Jump to content

Blue Furry - E46 2.2i


Claudiu Visan

Recommended Posts

Salutare,

Da, am tot citit pe forumuri de afara, e problema comuna la M54 deci, nu numai la 2.2, majoritatea se plang de 3.0i...

Oricum, este ciudat, de ce nu il scoate pe esapament daca tot il arde?

Aseara mi-a venit uleiul, 5w30 Castrol Edge cu sigla BMW pe el (cred ca e doar sigla :))) ), in w-end ma apuc de mesterit.

Totodata am comandat si bujii :) NGK cu 4 electrozi. 7£ una :) si imi vin Maine (1st class delivery)..

 

Aaaa si era sa uit...

Aseara cand am ajuns acasa, am scos cheia din contact, si cand sa cobor, BECUL DE PRESIUNE ULEI APRINS...inca o data Cheia scoasa din contact...???!?!?!what the f*** :))

Am pus cheia inapoi in contact, pus contactul, sa stins becul, pornit si lasat vreo 10 min la relanti, dupa care am dat o tura de cartier, si nimic in neregula...

IN dimineata asta am verificat uleiul...1mm sub nivelul maxim...

Oare dc a ramas aprins????

Link to comment
Share on other sites

Ca si concluzie, motorul M54, pe langa problemele comune (ccv, disa si scurgerile de ulei pe la garnituri), este un gurmand de ulei, deuoarece inelele (segmentii) ce controleaza lubrifierea (ulieul) in piston, sunt de kko.

Scria cineva pe un forum de afara la verificarea compresiei poti sa stai excelenta insa singurlul mod de a scapa de consumul de ulei, sa schimbi segmentii de ungere.

Ei bine, acum sa vedem al meu cum se prezinta :) cat va manca...

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Bravo, te-ai documentat rapid. N-are senzorul de ulei defect, daca s-a aprins cand nivelul de ulei era sub minim. Mergi pe ulei 5W40, nici mai gros nici mai subtire. Te paste o segmentare.

 

Verifica totusi daca nu-l pierzi pe la vreo garnitura, in special pe la garnitura corpului filtrului de ulei.

Edited by LEOZRX
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Am verificat temeinic pe la motor, am dat toate plasticele jos ca sa am vizibilitate cat mai buna si nu are gram de scurgere.

In w-end ca tot ma apuc de treaba, o sa dau si corpul filtrului de polen afara, ca sa am vizibilitate si in partea din spate a motorului, asta ca sa exclud toate variantele.

La corpul filtrului de ulei, cel putin nu se vede, dar am sa verific mai in detaliu.

 

Ulei 5w40 am luat, Castrol Edge "manufactured in EU" :))

 

Referitor la segmentare, nu stiu daca e ok sa ma ganesc atat de departe de pe acum :) suntem inca in faza de 'preludiu', schimb uleiul, vad cat papa si dupaia trag linie :)

Oricum si daca o fi sa il segmentez, nu o voi face aici, din cauza costurilor foarte mari evident.

Am o oarecare idee ce implica o segmentare, insa daca cinvea imi poate face un sumar al lucrurilor ce trebuiesc schimbate/umblate la o astfel de actiune asupra motorului. (desi am spsus, sunt sceptic in ceea ce priveste segmentarea)

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Bravo, te-ai documentat rapid. N-are senzorul de ulei defect, daca s-a aprins cand nivelul de ulei era sub minim. Mergi pe ulei 5W40, nici mai gros nici mai subtire. Te paste o segmentare.

 

Verifica totusi daca nu-l pierzi pe la vreo garnitura, in special pe la garnitura corpului filtrului de ulei.

"IN dimineata asta am verificat uleiul...1mm sub nivelul maxim."

cam greu sa fi fost sub minim...

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Esti sceptic degeaba. Am segmentat eu motorul asta si a iesit super. Vezi cum arata si evacuarea, daca e neagra si plina de depuneri e clar. La mine nu afuma evacuarea absolut deloc.

 

Ce implica o segmentare? si care au fost cheltuielile? si cam cat a durat?

