Jump to content

Este bine sĂŁ plecĂŁm cu mașina imediat ce o pornim?


UnuLAltuL

Recommended Posts

eu chiar nu inteleg asta cu statul peloc, inclusiv vara mai ales nu stiu cate minute.

in primul rand cu toii parcam pe undeva in zone rezidentiala, doar nu pornesti motorul si din fata casei ai la 30m rampa de urcare p autostrada si gata ii tre ajungi la 100 km/h + in 200m ca altfel te calca aia pe cap.... banuiesc ca majoritatea stati si voi intr-un oras ceva.. adica tre iesi dintre blocuri, apoi ajungi in 300m maxim la primul semafor etc..

o pornesti, o lasi putin poate, cateva secunde, pleci, si mergi mai usurel fara sa il bruschezi si fara sa il duci in zona rosie pana treci de zona albastra cu temperatura.. nu e cine stie ce filozofie.

In al doilea rand un motor in sarcina se incalzeste mult mai repede decat unul la relanti.

Stai pe loc, functioneaza mai mult la rece.. e mai bine ?

Edited by DOMI
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

 

 

 

Cu siguranta gresesti, la CV manuale se BALBOTEAZA uleiul :popcorn:

E un lucru foarte bun daca se mai pastreaza metoda traditionala pentru ca ii creste fiabilitatea. Totusi si asa in motor de exemlu ai arbori, biele tot felul de mecanisme care executa micare de rotatie sau translatie. Daca miscarea se executa cu o turatie/viteza redusa, uzura este mai mica, iar daca ii ”dai talpa” creste uzura. Prefer sa las masina ca uleiul sa ajunga din baie pe toate piesele, si sa isi reia ciclul de cateva ori pentru a proteja piesele aflate in miscare. E o parere personala. Fiecare face ce vrea cu masina lui.

Link to comment
Share on other sites

Stati ma langa ea pana urca apa la 90 de grade.schimbati uleiu la 5000 de km so nu depasiti 100 la ora.asa o sa aveti masina pe viata.

Pentru unii (cei mai multi de aici), masina este o pasiune in care au investit mai mult decat au investit in cadouri sau alte chestii pentru familie. Si daca stiu ca masina o sa reziste 100 de ani schimband uleiul la 1000 de km si incalzind masina o ora, chiar daca as avea de gand s-o vand maine, tot cu aceeasi atentie m-as "purta" cu ea.

  • Like 5
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Stati ma langa ea pana urca apa la 90 de grade.schimbati uleiu la 5000 de km so nu depasiti 100 la ora.asa o sa aveti masina pe viata.

Daca plinul valoreaza mai mult ca masina, ii dau talpa la rece, fac schimbul de ulei la 5001 km, si merg cu 101 km/h. Daca masina valoreaza cat 200 de plinuri, ii dfac schimbul la 15000, merg si cu 250, si nu ma deranjaza sa astept 1 min la pornire. Daca mergi la munca si castigi 1000 de euro, nu iti permiti sa schimbi cazanul pe fiecare an. Daca eu maine vreau sa vand masina, nu vreau sa dau o rabla, ci vreau sa ma sune omul si sa imi multumeasca.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Plus ca tine de piticii fiecaruia. De altfel la mine conduce sotia si prefer precautia, plus ca pe la noi, chiar daca suntem in oras, dimineata toti sunt pe fuga si se "imping" in tine daca o lalai in trafic cu ochii pe turometru, plus claxoane si degete in aer. Asa ca, incerci dar nu iti iese de fiecare data sa respecti turatia de incalzire a motorului si o pregatesti nitel.
Link to comment
Share on other sites

...tot ce ne "costa" e 2-5 minute din timpul nostru pentru a avea UN MOTOR FARA UZURA PREMATURA.

Oricat de performate ar face motoarele "moderne" ale zilelor astea... uzura sau frecarile interne NU POT/VOR FI ELIMINATE.

...O rotatie a arborelui cotit cu pistoane, segmenti, tacheti, valve.. la 750rot/min si in gol.. e INCOMPARABIL mai putin uzura in el decat turat cel putin 1500 rot/min si inca 1000-1200km dupa el. Trageti voi concluzii...

 

Am mers cu o Dacia fara apa (doar) 300m, din greseala si am dus motorul la 90 grade in acei metri Eu am tras concluzia.

  • Like 1
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Pentru unii (cei mai multi de aici), masina este o pasiune in care au investit mai mult decat au investit in cadouri sau alte chestii pentru familie. Si daca stiu ca masina o sa reziste 100 de ani schimband uleiul la 1000 de km si incalzind masina o ora, chiar daca as avea de gand s-o vand maine, tot cu aceeasi atentie m-as "purta" cu ea.

