacanit tot timpul si la rece si la cald si face tot mai tare cum accelerez motorul. Dupa cum se pare, sunetul vine de la tacheti. Ulterior am crezut ca nu mai am ulei, m.am uitat la ulei, era aproximativ ok, am mai completat pana la nivel, dar tot asa face. Ce credeti? Uleiul este de vina? Sau sa fie altceva? Am uitat sa precizez ca am schimbat chitul de ambreaj acum catevazile deoarece placa de presiune era crapata in 4. De precizat este ca, motorul nu facea asa inainte de stricarea ambreajului. Tacanitul a venit o data cu craparea placii de presiune. .....are vreo legatura? Ce ziceti? Este ceva grav?

 

Exact asa imi face

Link to comment
Share on other sites

Nu ar trebui sa aibe legatura una cu alta,daca vb de tacheti.

Ce ulei ai in motor?Cati km are motorul?

La mine cu Mobile 1 era zgomotos motorul,dar nu in halul ala.

 

L.E.Poate sa fie si vanos-ul.

 

L.E 2.Vezi ca la comentariile de la video-ul postat de tine cineva descrie si o posibila rezolvare a problemei. :unsure:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Nu ar trebui sa aibe legatura una cu alta,daca vb de tacheti.

Ce ulei ai in motor?Cati km are motorul?

La mine cu Mobile 1 era zgomotos motorul,dar nu in halul ala.

 

L.E.Poate sa fie si vanos-ul.

 

L.E 2.Vezi ca la comentariile de la video-ul postat de tine cineva descrie si o posibila rezolvare a problemei. :unsure:

Ma gandeam eu ca nu prea au vre.o legatura.....uleiul este castrol 10w40..... Dar faza i ca pana acuma nu mi.a mai facut asa deloc. Acuma este prima data si tacanitul persista

 

Ma gandeam eu ca nu prea au vre.o legatura.....uleiul este castrol 10w40..... Dar faza i ca pana acuma nu mi.a mai facut asa deloc. Acuma este prima data si tacanitul persista

Am uitat de km. are in jur de 324.000

Link to comment
Share on other sites

De studiat.http://jackassofalltrades.com/ticker.html

E plin internetul de discutii pe tema asta "purge valve".

 

Oricum ar fi bine sa vada motorul si un mecanic avizat,a trecut de prima tinerete.

 

P.s.Castrol 10w40 nu il recomand si pt urmatorul schimb.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

De studiat.http://jackassofalltrades.com/ticker.html

E plin internetul de discutii pe tema asta "purge valve".

 

Oricum ar fi bine sa vada motorul si un mecanic avizat,a trecut de prima tinerete.

 

P.s.Castrol 10w40 nu il recomand si pt urmatorul schimb.

O sa il duc zilele astea la cineva sa se uite la el k deja ma depaseste problema. Ce ulei imi recomanzi pentru motorul asta?

Link to comment
Share on other sites

Mai degraba 5W-40.

Aud foarte des ca vascozitatea se alege in functie de nr de km pe care ii are motorul :unsure: .La primul schimb de ulei facut cand am cumparat masina sfatul mecanicului a fost ''are peste 100 k km ii clar trebuie w40 ''dupa 6000 km l-am scos din motor.

In cazul meu nu cred ca voi schimba vascozitatea 5w30 prea curand cu toate ca am aprox 240k km.Pur si simplu nu vad motivul ...merge ca ''uns ''motorul cu uleiul acesta.

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Dar faza i ca motorul o inceput sa faca asa acum cateva zile, deci inainte cand nu o facut tot uleiul asta il avea. Acuma am cam 5000 km cu uleiul asta si pur si simplu a inceput sa faca tacanitul ala. O sa incerc sa schimb uleiul pana la urma, nu am de ales, dar ma indoiesc ca din cauza uleiului sa faca asa....... Alte pareri, mai are cineva?
Link to comment
Share on other sites

Dar faza i ca motorul o inceput sa faca asa acum cateva zile, deci inainte cand nu o facut tot uleiul asta il avea. Acuma am cam 5000 km cu uleiul asta si pur si simplu o inceput sa faca tacanitul ala. O sa incerc sa schimb uleiul pana la urma, nu am de ales, dar ma indoiesc ca din cauza uleiului sa faca asa....... Alte pareri, mai are cineva?

