Jump to content

Pompa apa defecta sau _chiulasa_ 520i


mcmikai

Recommended Posts

Salutare,

Baieti ma confrunt cu o dilema mai mare decat mine,am cautat prin tot forumul si inca nu gasesc un raspuns okay.

Inculpata: e39 / 520i / 1997

Acum cateva zile mi-a fiert motorul(a ajuns pe rosu) am oprit pe dreapta si am observat ca scotea antigelul pe la carcasa termostatului(fisura pe carcasa exact la aerisitor). Ajuns acasa,am schimbat carcasa,insa motorul inca fierbea(presiune mare pe furtune),am trecut la termostat,aceleasi simptome,azi am schimbat si pompa de apa(din pacate problema persista),am curatat radiatorul,crezand ca e problema la el,fara rezultat.

Ideea e ca in momentul in care accelerez masina cu capacul de la vasul de expansiune deschis,nu arunca acel "jet" de apa(asa era la e34),iar apa sta sus,nici nu pot sa-i fac aerisirea corect. Am verificat nivelul de ulei,nici urma de apa sau culoare schimbata(am banuit garnitura de _chiulasa_),nici fum alb nu scoate pe esapament.

Pentru ca prima data am pierdut antigelul,cand am demontat piesele,acum am folosit doar apa ptr aerisire,urmand sa bag antigel dupa verificare,dupa ce am scos furtunele am observat ca s-au albit inauntru,nu stiu ce poate fi,poate de la apa ?

Am lasat-o mai devreme 15minute pornita,timp in care jumatatea de sus a radiatorului era calda,iar cea de jos rece. Presiune face in instalatie,apa a ramas la 90grade,dar daca o tin mai mult timp pornita,incepe sa urce incet,dupa 45-60 minute ajungand pe rosu(am testat data trecuta).

Nici nu stiu ce as mai putea schimba la ea...S-a mai lovit cineva de situatia asta? Si daca da,care a fost rezolvarea?

Se poate sa fi cumparat o pompa noua stricata ? Sau alta e problema ? Nu era normal ca la accelerare sa arunce apa in vasul de expansiune?

Multumesc ptr eventualele raspunsuri,eu mi-am epuizat ideile...horror :)

Link to comment
Share on other sites

Daca vezi ceva alb pe furtunuri, ala cel mai probabil e ulei combinat cu antigel.

 

Adica poate fi garnitura arsa, chiulasa stramba sau fisurata.

 

Oricum daca ti-a fiert, putin probabil sa nu fie una dintre variantele de mai sus.

 

In cel mai bun caz ai de schimbat garnitura de chiulasa si de planat chiulasa.

Sanse ca o pompa noua sa fie defecta sunt aproape de 0.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Din pacate cred ca problema e la garnitura de chiulasa. Apa in vasul de expansiune curge doar foarte putin si doar daca turezi motorul si acesta sa fie cald (termostatul deschis). Daca face presiune prea mare in instalatia de racire in special cand motorul este inca rece, cand nu ar trebui sa fie presiune, e un semn ca ai o problema la garnitura de chiulasa. Din ce spui pare ca inca nu este foarte grava situatia, trece doar presiunea din cilindru in instalatia de racire, dar nu trece apa in ulei sau invers. Verifica daca scade nivelul apei dupa niste cicluri de incalzire-racire a motorului. De asemeni verifica vascocuplajul ventilatorului. Poate este el cauza supraincalzirii dupa ce motorul merge la relanti pe loc un timp mai lung. Nu mai lasa motorul sa se incalzeasca pana ajunge acul la rosu. Risti sa se deformeze chiulasa (daca nu este deja) si chiar blocul motor. Daca trece acul putin de pozitia lui normala opreste motorul. Iar daca vrei sa fii sigur, exista un test ce se poate face pentru a vedea daca ai gaze de ardere in instalatia de racire. Este un kit format dintr-un fel de pompita ce trage aer din vasul de expansiune printr-un lichid ce-si schimba culoarea daca ai gaze de ardere in sistemul de racire. Cauta pe internet despre el.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri,inainte de a schimba piesele,implicit prima problema cu fierberea,nu am completat cu lichid niciodata,era la nivel tot timpul.

Aseara am verificat termostatul cumparat si deschide foooarte tarziu,l-am blocat pe deschis si am facut din nou aerisirea,pompa baga in vas,iar presiune mare nu mai am pe furtune(nici caldura,dar asta e normal).

O singura data a ajuns pe rosu,de fapt prima data,dar am oprit imediat,in rest opream motorul cand vedeam ca incepe sa creasca temperatura(masina in garaj,pentru ca nu am mai mers cu ea de atunci). Ca prim simptom pe care l-am "omis" acul de la apa,fluctua in dimineata zilei cand mi-a fiert motorul,in sensul ca nu statea la jumate,ci uneori scadea,apoi revenea la pozitia normala.