 

Sunt multi care nu-si permit un BMW, asta-i adevarul. Din cauza asta trateaza masina ca pe un bibelou, nu ca pe orice produs consumabil. Masina e facuta sa mearga un numar de kilometri, apoi degeaba are motor bun daca incep sa scartaie scaunele, sa cedeze chederele, sa apara probleme pe partea electrica. Pe astea cum sa le protejezi? Cand masina a facut un numar de kilometri, trebuie vanduta si inlocuita cu alta mai noua. Evident, pentru cine-si permite. Cine nu-si permite, ar trebui sa se uite spre marci mai ieftine. Parerea mea ...

 

PS

Eu schimb uleiul la 30.000km (fac toate reviziile numai la reprezentanta), pornesc de pe loc imediat si nu i-am dezactivat niciodata functia start/stop motor.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cand masina a facut un numar de kilometri, trebuie vanduta si inlocuita cu alta mai noua. Evident, pentru cine-si permite. Cine nu-si permite, ar trebui sa se uite spre marci mai ieftine. Parerea mea ...

Cu privire la remarca colegului cred ca ar trebui casate masinile astea care provin de la oameni care isi permit un BMW, pentru ca evident nu are cine sa le mai cumpere ulterior, intrucat cei care isi permit un BMW vor cumpara unul nou/mai nou :).

 

ON TOPIC:

La motoarele pe benzina cred ca pornirea de pe loc e ok sa se efectueze dupa ce turatia de mers in gol a motorului se stabilizeaza. Initial turatia motorului este putin crescuta datorita socului automat. Cred ca se poate contamina destul de usor uleiul cu carburant daca pornirea de pe loc se face in timp ce amestecul este mai bogat, intrucat componentele metalice nu ajung intr-un timp atat de scurt la cotele de dilatatie optime.

Ungerea in sine a motorului ar trebui sa fie foarte buna inca din primele secunde de la pornire daca se folosesc uleiuri cu indice de vascozitate la rece de tip 0W.

Edited by Viitor sofer de autobuz
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ăn anul 2015, secolul vitezei, cei care militeazĂŁ pentru stat pe loc ĂŽnainte de a pleca, când sosești la destinație, parcĂŁ ar fi pensionarii Bmw.

De unde atâta timp, rãbdare?

Ce atâta gâdilat?!!! E o mașinĂŁ! PânĂŁ la Bmw, la celelalte mĂŁrci procedați la fel? DacĂŁ rĂŁspunsul e afirmativ, ĂŽnseamnĂŁ cĂŁ aveți mult timp liber pentru astfel de preocupĂŁri inutile.

Orice i-ai face, e un agregat care se uzeazĂŁ.

Cine are actuala mașinĂŁ de mai mulți ani, sĂŁ zicem 5? Nu sunt nici 10 user-i pe forum. De ce? Pentru cĂŁ dupĂŁ câțiva ani, câteva zeci de mii de km, dacĂŁ poți, o schimbi cu alta mai mai nouĂŁ, mai bunĂŁ!

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Robotii perfecti. N-avem timp, mai nou = mai bun, mai vechi = gunoi. Daca ai cumva alta parere, esti sarac si nu-ti permiti :)) tragedia e ca producatorii auto te constrang sa iei modelul nou prin costuri mari si lipsa de fiabilitate a celui vechi pe care le-ai dat o groaza de bani, nu prin faptul ca cel nou aduce in plus X. Si voi nici nu constientizati treaba asta.
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

la fel faci si la masa cu familia sau in timpul cu sotia/copiii? doar e secolul vitezei si lumii virtuale, la ce sa pierdem vremea cu prostii din astea, stai pe Skype sau Whatsapp cu ei, da-i repede fuga la biroul de carton din cladirea inchiriata de corporatia pentru care lucrezi si da-o incolo de viata si de lucruri care iti fac placere, e mai important e sa crapi pentru job sau pentru niste bani in plus in loc sa faci lucruri care iti fac placere in viata? :thumbsup:

 

 

100% de acord. Chiar zicea DOMI undeva, am si retinut, in viata trebuie sa lucrezi cat mai putin pe bani cat mai multi. Problema e ca in Romania mie mi se pare ca se lucreaza f mult, se munceste peste norma (bineinteles ca exista si oameni care nu vor sa munceasca), iar banii sunt abia la limita. De aceea se alearga atat de mult dupa ei.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

ati ajuns departe rau cu discutia.Motoarele cam toate fac presiune din secunda 3,acum ca unele mai au diverse hibe e altceva de ex la M54 am fost sfatuit sa stau macar 30 sec-1min pana sa plec de pe loc se pare ca nu ajunge sau nu este destula presiune in VANOS.altfel in general pornesc motorul verific daca sunt oglinzile reglate deschid poarta la garaj si aia e.si da motorul se incalzeste mai repede in mers.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Romantism metalic!

Mai bine dedicati pasiune fiintelor insufletite!

Imi place Bmw-ul din moment am renuntat, deocamdata, la a veni la serviciu cu motocicleta.

Minutele acelea, de stat pe loc, nu le pot acorda masinariei.

Iar referitor la sunet, nicio masina nu are un zgomot mai frumos ca o moto.

Nu-s corporatist.

Sunt atatea alte lucruri utile, frumoase in viata!

  • Like 3
  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.