Jump to content

Arcuri E90/91


bimmer90f30

Recommended Posts

Astazi de dimineata am avut o surpriza cam neplacuta constatand niste "harjoneli", in fata, pe sub masina mea la nici 25m de casa.. Zgomote ce semanau cu batai de frane intepenite.. Eu nefolosind masina in sf. de saptamana .. dupa ce trei zile a plouat am zis ca s-or fi intepenit ca nu am umblat cu ea.

 

As dori sa stiu cine face arcurile originale, pentru ca arcurile ei intentionez sa la pun. Si daca stiti ce arcuri asemanatoare, dar mai bune ca eom as putea pune?

Nu faceti recomandari de vanzare ca nu sunt in tara.

 

Intamplarea face ca sa am amortizoare, fata, Bilstein B4 cumparate pentru ca unul din amortizoare a pierdut ulei cand am avut masina suspendata o saptamana..

 

Sigur, daca cineva stie vreun DIY, e mai mult decat bine venit.

 

Singur si aici vor urma poze despre experienta mea si ce pot recomanda.. daca pot recomanda ceva. :blush:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Scule? Inafara de o presa de arc, de ce mai ai nevoie? (evident si de chei).

 

Iar o presa de arc e vreo 50-100 ron depinde de presa.

da bala...ma refer la chei tubulare, fixe, presa de arc...nu oricine le are in dotare.

unde e 50-100 de ron presa de arc, ca vreau si eu

Link to comment
Share on other sites

Eu intentionez sa-mi schimb amortizoarele la E60 asa ca m-am pregatit. O mestereala de we.

 

De aici mi-am luat:

 

https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule-auto/prese/arcuri/yato/yt-2546-set-prese-arcuri-82-280mm

 

si mai am asa ceva:

 

http://pitosz.com/PITOSZ%20GROUP/YATO/yt-3884%20ZESTAW%20KLUCZY%20216EL./YT-3884%20zestaw.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am studiat si inca oscilez inca intre Eibach Pro Kit si Bilstein B3 care am inteles ca tin masina la aceeasi garda de pamant... lucru care pentru mine e destul de important penru ca fiind electrician... se intampla des sa am portbagajul cu destule ;). Si nu "fac" numai autostrazi.. si mai sunt si drumuri cu limitatoare de viteze de-a latul strazii, politisti "calcati", parca li se zice.. (si sunt destul de inalte.. 10-15cm) si chiar nu vreau sa lovesc nimic..

 

Pe de alta parte trebuie sa ma innarmez cu, calm ca abia dupa cateva mii de km amortizoarele Bilstein se mai "inmoaie" si ma pot bucura intra-adevar de suspensie de calitate, nu prea rigida cum ar fi initial.. din ce au spus altii ca se intampla. Asta daca le montez cu Bilstein B3..

 

Am toate cheile, cred.. inclusiv presa si chei tubulare pentru scule cu percutie.. o sa gasesc si una de imprumut daca e cazul.

 

Am de gand sa il copii cat pot de mult pe meseriasul asta ;) :popcorn:

 

;)

 

..cred ca o sa pun stock pentru reparatie si ulterior cand nu mai car atatea o sa ma dau la Eibach. Merita, cred.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Bala, nu recomand genu ala de prese de arcuri , mai ales la cele cum sunt pe fata si au forma de butoi. Exista niste prese asemanatoare, ieftine dar care au un fel de blocaj care impiedica gheara sa sara de pe spira arcului ( nu gasesc acum pe net un link sa-ti arat despre ce vorbesc )
Link to comment
Share on other sites

@dmu, acelasi model am si eu. Le-am folosit o data si la o dubita.

Le ung filetul cu destul de multa vaselina in prelabil asa evit uzura prematura si griparea. ;)

 

Sunt dispus sa vad si altea tipuri ;) dar sa nu las 1/4 de salariu la magazin ...

 

"Gheara" daca NU acopera corespunzator SPIRA ARCULUI, NU se VA folosi!

E cat se poate de riscant...

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un mic "update" care partial m-a pus pe ganduri putin analizand "operatia" pe indelete, am realizat ca cel mai important in ce priveste presa aceea este FAPTUL CA presa TREBUIE SA FIE SUFICIENT DE LUNG PE "DESFACUT" arcul (cand il dam jos de pe amortizor!), presa "incadrand" 3 spire ale arcului ca in clipul de mai sus.

 

Pentru cei care vreodata vor sa se apuce de schimbat arcuri/amortizoare (upgrade-uri, downgrade-uri..) sa stie ca presa pentru arcurile standard de pe E90/91 trebuie sa aiba distanta intre cleme(carlige, gheare) de cel putin 24-25cm distanta intre ele.

Poza de mai jos si linkurile "vorbesc" de la sine, cred:

http://www.4shared.com/photo/4it0PZcNce/DSC_1024.html

http://www.4shared.com/photo/xkjPm9__ba/DSC_1023.html

post-71385-0-74794900-1430950799_thumb.jpg

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut o experienta cu presele alea , era sa imi sara arcul in fata. Presa pe care orecomand eu e aproape la fel ca asta doar are ghearele putin mai lungi si are un surub care se infileteaza pe sub spira arcului.
Link to comment
Share on other sites

Eu am avut o experienta cu presele alea , era sa imi sara arcul in fata. Presa pe care orecomand eu e aproape la fel ca asta doar are ghearele putin mai lungi si are un surub care se infileteaza pe sub spira arcului.