Am verificat si vascocuplajul,e ferm si opune rezistenta cand e rece motorul,dupa ce se incalzeste,se invarte mai usor.

Hmmm sa fie oare termostatul cumparat defect sau sa intru in treaba si sa dau _chiulasa_ jos?

Ca off topic,si la e34 am avut probleme cu racirea,schimband 2 radiatoare,pompa,vascocuplaj...parca am un deja vu ;)) masinile astea 😛

Link to comment
Share on other sites

Am verificat si vascocuplajul,e ferm si opune rezistenta cand e rece motorul,dupa ce se incalzeste,se invarte mai usor.

 

Banuiesc ca e invers :) dar ai scris tu gresit.

Ai putea incerca cu un alt termostat ca sa nu zici ca n-ai incercat si asta... dar sansele ca termostatul nou sa fie defect sunt mici...

Sau mai mergi cu ea asa daca spui ca nu se incalzeste cu termostatul blocat pe deschis si verifica daca scade nivelul apei.

Fluctuatia acului de care spui era probabil datorata aerului care intrase in instalatie prin crapatura din carcasa termostatului.

Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca e invers :) dar ai scris tu gresit.

Ai putea incerca cu un alt termostat ca sa nu zici ca n-ai incercat si asta... dar sansele ca termostatul nou sa fie defect sunt mici...

Sau mai mergi cu ea asa daca spui ca nu se incalzeste cu termostatul blocat pe deschis si verifica daca scade nivelul apei.

Fluctuatia acului de care spui era probabil datorata aerului care intrase in instalatie prin crapatura din carcasa termostatului.

 

Nu,vascocuplajul chiar asa se comporta(deci inteleg ca e defect),cat despre crapatura din carcasa,nu stiu ce sa zic,am avut un drum lung, Pitesti-Cluj,imi fluctua acul dimineata pe la 7,apoi a stat normal,iar seara la intoarcere,mi s-a crapat exact la aerisitor,pe filet...a trebuit sa ajung in prima benzinarie,am cumparat niste coliere,am prins carcasa si am reusit sa ajung acasa(vreo 250km am mers asa,fara sa fiarba motorul,ce-i drept cu ventilatorul de clima pornit).

Acum ma gandesc ca poate am cumparat si pompa de apa degeaba,aveti idee cum se verifica? Era cu paleti de fier si nu prezenta niciun defect vizibil.

O sa revin dupa ce schimb termostatul... :)

Link to comment
Share on other sites

Pompa cu paletii de metal se strica foarte rar ...daca ese ok vizual iar rulmentii nu huruie ar trebui sa fie buna.

 

Termostatul l-ai verificat in apa fierbinte folosind termometru?(asa ar fi ok)

 

Mie mi-a puscat radioatorul de apa chiar in Athena (acul a ajuns spre zona rosie)...In afara de radiator am schimbat pompa de apa,vascocuplaj kit complet, termostat (plus capac ) si furtune ...Nu am mai asteptat sa caut cauza defectiuni stiind ca masina ramane la mine pe viitor.

 

Nu spun sa faci la fel ...doar ca mare grija sa nu schimbi piese in nestire si la final ajungi tot acolo,plus nervi si timp pierdut .La motoarele astea cand vine vorba de lichid de racire se ajunge la dureri mari de cap ... :logik:

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Pompa cu paletii de metal se strica foarte rar ...daca ese ok vizual iar rulmentii nu huruie ar trebui sa fie buna.

 

Termostatul l-ai verificat in apa fierbinte folosind termometru?(asa ar fi ok)

 

Mie mi-a puscat radioatorul de apa chiar in Athena (acul a ajuns spre zona rosie)...In afara de radiator am schimbat pompa de apa,vascocuplaj kit complet, termostat (plus capac ) si furtune ...Nu am mai asteptat sa caut cauza defectiuni stiind ca masina ramane la mine pe viitor.

 

Nu spun sa faci la fel ...doar ca mare grija sa nu schimbi piese in nestire si la final ajungi tot acolo,plus nervi si timp pierdut .La motoarele astea cand vine vorba de lichid de racire se ajunge la dureri mari de cap ... :logik:

 

Radiatorul e bun,l-am si curatat cu ocazia asta,o sa cumpar alt termostat,si singura piesa care ar mai fi de schimbat e vascocuplajul,daca problema revine si dupa schimbarea termostatului,o sa schimb si vascul.

Cat despre termostat,da,am masurat temperatura apei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.