Jump to content

DIY incuietoare BMW E90


shady

Recommended Posts

Salutare la toata lumea!

Acesta este primul meu DIY si l-am facut pentru a-i ajuta si pe altii care intampina sau vor intampina problema cu inchiderea centralizata la E90 citind pe internet ca asta ar fi ”boala” lor. Pe scurt, problema mea era: usa de la pasager fata nu se mai descuia deloc, iar de incuiat doar cateodata. Am vrut sa schimb incuietoarea cu totul, dar inainte am incercat sa o desfac in speranta ca poate fi reparata si am putut face acest lucru, urmarind urmatorii pasi. Pozele nu imi apartin in totalitate.

 

Pasul 1 - Demontarea fetei de usa

 

Pentru a da jos fata de usa, prima data am scos trimul de la usa pornind de la stanga la dreapta cu o unealta de plastic sa nu se zgarie. Dupa ce sa desprins am tras usor de el pana s-a defacut tot

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/1_zps7pifqch1.jpg

 

 

A urmat plasticul exterior al manerului:

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/3_zpsvuguhvuv.jpg

 

Iar in final am scos cele 4 suruburi Torx de 20

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/4__zps2aorrnnm.jpg

 

Dupa care am tras usor de fata usii pana s-a desprins

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/6_zpsnqkhqkox.jpg

 

Dupa am scos de pe fata usii prima data lampa de la picioare

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/lampa_zpss6y1jm5n.jpg

 

Cablul de la incuietoare ce este actionat de manerul din interior

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/7_zpsxxjqlysu.jpg

 

Difuzorul

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/8_zpstp0f752w.jpg

 

Si conectorul pentru butonul geamului.

 

 

Pasul 2 - Scoaterea incuietoarei

 

Pentru a avea acces la incuietoare se dezlipeste, eu am dezlipit aproximativ jumatate, buretele de protectie de pe usa. dupa care am desfacut cablul de la manerul exterior, am bagat mana in usa si am tras tare de cablu. Asa arata un interior

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/9_zpsrz80prvq.jpg

 

 

Dupa care am scos conectorul incuietoarei si am desfacut cele 3 suruburi, Torx 30, ce tin incuietoarea pe usa, doua pe lateralul usi si unul pe fata usii

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/10_zpsclcviw1x.jpg

 

 

Dupa ce am eliberat incuietoarea, pentru a o putea scoate am defacut piulitele, de 10mm, care tin suportul geamului. Suportul doar trebuie dat un pic intro parte, nu scos de tot, deoarece nu ai loc sa scoti incuietoare.

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/11_zpsnpualttk.jpg

 

 

 

Dupa ce am scos incuietoarea afara, am desfacuto sa vad ce e inauntru.

 

Pasul 3 - Desfacerea incuietoarei

 

Am desfacut cele 1 surub Torx 20 de pe lateralul incuietoarei si am tras tare de partea metalica pana sa desprins

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/12_zps8of7qxcg.jpg

 

Dupa am desfacut cele 4 suruburi Torx 20 si am desfacut clemele de pe lateral iar incuietoarea s-a desfacut

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/13_zps9sszy02s.jpg

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/14_zpsl4e2fhkz.jpg

 

M-am uitat peste motorase si am vazut ca motorasul de deasupra se ocupa cu inchiderea masini si l-am scos afara. Prima data am scos ansamblul care se afla deasupra rotii galbene, dupa care si roata si asa am putut scoate motorasul. Mare atentie la arculetul de sub mecansm ca o sa sara.

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/arculet_zps0z19ulby.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/15_zpsccz1cea0.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/16_1_zpsnkll4ani.jpg

 

Am desfacut motorasul si am observat ca era ars, nu am facut poza dar era ca in poza

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/17_zpsuo3uhhhq.jpg

 

Pasul 4 – Inlocuirea motorasului

Dupa ce am vazut care este problema, am comandat de pe ebay un motoras identic, doar ca fara melcul acela de angrenare a rotii si l-am inlocuit, nasol a fost ca a durat in jur de o luna pana a venit din china. Acestea sunt specificatiile motorasului si asa arata cel nou. Au fost in jur de 10$ doua motorase cu tot cu transport

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/18_zpsrt5addvt.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/19_zpszhgyk9sa.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/20_zpsahcfwwjb.jpg

 

 

Partea mai grea a fost sa scot melcul dar am folosit procedura din pozele acestea lovind cu putere patentul pana a iesit melcul de tot afara, fiind foarte tare intepenit, totusi avand grija sa nu stric melcul ca am mai avut nevoie de el.

