Jump to content

Martor rosu la ulei


cristiano115

Recommended Posts

Buna ziua ! Am o problema de ceva vreme pe care am cam ignorat-o.. Dimineata cand pornesc masina, se aprinde becul rosu de la ulei si motorul are alt sunet.. Dupa aproximativ 5-10 secunde se stinge martorul si dispare si acel sunet al motorului.. Dar pana cand se incalzeste motorul se aude un zgomot ca de tachet.. Nu stiu cum sa il descriu.. Am scos filtru de ulei afara si garnitura de jos de pe suportul pe care sta filtru, nu mai era acolo... Asa ca am luat un alt capac de la schrot dar nu s-a schimbat nimic... Nivelul de ulei este ok

 

Este vorba deste un BMW E46 320D din 1998

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua ! Am o problema de ceva vreme pe care am cam ignorat-o.. Dimineata cand pornesc masina, se aprinde becul rosu de la ulei si motorul are alt sunet.. Dupa aproximativ 5-10 secunde se stinge martorul si dispare si acel sunet al motorului.. Dar pana cand se incalzeste motorul se aude un zgomot ca de tachet.. Nu stiu cum sa il descriu.. Am scos filtru de ulei afara si garnitura de jos de pe suportul pe care sta filtru, nu mai era acolo... Asa ca am luat un alt capac de la schrot dar nu s-a schimbat nimic... Nivelul de ulei este ok

 

Este vorba deste un BMW E46 320D din 1998

Si eu am aceiasi problema cu martorul la ulei de ani de zile,dar la mine este galben la pornire,se stinge dupa 10-15 secunde.Din cate am inteles este o problema veche si comuna la E46,problema fiind sonda de ulei care are pe ea 2 senzori,unul de temperatura si unul de nivel.Cel care da eroarea ar fi cel de temperatura,dar nu se poate schimba decat senzorul de temperatura el fiind corp comun cu senzorul de nivel,deci se schimba sonda de ulei care se afla undeva la baia de ulei....S-ar putea sa gresesc dar asta a fost explicatia unui mecanic, care mi-a dat-o cand am fost la testare cu masina mea..

Edited by nelutzzuu
Link to comment
Share on other sites

Si eu am aceiasi problema cu martorul la ulei de ani de zile,dar la mine este galben la pornire,se stinge dupa 10-15 secunde.Din cate am inteles este o problema veche si comuna la E46,problema fiind sonda de ulei care are pe ea 2 senzori,unul de temperatura si unul de nivel.Cel care da eroarea ar fi cel de temperatura,dar nu se poate schimba decat senzorul de temperatura el fiind corp comun cu senzorul de nivel,deci se schimba sonda de ulei care se afla undeva la baia de ulei....S-ar putea sa gresesc dar asta a fost explicatia unui mecanic, care mi-a dat-o cand am fost la testare cu masina mea..

 

Cu martorul galben este alta treaba.. Si martorul rosu este de presiune si este separat de cel de nivel din cate stiu eu.. Oricum eu nu cred ca are senzorul vre-o problema deoarece am spus ca si motorul are un sunet ciudat care tine exact atata timp cat este martorul aprins pe bord..

Link to comment
Share on other sites

Da,martorul rosu e presiunea...poate sa ai o problema la pompa de ulei...poti sa mergi undeva unde ti-o poate verifica.

 

Am uitat sa precizez faptul ca face asa doar cand sta mai mult timp nepornita.. De exemplu: Azi nu am mai pornit-o de azi dimineata... Daca acum ma duc sa o pornesc se aprinde martorul si face sunetul acela ciudat, totul timp de 10 secunde.. Daca o opresc imediat dupa ce s-a stins si vreau sa o pornesc iar nu mai se aprinde.. Doar cand nu a fost pornita de cel putin 30 de minute...

Link to comment
Share on other sites

O sa incerc sa fac maine.. In primele secunde se aude ca si cum motoru ar fi secatuit de ulei dupa care isi revine la normal..

Verifica presiunea de ulei cu un manometru si vezi cati bari baga la pornire. Si eu am patit acelasi lucru la e46 n42 pana se stingea presiunea (o secunda mai tarziu decat martorul de baterie) se auzea acel carait. Dupa ce se stingea,se auzea perfect.

I-am schimbat uleiul si a disparut problema. Aveam motul 5w30 si i-am pus castrol titanium fst 0w40 si mergea ceas.