Daca costa sub 2000ron, cred o fac si pe asta in Vara...sa scap de o grija (in caz ca va fi nevoie)

Se umbla si la chiulasa? rectificari ceva? sau doar implicita garnitura de chiulasa, si restul la segmenti?

 

oricum trebuie vazut uleiul 1litru la 10.000 e ok 1 litru la 5000 deja intri la banuieli mai jos clar e o problema CCV garnituri sau segmentii.

 

E de urmarit, inca nu am facut km de ajuns sa trag linie.

Link to comment
Share on other sites

Implica costuri mai mari de 2000 de ron. In principiu iti trebuie: Segmenti (eu am mers pe originali), garnituri, eventual cuzineti, simeringuri supape...si mai poti descoperi altele in timpul lucrarii. Se planeaza chiulasa doar daca e nevoie... Edited by LEOZRX
Link to comment
Share on other sites

eu nu m-as apuca sa il segmentez, am avut si eu doua M54 3.0i si nu am avut probleme cu consumul de ulei excesiv, una dintre masini avea cca 180k km si motorul mergea foarte bine, incepi cu CCV si vezi dupa, dar la 160k km eu nu cred ca sunt segmentii dusi, decat daca masina a fost folosita necorespunzator(a se citi abuzata) si nu s-a facut mentenanta la timp.
Link to comment
Share on other sites

eu de 8 ani conduc m54.Am avut 2.2 inainte si acum de 5 ani 2,5. Cu amandoua am avut consum de ulei.Multi ani am pus numai ulei BMW 5w40 si in primele luni de dupa schimb nu prea consuma,dar dupa aceea incepea sa consume. Am inlocuit si eu de doua ori valva CCV(fisurata membrana) cat si garnitura capac chiulasa.Se constatase ca se pierdea ulei din cauza lor.Mi-au mai spus in trecut la reprezentanta ca si pe la componenta 14 din link aveam pierdere ulei.

http://bmwfans.info/...arts#1222677_14

 

Pe 2.2 aveam si eu de cateva ori pe an missfire pe doi cilindri.Schimbat si bujii si bobine dar degeaba.Pe 2.5 sa zicem ca se intampla cam cel mult odata pe an,in sezonul rece mai degraba, sa se mai aprinda check engine cu missfire pe doi cilindri.Iar cu tremurat ocazional la relanti cu motorul rece pt. cateva secunde, m-am confruntat la ambele modele.De nu i-am pus de nu stiu cate ori la reprezentanta sa caute problema dar ei nu gaseau nimica.In rest, la drum lung, ambele motorizari functionau/functioneaza impecabil.

 

Aaa,ca si fapt divers,pe 2.2 obisnuiam sa fac celebrul test cu moneda (de 10 bani am folosit eu). In pozitie verticala, pe motorul pornit ,asezam moneda si desi ea vibra foarte usor, rezista in pozitie verticala ,pe buza cum s-ar zice, multe secunde.

 

Mie cel mai mult la motoarele astea,desi sunt vechi,imi place cat de silentioase sunt la relanti.Foarte echilibrate.Lucru confirmat si prin numeroase reviste de specialitate.

Edited by crtir
Link to comment
Share on other sites

crtir, merci pentru reply in primul rand.

In al doilea, imi pare bine cand vad alti posesori care au avut M54 si au ramas tot in aceiasi 'familie'!

Asa cum am mai scris si in alte postari, am verificat pentru scurgeri si pare sa nu fie vorba deocamdata, iar CCV, inca nu stiu in ce stare este, am verificat doar daca face vacuum in capacul culbutorilor prin desfacerea bushonului de umplere ulei (se pare ca nu are).

 

In rest, masina este exceptionala, merg cu ea in fiecare zi appx 80km, pana la serviciu si inapoi si nu pare sa aiba vreo problema :) si sper ca nici in viitor sa nu aiba :p

 

Referitor la testul cu moneda, e prima data sincer cand aud de asa ceva :) insa, acum depinde si ce moneda se foloseste la test, ca de exemplu, eu daca voi folosii o moneda de 1£, se termoina benzina si cred ca tot nu cade (este destul de groasa in carne). Si totusi, nu imi da senzatia ca ar trepida motorul la relanti.