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/21_zpsgch7smg3.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/23_zpscgskev5h.jpg

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/24_zpsbbuwrh7p.jpg

 

Cand am vrut sa pun melcul pe motorul nou am observat ca nu se intepeneste bine, iar rotorul motorului vechi avea niste zimti pe el, atunci m-am gandit sa fac si eu niste zimti pe rotorul motorului nou, cu o dalta ascutita bine. Acest lucru a fost benefic si am intepenit melcul pe motorul cel nou foarte bine, deoarece a intrat fortat fiind nevoit sa il bat cu un ciocan de plastic pentru a nu deteriora melcul. Distanta dintre melc si capatul rotorului trebuie sa fie de 4mm, altfel nu are loc in incuietoare si nu se poate invartii

 

http://i172.photobucket.com/albums/w28/shady_rulls/Incuietoare%20E90/16_2_zpsnnhmdz8n.jpg

 

Pasul 5 – Montarea inversa

Dupa ce am verificat ca motorasul functioneaza pe incuietoare, am facut aceleasi operatiuni in ordine inversa, iar acum inchiderea functioneaza foarte bine, deocamdata nu am avut probleme cu ea.

Sper sa va fie de folos!

Daca cineva are nevoie de explicatii mai multe i le pot oferii fara nici o problema!

 

Nu stiu de ce dar nu arata toate pozele :cry:

Edited by shady
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Poti da un link cu site-ul de unde ai facut comanda? Cred ca am aceeasi problema cu incuietoarea spate dreapta. Foarte bun DIY. Multumesc

eu am luat din linkul de pe ebay, dar nu stiu de ce acum arata ca 2 motorase sunt 900$ ca eu am dat 9,98$, dar gasesti acelasi lucru si pe aliexpress

 

http://www.ebay.com/itm/2pcs-FC-280SC-DC12V-11800RPM-Motor-for-Car-Electric-Folding-Mirror-Door-Lock-/231203280040?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35d4ca14a8

 

http://www.aliexpress.com/item/FC280SC-20150-DC-Electric-Motor-Shaft-length-28mm-Vehicle-Power-Window-Motor-Car-Rearview-Mirror-Motor/32225401643.html?spm=2114.32010308.2.15.mBERnt

Edited by shady
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

ai schimbat motorasul de la usa pasagerului?

Nu am demontat inca. Motorul ma gandesc ca invarte din moment ce caraie; cred ca sare peste niste dinti de pe rotita..

Ma gandeam ca poate stie cineva exact de ce face zgomotul ala.. ca sa demontez numai o data ;)

Poate fac un clip scurt sa se inteleaga cum face

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
Excelenta postare shady. La fel ca smr.andrei am usa pasager fata care nu inchide din telecomanda sau din buton inchidere centralizata, dar caraie. La service vor sa schimbe broasca, n am toate sculele ca sa desfac singur usa si vroiam sa stiu daca este vreun specialist in zona Bucuresti care poate repara? multumesc mult
Link to comment
Share on other sites

E un baiat in bucuresti care schimba repara broaste bmw ... eu am schimbat 2 pana acum si am fost foarte multumit , se pare ca in broasca e o rotita si inca ceva care cedeaza cu timpul , are si motorase de schimb parca ... o dai pe a ta la schimb si iti monteaza alta reconditionata ... am platit 200 lei la una si 250 lei la alta cu tot cu manopera , cine doreste ii dau nr in privat Edited by wtww
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 6 months later...

E un baiat in bucuresti care schimba repara broaste bmw ... eu am schimbat 2 pana acum si am fost foarte multumit , se pare ca in broasca e o rotita si inca ceva care cedeaza cu timpul , are si motorase de schimb parca ... o dai pe a ta la schimb si iti monteaza alta reconditionata ... am platit 200 lei la una si 250 lei la alta cu tot cu manopera , cine doreste ii dau nr in privat

 

Trimite mi si mie te rog datele de contact ale baiatului. Ms frumos

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.