 

 

Nu stiu despre ce presa vorbesti (cat de asemanatoare cu, cea de sus) dar ce pot sa spun e ca daca aveti presa ca aceea de "lunga" NU e suficient. Arcul e mult prea lung sa apuce a patra spira ca sa il stranga suficient de mult pentru montare pe amortizor...

Revin mai tarziu cu poze si alte lamuriri..

Ideea e ca a trebuit sa mai cumpar un set si sunt multumit ca-s inapoi pe drumul cel bun ;)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu utimile stiri/concluzii personale.

 

Arcul rupt se vede cat se poate de clar aici.

 

Prima constatare utile pentru viitor a fost de a afla ca rulmentul din pivotul care se sprijina/roteste tot ansamblu arc-amortizor-roata-etrier.. era USCAT, fapt ingrijorator (tinand sa mentionez ca am intrebat cand am luat cele necesare amortizoarelor de la dealer, am am vrut sa iau si acel pivot pe bilet dar am aflat ca e destul de scump.. si tin sa spun ca e foarte usor de UNS.. si e aiurea sa se strice din lipsa de vaselina..

 

Aici se poate vedea cam ce trebuie luat pentru a schimba suspensia fata la E90.. si nu numai.

 

Asa cum am spus mai sus, "spun" si aici cu 2 poze ca va trebuie INCA o pereche de prese pentru a strange arcul SUFICIENT pentru amortizor.

Si ASA trebuie sa fie echipat amortizorul inainte de a pune/strange piulita sa ... si cheia(cheile) necesare strangerii la 20-25Nm.

 

Iata dreptul cel nou :frantics: si stangul neschimbat.. :hyper: care mi-a dat mult mai multe batai de cap, pentru ca presele alunecau relativ repede intro parte (in partea unde arcul "gasea" o slabiciune in controlul extinderii..) fiind DESTUL DE GREU/DIFICIL sa aflu partea cea mai avansata a arcului ce cauta a se extinde PE DIRECTIA EXACT OPUSA de strans..

 

Insist in mentiona ca strangerea arcului pe fata NU ESTE UN LUCRU DELOC USOR daca nu ai sculele cele mai bune! Avertizez pe oricine ar dori sa faca asa ceva sa nu dea banii pe prese care au doar un carlig/clema cum se vand in unele locuri, ci cel putin doua carlige laterale ca in poze. Oricum, v-a fi extrem de dificil sa strangeti asemenea arc..

Este foarte usor sa ranesti/lovesti/strivesti degete (atentie mare unde tineti degetele!) si e si frustrant sa vezi cat de usor "pierzi" echilibrul comprimarii!

 

Mai adaug ca la demontarea AMORTIZORULUI ORIGINAL e necesara o cheie tubulara de 21mm ca in poza de mai sus. Iar la montare e necesara o cheie tubulara similara, dar de data asta de 19mm pentru a monta amortizorul Bilstein B4.

 

Ma declar multumit de "operatia" facuta pe indelete.. M-am "intins" pe doua zile, dar am curatat etrier de frana si strans totul ca la carte.

Mentionez ca bratele inferioare trebuie stranse in pozitia "originala", aceea in care suruburile de pe sasiu SE STRANG CU UN CRIC POZITIONAT SUB BUCSA ETRIERULUI SI RIDICAT in sus TOT ANSAMBLU (etrier/arc comprimat) ca si cum roata ar fi montata si masina pe asfalt.

 

Dupa montare am remarcat o crestere in inaltime a distantei intre aripa si cauciuc in parte de sus.. si am inteles (din alte locuri) ca acest lucru e normal pentru vreo 50k km.. :frantics:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exact ce spuneam, arcul are tendinta sa alunece in presele alea , se inclina si scapa ....

bimmer tu de ce ai desfacut si bratele pt a schimba arcul ? Eu am fortat tot ansamblul in jos si am reusit sa-l scot fara sa desfac bratele.

Intr-adevar si eu cand am schimbat arcurile am gasit rulmentii de la flanse complet uscati - unul chiar parea gripat

Link to comment
Share on other sites

Exact ce spuneam, arcul are tendinta sa alunece in presele alea , se inclina si scapa ....

bimmer tu de ce ai desfacut si bratele pt a schimba arcul ? Eu am fortat tot ansamblul in jos si am reusit sa-l scot fara sa desfac bratele.

Intr-adevar si eu cand am schimbat arcurile am gasit rulmentii de la flanse complet uscati - unul chiar parea gripat

 

Nu, s-a inteles gresit. Nu am demontat bratele; nici nu trebuie (iese la milimetru pe sub aripa, daca se trage/roteste de directie.. spre pozitia cea mai mare/lunga pentru a fi inclinat spre in afara..

 

Ungeti bilele acelea anual si nu o sa aveti probleme probabio niciodata. Nu e usor pentru ca e ..adanc pozitionat, dar nici nu-i trebuie multa vaselina si in plus daca e prea mult poate curge pe partea cealalta.. care NU e acoperit/protejat/inchis (rulmentul)!

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai sus era vorba de STRANS BUCSELE (slabite pt a scoate arcul..) in pozitia ca si cum rotile ar sta pe asfalt (pentru ca inauntru acele bucse au lichid..) si poate aparea (probabil) o uzura prematura a bucsei bratului fiind stransa in pozitia extinsa!

Am aflat asta ca instructiuni clare, nu inventii. :rolleyes:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.