 

fixed!

Link to comment
Share on other sites

Scuze, wrong post.

le: mi s-a intamplat si mie la 328i sa se auda un tacanit, da' si-a revenit de pe o zi pe alta.

Am mai patit si eu sa se auda dar doar cand il porneam cateva secunde pana urca uleiul pe ranpa, dupa care isi revenea la normal

Link to comment
Share on other sites

In cazul meu nu cred ca voi schimba vascozitatea 5w30 prea curand cu toate ca am aprox 240k km.Pur si simplu nu vad motivul ...merge ca ''uns ''motorul cu uleiul acesta.

Tot pe 5w30 merg si eu, dar norma LL01. Masina de la bun inceput a avut reviziile facute cu castrol slx 0w30, antepenultima cu motul x-cess 5w40 :wacko:, penultima cu mobil 1 - 5w30, iar la ultima revizie facuta recent de mine am pus Shell 5w30 LL01.

Toate bune si frumoase :)

 

Alte pareri, mai are cineva?

 

Poate pompa de ulei nu face suficienta presiune, ungere defectuasa a tachetilor. Ideea e ca pe forum sigur nu gasesti o rezolvare concreta sau nu in toate cazurile, trebuie si investigare live.

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

singura data cand am auzit zgomot de tacheti la masina mea era la inceput cand am cumparat-o si i-am facut schimbu de ulei. Am pus Magnatec 10W40 si dupa vre-o 3000 de km auzeam tachetii la orice acclerare. Am schimbat uleiul la maxim 6000de km si zgomotul a disparut. Dar am pus to Magnatec, si aceeasi poveste dupa un timp. Am trecut la alt ulei si nu am mai auazit zgomotul, sunt 5 ani de atunci. Am luat recent un goolf 4, 1.4 si avea ulei 5w40, si 180 de mii km. La urmatorul schimb am cerut sa imi bage uleiul cel mai potrivit pt masina si au bagat 5w30 liqui Moly top tec. Motorul se aude bine, desi astea de 1.4 sunt zgomotoase si nu mananca deloc ulei. Nici cu 5w40, era un ulei Shell sintetic nu a mancat. Nu mai baga Castrol in motor.
Link to comment
Share on other sites

Vad ca sunt foarte multi care imi spun sa schimb uleiul. Eu zic ca daca era uleiul de vina batea imediat dupa ce am schimbat uleiul, sau macar la cateva zile.....asa, pana acuma a fost ok si dintr.o data dupa ce am schimbat ambreajul imi face asa.
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Mie nu imi pare sa fie de la tacheti. Suna foarte diferit tachetii. Ca o idee verifica intinzatorul de la lant si sinele alea de plastic pe care se misca lantul. Face zgomotul si cu motorul rece si cald ?

Da, face tot timpul, de cum il pornesc pana il opresc, fie rece fie cald

Link to comment
Share on other sites

Aud foarte des ca vascozitatea se alege in functie de nr de km pe care ii are motorul :unsure: .La primul schimb de ulei facut cand am cumparat masina sfatul mecanicului a fost ''are peste 100 k km ii clar trebuie w40 ''dupa 6000 km l-am scos din motor.

In cazul meu nu cred ca voi schimba vascozitatea 5w30 prea curand cu toate ca am aprox 240k km.Pur si simplu nu vad motivul ...merge ca ''uns ''motorul cu uleiul acesta.

5w40 este mult mai bun decat 5w30 pentru clima din Romania ....cu cât este mai mare cifra care se afla dupa W (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula.

Deasemenea este importanta si compresia motorului pentru alegerea corecta a uleiului.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.