Jump to content

SPALARE / INLOCUIRE ULEI SISTEM SERVO DIRECTIE


MCO

Recommended Posts

Salut!

 

Am sa detaliez mai jos o operatiune adesea neglijata insa care (neoficial) ar trebui efectuata (inlocuirea uleiului) odata cu schimbul de antigel (cam la 2 ani).

Spalarea sistemului este optionala dar binevenita mai ales cada exista impuritati.

In cazul E60 uleiul este CHF 11 S.

 

Atat inlocuirea cat si spalarea se fac prin acelasi procedeu doar ca difera cantitatea de ulei folosit (in cazul meu si marca de ulei folosit la spalare - mai ieftin dar echivalent cu cel recomandat de producator)

 

Ustensile necesare:

 

- 1 seringa cu capacitate cat mai mare la capatul careia se ataseaza un furtun

- 2 litri motorina (in cazul spalarii rezervorului)

- un cleste

- 2/3 bidoane plastic de 5 litri curate si uscate (va orientati in functie de cantitatea de ulei folosita si operatiune: inlocuire 2, spalare 3)

- carpe

- o sticla de 2 litri taiata

- un stut metalic sau plastic cu diametrul exterior de 12.70 mm sau cat mai apropiat (un capac de pix sau orice) la care se ataseaza un furtun de aprox 1.5 metri

- 2 coliere care sa se potriveasca pe diametrul exterior al furtunuilui de retur (cel subtire care vine din caseta de directie)

- un prieten :)

 

Procedeu:

 

- uleiul de folosit (nou) se pune in bidoanele(l) curate si uscate

- se suspenda rotile din fata ale masinii

- se protejeaza zona de lucru cat mai bine cu carpe

- cu seringa se scoate cat mai mult din lichidul vechi din rezervorul sistemului servo

- se desfac suruburile de prindere ale rezervorului se servo avand grija sa nu scapati bucsele din cauciuc prin motor

- cu clestele se desfac colierele furtunelor (doar returul in cazul inlocuirii)

- se scot furtunele (sau furtunul - dupa caz)

- in sticla taiata (sau orice alt recipient) pozitionata anterior scoaterii furtunelor sub rezervor se scurge uleiul ce nu a putut fi aspirat cu seringa

- in cazul spalarii se clateste bine rezervorul cu motorina (agitandu-l) si scotand pe rand motorina din el pe orificiul de umplere apoi prin orificiile de tur si retur. Se repeta operatiunea cat se considera necesar. Scurgeti motorina cat mai bine eventual lasati-l sa se usuce

- obturati orificiul de retur (eu am folosit folie de plastic si elastic)

- se remonteaza furtunul de tur si se monteaza rezervorul pe pozitie.

- la furtunul de retur se conecteaza furtunul folosit ca si prelungire prin introducerea stutului si asigurarea ambelor furtune pe stut cu coliere

- lichidul de folosit se pune in bidonul(le) de 5 litri pentru a avea volum si a nu ramane pompa fara ulei in timpul inlocuirii (eu facand si spalare am folosit 4 litri de ulei febi pentru spalare si 2 litri de CHF pentru inlocuire). Am folosit 2 litri de CHF pentru a fi sigur ca nu ramane din uleiul Febi in sistem.

- capatul furtunului folosit ca si prelungire se aseaza intr-unul din bidoanele de 5 litri in care va ajunge uleiul uzat

- se umple rezervorul cu ulei

- se porneste motorul (de catre prieten)si se fac curse de volan stanga - dreapta (maxim)

- daca faceti si spalare incepeti cu uleiul pentru spalat apoi continuati cu cel de folosit (recomandat este sa opriti motorul cand schimbati recipientele cu ulei - bidoanele de 5 litri)

- la final aveti in vedere sa opriti motorul la timp incat sa va ramana suficient ulei sa re-umpleti rezervorul

- se scoate obturarea orificiului de retur scurgandu-se excesul in sticla taiata

- se remonteaza furtunul de retur

- se umple rezervorul

- cu motorul oprit se fac 3-4 curse stanga dreapta de volan

- se verifica nivelul in rezervor si se completeaza

- se porneste motorul si se fac iarasi curse stanga dreapta

- se verifica nivelul si se completeaza

- se coboara masina si se circula normal, avand in vedere sa mai verificat dupa o perioada de mers (nu foarte lunga) nivelul - sistemul se aeriseste in mers (puteti face curse volan de cateva ori mergand foarte incet intr-o parcare).

- uleiul uzat predati-l la un centru de colectare / PECO.

 

Succes!

 

Fiecare face operatiunea pe propria raspundere !!!

 

Operatiunea dureaza cam 45 de minute cu tot cu spalare dar descrierea este stufoasa datorita faprului ca nu am avut un "cameraman" sa filmeze.

este si un video cu singura greseala (care au sesizat-o la final) ca nu au pus lichidul intr-un recipient cu volum mai mare

 

Am atasat o poza cu uleiul scos din sistemul de servo (culoarea celui nou este verde transparent).

post-40953-0-98267200-1431420930_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Febi este la jumatate din pret (depinde si de unde il iei). Oricat ar costa insa e mai ieftin decat pompa de servo si caseta de directie :D. Edited by MCO
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.