 

Oricum, deja am inceput sa ma documentez si sa caut prea mult, zicea cineva cateva postari mai inainte ca o sa devin paranoic si atunci l-am contrazis :) Ei bine, gata, schimb uleiu in w-end si vad ce o fi de aici incolo.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Poate n-ar fi rau sa se deschida un topic separat despre motorizarile M54,cu probleme,rezolvarile lor,recomandari etc.Urmaresc de multi ani forumul asta si nu-mi aduc aminte sa fi vazut un topic dedicat lui M54.

 

Ar fi bine. Oricum, in ultima perioada nu prea se mai ofera informatii care sa ajute userii in rezolvarea unor probleme.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor!

Deci, nici nu stiu ce sa cred, zic, fac momentan cu MILOAGA asta de masina sincer.

De ce?

Pai am schimbat uleiul in W-end asa cum a fost planificat (Castrol Edge 5w40), toate bune si frumoase.

- Sambata pe la 12:00 am plecat catre Stansted Airport sa iau niste prieteni care veneau din Ro in vizita (appx 230km dus intors).

- Duminica, am mers pana in zona de nord a Londrei (numai in oras) la fel appx 120km dus intors, plus ce m-am invartit prin aporpiere (ceva cumparaturi si vizita la niste cunostinte).

- Azi de dimineata am plecat la Job mandru mare de masina mea :): inca vreo 50 km.

 

Buun, pai sa vezi nenorocire :) dupa calculele mele, sa fi facut APPX 600km. nimic in neregula cu asta, insa frate cand am parcat masina in dimineata asta sa aprins nenorocitul de bec de ulei.

Am verificat joja in urma cu 5 minute si este la minim.

 

In momentul umplerii cu ulei (sambata) cu siguranta am bagat 6.5 litrii de ulei si am verificat joja cred ca de 3-4 ori ca sa fiu sigur ca este destul. Am verificat-o chiar si inainte sa plec catre aeroport, crezand ca dupa ce am pornit masina, filtrul de ulei va retine mai mult ulei in interior (pt ca era nou)

 

Deci, ori ii dau foc in mijlocul londrei si ma vedeti la televizor, ori ma ajutati sa descopar nenorocirea :)))

 

 

Multzam!

Link to comment
Share on other sites

Cum sa mai verific PCV-ul?! Am verificat prin desfacerea capacului de umplere cu ulei pentru a vedea daca face VACUUM (rezultatul a fost negativ).

Uleiul da, a fost verificat la Rece! (appx 4-5h de cand a fost oprit motorul). Indica nivelul Maxim 100%!

Fum nu pot sa zic ca scoate, cel putin nu este vizibil.

Am lasat masina 10min la relanti si am accelerat-o. Am facut si un filmulet. Am sa incerc sa ii fac upload sa vedeti si voi (o parere).

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

totusi imi este foarte greu sa cred ca este o asa mare diferenta!

100% in motor am pus 6.5L de ulei, iar dupa 4-5 ore de stat, joja indica nivelul maxim!

In dimineata asta, nu am verificat joja pt ca doar ce ajunsesem la serviciu, cu Becul de ulei Aprins (deci nu era ulei de ajuns).

O sa o mai las cateva ore sa stea cuminte in parcare, si am sa fac o verificare la Joja (cred eu ca va indica cat de cat binisor)

 

Pana una alta, filmuletul facut vineri(inainte de schimbarea uleiului), in speranta ca voi regasii ceva fum albastru (abundent) la tobe...o parere va rog:

Edited by Claudiu Visan
Link to comment
Share on other sites

Uleiul se verifica la cald, pe o suprafata cat mai dreapta (parcare betonata etc) dupa vreo 30-45 de min de la stationare. In carte parca scria ca dupa 5 min, mult prea putin din punctul meu de vedere. Scoate furtunul de la PCV care intra in capacul de culbutori si examineaza-l vizual, vezi si ce depuneri are pe interior.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.