 

Chiar daca nu este vorba de acealasi motor,are aceasi logica. Verifica presiunea pompei de ulei!

Edited by Daniels13
Link to comment
Share on other sites

Verifica presiunea de ulei cu un manometru si vezi cati bari baga la pornire. Si eu am patit acelasi lucru la e46 n42 pana se stingea presiunea (o secunda mai tarziu decat martorul de baterie) se auzea acel carait. Dupa ce se stingea,se auzea perfect.

I-am schimbat uleiul si a disparut problema. Aveam motul 5w30 si i-am pus castrol titanium fst 0w40 si mergea ceas.

 

Chiar daca nu este vorba de acealasi motor,are aceasi logica. Verifica presiunea pompei de ulei!

 

O sa merg maine la mecanic.. Cineva mi-a spus ca ar trebui sa bag 10w40..

Link to comment
Share on other sites

O sa merg maine la mecanic.. Cineva mi-a spus ca ar trebui sa bag 10w40..

 

Si eu gandesc ca folosind ulei prea "subtire" la pornire presiunea nefiind suficienta (motor rece) asta e datoria senzorul sa detecteze orice scadere in presiune a uleiului. Presiunea in motor scade cu uzura ... motorului.

Faptul ca uleiul e subtire si unge bine la rece e bine .. Dar, se poate ca uzura pronuntata sa-l "faca" sa se scurga prea repede spre baie datorita uzurii din motor.. Pentru o ungere buna presiunea uleiului e un alt lucru important dupa calitate.

As schimba uleiul.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Pare destul de clar, instalatia de ungere se dezamorseaza. Pana ia presiune si ajuge uleiul in rampa, adica in cel mai de sus punct al motorului/zona axelor cu came/, nu are ungere, de aici si zgomotul metalic.

 

Pentru unele motoare se gasesc filtre de ulei cu supapa.

Link to comment
Share on other sites

Verifica presiunea de ulei cu un manometru si vezi cati bari baga la pornire. Si eu am patit acelasi lucru la e46 n42 pana se stingea presiunea (o secunda mai tarziu decat martorul de baterie) se auzea acel carait. Dupa ce se stingea,se auzea perfect.

I-am schimbat uleiul si a disparut problema. Aveam motul 5w30 si i-am pus castrol titanium fst 0w40 si mergea ceas.

 

Chiar daca nu este vorba de acealasi motor,are aceasi logica. Verifica presiunea pompei de ulei!

 

Sa fie ceva de la motul ? Recent am schimbat si eu Uleiul cu un Motul X-cess+ 5w30 si parca sta putin mai mult cand il urca in rampa, si martorul rosu sta 1 secunda mai mult decat inainte.

 

Inainte am avut BMW 5w30 si tot se aprindea cel rosu la prima pornire pana urca in rampa (e obisnuinta la acest model ) dar parca mai putin timp.

 

Eu totusi am impresia ca este placebo...Ok, nu e normal sa se intample asta,dar avand in vedere vechimea masinilor..ma gandesc ca "merge si asa"

 

In legatura cu cel galben, Problema asta am avut-o si eu.. cu senzorul de nivel defect..si dupa 7000 km s-a rezolvat singur , si nu se mai aprinde:))),cred ca era infundat

Edited by Addictedc
Link to comment
Share on other sites

Sa fie ceva de la motul ? Recent am schimbat si eu Uleiul cu un Motul X-cess+ 5w30 si parca sta putin mai mult cand il urca in rampa, si martorul rosu sta 1 secunda mai mult decat inainte.

 

Inainte am avut BMW 5w30 si tot se aprindea cel rosu la prima pornire pana urca in rampa (e obisnuinta la acest model ) dar parca mai putin timp.

 

Eu totusi am impresia ca este placebo...Ok, nu e normal sa se intample asta,dar avand in vedere vechimea masinilor..ma gandesc ca "merge si asa"

 

In legatura cu cel galben, Problema asta am avut-o si eu.. cu senzorul de nivel defect..si dupa 7000 km s-a rezolvat singur , si nu se mai aprinde:))),cred ca era infundat

Mergi cu motul,dar incearca si Castrol,o sa vezi diferenta. Cel putin la mine asa a fost.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca incercarea o sa fie in iarna, pana atunci cu asta merge..este mai silentios motorul totusi fata de precedentul..

Asa am constatat si eu cand am trecut de pe bmw oe pe motul ,dar cand i-am pus 0w40 castrol,ma duceam cu urechea la motor sa aud daca e pornit..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.